Koiran stressi, muilla kokemusta asiasta?

Uusi vauva tullut taloon ja vähän aikaa siitä alkoi koiralla suunnaton karvanlähtö. Käytöksessä emme erityisemmin ole huomanneet mitään muuttuvan. Kun tuota karvanlähtöä on nyt jatkunut niin pirun pitkään, niin epäilen että on stressiperäistä.
Lois ja matolääkitykset ollaan aina annettu joten ei kai johdu siitä , että olisi jotain loisia(?)

Jos siis on stressiä, niinku epäilenkin, olisiko jollain vinkkejä/konsteja saada tuo karvanlähtö loppumaan? Tietenkin mennään lekuriin näyttämään, ellei nää "kotikonstit" auta. :/

Voiskos apu löytyä apteekista tai luontaistuotekaupasta?

Ollaan yritetty tehdä koiralle mahdollisimman "stressivapaa" ympäristö. Ollaan leikitty sen kanssa ja lenkkeilty entiseen tapaan ja annettu tutustua vaavaan. Kovasti toinen tykkää haistella sitä :) Ei siis olla hylätty meidän ensimmäistä vauvaamme !
 
Mieleeni juolahti, että voisi olla kyse myös puutosoireesta tuo pitkittynyt karvanlähtö. Meillä koira tiputti aina syksyisin ja keväisin tosi pitkään karvaa ja vietiin sitten ravintoneuvojalle näytille. Siltähän löytyi vaikka mitä puutosta ja sen jälkeen ei minun mielestäni ole paljoa karvaa edes tippunut. Muistaakseni ainakin b-ryhmän vitamiinit, e-vitsku, sinkki ja seleeni sekä aminohapot vaikuttavat. Surffailin tuossa etsimässä omalle koiralle päivitystä ruokavalioon ja huomasin, että täältä ainakin saa ilmaista neuvontaa opiskelijalta: Ruokavalioneuvonta | Koirapäiväkoti Hyggebo Oy. En tiedä mistä päin olet, että onko tuosta sinulle hyötyä, sillä koira pitää nähdä livenä ennen kuin he pystyvät oireita tulkitsemalla selvittämään puutokset. Kannattaa kuitenkin kokeilla tuota ennen kuin vie eläinlääkäriin ja saa sieltä jotain lääkkeitä, jos kyse todella on vain puutoksesta, joka on kuulemma enemmän sääntö kuin poikkeus nykykoirilla.
 
Kiitos vastauksestasi Kesäkärpänen!
Harmi, me ei asuta lähellä pääkaunpunkiseutua. Mutta jos minä kokeilisin nyt vaikka antaa noita vitamiineja ensiksi ? Kannattaako ostaa ihan apteekista vai onko joku parempi paikka (nettikaupat,luontaistuote, eläinkauppa esim Musti&Mirri). Pitääkin nyt kiinnittää noihin ravintopuoliasioihin ensiksi huomitoa, voihan olla tosiaan että se syy piilee siellä.
 
Viimeksi muokattu:
Minulla on hyvin stressiherkkä koira, joka oireilee hilseilyllä, karvan lähdöllä, mahavaivoilla, käytöksellä ym. Meille stressiin on auttanut Serene-UM, sitä saa eläinkaupoista ja apteekeista. Se lisää koiran serotoniinituotantoa ja sitä kautta vähentää stressiä. Se on kans ihan luontainen täydennysrehu eli ei varsinaisesti mikään lääke. Me ollaan sitä syötetty kuureissa tarpeen mukaan.

Pitkälliseen karvanlähtöön voisin kans suositella käyttävän jotain hyvää öljyä, jos ei sulla ole jo käytössä hyvää öljyä ruokavaliossa. Ite oon kokenut nutrolinin ja lohiöljyn parhaimmiksi omilla koirilla käytössä. Tuota öljyä kannattaa oikeesti kokeilla jos ei oo sulla jo käytössä :)
 

Yhteistyössä