Kokemuksia BabyWelt-tuplarattaista


Eli aikeissani on ostaa kyseiset rattaat. Kesällä syntyy vauva ja esikko on silloin 1,5v. Meille kapeus on valttia ja siksi vaihtoehtoina tuplista on Babyweltit tai ulkomailta tilattuna X-adventuret, joissa molemmissa leveys vain 72 cm. Muita yhtä kapeita sisarusrattaita en tiedä.

Pystyykö näissä työntökorkeutta säätämään? Olen itse aika pätkä (160cm) ja mietin mahtavatko olla minulle liian korkeat työntää.

Mielelläni kuulisin kokemuksia näistä! Kiitos.
 
kapeimmat sisarusrattaat on kyllä phil&tedsin sportit, joissa siis sisaristuin on lasten iästä riippuen ylä- tai alapuolella. nämä tuli meille toissapäivänä saksasta, ja vaikuttavat erittäin näppäriltä. http://www.pingpong-online.de/osc/product_info.php?cPath=1&products_id=547
 
Meillä on Babywelt rattaat kaksosilla. Ne on aivan ihanat. Ne mahtuvat joka paikkaan, ovat ketterät ja niiden kanssa voi käydä jopa juoksemassa, kun ovat niin kevyet työntää (käytiin just aamulla 45mion juoksulenkillä muksujen ja koiran kanssa). Pyörät ovat isot, joten loskassakin kulkeminen onnistuu. Kääntyvät etupyörät tekevät rattaista ketterät, mikä on hyvä ominaisuus, jos käy kauppakeskuksissa. En tosin itse koskaan lukitse niitä lenkilläkään. Lämmin jalkapeite. Istuinosat ovat ainakin toistaiseksi riittävän tilavat. Selkänojat saa portaattomasti moniin asentoihin.

Meillä oli vähän aikaa Brion twinetet, joista en pitänyt yhtään. Kömpelöt ja raskaat ja hädin tuskin mahtuivat kasattuna farkkumme perään. Babyweltien kanssa en tarvitse matkarattaita, koska niiden lisäksi auton takatilaan mahtuvat hyvin matkatavaratkin.

Huonoja puoliakin on: rattaissa on jonkin verran muoviosia, jotka saattavat olla heikompia kuin vastaavat metalliosat. Meillä mikään ei ole kuitenkaan vielä vajaan vuoden käytön aikana rikkoitunut. Kuomu ei ehkä suojaa niin paljon kuin jossain muissa malleissa. Jalkatuet saattavat jäädä lyhyiksi lasten kasvaessa. En tiedä, koska meillä kaksoset ovat nyt 14kk.

En ole päivääkään katunut näiden rattaiden ostoa. Ostin ne juuri kapeuden vuoksi, koska vanhan talomme ovet ovat tosi kapeat. Tämä on ainoa malli, joka mahtuu sisään (siis kaksostenrattaista). Suosittelen!
 
RouvaSumppisuu
Nostan tätä, meilläkin harkinnassa Babyweltin tuplat. Ikäeroksi tulee 1v6kk. Tarkoitus olisi käydä Lastenturvassa koeajolla, mutta myös käytännön kokemuksia kaivataan lisää...mikä hyvää ja huonoa? Me taas ollaan aika pitkiä (174 ja 186 cm), joten tuo työntöaisan säätämättömyys (?) mietityttää...
 
tiipeli
Peesaan miitu79:ä. Meilkin on babeweltin ja hyvät on olleet, ei valittamista... Kuomu on ainoa "heikko lenkki", se ei suojaa paljoa, mutta ostin läpinäkyvän sadesuojan, jota oon sateella ja kovalla tuulella käyttänyt suojana: lapset näkee ympärilleen, mutta ovat suojassa :)

Meillä työntäjien pituus on 170 ja 192 eikä kumpainenkaan ole valittanut, että hankalaa olisi. Minäkin ensi alkuun mietin aisan säätämättömyyttä, mutta ei siis ole haitannut.
 
Kiitos jo vastanneille! Lisää kommentteja/kokemuksia luen mielelläni. Itse odottelen, että Lastenturvaan tulee Babywelttejä 08-väreissä ja menen sitten heti paikan päälle katsastamaan ja testailemaan. Nettisivuilla lukee, että ne pitäisi tulla sinne helmi-maaliskuussa.
 
RouvaSumppisuu
Tänään käytiin testailemassa kyseisiä vaunuja ja hyvältä vaikuttivat. Yksi kappale oli enää myymälässä jäljellä, joten uusia värejä -08 päätimme mekin odotella. Maaliskuun lopussa pitäisi viimeistään olla tavaraa kaupassa (Vantaa) =) .
 
Meillä myös Babyweltin tuplarattaat. Itse olen samanlainen pätkä kuin ap:kin :) ja oikein hyvät on työntää. Mies taas on päälle 190cm eikä ole valittanut työntöaisan olevan liian alhaalla.
Ainoa moite on kapeahko istuinosa. Meillä kun ei ole vaunuihin kuuluvaa kantokoppaa, joten hiukan hankala on laittaa leveämpää koppaa paikoilleen. Ja joku jo aiemmin rattaiden kuomusta mainitsikin, ei suojaa vauvaa niin hyvin kuin vaunuissa, mutta sadesuoja korjaa senkin ongelman.

Nyt huomasin Lastenturvan sivuilta uudet Babyweltit, peräkkäin istuttavat, ja tekisi mieli päästä koeajamaan ne. Ekat peräkkäin istuttavat jotka ovat myös kivannäköiset :whistle: http://www.lastenturva.fi/kauppa/popup_image.php?pID=268
 
Meidän muksuilla ikäeroa 1v4kk ja kärryt on toimineet ihan mallikkaasti. Kärryt on kevyet ja helpot työntää. Olen 164cm pitkä ja minulle työntöaisa on liian korkealla, jos jalassa on ihan littanapohjaiset kengät. Ja sitähän ei voi säätää. Samoin istuinosan kapeus on miinusta. Nyt juniori on 6kk ja nukkuminen kantokopassa on jo aika ahdasta.
 
meillr olisi varmasti tulleet nämä, jos taapero suostuisi istumaan naama työntäjästä poispäin :D päädyttiin sitten heittoaisalliseen malliin (brion), 77cm ja hyvin ollaan mahduttu missä on menty-toki en ihan kaikista ahtaimman näköisiin kauppoihin edes tunge niillä. lapset ovat 1v7kk ja 4kk, näitä varmasti käytetään meillä vielä pitkään, ja toivottavasti on myös hyvä jälleenmyyntiarvo :)
 
Jane powertwinit on 62cm leveät ja 126 pitkät. Siis peräkkäin istuttavat ja kolmipyöräiset. Itsellä on jo odottamassa kun toinen vauva syntyy toukokuussa. Suomesta vain ei tahdo löytyä, itse sain vielä oz-babysta mutta oli viimeiset eivätkä kuulemma enää tilaa uusia.
 
Me meinattiin ostaa myöskin nämä, kun eivät olleet mitenkään valtavan kalliit ja ihan näppärän näköiset ja kokoisetkin olivat kaikin puolin. Testasimme esikkoa rattaisiin ja päädyttiin sitten kuitenkin valitettavasti siihen tulokseen, että hän ei enää vauvan tullessa näihin rattaisiin tule mahtumaan, kun nytkin jo tuo istuin osan leveys oli aikas nafti hänelle. :headwall: Poikamme ei edes ole mitenkään isokokoinen, vaan pitkä ja hoikka. Tällä hetkellä hän siis 1v9kk.

Päädyimme sitten ostamaan käytettynä Easywalker duowalkerit, jotka myöskin ovat mitoiltaan varsin kapeat, mutta istumatilat kuitenkin leveämmät kuin noissa Babywelteissä.
 
Meillä on ollut vuoden verran käytössä BabyWelt oregon tandem rattaat (siis peräkkäin istuttavat) ja lapsilla siis on ikäeroa 1v 2kk.

Olemme olleet todella tyytyväisiä peräkkäin istuttaviin monestakin syystä. Niillä mahtuu kulkemaan missä vaan ja ne mahtuvat autontakakonttiin todella helposti (ovat periaatteessa lähes saman kokoiset kuin yhden lapsen rattaat).

Meillä peräkkäin istuttava malli toimi paremmin kuin vierekkäin istuttva, koska näin molemmat lapset saivat "oman rauhan" (eli isompi ei tökkinyt tai kiusannut vauvaa:hug: ) Takana oleva lapsi näkee hyvin rattaista, koska istuin osa on hieman korkeammalla.

Hyvin on molemmat lapset vielä rattaisiin mahtunut, vaikka vanhempi on jo siis nyt 2,5v. eli ihan tilavat rattaat istua.

Nyt pitää kai laittaa rattaat myyntiin, kun niiden käyttö on vähentynyt oleellisesti, koska vanhempi kävelee tai pyöräilee mielummin.
 
Hei,

Onko kukaan kokeillut mahtuuko vauvan turvakaukalo BabyWelt Oregon Tandemiin eli peräkkäin istuttaviin vaunuihin? Vierekkäin istuttaviin Montreal Twineihin ei mahdu ja kiinnostuinkin siksi näistä peräkkäin istuttavista.
 
Nostan tätä ketjua, lisää käyttökokemuksia kaivataan. Meillä tulee ikäeroksi vuosi ja viisi kuukautta. Asumme korkean mäen huipulla, johon varsinkin talvisin on vaikea pääsy kun auraus hoidetaan miten sattuu. Kulkevatko hyvin lumessa? Muuten kärrytellään normaaleja aurattuja jalkakäytäviä pitkin. Entä miten mahtuvat nukkumaan vierekkäin, nuohan ovat aika kapeat.

Lisäksi kysyisin, mahtuuko esim. brio happy combin kantokoppa näihin tupliin?
 

Yhteistyössä