kokemuksia alkuraskauden ultrasta

eli onkohan muita joilla lyhyt kk kierto ja silti rv:llä 6+4 ei ole sikiötä löytynyt? Eikä kuitenkaan ole ollut tuulimuna... Mulla olis tässä nyt viikko kärvisteltävä. Toisaalta järki sanoo, että tuulimuna sen on pakko olla. Mutta joku minussa ei kuitenkaan suostu uskomaan, että taas epäonnistuttiin :'(
 
millipilli
Heippa!

Mulla esikoista odottaessa kierto oli kylläkin pitkä... mutta luulin meneväni alkuraskauden ultraan 8+ jotain ja järkytys oli suuri kun näkyi vaan ruskuaispussi. Tuulimunan pelossa elettiin kaksi viikkoa ja nyt tuo meidän tuulimunaepäily leikkii tuolla sohvalla autoillaan :)

Meillä oli silloin sitten kahden viikon päästä uusintaultra jossa pikkuinen kaveri sydämen sykkeineen näkyi ja silloin olikin viikkoja vasta se 8+ eli eka ultra oli tehty 6+3 ja tosiaan ei alkiota silloin vielä näkynyt. Ja ultraaja ja laitteet olivat hyvät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja imppu-83:
Mulla tehtiin alkuraskauden ultra rv6+3 ja selkeästi näkyi alkio ja sydämensyke. Kannattaa mennä uusintaultraan parin viikon päästä niin saat varmistuksen ja sielullesi rauhan
Mulla myös oli ultran mukaan 6+4 ja hyvin löytyi syke sekä alkio+ruskuiaspussi.
 
Mikä on lyhyt kierto? Mulla on 24-28 ...eli ei niin lyhyt...

Tässä raskaudessa kävin 6+5 ja juu, syke meilläkin näkyi + n. sentin kokoinen papu. Edellisessä kävin 6+3, mutta ei näkynyt. Valitettavasti se ei koskaan tullutkaan näkyviin ...ja aika hyvin tiedän, miltä tuntuu odottaa tuo viikko (me tosin vedettiin varman päälle ja odotettiin kaksi viikkoa, jotta varmasti ois näkynyt, jos jotain näkyviin ois tullut). Mullakin järki sanoi jo aiemmin mistä oli kyse.. tiesin tosi tarkkaan hedelmöittymishetken, mutta ultrassa näkyi vaan sikiö- ja ruskuaispussi.

Eli ei tästä lohdutukseksi ole, mutta voimia toivotan ja halin lähetän. Toivotaan teille parempaa tuuria, jospa se kuitenkin vain olisi myöhässä. :hug:
 
Melizza
Itse olen juossut ultrassa koko ajan ja vasta nyt viikolla 8 pitäisi näkyä kehittyykö sikiö sinne sikiöpussiin. Kaksiviikkoa sitten näkyi vain pieni pyöreä piste.
 
Mulla oli epämääräinen kierto,mutta jälkeen päin olen laskenut että viikolla 6+0 ei kokenut gyne nähnyt vielä mitään. Siis laskenut sen perusteellaettä kunhan vauva hiukan kasvoi niin useamman kerran la arvioitiin aina samaan kohtaan. Ja sen la:n perusteella siis laskin mikä viikko silloin täytyi olla kun sitä alussa tsuumailtiin =)

Melizza: aika yllättävää toi 8. viikko -juttu sulla? Mistä se johtuu? Mulla on kolmessa raskaudessa näkynyt sykkeet jo 7. viikolla.
 
Hei, minulla heitti edellisraskaudessa kk-kierto todella pahasti, ja hedelmöittyminen tapahtui lähes 2 viikkoa myöhemmin kuin olin luullut. Luulin siis meneväni varhaisultraan viikolla 7 + jotakin, mutta todellisuudessa olikin 5+6 (tai tämä seuraavan ultrauksen arvion perusteella, itse luulen kyllä että 6+0 tai 6+1 olisi ollut oikeampi). Ja minulla ei näkynyt tuolloin viikon 6 kieppeillä yhtään mitään muuta kuin tyhjä sikiöpussi - edes ruskuaispussista ei saatu kaikua, saati että sykettä olisi näkynyt. Ja nyt tämä "tuulimuna" on 1 v 2 kk reipas miehenalku. :)

Eli kaikenlaista voi tapahtua, vaikka Suukkosuun viestistä päättelen, että aloittajan tapauksessa ei ollut yhtä onnekas loppu tarinalla kuin meillä :hug: Kerroin nyt kuitenkin omani, jos siitä joku saisi lohtua.
 
Kyllä sikiön syke alkaa löytyä jo 5+ vkon puolessa välissä, noin 25 pvää hedelmöittymisestä. Et ei se kyllä tuonne vkolle 8 mee millään (ellei sit oo pitkä kierto ja ovulaatio ollu tosi myöhään jolloin vkotkin on vähäisiä )
 
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Kyllä sikiön syke alkaa löytyä jo 5+ vkon puolessa välissä,
Usein, mutta ei aina, kuten meidänkin tapauksessamme =). Katselin itsekin jälkeenpäin Tekayn sivuilta raskauslaskurista, ja sen mukaan mulla olisi pitänyt olla just 5+6 sydänäänet todettavissa, mutta eipä vaan olleet. Ja ihan kokenut ultraaja oli.
 

Yhteistyössä