Koirien "kätilöinä" olleet

  • Viestiketjun aloittaja Lippis
  • Ensimmäinen viesti
Lippis
meillä on tilanne se, että koiralla olisi "laskettu aika" ensi keskiviikkona. Ja aiemmin en moisessa koitoksessa ole mukana ollut. Joten jos kokeneempia täältä löytyisi, voisitte antaa vinkkejä tännepäin. Ja mielellään kuulisin kokemuksia ultrasta. Meillä näkyi varmuudella 2 pentua, mutta liikkeistä päättelisin, että ehkä olisi enemmänkin tulossa.

Helteet on uuvuttaneet koiran, onneksi on hyvässä kunnossa ennestään. Viime yönä teki topakasti pesää tyttären sängyn alle, ja sen jälkeen saunaan. Öisin on käytävä tiuhaan pihalla pissillä. Näin tämä kesäloma kuluu :)

No, kasvattaja asuu lähellä ja on luvannuy avustaa tarvittaessa. Myös ell päivystää täällä pieneläimiä 24/7, joten eiköhön tässä selvitä. Mutta jännittää kyllä aikalailla...
 
minun koira herätti keskellä yötä kun synnytys oli käynnistynyt, apua ei siihen tarvinut ollenkaan, halusi vain ilmeisesti seuraa ja supistusten välissä tykkäsi kun hieroin mahaa sievästi. muuten koira hoiti itse homman tyylikkäästi loppuun asti :)
 
vieras
No siskon koira, tiibetinspanieli, hoiti homman tyylikkäästi myös itse. yhtä pentua piti auttaa, oli isoin. Kalvot rikottiin hengitystien päältä, muuten emä hoiti senkin homman. Eläinlääkärissä joutuivat käymään myöhemmin, oli jotain jäänyt kohtuun ja se piti leikata.
 
Lippis
Kiitos! Toivon näin. Meillä herättelee nykyisinkin pissille noin 4 kertaa yössä, ja selkeästi olisi seuraa vailla :) Säälittänyt on iso maha näillä hellekeleillä, turkkiakin on melkoisesti.
 
koiramamma
yllätys kätilöksi jouduin itse vuosi sitten.
Narttu kyllä herätti minut yöllä 4 :ltä , ja ensimmäisten supistusten aikoihin tajusin vasta, että narttu oikeasti oli tiineenä...
Onneksi itse olen vaaveja mailmaan synnyttänyt , kun yksi pentu ei meinannut mahtua ulos.
Tässä oiva linkki, jonka
avulla autoin kolme pentua maailmaan täysin untivikkona.

http://www.hiiroset.net/koira_pennuttaminen.php

Tsemppiä!!!
 

Yhteistyössä