Koirat verolle

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Suomessa on yli 800 000 koiraa ja uusia otetaan vuosittain enemmän kuin lapsia syntyy. Keski kokoinen koira aiheuttaa vuosittain yhtä paljon hiilidioksidipäästöjä kuin bessakäyttöinen katumaasturi, jolla ajetaan 20 000 kilometriä vuodessa. Ilmastonäkökulmasta olisi oikeus ja kohtuus verottaa koiranomistajia. Samoin lapsia voisi syntyä enemmän, jos koirien omistamista verotettaisiin ja ihmiset harkitsisivat koiran sijaan lapsen hankkimista. Lisäbonuksena saataisiin paikkausta valtion talouteen.

Esitän 300 euron vuotuista veroa per koira. Tällä valtio paikkaisi taloutta 240 miljoonalla eurolla. Ilmastotalkoisiin saataisiin uusi elementti ja syntyvyyteen saataisiin uutta piristystä.
 
vierailija
Esitys koiraverosta on selvästi win-win-win-tilanne. Eikä yhtäkään vastustavaa argumenttia tunnu löytyvän. Joten toivottavasti hallitus toteuttaa tämän hyvän idean, jolla voidaan vastata moneen onkelmaan yhtäaikaa.
 
vierailija
Veikkaan, että vähemmän mun koirat (2) tuottaa hiilidioksidipäästöjä, kun mitä yks Marinin lento maailmalle bilettään... Tuosta koiraverosta nyt ei ole mitään muuta hyötyä, kun tosiaan tuloja valtion kassaan, mutta nekin ohjataan heti savanneille, eikä suomalaisten hyväksi.
 
vierailija
Veikkaan, että vähemmän mun koirat (2) tuottaa hiilidioksidipäästöjä, kun mitä yks Marinin lento maailmalle bilettään... Tuosta koiraverosta nyt ei ole mitään muuta hyötyä, kun tosiaan tuloja valtion kassaan, mutta nekin ohjataan heti savanneille, eikä suomalaisten hyväksi.
Ja sitä paitsi. Mä ainakin maksan jo aika paljon veroja alvin muodossa tuotteista ja palveluista, mitä mun koirat kuluttaa... Jo pelkästään ruuasta taitaa tulla se 300e vuodessa alvina.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Riittääköhän tuo 300 euroa per koira mihinkään. Jo pelkästään siivouskulut on melkoiset, kun talven jäljiltä kaikki kävelyteiden pientareet on täynnä koiran kusta ja paskaa.
 
vierailija
Riittääköhän tuo 300 euroa per koira mihinkään. Jo pelkästään siivouskulut on melkoiset, kun talven jäljiltä kaikki kävelyteiden pientareet on täynnä koiran kusta ja paskaa.
No on se edelleen joillekin koiranomistajille vaikeaa ostaa rulla koirankakkapusseja. Sakot siitä jos et korjaa koirasi jätöksiä. Luulisi olevan itsestään selvää.
 
vierailija
Kun leikkauksia ja veronkorotuksia on umpisurkeassa taloustilanteessa pakko tehdä, niin koiravero pitäisi mielestäni ottaa ehdottomasti käyttöön. Koiravero poistaisi painetta leikata paljon tärkeämmistä asioista ja olisi siksi järkevä päätös.
 
vierailija
Suomessa on yli 800 000 koiraa ja uusia otetaan vuosittain enemmän kuin lapsia syntyy. Keski kokoinen koira aiheuttaa vuosittain yhtä paljon hiilidioksidipäästöjä kuin bessakäyttöinen katumaasturi, jolla ajetaan 20 000 kilometriä vuodessa. Ilmastonäkökulmasta olisi oikeus ja kohtuus verottaa koiranomistajia. Samoin lapsia voisi syntyä enemmän, jos koirien omistamista verotettaisiin ja ihmiset harkitsisivat koiran sijaan lapsen hankkimista. Lisäbonuksena saataisiin paikkausta valtion talouteen.

Esitän 300 euron vuotuista veroa per koira. Tällä valtio paikkaisi taloutta 240 miljoonalla eurolla. Ilmastotalkoisiin saataisiin uusi elementti ja syntyvyyteen saataisiin uutta piristystä.
Joo, laitetaan samalla kaikki verolle, mikä nostaa ihmisten mielialaa paremmaksi. Ihmetellään sitten jälki käteen, mistä ihmisten lisääntynyt pahoinvointi johtuu.
 
vierailija
Esitän 300 euron vuotuista veroa per koira. Tällä valtio paikkaisi taloutta 240 miljoonalla eurolla. Ilmastotalkoisiin saataisiin uusi elementti ja syntyvyyteen saataisiin uutta piristystä.
Kannatan. Tosin veroa voisi hienosäätää niin, että se olisi progressiivinen ja nousisi pääluvun mukaan. Koiraharrastus kun on vuosien aikana mennyt enemmän ja enemmän siihen suuntaan, että yhden lemmikin sijaan ihmiset hankkivat laumoja, joiden alfoja saavat olla. Vaikka en mikään viherpiipertäjä olekaan, niin kieltämättä tulee välillä mietittyä homman järjettömyyttä kun vastaan tulee kolmen koiran ja ihmisen muodostama lauma.
 
vierailija
Riittääköhän tuo 300 euroa per koira mihinkään. Jo pelkästään siivouskulut on melkoiset, kun talven jäljiltä kaikki kävelyteiden pientareet on täynnä koiran kusta ja paskaa.
En ole koskaan ikinä nähnyt kenenkään kaupungin työntekijän siivoavan koiran jätöksiä missään kaupungissa. Ja toiseksi, eikö ne koirat sitten pasko kesällä?? Eli on siellä pientareilla sitä paskaa kesälläkin. Sillon ne tosin maatuu paljon nopeammin. Eikä kukaan sitä paitsi käske kulkea siellä pientareella, kulje siinä pyörä- / kävelyteillä! Mun koirat esim. menee niin syvälle ojaan paskomaan (kesät talvet), kun hihna vaan antaa myöden, joten jos siellä ojan pohjalla joku mun koiran paskaan sotkeentuu, niin se on sitten ihan oma syy - mitä kulkee pitkin ojia - pysyis tiellä. Mun koirat sitä paitsi ymmärtää, jos niille sanoo, ettei just siihen kohtaan sovi tehdä ja ne tekee sen sitten parempaan paikkaan. On mulla pussitkin aina mukana, mutta harvoin niitä tarvii, kun eivät yleensä pasko epäsopiviin paikkoihin. Enkä mä kulje juurikaan paikoissa, mihin ne eivät voisi paskoa tai sitten tehdään asiat ensin muualla ja sen jälkeen mennään vasta sinne paikkaan, esim koirapuistoon tai kaupunkialueelle, missä ei ole ojia, mihin tehdä hätänsä.
 
vierailija
Kannatan. Tosin veroa voisi hienosäätää niin, että se olisi progressiivinen ja nousisi pääluvun mukaan. Koiraharrastus kun on vuosien aikana mennyt enemmän ja enemmän siihen suuntaan, että yhden lemmikin sijaan ihmiset hankkivat laumoja, joiden alfoja saavat olla. Vaikka en mikään viherpiipertäjä olekaan, niin kieltämättä tulee välillä mietittyä homman järjettömyyttä kun vastaan tulee kolmen koiran ja ihmisen muodostama lauma.
Koiran paras kaveri on toinen koira.
 
vierailija
Kannatan. Tosin veroa voisi hienosäätää niin, että se olisi progressiivinen ja nousisi pääluvun mukaan. Koiraharrastus kun on vuosien aikana mennyt enemmän ja enemmän siihen suuntaan, että yhden lemmikin sijaan ihmiset hankkivat laumoja, joiden alfoja saavat olla. Vaikka en mikään viherpiipertäjä olekaan, niin kieltämättä tulee välillä mietittyä homman järjettömyyttä kun vastaan tulee kolmen koiran ja ihmisen muodostama lauma.
Kannatan progressiivisuutta koiralukumäärän mukaan. On täysin älyvapaata, kun joskus tullut joku täti vastaan molemmat kädet täynnä koiran remmejä. Yhden koiran vielä ymmärrän, mutta en sitten yhtään enempää.
 

Yhteistyössä