Kokemuksia citalopram lääkkeestä?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Oon se sama vieras joka kerroin sulle aiemmin omasta psykoottisesta masennuksesta.

Mulla on ollut tukilääkityksenä Citalopram. Se on masennuslääke, joten sitä ei saa yksistään käyttää kaksisuuntaisen hoitoon, kuten ei.muitakaan masennyslääkkeitä koska ne voi laukaista manian. Mulla on ensisijaisena lääkityksenä Lamictal.

Mulle Citalopram sopi hyvin tilapäisenä lääkityksenä ja myös yhdellä kaverilla oli sama lääkitys ja hyviä kokemuksia. En muista tuliko sivuoireita, mut alussahan niitä tulee kaikista lääkkeistä.

Kyllä sä voit mun mielestä ihan Panadoliakin ottaa.
 
Kkfkfkfkf
Mä olin teininä tutkimusryhmässä jossa osa sai tuota ja osa lumelääkettä. Itse sain oikeaa lääkettä ja auttoi masennukseen. En huomannut mitään sivuoireita
 
"vieras"
mites teillä jotka olette sitä aikaisemmin syöneet, oliko vaikeaa päästä eroon siitä? Mulla ei haittais tuo orgasmimattomuus, kun en sitä taho saada muutenkaan :/
 
"hmm"
citalopram ei aiheuta mitään fyysistä riippuvaisuutta, sen lopettamisessa ei siis ole mitään erikoista. mutta ainakaan itse en halua lopettaa eikä siihen ole mitään syytäkään, eivät nämä lääkkeet paranna kuuriluontoisesti masennuksia yms.
 
"vieras"
sillä kyselin tuosta lopettamisesta kun se minulle määrättiin paniikkihäiriöön ja olen myös menossa psykologille, niin jospa sekin alkaisi auttamaan ja jossain vaiheessa voisi kokeilla ilman lääkettä oloa.
 
....
[QUOTE="hmm";27307627]citalopram ei aiheuta mitään fyysistä riippuvaisuutta, sen lopettamisessa ei siis ole mitään erikoista.[/QUOTE]

Itse söin escitalopramia 5kk, ja todellakin oli aika erikoinen lopettaminen. Huono olo ja aivoissa tuntui semmosia sähköiskuja ja silmissä pimeni. Onneksi kesti vain about viikon, mutta joillekin herkemmille voi tulla pahojakin oireita lopettamisesta.
 
Lex
Itselläni on Citalopram paniikkihäiriön hoitoon.

Ensimmäinen viikko 10 mg/pv, oireina huimausta, päänsärkyä ja pahoinvointia.
Toinen viikko oireeton ja hyvä.
Kolmas viikko nosto 20 mg/pv, oireet taas viikon verran, jonka jälkeen olo on ollut oikein hyvä.

Jos muutamana päivänä jää lääke ottamatta, alkaa tulla aika ikäviä sähköiskumaisia tuntemuksia päähän, ja jonkin verran sellaista yleistä huippausta.
Lopettaminen kannattaa tehdä pikkuhiljaa pienentämällä lääkeannosta.

Muuten k.o. lääkeestä erittäin hyvät kokemukset =)
 
"vieras"
Itselläni on Citalopram paniikkihäiriön hoitoon.

Ensimmäinen viikko 10 mg/pv, oireina huimausta, päänsärkyä ja pahoinvointia.
Toinen viikko oireeton ja hyvä.
Kolmas viikko nosto 20 mg/pv, oireet taas viikon verran, jonka jälkeen olo on ollut oikein hyvä.

Jos muutamana päivänä jää lääke ottamatta, alkaa tulla aika ikäviä sähköiskumaisia tuntemuksia päähän, ja jonkin verran sellaista yleistä huippausta.
Lopettaminen kannattaa tehdä pikkuhiljaa pienentämällä lääkeannosta.

Muuten k.o. lääkeestä erittäin hyvät kokemukset =)
Kiva kuulla :) eli toivoa olis, tänään on tosiaan huimannu tosi kovin :(
 
Luonnon masennuslääke - https://nuvialab.com Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä