Kokemuksia kyseisestä päiväkodista!

vierailija
Meille tulee kohta ajankohtaiseksi hommata päiväkotipaikka. Olen jo alustavasti tehnyt tutkimusta lahden päiväkodeista. Tämä ketju on herättänyt huomioni sillä että kaikki negatiiviset asiat poistetaan nopeasti. Mutta eikö se ole ketjun tarkoitus saada selville hyvät sekä huonot puolet paikasta!? Olen käynyt myös tutustumassa pintapuoleisesti tähän päiväkotiin ja huonoja puolia löytyy ikävä kyllä. Lelut on huonossa kunnossa sekä paikka kaipaisi remonttia. Henkilökunta on kyllä mukavaa mutta vaihtuvat kuulemma tiuhaan tahtiin. En tiedä sitten mutta kun netistä katsoo kyseisin yrityksen tietoja niin ulosottoon on mennyt suuria summia. Tämän pystyvät kaikki käydä tarkistamassa. Suosittelen kaikille että tekevät taustatutkimukset paikalle mihin ovat lastaan viemässä.
Täysin saman olen huomannut. Mihin ihmeeseen täältä häviää kaikki negatiiviset kommentit!!! Naurettavaa toimintaa, kyllä kritiikki pitää kestää, ja ihan itse on taloutensa sotkenut, ja sen näkee kyllä hyvin nopeasti, kun ensimmäisenä tulee googlesta tämän yrityksen protestilista.
 
Tuollaiset yksityiset päiväkodit ovat melko pieniä ja totta kai kokemusten julkinen kertominen loukkaisi yksityisyyden suojaa.

Toivottavasti paikan hoitajat saisivat selville kuka äiti se ympäri nettiä kyselee ja ketkä äidit tai isät ympäri nettiä lavertelevat lapsensa hoitopaikan asioita. Haha, varmasti olisi kivaa yhteistyötä sen jälkeen.
Kyllähän sitä nyt saa omista kokemusistaan kertoa, ei siinä mitään laitonta tai väärää ole. Aivan samoin aloittaja voisi kysyä jostain Lahden kampaamosta, ravintolasta tai kaupasta, että onko kellä millaisia kokemuksia ja suosittelisiko.
 
vierailija
Olen seurannut tätä viestiketjua mielenkiinnolla ja tästä herännyt mieleen kysymys että millä perustein tuotte yrityksen raha-asiat esille tai että se jotenkin liittyisi kykyyn hoitaa lapsia? Tai että sillä perustein arvostelette päiväkotia huonoksi? Eiköhän tänä päivänä ole niin yrityksillä kuin yksityishenkilöilläkin rahavaikeuksia ja tekeekö se mistään/kenestäkään huonompaa? Eiköhän jokainen käy omia taisteluita omassa elämässään.

Oma lapseni on kyseisessä päiväkodissa eikä minulle missään vaiheessa ole mieleeni tullut että yrityksen maksuvaikeuksien vuoksi ottaisin lastani pois tuolta, koska hoito ja hoidonlaatuhan se on se oleellisin tekijä hoitopaikkaa valitessa, tai ainakin näin minusta on ja näinhän sen pitäisi olla ihan jokaisella.

Jos minulle on epäkohtia noussut mieleeni niin olen keskustellut näistä päiväkodin henkilökunnan kanssa enkä jaa täällä internetin ihmeellisessä maailmassa kuulopuheita. Ei kovin aikuismaista. Niin kuin moni kirjoittanut niin kannattaa paikan päällä käydä tutustumassa. Tuskin päiväkoti toiminnassa olisi jos se olisi niin kamala paikka kun te täällä annatte ymmärtää.
 
vierailija
Outoa, että kommentteja häviää. edelliseen viestiin viitaten, itse olen sitä mieltä että jos yrityksellä on maksuvaikeuksia ( kyllä, kenellä tahansa voi olla niitä) niin kyllä se yleensä hieman kertoo myös yrityksen asioiden hoidon laadusta myös siellä yrityksen sisällä. Esimerkiksi leluista on paljon puhuttu tässä ketjussa, olisiko aika ostaa uudet, mutta koska on maksuvaikeuksia niin ei pystytä hankkimaan uusia, jotka lasten hyvinvoinnin, turvallisuuden ja viihtyvyyden kannalta olisi ehkä tarpeellista? Entä muun ylläpidon puoli päiväkodissa? Ihan vaan näin yleiselläkin tasolla ajateltuna. Ja kyllähän joku syy on oltava myös siihen, että h.kunta vaihtuu tiuhaan tahtiin....
 
vierailija
No minä tiedän ainakin sen verran kun asiakas olen (kertovat asiakkaille kyllä mitä tapahtuu jne, eivät tänne varmastikkaan tule selventämään asioita teidän kirjoitusten takia) että piha-alueelle on tulossa remontti kiinteistön omistajan toimesta mihin päiväkodilla ei ole osuutta niin siksi leluvarasto on hävitetty piha-alueelta ja uusia leluja siihen ei ole ostettu eikä osteta ennen kuin remontti on suoritettu että saavat uuden leluvaraston sitten uusille leluille. Ja aika järkeenkäyvää tämä ettei sitten uusille leluille tehdä ilkivaltaa tai muuta ennen kun ne saadaan suljettuun paikkaan yöksi. Sisällä olevissa leluissa ei kyllä ole minkäänlaista vikaa. Ilmeisesti tämäkin kuulopuheita eikä omaa tietoa jos joku niiden kunnosta sanoo että on huono. Sekä eihän kiinteistö tuliterä ulkoa ole koska on vanha mutta mitä sitten? Ja miten tämäkin päiväkotiin tai sen hoidonlaatuun liittyy? Siellä tehtiin ehkä noin vuosi sitten pintaremonttia ja kaikki seinät maalattiin sekä vielä joku taiteilija kävi tekemässä joka huoneen seiniin seinämaalauksia. Tämä on vain todella naurettavaa aikuisilta kirjoitella tänne kuulopuheita ja omia päätelmiä jostain. Ei mahdu järkeeni. Minä ainakin olen lapseni hoitopaikkaan ollut tyytyväinen eikä siitä ole negatiivista sanottavaa. Ja lapseni ollut siellä n.puolitoista vuotta että olen sinä aikana kyllä kerennyt näkemään millainen paikka on. Jokainen onneksi voi lapselleen valita juuri sellaisen paikan kun haluaa.
 
vierailija
nyt on pakko kirjoittaa tänne vaikka omat lapset ovat jo isompia eikä siltä osin koske minua.
Asioista kuuluu ja pitää puhua mutta missä menee raja oikeasti asiassa pysymisessä ?Itse äitinä mietin kirjoituksia ja väkisin tulee mieleen että kyllä joissakin kommenteissa paistaa läpi ihan joku muu kun vain ihan tarve tuoda mielipiteensä esiin reippaassa hengessä.
Jos arvostellaan että paikka tarvitsisi esim remonttia vaikka joku "asiakas" kertonut että täysi remontti sisällä tehty maalauksineen päivineen ja itseasiassa paljastuu kotisivuiltakin niin joku ei miun mielestä täsmää ? Jos äiti näkökulman avaan niin mie ihmettelen suuresti että päiväkoti oli huono ja lasta kohdeltiin omasta mielestä huonosti niin että siitä pitää täällä kertoa niin miksi lapsi oli siellä puoli vuotta ja varmasti äiti olisi tuonut asiat esille koska eikö vanhemman ja hoidon väli ole vuoropuhelu missä käydään asioita läpi päivittäin.
Kyl miul vaan kellot hälyttää.
On ihmisiä ketkä välittää lapsistaan oikeasti ja keskustelee niiden pienten ihmeiden päivästä ja niitä kelle rakkaus on tätä some sepustusta ja katkeran suomalaisen luonteen viemistä seuraavalle tasolle.
Onneksi järki-ihminen osaa ajatella omaa nenäänsä pidemmälle.
 
vierailija
Päiväkotiin on tehty pintaremonttia ei täysremonttia. Jos paikat on rempallaan niin korjaako se asian jos seinille lätkitään maalia ja maalauksia? Voihan mieskin näyttää kaukaa komealta mutta kun lähelle menee niin apuva :)
Hassua että täällä pureudutaan lelujen kuntoon (ulkolelut nähtävästi hävitetty eikä uusia tule ennen kuin piha on kunnossa. Nämä olivat varmaan ne huonokuntoiset) sekä paikan ulkonäköön mutta kukaan ei ole sanallakaan kommentoinut tuota että hoitajat vaihtuu tiuhaan. Tähän ei puolueellinen äitikään hyökännyt kiinni. Miksi työntekijät eivät viihdy tuossa paikassa? Minusta tuo kertoo paikasta jotain....
 
vierailija
Päiväkotiin on tehty pintaremonttia ei täysremonttia. Jos paikat on rempallaan niin korjaako se asian jos seinille lätkitään maalia ja maalauksia? Voihan mieskin näyttää kaukaa komealta mutta kun lähelle menee niin apuva :)
Hassua että täällä pureudutaan lelujen kuntoon (ulkolelut nähtävästi hävitetty eikä uusia tule ennen kuin piha on kunnossa. Nämä olivat varmaan ne huonokuntoiset) sekä paikan ulkonäköön mutta kukaan ei ole sanallakaan kommentoinut tuota että hoitajat vaihtuu tiuhaan. Tähän ei puolueellinen äitikään hyökännyt kiinni. Miksi työntekijät eivät viihdy tuossa paikassa? Minusta tuo kertoo paikasta jotain....
Kerrohan toki mikä siellä on niin rempallaan. Itselleni ei tätä fiilistä ole puolentoista vuoden aikana tullut. Ja mistä päättelet että henkilökunta ei paikassa viihdy, että se on syy muutoksille? Eikä esimerkiksi se että ihmisten elämäntilanteet muuttuu? Mielenkiinnolla kysyn kun mielipiteesi paikasta tuot noin kärkkäästi esille että toivottavasti sinulla sitten faktatietoa näistä. Ja minä paikkaa puolustan kyllä koska olen lapseni sinne puolentoista vuoden ajan vienyt eikä tällaiset asiat ole sinä aikana nousseet esille mielessäni tai että olisi syitä ottaa lapsi pois hoidosta. Täällä kirjoitetaan paljon todella epäkypsää kirjoitusta, mutta olen paikasta myös onneksi paljon hyvääkin kuullut. Mutta niin kun jo sanoin niin onneksi jokainen saa olla mitä mieltä haluaa. Mutta tarvitseeko joka mielipidettä lähteä aina esille tuomaan on eriasia. Varsinkaan jos ei asioista ole faktatietoa tai omakohtaista kokemusta. Kuultu puhe on aina huono peruste lähteä kritisoimaan yhtään mitään.
 
vierailija
Kerrohan toki mikä siellä on niin rempallaan. Itselleni ei tätä fiilistä ole puolentoista vuoden aikana tullut. Ja mistä päättelet että henkilökunta ei paikassa viihdy, että se on syy muutoksille? Eikä esimerkiksi se että ihmisten elämäntilanteet muuttuu? Mielenkiinnolla kysyn kun mielipiteesi paikasta tuot noin kärkkäästi esille että toivottavasti sinulla sitten faktatietoa näistä. Ja minä paikkaa puolustan kyllä koska olen lapseni sinne puolentoista vuoden ajan vienyt eikä tällaiset asiat ole sinä aikana nousseet esille mielessäni tai että olisi syitä ottaa lapsi pois hoidosta. Täällä kirjoitetaan paljon todella epäkypsää kirjoitusta, mutta olen paikasta myös onneksi paljon hyvääkin kuullut. Mutta niin kun jo sanoin niin onneksi jokainen saa olla mitä mieltä haluaa. Mutta tarvitseeko joka mielipidettä lähteä aina esille tuomaan on eriasia. Varsinkaan jos ei asioista ole faktatietoa tai omakohtaista kokemusta. Kuultu puhe on aina huono peruste lähteä kritisoimaan yhtään mitään.
Ollaan näemmä saatu itse toimitusjohtaja keskusteluun! (y)
 
vierailija
kävin paikkaa katsomassa n. vuosi sitten, ei tarvinut edes miettiä meneekö meidän lapsi sinne. Ei mennyt. Jotenkin jo se ympäristö että päiväkoti sijaitsee baarin takapihalla antaa huonon kuvan, eikä kyllä henkilökunta eikä tilat tehneet vaikutusta. Ikean kakusteita ym. ei mun mielestä kuulu päiväkotiin (raha vaikeudet, eli halvinta mahdollista kamaa hankittu?)
Muuta kokemusta ei ole paikasta, mutta montaa paikkaa käyty katsomassa ja tämä oli kyllä kaikista huonoin.
 
vierailija
kävin paikkaa katsomassa n. vuosi sitten, ei tarvinut edes miettiä meneekö meidän lapsi sinne. Ei mennyt. Jotenkin jo se ympäristö että päiväkoti sijaitsee baarin takapihalla antaa huonon kuvan, eikä kyllä henkilökunta eikä tilat tehneet vaikutusta. Ikean kakusteita ym. ei mun mielestä kuulu päiväkotiin (raha vaikeudet, eli halvinta mahdollista kamaa hankittu?)
Muuta kokemusta ei ole paikasta, mutta montaa paikkaa käyty katsomassa ja tämä oli kyllä kaikista huonoin.
Kyllä toi baarin läheisyys sekä Ikean romut päiväkodilla taitaa pienin murhe olla.. Päiväsaikaan hiljaista, juopot juoppoina mutta mitä tapahtuukaan (tai ennemminkin jää tapahtumatta) rakennuksen toisessa päässä.. Pieni paikkakunta tämä Lahti, perästä kuuluu. Harmillista, toivottavasti omistaja on fiksu ja ottaa asiat oikeasti hoitaakseen tai palkkaa (?) oikeat, osaavat ihmiset ympärilleen hoitamaan asiat kuntoon.
 
vierailija
Muutama ja epäilemättä sama ihminen jankuttaa samoja asioita eri muodoissa viestiketjussa. Plaa ja vielä kerran plaa. Joo raha-asiat huonosti ja henkilökunta vaihtuu. Onko nyt varmasti kaikki kuullut ja samaa mieltä Ystäväni lapsi siellä hoidossa ja rakastaa paikkaa. Ja niin menee omanikin tutustumaan kun se aika koittaa. Oisko harrastuksen hankinta paikallaan
 
vierailija
Muutama ja epäilemättä sama ihminen jankuttaa samoja asioita eri muodoissa viestiketjussa. Plaa ja vielä kerran plaa. Joo raha-asiat huonosti ja henkilökunta vaihtuu. Onko nyt varmasti kaikki kuullut ja samaa mieltä Ystäväni lapsi siellä hoidossa ja rakastaa paikkaa. Ja niin menee omanikin tutustumaan kun se aika koittaa. Oisko harrastuksen hankinta paikallaan
Jep, samaa mieltä tästä jauhamisesta.
Jos ei paikka miellytä, ei kakaraa sinne kukaan pakota viemään.
Yksinkertaista?
 
vierailija
Varmasti saman jauhamista, mutta kyseisen paikan asiakkaina oltiin ja siksi kommentoin. Hoitajien tiuha vaihtuvuus oli vanhemmillekin jo hämmentävää, miksei siis lapsillekin - mukavia kyllä olivat, joskin osa heistä huokui kokemattomuutta / ammattitaidottomuutta. Lisäksi mainitut pihalelut ovat aivan järjettömän kamalassa kunnossa, osa niistä lilluu ja ruostuu vedessä metalliämpäreissä ympäri vuoden. Sisäpuolen leikkikaluista, en osaa sanoa kunnosta kun en lapseni kanssa siellä viettänyt päiviä leikiten.

En voi suositella kenellekkään, enkä tässä rupea enempää erittelemään asioita yllämainittujen lisäksi, miksi näin.

Sittemmin on lapsen päiväkoti vaihtunut ja on hivenen eri meininki. Lapseni kasvoi metrin verran toisessa päiväkodissa jossa keskitytään muuhunkin kuin lasten "hengissä pitämiseen".
 
vierailija
Mielenkiintoista luettavaa, kun omalle lapselle olisi löydettävä päivähoitopaikka Lahdesta. Saisiko lisää kokemuksia kuultavaksi?
Parhaiten asia selvii päiväkodin kun päiväkodin kohdalla, että käyt paikkoihin itse tutustumassa ja luot itse omat mielipiteet.
Näinhän se menee joka asiassa elämässä, toiset tykkää mansikasta ja toiset mustikasta.
 
vierailija
Henkilökunnan suuri vaihtuvuus kielii vahvasti siitä, ettei asiat ole niin kuin pitäisi. Työntekijöiden viihtyvyys ja pysyvyys näkyy suoraan laadukkaana varhaiskasvatuksena. Ja taas toisinpäin. Iso ongelma vanhoissa rakennuksissa on home/ muut ilmanvaihto-ongelmat. Pahimmat kokemukseni työntekijänä ovat olleet juuri yksityisiä päiväkoteja, kun tarkoituksena on tehdä bisnestä. Nettisivuilta voi nähdä, että päiväkodissa on vain yksi lastentarhanopettaja ja 4 lastenhoitajaa. Pedagogiikka kärsii, kun palkoissa säästetään. Sisustuksesta paistaa epäammatillisuus: mustat ja kirjavat muovikalusteet eivät houkuttaisi esim itseäni sinne töihin. Värit vaikuttavat lapsiin eli rauhoittavaa ja iloista, ei mustaa. Mollin sivuilta näkee, että johtajaa haetaan eli siellä ei ole yhtään opettajaa.
 
vierailija
Henkilökunnan suuri vaihtuvuus kielii vahvasti siitä, ettei asiat ole niin kuin pitäisi. Työntekijöiden viihtyvyys ja pysyvyys näkyy suoraan laadukkaana varhaiskasvatuksena. Ja taas toisinpäin. Iso ongelma vanhoissa rakennuksissa on home/ muut ilmanvaihto-ongelmat. Pahimmat kokemukseni työntekijänä ovat olleet juuri yksityisiä päiväkoteja, kun tarkoituksena on tehdä bisnestä. Nettisivuilta voi nähdä, että päiväkodissa on vain yksi lastentarhanopettaja ja 4 lastenhoitajaa. Pedagogiikka kärsii, kun palkoissa säästetään. Sisustuksesta paistaa epäammatillisuus: mustat ja kirjavat muovikalusteet eivät houkuttaisi esim itseäni sinne töihin. Värit vaikuttavat lapsiin eli rauhoittavaa ja iloista, ei mustaa. Mollin sivuilta näkee, että johtajaa haetaan eli siellä ei ole yhtään opettajaa.
 

Yhteistyössä