Kokemuksia Femarista?

Minulla alkaa piakkoin ensimmäin kierto Femarin kanssa ja kuulisin mielelläni kokemuksia kyseisestä valmisteestä. Täällä on ollut paljon juttua clomeista, mutta tämä on ilmeisesti sen verran uusi tulokas ettei siitä juurikaan löydy tietoa.
 
Heippa, minulla ei ole vielä kertoa sinulle kokemuksia, koska nyt lääkäri minullekin määräsi femarit.
Itselläni alkoi tänään ensimmäinen femar kierto. Itse kanssa selailin nettiä mutta hyvin vähän on mitään kokemuksia tullut esiin.
 
Moi!

Minulla on yhden kierron verran kokemusta femareista.
Mutta ei niin hyvä kokemus, kun ne(kin) sai kasvattamaan liikaa munarakkuloita (clomit teki saman). Se hyvä puoli niissä oli ettei ne ohentanut limakalvoa, kuten clomit minulla. Mainittavia sivuoireita ei tullut.
Älkää pelästykö tästä minun tapauksesta, minulla sattuu vaan olemaan herkästi reagoivat munasarjat :D

Toivon teille että Femarilla onnistuu!!


P.S. Helistin-foorumissa on ketju femareiden käyttäjillä
 
Moikka!

Mulla on myös yhdestä kierrosta kokemusta. Se oli 3. inseminaatio, josta tein negatiivisen testin tänä aamuna :'(. Mutta meillä isoin syy taitaakin olla miehen simpoissa. Söin siis femareita kp 2-6 (niinkuin yleensä taidetaan menetellä). Mulla oli kp 3 mieletöntä väsymystä, tuntui etten jaksa olla pystyssä ollenkaan. Seuraavana päivänä se oli jo ohi. Tuon lisäksi oikeestaan ainoa oire, joka ehkä johtui femareista oli, että salilla syke nousi tavallista korkeammalle. Mulle kehittyi yksi johtofolli kummallekin puolelle, eli siis aika ihannetulos inseminaatiota ajatellen. Femarin lisäksi pistin Menopuria kp 7-10. Ensimmäisessä seurannassa (kp 7) follit olivat 11-12 mm ja toisessa (kp 11) toinen oli jatkanut kasvuaan 19,5 mm, toinen oli jäänyt pienemmäksi. Limakalvokin oli inssiin mennessä ihanteellinen, inssi oli siis kp 13 ja munasolut jo irronneet. Nyt meillä alkaa kesätauko, syksyllä alkaa koeputkihoidot. Odottelen polilta viestiä, että saanko käyttää femaria tauolla ilman seurantaa, koska mulle jäi niitä niin paljon yli ja ne oli tosi kalliita. Saa nähdä, mikä on tuomio. Mulla kuitenkin kehittyi vain nuo 2 follia, mutta en sitten tiedä, että uskaltaako ne silti antaa lupaa käyttää niitä ilman ultraa. Vaikka mie en todellakaan usko, että meille mitään monikkoraskautta tulis, vaikka niitä folleja kehittyis viisi.

Toivottavasti Femar auttaa teitä onnistumaan! :)
 
Viimeksi muokattu:
Tulin vaan ilmoittamaan, että femarit jatkuu sit mullakin kesätauon aikanakin. Sain eilen viestin polilta, että voin käyttää niitä kp 2-6 peräkkäiset 3-4 kiertoa. Ilmeisesti meidän tilanne on siis tosiaankin niin huono, että ilman seurantaakin noita voi käyttää, tuskin siis kummoista monikkoraskausriskiä. Ei ne muuten ois antaneet lupaa. Mutta eipä mene kaikki tabut sit ihan hukkaan, vaikka en noista usko paljon hyötyä olevankaan meille kotiyrityksiinkään, kun se pääsyy on simpoissa luultavasti.
 
Mulla alkoi juuri uusi kierto. Eli äitienpäivänä pääsen aloittaan Femarit. Palailen kertomaan tänne kokemuksistani sitten lisää. Toivotaan että ens vuonna mäkin pääsen viettään äitienpäivää äitinä.
 
Moikka!

Mulle tuli clomien tilalle femarit. Kunhan tän kierron saan päätökseen, niin aloitan ekan femar-kuurin. Onko täällä muut vielä ehtineet femar-kuuriaan aloittaa/viedä päätökseen? Millaisia kokemuksia teillä on?
 
Moi Tiijona! Mulla on nyt toinen femar-kierto menossa ja ovulaatio oli mitä suurimmalla todennaköisyydellä toissapäivänä. Aika kivuliasta on ollut muutaman päivän ajan, en tiedä sit, että kehittyikö useampi follikkeli vai yksi tai pari isompaa. Mullahan ei siis ole nyt ultraseurantaa ollenkaan, kun sain luvan kesän aikana käyttää hoitotauolla 3-4 kierrossa, kun kevään viimeiseen inssikiertoon määrätyistä femareista jäi niin paljon yli. Miehen simppatilanne on ollut pitkin kevättä sen verran huono, että varmaan siksi saan käyttää ilman seurantaakin. Ekassa femar-kierrossa (se oli meidän 3. inseminaatio) mulle kehittyi yhdet johtofollit kumpaankin munasarjaan, mutta lisäksi pistin myös menopuria. Femarin syömisen aikana (kp 2-6) mulla ilmaantui väsymystä ja syke kohosi rasituksessa tavallista korkeammalle. Ja sit tais alapäästä nyt pikkuisen limakalvot kuivahtaa, oli vähän vuotoa. Mutta siihen varmaan oli yhteisvaikutuksensa vielä edellisen kierron lugesteronit. Toivottavasti teille tulee femarien avulla toivottu tulos! ++++
 
Mulla siis ensimmäinen femar kierto menossa ja huomenna laitetaan irrotus piikki. Jänskättää. Tiistaina olin ultrassa jossa löytyi yksi 14 mm rakkula. Mitään sivuoireita ei ole mulle tullut ja muutenkin olen ollut tyytyväinen. Parin viikon päästä nähdään tuottiko tulosta. Jos ei niin näitä mulla kokeillaan jatkossakin, ainakin vielä pari kiertoa.
 
Minulla tämä ensimmäinen femarkierto alkaa olla lopuillaan kp26/28-29 ja nyt jännäillään tuleeko täti kylään vai ei : /

Kävin seurantaultrassa kp 13 ja siellä silloin oli toisella puolella 21mm rakkula ja toisella puolella muutama 11mm rakkula.

Sen olen huomannut että vähemmän on ollut sivuoireita femareilla kuin aikaisemmin käyttämieni clomifenien aikana.

Jos nyt ei onnistunut niin vielä pari kierto femareilla ja sitten mietitään taas lisää.

Olisi mukava kuulla muidenkin kuulumisia femareista? Miten ovat toimineet?
Hyvin vähän on mitään keskusteluja tästä lääkkeestä.
 
Minulla on ollut Femarit nyt kolmessa kierrossa, joista kahdessa tehtiin inseminaatio (odottelen vielä viimeisimmästä inssistä tulosta :) ). Olen joka kerran ottanut Femarit kp 3-7 kuten ohjeistettu, ja aina on kasvanut yksi oikein hyvä follikkeli. Mitään sivuvaikutuksia en ole huomannut. Vaikuttaa hyvältä lääkkeeltä.
 
Moikka!
Söin IVF-hoidon alkuun ekat päivät Femaria, ja mitään sanottavaa ei oikein ole.
Kaiken kaikkiaa Femar+Puregon on ollut aika oireeton. Enemmän hermot meni viime vuonna hitaammista piikeistä.
Eli ihan jees.
 
Täällä kanssa nyt toinen kierto syöty femareita ja tänään kp9/28. Nyt minulla ei ole seurantaa näissä kahdessa kierrossa koska ensimmäisessä katsottiin että toimivat. Vähemmän näissä on ollut sivuoireita kuin clomifeneissa, ainut asia jonka olen huomannut on ollut viheliäs päänsärky niinä päivinä kun olen femareita ottanut.

Nyt toivotaan vaan plussatuulia kaikille :D
 
Mulla takana yks femar-kuuri. Tehosta en osaa sanoa mitään, kun en päässyt matkan takia ultraan. Raskaaksi en tullut. Sellainen kutina mulla on, ettei nää femaritkaan mua auta. Clomeilla oon kuitenkin joka kierrolla tuntenut jotain muniksissa silloin kuin vielä ovuloin. Mut nyt en tosiaan tuntenut yhtään mitään koko kierron aikana. Tädin tulokin oli myöhässä ja se tuli kylään täysin ilman mitään kipuja (mulla on niitä aina ja tosi kovia). Nyt sitten seuraavalle kierrolle päätin varata yksityiseltä ultran, niin eipähän tarvitse enää arvailla (julkinen puolihan on ainakin täällä kiinni heinäkuun).

Mut jospa nää femarit teille muille tehoais!
 
Mulla on ollu vaikeuksia saada Femarien annostus oikeaksi. Ekassa kierrossa 4 tablettia ei saanut aikaiseksi mitään, tokalla kerralla annostus tuplattiin jolloin tuloksena oli molemmilla puolilla hyvät follit. Kolmannella kerralla annostusta taas vähennettiin - eikä taaskaan yhtäkään follia. Mutta oireita niistä ei ole onneksi tullut. Ehkä vähän jotain päänsärkyä, mutta ei sen kummempaa!
 
Mulla on kolme Femar-kierrosta takana. Sitä ennen sain plussan Clomit+Menopur-hoidoista, mutta raskaus oli kohdunulkoinen. Leikkauksen jälkeen aloitin saman hoidon, mutta ovista ei enää tullut. Lääkäri vaihtoi lääkkeeksi Femarin. Sekään ei yksistään saanut mulla munarakkuloita tarpeeksi suuriksi, mutta kun otin Femaria kp 3-7 ja Menopuria siitä eteenpäin, saatiin kahdessa kierrossa ovis aikaiseksi. Valitettavasti en plussannut, koska ovikset oli sillä puolella, josta mulla on munanjohdin poistettu. Mutta Femarista ei tullut mulle mitään sivuoireita. PCO:sta huolimatta pari follia saadaan kasvamaan muita isommaksi ja Menopurin avulla on saatu yksi johtofolli erottumaan. Jos Femar tai Clomi ei yksin saa ovista aikaan, kypsyttelyä voidaan siis avittaa pistoksilla. Nekään ei ole yhtään iso juttu, vaikka aluksi pelottikin. Mulla on aina ollu seurantaultra, koska oviksen kasvu on ollut epävarmaa.
 
Viimeksi kun tänne kirjoittelin, niin näytti siltä ettei femarit olleet saaneet mitään aikaseksi. Mut sit ton ekan femar-kuurin jälkeiset menkat olikin ilmeisesti kiinnittymisvuotoa tmv, kun eilen pärähti plussat jokaiseen testiin, minkä tein. Viikkoja digit.testi näytti +3 eli olisko se sit +5 :O.
Näyttäisi siis, että femarin ansiosta tässä nyt ollaan raskaana ja pahoinvointikin on jo sopivasti alkanut. Tosin en usko, ennen kuin näen sen kirppusen oikeassa paikkaa eli varhaisultraa odotellessa...
 

Yhteistyössä