Koiramme tekee kuolemaa:(

Täällä on itkua nyt tihrustettu ja esikoinen täyttä huutoa parkunut :'(
Oltiin ilta pois kotoa ja kun tulimme, makasi koira ulkona tosi tiuhasti läähättäen. Eikä pääse ollenkaan takajaloilleen :(

Aamulla vasta saadaan eläinlääkäri, joten kauhee sääli on koiraa kohtaan. Kohta on onneksi aamu..

En tiedä itkenkö enemmän tuon pojan surua vai koiran menetystä. Poika sanoi sille ennen nukkumaanmenoa, että "hyvää päivän jatkoa, jos kuolet" :'(

Syitä olen nyt miettinyt. Iästä ei ole täyttä varmuutta. Meillä se on ollut 5 vuotta ja sanottiin sen olevan noin vuoden ikäinen silloin, kun sen meille otin. Itse kyllä epäilin silloin olleen vanhempi.
Lämpöhalvauskin tuli mieleen, mutta vettä on ollut ja varjoon pääsee. Ensimmäinen koirani menehtyi(lopetettiin) samanlaisessa tilanteessa.

Ei täällä tuppukylässä eläinlääkäreitä näköjään saa silloin, kun kipeimmin tarvitsisi. On kaiken maailman lehmien poikimisia sun muita :/

Voi tulla pitkä yö. Onneksi teille voi aina tulla kertomaan, jos on surua ja murheita.
 
lisse
surku. :hug: tuli itku kun luin mitä lapsesi sanoi.minkä ikäinen?
lemmikki on aina niin rakas.meilläkin hamsteri 2v 2kk ja joka päivä pelkää miten käy,jo lapsenikin takia.hänkin surkuttelee jo etukäteen kun tietää kuinka vielä tulee käymään.joo täällä me olemme, minä ainakin valvon.mitä sitä yksinkään murehtii.purkaaminen on kaikkein parasta.
 
Tollanen koiran läähätys ja jalkojen kantamattomuus saattavat viitata sydämen liika -tai vajaatoimintaan, en nyt muista kumpaanko.Mutta ihan tosissaanko annat itsellesi muka rakkaan eläimen kärsiä viä monta tuntia????? :eek: Kumma suomen maa kun ei ole elukkalääkäriä saatavilla.

Ok, nyt karkaa mopo rasasta, tiän että asiat ei aina ole niin yksinkertaisia ja tiedän että teillä on siä nyt todellakin suru :hug: Ja jos niin käy että koiranne muuttaa sateenkaarisilloille niin suru jatkuu viä jonkin aikaa.No lemmikeistä pitää osata luopuakin vaikka se niin koville ottaakin :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Voi ei :hug: En osaa sanoa mitään auttavaa, mutta ymmärrän täysin, että siellä on nyt varmasti surullinen tunnelma. Yrittäkää tehdä toisen olo mahdollisimman hyväksi ja hellikää paljon.
Peesailen sua...
Voi reppanaa :( toivottavasti jaksaa vielä... Eikä joutuisi kamalasti kärsimään...
 
minna
Siskolla on kanssa sama tilanne.. heidän koira ei oikein pääse rappuja alas ja ei oikein pääse takajaloilleen.... Johan se koira on kärsinyt. ´Toinen silmä poistettiin joku aika sitten ja suoraan sanoen liika syötetty....
 
Alkuperäinen kirjoittaja lisse:
surku. :hug: tuli itku kun luin mitä lapsesi sanoi.minkä ikäinen?
lemmikki on aina niin rakas.meilläkin hamsteri 2v 2kk ja joka päivä pelkää miten käy,jo lapsenikin takia.hänkin surkuttelee jo etukäteen kun tietää kuinka vielä tulee käymään.joo täällä me olemme, minä ainakin valvon.mitä sitä yksinkään murehtii.purkaaminen on kaikkein parasta.
On neljävuotias, oikea herkkisliikkis. Kyynelehtii joskus lastenohjelmistakin, jos on surullinen kohta. Sanoi vielä näkevänsä nyt pahoja unia. Olen kyllä siinä mielessä kiitollinen seurakunnankerhoista, että siellä on paljon puhuttu taivaan isästä ja siitä, että hän suojelee. Näin hän sen onneksi ajattelee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Tollanen koiran läähätys ja jalkojen kantamattomuus saattavat viitata sydämen liika -tai vajaatoimintaan, en nyt muista kumpaanko.Mutta ihan tosissaanko annat itsellesi muka rakkaan eläimen kärsiä viä monta tuntia????? :eek: Kumma suomen maa kun ei ole elukkalääkäriä saatavilla.

Ok, nyt karkaa mopo rasasta, tiän että asiat ei aina ole niin yksinkertaisia ja tiedän että teillä on siä nyt todellakin suru :hug: Ja jos niin käy että koiranne muuttaa sateenkaarisilloille niin suru jatkuu viä jonkin aikaa.No lemmikeistä pitää osata luopuakin vaikka se niin koville ottaakin :'(
Jos tuo johtuis sydämestä, niin silloin koiralle voisi antaa asperiinia... En kyllä osaa annostusta sanoa.
Kauhea tilanne :'( :hug: Olen kyllä kans sitä mieltä, että jos koira selvästi kärsii ja yhtään luulette, että eläinlääkäri ei pysty auttamaan niin silloin on parempi päästää koira kärsimyksistään. Niin kamalalle kuin se kuulostaakin... :hug:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:
oli kuuma päivä.. nestehukka???
Sitä mäkin tavallaan "toivon", mutta... en tiedä. Vettä on kyllä juonut nyt pitkin iltaa. Nenä on tulikuuma ja läähättää tiuhaan. Ei tunnu aristavan mitään.
just toi läähättäminen ja muu ja kuuma päivä pitkästä aikaa, toivottavasti "vaan" nestehukka!! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HEI:
Alkuperäinen kirjoittaja Possu:
Ei kuka tahansa voi lain mukaan lopettaa eläintä. Mun edellisen koiran lopetti e.lääkäri. Mun tutun koirat lopetti hänen setä jolla oli lupa lopettaa eläin siihen tarkoitetulla aseella. :'(

Toi on niin paskaa et niitä eläinlääkäreitä ei saa paikalle silloin kun eniten tarviis. Tuotantoeläimet menee aina ohi. Surku koiraa ja koiran omistajia. Tässäkin koira tekee lapselle vielä viimeisen palveluksen: opettaa mitä on kuolema. Lemmikin menetys on paha paikka, mutta kuuluu elämään.
 


Se on kuitenkin meidän rakas perheenjäsen. Ei ole luopuminen helppoa, eikä tietenkään ole helppoa eikä oikein se, että kärsiikään. Kyllä mä haluan arvokkaan kuoleman ja mahdollisen diagnoosin. En todella pyydä yöllä tänne mitään haulikkomiestä paukuttaa mun koiraa päähän. Sitten, jos tää onkin joku parannettava juttu, niin kiitän entistä enemmän itseäni ettei luonto anna periksi tehdä niin.
 
lisse
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Alkuperäinen kirjoittaja lisse:
surku. :hug: tuli itku kun luin mitä lapsesi sanoi.minkä ikäinen?
lemmikki on aina niin rakas.meilläkin hamsteri 2v 2kk ja joka päivä pelkää miten käy,jo lapsenikin takia.hänkin surkuttelee jo etukäteen kun tietää kuinka vielä tulee käymään.joo täällä me olemme, minä ainakin valvon.mitä sitä yksinkään murehtii.purkaaminen on kaikkein parasta.
On neljävuotias, oikea herkkisliikkis. Kyynelehtii joskus lastenohjelmistakin, jos on surullinen kohta. Sanoi vielä näkevänsä nyt pahoja unia. Olen kyllä siinä mielessä kiitollinen seurakunnankerhoista, että siellä on paljon puhuttu taivaan isästä ja siitä, että hän suojelee. Näin hän sen onneksi ajattelee.

meilläkin oli koira 5v sitten. en edes viitsi täällä kertoa kuinka sen lopulta kävi.
ikävöin vieläkin.tuli taas itku.nuo kuolemat ovat minulle niin herkkä kohta.
seurakunnan kerhoa meilläkin kaikki kävi,muistan miten puhuivatkin taivaan isästä,ja kun se tulee lapsen suusta,on se niin koskettavaa
 


Se on kuitenkin meidän rakas perheenjäsen. Ei ole luopuminen helppoa, eikä tietenkään ole helppoa eikä oikein se, että kärsiikään. Kyllä mä haluan arvokkaan kuoleman ja mahdollisen diagnoosin. En todella pyydä yöllä tänne mitään haulikkomiestä paukuttaa mun koiraa päähän. Sitten, jos tää onkin joku parannettava juttu, niin kiitän entistä enemmän itseäni ettei luonto anna periksi tehdä niin.[/quote]

Onko sielläpäin mitään yksityisiä eläinlääkäreitä? Soita niille. Vaikka naapuripaikkakunnalle!
Mä puhuin tosta lopettamisesta vähän niinkuin viimeisenä vaihtoehtona, jos menee todella huonoksi...

 

Yhteistyössä