Koiran kanssa lonkka -ja kyynärkuvissa

Eilen kävin ton meidän malamuutti tytön 3v kanssa virallisissa lonkka -ja kyynärkuvissa =)

Samalla uusittiin rokotukset.No alustava arvio oli että oikea lonkka B tai C ja vasen lonkka C tai D.Kyynärpäät olivat onneksi 0/0.

Lasku ei ollut suuri vain 97?.

Nyt se on tehty, enää vain odotellaan kennelliitosta virallisia tuloksia =)
 
hemuli
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Eilen kävin ton meidän malamuutti tytön 3v kanssa virallisissa lonkka -ja kyynärkuvissa =)

Samalla uusittiin rokotukset.No alustava arvio oli että oikea lonkka B tai C ja vasen lonkka C tai D.Kyynärpäät olivat onneksi 0/0.

Lasku ei ollut suuri vain 97?.

Nyt se on tehty, enää vain odotellaan kennelliitosta virallisia tuloksia =)
En tunne paremmin ko. rotua, mutta toivoisi koiraihmisenä sinun OMANTUNNON ratkaisevan sen asian, onko järkeä pennuttaa tuollaista???
Tokihan ostajalla on päätäntävalta, minkälaisista vanhemmista pentunsa ostaa, mutta kyllä se kasvattajasta pitää lähteä, jalostetaanko rotua/sukua oikeaan suuntaan....
 
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Eilen kävin ton meidän malamuutti tytön 3v kanssa virallisissa lonkka -ja kyynärkuvissa =)

Samalla uusittiin rokotukset.No alustava arvio oli että oikea lonkka B tai C ja vasen lonkka C tai D.Kyynärpäät olivat onneksi 0/0.

Lasku ei ollut suuri vain 97?.

Nyt se on tehty, enää vain odotellaan kennelliitosta virallisia tuloksia =)
En tunne paremmin ko. rotua, mutta toivoisi koiraihmisenä sinun OMANTUNNON ratkaisevan sen asian, onko järkeä pennuttaa tuollaista???
Tokihan ostajalla on päätäntävalta, minkälaisista vanhemmista pentunsa ostaa, mutta kyllä se kasvattajasta pitää lähteä, jalostetaanko rotua/sukua oikeaan suuntaan....
Oliko tässä mainittu jossain, että jalostusta on tarkoitus hajottaa just tällä ko koiralla?
 
hemuli
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Eilen kävin ton meidän malamuutti tytön 3v kanssa virallisissa lonkka -ja kyynärkuvissa =)

Samalla uusittiin rokotukset.No alustava arvio oli että oikea lonkka B tai C ja vasen lonkka C tai D.Kyynärpäät olivat onneksi 0/0.

Lasku ei ollut suuri vain 97?.

Nyt se on tehty, enää vain odotellaan kennelliitosta virallisia tuloksia =)
En tunne paremmin ko. rotua, mutta toivoisi koiraihmisenä sinun OMANTUNNON ratkaisevan sen asian, onko järkeä pennuttaa tuollaista???
Tokihan ostajalla on päätäntävalta, minkälaisista vanhemmista pentunsa ostaa, mutta kyllä se kasvattajasta pitää lähteä, jalostetaanko rotua/sukua oikeaan suuntaan....
Oliko tässä mainittu jossain, että jalostusta on tarkoitus hajottaa just tällä ko koiralla?
No ei, mutta itsekin sitä kyselit... Ja mitäs tämän ko. koiran lonkkakuvat sitten vaikuttaa esim. siskon kummin kaiman koiran pennutukseen....?
 
No onhan tuo rotukohtaista nuo lonkkatulokset, b/c-lonkilla vois vielä ehkä jalostaa a/a: kanssa. Mutta eihän tuossa sanottu, että jalostukseen käytetään. Meillä ainakin kuvataan koirat muutenkin.
Btw, ei tuo koko vaikuta lonkkatuloksiin (kuten SISU arveli) meidän rodussa on paljon a/a-lonkkiakin, vaikka isoja ovat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Ap., käytitkö nartun kuvauksessa juoksujen puolivälissä? Lonkat pitää kuvata aina sinä ajankohtana, muuten Kennelliitto mätkäsee sun koiralle D-paperit.
Mielenkiinnosta kysyn, että mistä moinen? Meillä ei ollut juoksun puoliväli ja silti B/B lonkat.
 
Mä en aio koiraa pennuttaa missään vaiheessa enkä aio malamuuttien kasvattajaksi =) Tai ehkä joskus mutta en nyt.Enkä tällä koiralla.Eli mulle ei ole niin väliä mitä noi tulokset on, mutta on se hyvä tietää että vetohommat saa jäädä vähän vähemmälle sitten... :/ En tietentahtoen tee koirasta kipeää.

Niin ja mun tuurilla tietty on kohta juoksut alkamassa kun ei tosta neidistä ota selvää pirukaan kun sille noi juoksut tulee kun tulee. |O Mutta mä sit joskus kuvautan sen uudestaan jos siltä tuntuu, eläinlääkäri laittoi lausunnon alkavasta juoksusta kennelliittoon.Juoksuaika vaikuttaa lonkkien löysyyteen ja siksi pitäs kuvauttaa kun ei juokua ole tulossa tai ole juuri ollut.No näin sit meillä ja mun tuurilla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
toivotaan että Anniella on hyvä päivä ja tulee B/C.nä takaisin.

onko malamuuteilla rajana D? jalostusta ajatellen siis

Mä en usko että rajana on toi D koska kyseessä on kuitenkin työkoira siis paljon valjakossa vetämistä ja ihan kuormanvetoa.No en mene vannomaan koska en muista noita rajoja.Itsellä ei ole aikomusta nyt pennuttaa tätä narttua koskaan.

Jos mä olisin kasvattaja niin ite en käyttäs koiraa jolla C lonkat.
 

Yhteistyössä