Kokemuksia ovulaatiotestin käytöstä? :)

Olisi kiva kuulla miten muilla noi ovulaatiotestit toimineet/kuinka nopeasti raskautuminen onnistunut niiden avulla? Itse käytin vähän aikaa sitten ekaa kertaa ja nyt pitäis vielä viikko odotella että mitä tulee tapahtumaan..
 
Okei! :) onpa hieno juttu, onnea!
Täytynee itsekkin kokeilla seuraavaks sitä clearbluen testiä jos nyt ei onnistunut. Oliko siinä selkeä ohje miten se tehdään? Siinä mitä ite käytin niin sai pari kertaa lukea kokonaan läpi että tajusi kunnolla
 
Okei! :) onpa hieno juttu, onnea!
Täytynee itsekkin kokeilla seuraavaks sitä clearbluen testiä jos nyt ei onnistunut. Oliko siinä selkeä ohje miten se tehdään? Siinä mitä ite käytin niin sai pari kertaa lukea kokonaan läpi että tajusi kunnolla
@Laurenzia92 multa myös ääni clearblue digitaaliseen, se joka näyttää ne 4 hedelmällisintä päivää. Meillä meni 3kk yritykseen (ja oon jo 34v..) ja eka kierto jossa otin tän laitteen käyttöön, tärppäs. Nyt puolivälissä raskaus. Joillekkin nää voi tuoda stressiä yrittämiseen, meille se teki siitä vähän kun hauskan pelin, kun hymynaamoja kyttäiltiin. Mieskin oli eritavalla mukana! Ekoissa kierroissa käytin niitä halvempia perinteisiä viivatikkuja ja en tykänny ollenkaan, liian vaikeita tulkita.

Ohjeet oli ainakin mun mielestä simppelit.
 
  • Tykkää
Reactions: Laurenzia92
@Vihersmoothie
Kiitos vastauksesta! :)
Ehdottomasti sit tää ens kuussa käyttöön. Vaikka tietenki toivon että nyt jo olis onnistanut mut käytin halvimpia testejä mitä apteekista sai, sellasia raskaustestin näkösiä. Täl hetkellä jotain oireita on mut voi hyvinki johtua myös stressistä ja siitä kun on joutunu miettimään yli viikon että onnistuiko nyt vai ei.. :/
 
Itse käytin ihan marketin ovistestejä, niillä sain joka kierrossa ovulaation tikutettua kun aloitin tikuttamaan noin kp 9/25, yleensä ovis oli kp 11-12. Yk 4 sitten tärppäsi kun pupuiltiin heti positiivisen ovistestin jälkeen ja loikoilin koko iltapäivän jalat seinää vasten :D

Papu 4+0 ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Laurenzia92
@Vihersmoothie
Moikka! Aattelin vielä näin tulla kysymään yhtä neuvoa kun laitoit että ekalla kerralla tärppäsi teillä kun käytit clearbluen ovistestiä! -> että missä vaiheessa positiivisesta testistä(sen jälkeen) kannattaa yrittää? :)
Itellä alkoi menkat kaikista oireista huolimatta viime kuussa, varmaan siis stressistä johtuvia
 
@Vihersmoothie
Moikka! Aattelin vielä näin tulla kysymään yhtä neuvoa kun laitoit että ekalla kerralla tärppäsi teillä kun käytit clearbluen ovistestiä! -> että missä vaiheessa positiivisesta testistä(sen jälkeen) kannattaa yrittää? :)
Itellä alkoi menkat kaikista oireista huolimatta viime kuussa, varmaan siis stressistä johtuvia
Moikka, me hommailtiin muistaaksenl niinä kahtena päivänä kun tuli se vilkkuva hymiö ja sit toisena vilkkumaton hymiö päivänä :) Tärppikerta oli joku noista! @Laurenzia92
 
  • Tykkää
Reactions: Laurenzia92
@Vihersmoothie
Päädyin ostamaan kuitenkin halvempia testejä ja mietinkin että kannattaako yrittää heti kun saa aamulla vahvan viivan, vai vasta myöhemmin? Noi on ohjeissa niin epäselviä että 24 tunnin kuluessa niin ei oikein ymmärrä että mikä se oikea hetki oikein onsillon kun saa sen viivan vai vasta siitä myöhemmin
 
@Vihersmoothie
Päädyin ostamaan kuitenkin halvempia testejä ja mietinkin että kannattaako yrittää heti kun saa aamulla vahvan viivan, vai vasta myöhemmin? Noi on ohjeissa niin epäselviä että 24 tunnin kuluessa niin ei oikein ymmärrä että mikä se oikea hetki oikein onsillon kun saa sen viivan vai vasta siitä myöhemmin
Sori, en oikeen noissa osaa auttaa, itekkin olin noiden viivojen kanssa ihan pihalla :)
 
Meillä tärppäs clearbluen dual hormone digillä toisesta yrityskierrosta. :p nyt rv10+5
niitä hymynaamoja oli kiva seurailla. Mulla tosiaan vilkutti molemmilla kerroilla sitä naamaa about 11 vrk ennen pysyvää hymiötä. Ja tiedän kivuista, että ovulaatio oli pysyvästä hymynaamasta seuraavana päivänä.

Jos käytät niitä perinteisiä liuskoja/raskaustestin näköisiä niin kun viivat on lähes yhtävahvat niin kannattaa jo pupuilla ja toisen kerran sitten kun viivat on yhtä vahvat (ja mielellään vielä seuraavana päivänäkin :ROFLMAO:)

Siittiöt kuitenkin voivat elää naisen elimistössä jopa 5vrk, joten parempi että niitä ois jo siellä asemissa kun ovulaatio tapahtuu/on tapahtumassa niin on paremmat saumat hedelmöittymiselle.

Onnea yritykseen! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Laurenzia92
Okei! :)
Ja onnea tosi paljon. Me kans puhuttiin niist hymynaamoista kun kysyin poikaystävältä niin sekin sanoi et se olis paljon parempi varmasti ja helpompi tapa selvittää ovulaation ajankohta tarkkaan kun noi tavalliset raskaustestin näköset mihin ne viivat tulee.
Mutta uskoisin silti et aika tarkkaan nekin näyttää kumminkin, kai (n). Harmittaa vaan kun ei vielä täs kuussa pystyny kalliimpia ostamaan kun rahat ollu vähissä.. :(

Vaikka yleensä sanotaan että ovulaatio tapahtuu edellisten menkkojen jälkeen joku 14 päivää niin onkohan mahdollista että olis jo joskus 12 päivää sen jälkeen, mietin vaan kun itellä on ollu ne tummat viivat aina 12 ja 13 päivää edellisten kuukautisten jälkeen.

Viime kuussa oli oireita jo että mietinkin mahdanko olla raskaana mut kuukautiset kuitenkin alkoi ja oon nyt olettanu ettei mitään ole, nyt taas jotain pientä, mut sit mietin josko nää johtuu vaan jännityksestä kun ollu kaikenlaista viime aikoina mitä on stressannut yms. Esim. nyt on vähän aikaa ollut maha päivittäin kipee ja vaikka en joiskaan paljon mitään niin pitää jatkuvasti ravata vessassa. Kuukautisten pitäis alkaa vasta ens viikolla niin sillon varmaan vasta uskaltaa testin tehdä jos menkat myöhästyy, vai mitä mieltä olet?

Kiitos! :)(y)
 
Ne liuskat ja se digi näyttää sen lh-hormoni huipun jonka jälkeen ovulaation pitäisi tapahtua. Erona on dual digissä ja liuskoissa se että digi näyttää myös estrogeenitason nousun ennen lh-huippua. Se antaa "pelivaraa" aloittaa hommat aikaisemmin.

On hyvinkin mahdollista että sulla lh-huippu on ollut tuolloin 12/13 päivä :) eli ovulaatio n. 24tunnin sisällä (jossain lukee että 36h).
Se 14vrk on keskiarvo jos kierto on 28pv.
Mulla oli molemmissa testaus kierroissa hymynaamat vasta 17päivä.

Onnea yritykseen! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Laurenzia92
Jos sulla on herkkydeltään 10 testejä niin niissä vois jo näkyä jotain. Normaali testeissä herkkyys on 25, joten niitten kans odottelisin vielä :) toki voi se 25 testi antaa jo haamua. Se on niin yksilöllistä kuinka äkkiä raskaus noissa testeissä näkyy.

Itse tosin pissailin halppisliuskatestejä ihan tuhottomat määrät! :LOL: en malttanut odotella. Se ensimmäinen haamuviiva oli kyllä niin haamu että siinä tuskin kukaan muu ei ois mitään nähny :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Laurenzia92

Yhteistyössä