Kokemuksia brio race rattaista

  • Viestiketjun aloittaja "Henni"
  • Ensimmäinen viesti
"Henni"
Haluaisin kuulla kokemuksia Brio Race rattaista. Vanhanmallisista löytyy kyllä netistä, mutta niissä ei mennyt selkänoja alas, ja pyöristä kertoiltiin negatiivista että kerää kaikki lumet jne.

Olisiko joillain vähän uudempaa kokemusta kerrottavaksi? N.1v:n rattaiksi ->3v tarvitaan jotkut.

Vaihtoehdot ovat Brio Race, Emmaljunga Scooter S, ja Teutonia Junior. Näistä muistakin siis voi kertoa. Jostain syystä nuo Briot nyt kiinnostaisivat kaikkein eniten.
 
"wieras"
Mulla on emmaljungan scooterit tosin ilman s:ssää ja niitä en voi kun kehua. Noista Brio raceista ei ole kokemusta. Mä miellän ne jotenkin isomman lapsen rattaiksi. Meillä ostettiin uudet kun kuopus oli 6kk.
 
"wieras"
Googletin lisää. On niissä kai jotakin eroja timmyjänhän ei enää myydä ja junioritkin on kai poistumassa markkinoilta. Mä olen kokenut ne teotoniat raskaampina kuin muut. Scootereista voi kysyä jos tulee jotakin mieleen.
 
"Race"
Hyvät rattaat olivat. Ei suurempia ongelmia, ei kuitenkaan vakuuttaneet kestävyydeltään.. Kerran kokoontaittaminen näpsäisi sormesta pahasti. Hajosivat ajan myötä sieltä sun täältä.
 
"Jenna"
Meillä ostettiin Brion Race rattaat pojan ollessa reilu puolivuotias. Nyt 2v ja ollaan tykätty kovasti. Ovat mukavan kapeat, joten eivät vie paljoa tilaa. Mahtuvat myös todella näppärästi autoon. Eipä tule nyt mieleen mitään negatiivista sanottavaa. Kyyti ei tietenkään ole ihan niin tasainen kuin ilmakumirenkailla, mutta meillä tämä oli tietoinen valinta kun halusin rattaat josta ei voi rengas puhjeta eikä tarvitse lisätä ilmaa.
 
Tyytymätön
Meille ostettiin viime syksynä Brio Racet yksi vuotiaan lapsen rattaiksi. Hyvää on selkänojan laskeutuminen makuuasentoon, mutta yläasennossa selän taakse olisi melkein tarvinnut tyynyn. Selkänoja ei siis tukenut istuma-asennossa riittävästi pienen lapsen selkää. Mutta talven myötä tuli esiin huonoin ominaisuus. Nimittäin suhteellisen isoista renkaista huolimatta kulkee äärimmäisen huonosti lumessa. Tällä tietämyksellä en enää ostaisi raceja.
 
"Riia"
Meillä ollut vuoden käytössä brio racet ja ei ole kyllä pahaa sanottavaa. Käytetään päivittäin eivätkä ole hajonneet mistään. Selkänoja menee niin alas, että lapsi (nyt 2 v) on pystynyt hyvin nukkumaan niissä päikkärit. Ovat mukavat työntää epätasaisellakin (metsässä lenkkipoluilla) mutta näppärät myös ostoskeskuksessa. Helpot pistää kasaan ja autoon tarvittaessa vaikka harvoin autolla mihinkään menemme.

Mietin pitkään racen ja scoottereiden välillä ja lopulta hinta ratkaisi kun ominaisuuksissa ei käytännön eroa ollut.
 
Osaako joku sanoa varmaksi tuosta vuoden 2014 mallista, että meneekö siinä selkänoja täysin makuuasentoon? Eli onko mahdollista käyttää vauvalla erillisen kopan kanssa. Itsellä on ollut joku v. 2008 malli ja silloin makuuasento oli huono, mutta olen lueskellut nyt useamman uuden vuosimallin kohdalta että "makuuasentoa parannettu", mitä sitten meinaakaan? Ilmeisesti on poistuva malli, koska Brion omilta sivuilta ei enää löytynyt.
 
"Booster"
Osaako joku sanoa varmaksi tuosta vuoden 2014 mallista, että meneekö siinä selkänoja täysin makuuasentoon? Eli onko mahdollista käyttää vauvalla erillisen kopan kanssa. Itsellä on ollut joku v. 2008 malli ja silloin makuuasento oli huono, mutta olen lueskellut nyt useamman uuden vuosimallin kohdalta että "makuuasentoa parannettu", mitä sitten meinaakaan? Ilmeisesti on poistuva malli, koska Brion omilta sivuilta ei enää löytynyt.
Eikö edes vauvalle voi ostaa kunnon vaunuja ettei paran tarvitse maata myöden viistää kuoppaisessa kyydissä?

Scootereista, että niissä on surkea suoja tuulta varten kun kuomu ei tule riittävän alas. Siihen otsan tuntumaan vaan kun lapsi istuu. Kulkevat kyllä hyvin. Scooter S.ät. Nekään ei ole tarkoitettu vauvoille.
 
vierass
Meillä oli vaihtoehtona Scooterit ja racet ja racet oli muovisen ja heppoisen oloiset niin scoiterit ostettiin jalkapeitteellä. Huippurattaat, tukevat ja kestävät mutta mahtuu hyvin kaupoissa. Kuopus siirtyi noihin jo 5kk ikäisen kun ei enää yhdistelmissä viihtynyt. Jalkapeitteen kanssa saa hyvin suojattua talven tuiskuiltakin. Suosittelen lämpimästi.
 

Yhteistyössä