Kokemuksia Pergoveriksestä?

Moi,
Onko kenelläkään kokemusta Pergoveris nimisestä lääkkeestä? Meillä alkamassa 2. IVF ensimmäisen melko huonosti menneen jälkeen (6 munasolua joista kaikki hedelmöittyi, mutta 2. päivän jälkeen alkoivat hiipuun ja lopettivat kehittymisen.vain 1 selvisi blastokystiksi, se siirrettiin mutta nega) Ekassa IVF:ssä oli käytössä Elonva, Menopus, Orgalutra, Pregnyt ja Lugesteron mutta siitä siis nega.

Nyt vaihdettiin Pergoverikseen ja mietin, että millasia kokemuksia porukalla siitä on? Onko tehokkaampi? Olen siis huono munimaan:(
 
Itselläni on sellainen kokemus, että 1. IVF tehtiin Elonvalla ja laihoin tuloksin. Sehän on aika uusi lääke ja ilmeisesti sellainen, että toisilla toimii ja toisilla ei. 2. ja 3. IVF on tehty ns. Flare-up kaavalla Synarela+Pergoveris+Gonal-F yhdistelmällä ja alkioita saatiin toisesta kuusi ja kolmannesta kolme. Kolmas hoito toi ensimmäiset plussat, yhden kemiallisen ja toisen "oikean", josta tuli kkm viikolla 9+. Pergoverishan sisältää LH:ta samalla tavalla kuin tuo sun ekassa hoidossa käytetty Menopur. Sen LH ei välttämättä ole ehtinyt vaikuttaa, jos sillä on tehty lisästimulaatiota Elonvan jälkeen. Lääkevasteet on joka tapauksessa yksilöllisiä, tsemppiä hoitoon ja toivotaan, että Pergoveris toimii =)
 
Täällä positiivinen kokemus pergoveriksestä. Meillä eka IVF/ICSI-hoito tehtiin lyhyellä kaavalla Puregonilla pienellä annoksella (mulla monirakkulaiset munasarjat/pco). Kaikki näytti hyvältä, mutta punktion jälkeen tuli ilmi, että munasolut jäi epäkypsiksi ja siirtoon ei pääsy siis lainkaan.

Toinen hoito tehtiin myös lyhyellä kaavalla mutta nyt Pergoveriksellä (ekat 3 päivää Gonal-F ja sitten vaihtui Pergoverikseen 150 yksikköä). Tästä on kuulemma paljon hyviä kokemuksia meillä huonosti "munivilla", näin Taysissa mulle lääkäri kertoi. Toisesta hoidosta saatiinkin 5 kypsää munasolua, joista 2 hedelmöittyi ICSI:llä. Yksi alkio siirrettiin nelipäiväisenä ja ihana poikavauva syntyi nyt heinäkuussa.

Tsemppiä kovasti tulevaan hoitoon ja toivottavasti Pergoveris tuo hyvän tuloksen teillekin. Tuohan on hyvä että ekastakin hoidosta saitte jo yhden pitkälle kehittyneen alkion eli blastokystin. Yksikin voi riittää! :)
 
Kiitos Hiskias ja Aurora vastauksista. Vielä ei ole pistokset mulla alkanut, kun pidetään yksi välikierto tässä. Mutta, toiveikkailla mielillä olen liikenteessä (hehe, niinhän sitä aina alusa on.. :D) Ihanaa Aurora oli lukea, että teillä Pergoveris auttoi ja tulos oli mitä parhain. Kunpa itsellekin kävisi niin ihanasti :)
 

Yhteistyössä