Kokemuksia pienten kaksosten kanssa ulkomaille matkailusta?

  • Viestiketjun aloittaja Matkakuumeinen tuplaäiti
  • Ensimmäinen viesti
Matkakuumeinen tuplaäiti
Kovasti haaveilen jostain reissusta, ensi syksynä tai talvena.
Kaksoset vielä mahassa, syntynevät tässä parin kk:n sisällä.

Mietitty joko omalla autolla Eurooppaan reissaamista, kenties Sloveniaan tai Kroatiaan asti, tai sitten Irlantiin mistä vuokrattaisi auto. Tämä siis jos ensi syksynä matkaisimme. Talvella sitten varmaan vaan joku kaukomatka, tyyliin Vietnam tai Malesia tms.

Kokemuksia kaksosten kanssa reissaamisesta, siis tuollaisten alle vuoden ikäisten?

Lapsia entuudestaan kaksi, 4 ja 6-vuotiaat, joiden kanssa reissattu jonnin verran ja ennen lapsia paineltu pitkin maailmaan reppu selässä.
 
Meillä ei ole reissattu, koska eivät viihdy autossa/sylissä. Esim. lentokoneeseen en voisi kuvitella meneväni vieläkään, koska pahinta tytölleni on jos joku pitää häntä sylissä. Ei viihdy paikallaan yhtään.

Kaveriperhe on reissannut samanikäisten poikien kanssa jo useita reissuja, viimeksi vuokrasivat talon Ranskan Rivieralta. Ja hyvin on reissut sujuneet. Hirmu paljon varmasti lasten luonteestakin kiinni, ja siitä mitä itse pitää hyvin onnistuneena reissuna. Sitä samaa perusrutiiniahan se on myös reissussa, eli syöttämistä, vaipanvaihtoa jne.
 
Ap
Kiitos vastauksestasi.

Tottahan tuo on että lasten temperamentti/luonne vaikuttaa todella paljon, onko terveitä jne. Eipä tässä nyt vielä mitään olla varailemassa, odotetaan rauhassa kun vauvat syntyvät että millaisia tyyppejä sieltä mahtaa tulla :)

Lisääkin kokemuksia olisi kiva kuulla. Omatoimisesti oltaisiin lähdössä, jonnin verran jo tutkaillut hotelleja, Irlannin leirintäalueita jne. Ei sitä näköjään osaa olla haaveilematta matkoista vaikka vauvat vielä vatsassa.

Kiitos
Ap
 
vieras
Mun kaveriperhe muutti ulkomaille kun perheessä alle vuoden ikäiset kaksoset. Pitkät lennot ja aluksi asuivat hotellissa, mutta hyvin se heillä sujui. Kirjoitti siitä silloin blogiakin, ehkä sen lukeminen auttaisi miettimään miten kahden vauvan kanssa reissaaminen sujuu, vaikka toki ihan eri asia muuttaa ulkomaille kuin lomailla :)
 
Meillä suunnitteissa kesällä matka, mutta lapset kylläkin silloin 10 kk, 3 v. ja melkein 7-vuotias. Pitkää pinnaahan tuo reissaaminen vaatii tuollaisen lauman kanssa, mutta jos ottaa rennosti eikä huolehti jokaisesta pikku sotkusta tms.. niin paljon helpompaa. Itse olen aikamoinen stressaa, mutta miehen myötä olen oppinut olemaan rennommin ja siten muutenkin on helpompaa. Kannattaa kuitenkin odottaa, että syövät jo kiinteitä, itse ainakin näen tuon helpommaksi. Illalla pystyy antamaan velliä ja muuten melkein samaa ruokaa kuin aikuiset.

Tuohon ylenpään sen verran, että asuminen on ihan samanlaista toki kuin Suomessa. Riippuen toki maasta. Hotellissa asuminen hieman hankalaa, jos ei ole mikroa/lämmitintä ja lapsi ei vielä syö kiinteää. Varsinkin jos on nirsoileva, joka ei syö huoneenlämpöistä. Meillä kyllä opetettu syömään alusta alkaen kun tissistä loppui maito niin myös huoneenlämpöistä maitoa ja keskimmäinen syönyt huoneenlämpöistä "pillivelliä" iltapalaksi matkoilla. Kreikkalainen äidinmaidonvastike ei oikein aikoinaan maistunut 10 kk
 
tuplien äiti
Toivon hyviä reissuja.

Meillä oltiin niin poikki kaksostemme ensimmäinen vuosi, ettei reissaaminen tullut mieleenkään. Kotielämä vei jo aivan kaikki mehut. Mutta paljon riippuu vauvoista; nukkuvatko hyvin, saatteko vauvat pidettyä samassa rytmissä (jotta nukkuvat myös samaan aikaan ja syövät samaan aikaan tai heti peräkkäin).

Kannattaa katsoa miltä elämä vaikuttaa tuplanyyttien kera. Se on eri asia kuin kahden eri ikäisen kanssa. Kahden vauvan hoitamisessa on enemmän kuin 2x1 vauvan työ. Tämä johtuu siitä, että joutuu päivittäin tilanteisiin, joissa ei voi tyydyttää kitisevän vauvan tarpeita heti (koska toinen vauva on silloin syötöllä tms) ja se johtaa vauvan raivariin, jonka tyynnyttämiseen menee taas aikaa enemmän kuin jos olisi ehtinyt hätiin heti kitinän alkuvaiheessa. Päivistä tulee helposti aikamoista kilpajuoksua kitinän lähteeltä toiselle ja asioiden aikatauluttamista. Tämän takia reissaaminenkin on hankalampaa.

www.hmp.fi sivuilla on hyviä keskusteluita kaksosarjesta ja matkailustakin.
 

Yhteistyössä