Kokemuksia alkioiden viljelystä blastokysteiksi ennen pakastusta?

Hei! Onko muilla kokemusta siitä, kun alkiot viljellään blostokysteiksi ennen pakastamista? Meillä tuli IVF:n tuloksena kuusi hyvää alkiota, joista kolme oli TOP-luokkaa (yksi siis siirrettiin). Kun sain raportin TAYS:lta siinä kerrottiin, että alkioista kaksi pakastettiin. Ihmetyttää, että mitä tapahtui muille kolmelle alkiolle. Lääkäri sanoi suoraan, että he pyrkivät koko aika parantamaan tuloksia (totta kai), mutta itselle jäi kyllä vähän epämääräinen olo. Nyt kaksi pakkasessa tuntuu kovin vähältä, kun näyttää siltä, että nega on tulossa tästä IVF:stä ja PASissa on sitten toivo.

Ristiriitainen olo tulee myös siitä, että toinen lääkäri oli juuri edelliskerralla sanonut minulle, että blastokystaksi viljellyt alkiot ovat parempi tuoresiirrossa, mutta ne eivät sitten kestä niin hyvin pakastamista.... Ristiriitaista.
 
Meilläkin viljeltiin blastokysteiksi, 2 blastokystää sisään, 7-8 alkiota vielä jäi (ei ollut vielä bl. kuitenkin) mutta pakkaseen ei mitään:(((( Negahan sieltä tuli ja nyt on pakko aloittaa kaikki alusta.....
 
hei Ellastiina, myohaan vastaan, mutta parempi myohaan kuin ei milloinkaan...

Mun klinikalla yritetaan tehda aina siirto blastokystavaiheessa, eli taalla paivana 5. punktion jalkeen. Mutta mun klinikalla pakastus tapahtuu aina yksi paiva punktion jalkeen. Olen siis ulkomailla hoidoissa, eli vahan eri kaytanto.

Talla sanovat etta pakastettuina juuri ne yksipaivaiset ovat parhaita mutta mielellaan siirtavata aina blastokystaia jos vain alkioissa riittaa voimaa kasvaa. Mulle oli siis tarkoitus tehda siirto vasta 5. paiva punktion jalkeen. Valitettavasti alkiot eivat jakautuneet niin kuin oli odotettu ja sain siirron 2. paivana.

Ma luulen etta sun kohdalla ne on just vain ne TOP alkiot pakastanut. Taalla tehdaan siita pakastuksesta siis paatos heti ekana paivana punktion jalkeen. Mulla tuli 10 hedelmoittynytta alkiota, 5 lahti heti pakkaseen ja 5 jatettiin kehittymaan blastoon asti. Viidesta 3 havisi alkiotaivaaseen ja kaksi siirrettiin (siis aikaisemmin kuin oli ajateltu) noiden kolmen kuolemisen takia.
 

Yhteistyössä