Kokemuksia epäs. kierrosta ja raskaaksitulosta

Kaipailisin kokemuksia teiltä, joilla epäsäännöllinen kierto ja milloin totesitte raskauden.

Minulla menossa 50kp ja olotila hyvin epävarma - en tiedä mitä tekisin kun menkkoja ei kuulu ja testit tähän asti eioota kaikki. Kiertoni kutakuinkin 32-37kp, viime kesänä oli yksi 52kp kierto.

Raskaus ei ole varsinaisesti agendassamme, mutta jos on tullakseen, niin otamme lapsosen avosylin ja tervetulleina vastaan. :love:
Oireita on ollut ainakin parisen vkoa ja kuluneen vkon voimistuvassa määrin seuraavanlaisia: nännit pulleat ja kovettuneet ja rinnat herkät, välillä kivistelee kovasti jossain rintojen takana (menkkojen aikaan ei koskaan rinnat kipeät), pahoinvointia aaltoilevasti enemmän illasta (en ole oksentanut), huimausta, vatsakipuja, närästystä, väsymys (klo 21 olisi jo valmis nukkumaan - normaalisti kukun puolilleöille) muutamia mainitakseni.
Ja vatsaan mielestäni ilmaantunut pieni kumpare, joka jää vaikka vetäisi vatsan sisään (olen 160cm, 52kg).

Viime kierto oli 33kp, ja mahd. raskaus olisi 7:llä vkolla, joten eikö sen pitäisi jo näkyä testissä? :eek:

Jakakaahan kokemuksia jotten tule hulluksi!
 
Moi. Minulla oli säännöllinen pitkä 38-39 päivän kierto ennen raskaaksintulemista. Kyllähän sitä tuli jännitettyä että miten raskautuminen onnistuu. Minulla kyllä kävi sillä lailla erikoisesti että viimeiset kaksi kiertoa oli normaalinpituisia 30päiväisiä.

Mutta itse asiaan, raskausoireisiin, minusta varmin merkki oli tietty se kivuliaiden kuukautiskramppien ja kuukautisten poisjääminen kierron viimeisinä päivinä. Yleensä kivuliaita kramppeja on tullut pari päivää ennen kuukautisia. Toinen varma merkki on se että alapäästä alkaa tulemaan valkovuotoa, ehkä jopa pari päivää ennen kuukautisten alkamista. Oli minulla pienen flunssan merkkejä myös. Tosin luulen että se oli oikeasti pieni flunssa, kurkku krahnea ynnä muuta. Eli valkovuoto ja isojen kramppien puuttuminen. Nämä ehti tulla ensin muita oireita kuten rintojen aristumista.
 
Moikka! Olen 20-v, ja minulla on PCOS. Lääkärit totesivat aina, että minun munasarjani ovat niin monirakkulaiset, etten tule todennäköisesti koskaan saamaan lapsia. 2015 tammikuussa aloitin syömään terolut lääkettä kuukautisten aikaansaamiseksi joka kolmas kuukausi. Silloin tällöin kuukautiseni tulivat jopa itsekseen ja oikeaan aikaan, kunnes marraskuun jälkeen mitään ei jälleen tapahtunut. 2016 tammikuun puolenvälin jälkeen aloitin kuurin syönnin, jolloin kuukautiset alkoivat kesken kaiken(vaikkei saisi) ja erittäin vihlovina ja kipeinä. Nyt maaliskuussa söin kuurin uudelleen, minkä jälkeen ei kuukautisia ilmaantunutkaan ollenkaan.

Eilen pissasin tikkuun varmana negatiivisesta, ja pissasinkin plussan. Plussasin tänään varmuuden vuoksi uudelleen, ja soitin lääkärilleni. Lääkäri hiljeni hetkeksi puhelimessa, ja kysyi että olenko varmasti lukenut tuloksen oikein. En osaa yhtään sanoa missä vaiheessa raskaaksi tulo olisi ollut mahdollinen(koska en tiennyt että voin ovuloida), ja kuinka pitkällä olen, mutta se selvinnee ensi viikolla neuvolassa :)

Parin viikon ajan olen luullut olevani kipeä, päänsärkyä, pahaa oloa ja oksentelua, kamalaa turvotusta ja huimausta, sekä väsymystä. Rintani(mikäli näitä voi sellaiseksi kutsua) eivät ole olleet arat ollenkaan,mutta nännit ovat olleet hellät.

Vauva olisi enemmän kuin tervetullut meillekkin, vaikka minulla on erittäin suuri riski keskenmenoon myöhäiseen raskauteen saakka. Mutta toivotaan parasta! Toivotaan sitä sinullekkin :)
 

Yhteistyössä