kokemuksia kaivataan..

Olin neuvolas ja siellä sanottiin että kohunsuu on pehmennyt ja jonkun pituus on 1-2 cm (sain lähetteen äippäpolille) Jäi vaan vaivaamaan että, mitä tämä tarkoittaa? onko kokemuksia?
Kolmas lapsi ja rv 29
 
Kohdunsuu pehmenee ja avautuu kai lisää, kun se lapsi laskeutuu alemmas. Mullakin oli jo 3 cm auki pari kuukautta ennen laskettua aikaa, mutta raskaus meni ihan sinne asti normaalisti. Jos ei ne mitään rajoituksia sanoneet, niin eipä kai siinä sitten mitään epänormaalia ole. Hyvä että tarkkailevat niin paljon ! Minäkin kyllä hermoilin loppukuukaudet aika kovasti.. Tsemppiä =)
 
Amaryllis
Kehosi alkaa valmistautua synnytykseen :) Uudelleen synnyttäjillä paikat voi pehmentyä ja aueta aikaisin ilman, että se tarkoittaisi mitään kummempaa. Kuopusta odottaessa mulla tarkastettiin kohdunsuun tilanne ultralla jossain viimeisen kolmanneksen vaiheilla, kun oli suppareita ja kohdunsuu pehmennyt ja lyhentynyt. Kuopus syntyi lopulta tasan rv 41 :LOL:
 
Kyllä minä ainakin luulisin että voit olla suhteellisen rauhallisin mielin. varsinkin jos lapset on kaikki suhteellisen lyhyellä aikavälillä syntyneitä ni onhan se selvää että paikat pehmenee. Mutta yhden neuvon annan sinulle ja muillekkin. Maailmassa (varsinkin pienten lasten äideillä) on muutenkin niin paljon murehdittavaa että älkää rääkätkö itseänne turhilla huolilla. tähänkin asiaan olisit varmaan saanut huojennusta jos olisit neuvolassa käydessäsi pyytänyt vastauksia terveyden hoitajalta. Hän olisi kyllä kertonut tilanteen ja rauhoittanut mieltäsi.
Eivät vain aina tunnu muistavan että kolmaskin synnytys on uusi ja jännittävä. ELI ROHKEASTI SANAINEN ARKKU AUKI. KYSY JOS ET TIEDÄ/YMMÄRRÄ.
KYLLÄ SE SIITÄ. HALI. :hug:
 

Yhteistyössä