KOKEMUKSIA RASKAUDEN AIKANA ESIINTYVISTÄ VERENVUODOISTA..

Itse nyt rv 6+6 ja olen vuotanut kerran verta rv 6+2 ja nyt taas tänään.. Eka kerta vaan lorahti, mut aika runsaasti (ei vatsakipuja) ja se loppui siihen. Nyt alkoi taas äsken vuotamaan kirkasta verta, eikä vatsakipuja. Mistä tälläinen voi johtua ja enteileeköhän keskenmenoa..? Eli teidän arvokkaita kokemuksia nyt kaipailen...
 
Niin ja jos olette vuotaneet raskauden aikana selvisikö syy ja mikä se oli? Itsellä gyne on jo monta vuotta sitten sanoi, että mulla on verestävä kohdunsuu, voisiko se olla vuodon syynä? On tää niin vaikeeta, kun ei omaa kroppaansa tunne.. :ashamed:
 
Mie vuosin rv 9+6 muutaman lorauksen kirkasta verta ilman kipuja. Sen jälkeen tuhruvuoto kesti kolme viikkoa, mutta ultrassa (11+0) oli kaikki hyvin. Lääkäri vaan sano, että kohdussa on ollut joku juttu joka on vuotanu, mutta ei se kai tienny sen tarkemmin.
 
Tää on niin outoa, verenvuoto loppui taas kuin seinään ja pari tuntia tämän jälkeen tuli ulos verihyytymä.. Voisiko tuo verihyytymä olla alkio? Hämäävää tässä on se, ettei vuotoa ole tullut enää, eli kohtu ei ainakaan ole tyhjentynyt. Ärsyttävää, täytyy soittaa päivystykseen, jos sieltä auttaisivat mitä tässä tilanteessa kannattaa tehdä.
 
Mä vuosin kaksi kertaa: rv 6 ja rv 7. Kunnon holahdukset tuli molemmilla kerroilla ihan menkkaveren näköistä. Sen jälkeen tuhrutteli vanhaa verta noin 3 pv. Kävin molemmilla kerroilla yksityisellä ultrassa ja vuoto johtui kuulemma kohdun kaulalla olevasta vuotavasta verisuonesta. Ultrassa näkyi selkeästi musta "läntti" verta joka sitten vuoteli ulos. Kuulemma täysin vaaratonta koska vuoto ei tullut istukan lähellä.

Nyt menossa rv 14+6 ja vuotoa ei ole enää näkynyt :heart:

Toivottavasti sullakin Marde79 vuoto on vaaratonta :hug:

Mulla on takana myös yksi keskenmeno jossa pieni kirkas vuoto alkoi samana päivänä kun olin varannut alkuraskauden ultran, olisiko ollut jotain 6+6. Ultrassa alkio ei vastannut viikkoja (oli noin viikon verran liian pieni) mutta syke kuitenkin näkyi. Vuotelin siinä sitten enemmän ja vähemmän, kunnes viimein 8+2 alkio tuli ulos :'(
 
Olen vuotanut kaikissa neljässä raskaudessa. Ensimmäisessä raskaudessa vuosin epäsäännöllisen säännöllisesti johonkin viikolle 14 asti. Välillä tuli ruskeaa ja välillä punaista vuotoa. Kerran holahti oikein kunnolla pönttöön asti. Silloin syynä oli ilmeisesti kohdun hematooma. Toinen raskaus alkoi vuotaa heti plussauksen jälkeen ja olikin sitten kohdunulkoinen. Kolmas alkoi vuotamaan myös melkein heti ja jonnekin reilulle kymppiviikolle asti vuosi silloin tällöin. VIimeiset neljä viikkoa vuosin kuin olisi ollut menkkojen eka päivä koko ajan ja se raskaus päättyi sitten myöhäiseen keskenmenoon 16+5. Noille vuodoille ei koskaan löytynyt mitään selitystä..Nyt olen sitten taas raskaana 18+1 ja vuotoa on tullut viikolta kuusi aina silloin tällöin. Ennen kymppiviikkoa useammin ja nyt vähän harvemmin. Syynä kohdunsuulla oleva polyyppi, joka todennäköisesti tulee vuotamaan toisinaan aivan loppuun asti.

Olen siis kokenut, että vuoto voi olla sekä harmitonta että vaarallista! Toivottavasti sulla on harmitonta, mutta kannattaa kuitenkin käydä tarkistuttamassa sen ohjeen olen itse aina vuotojen kanssa saanut!

 
Kävin päivystyksessä ja se oli kyllä ihan turha reissu, ois vissiin pitänyt olla kipuja, mutta kun niitä ei ole. Lupas kuitenkin laittaa mulle lähetteen sairaalaan, joten sitä odotellaan.. Kyllä itsekin luulisin, että pitäis lähes kokoaikaisesti vuotaa, jos meinaa keskenmenoa, mut mistä sitä koskaan tietää!!?! Nimim.seuraavaa pulpahdusta odotellessa..
 
Minäkin olen vuotanut jokusen kerran tämän raskauden aikana. Ensimmäisella kolmanneksella oli noin viikon jakso, jonka jälkeen muutama päivä välissä ja sit taas muutama päivä vuoti. En muista raskausviikkoja... Tuli ruskeaa, kirkasta, tuhrua, klimppiä, eli vähän kaikenlaista. Koko raskauden ajan olen usein vuotanut vuotanut seksin jälkeen.

Syytä vuodoille ei selvinnyt, mut sen lääkäri näki, et vuoto tuli ihan kohdun suulta. Mihinkään erityisseurantaan en vuotojen takia joutunut (tai päässyt). Toistaiseksi esikoinen kasvaa ja kehittyy masussa np ja rakenne ultran mukaan hyvin.
 
Mulla oli vuotoa rv 5-6, semmosta niukkaa rusehtavaa. Samalla oli alamahalla painontunnetta. Olin vähän aiemmin plussannut ja hirveästi huolestutti (raskautta yritettiin kolmatta vuotta). Neuvola-aika oli vasta useamman viikon päästä. Menin sitten yksityiselle ultraan, todettiin kohdussa toinenkin raskauspussi, joka oli "lytistynyt" eli vuoto johtui siitä. Ilmeisesti odotin siis kaksosia, tai sitten se oli tuulimuna, mutta kaksi raskauspussia oli kuitenkin näkyvissä. Seuraavalla viikolla tuo toinen pussi oli hävinnyt, vuoto ja painontunne loppunut.

Raskaus jatkui hyvin ja maaliskuussa syntyi ihana poika :heart:
 
Mä olen tässä toisessa raskaudessa vuotanut silloin tällöin. Mutta ensimmäisen kerran rv6+1 ihan holahti menkkamaista verta about 3rkl. Siitä tuhruilua vko. Rv7+0 pääsin varhaisultraan ja vuodon syyksi selvisi kaksoisraskaus, joista toisen kehittyminen oli keskeytynyt. Selvästi näkyi toinen sikiöpussi, jossa ei elämää. On kuulemma yleistä, ja jos ensimmäiseen ultraan pääsee vasta myöhään, ei syy selviä, kun jäljet toisesta katoaa nopeasti. Esim 12+1 ei enää näkynyt mitään.

Nyt menossa 16+2 ja tuhruilia aina silloin tälläin...
 
Tänään ultrassa käyty ja kohdusta löytyi alkio, jonka sydän sykki terhaakkaasti ja pituutta oli 14mm! Viikot täsmäsi, itseni mielestä 7+5 ja lääkärin mukaan 8+0. Verenvuodon syytä ei lääkäri osannut sanoa, ei näkynyt mitään sellaista mikä vuotoa voisi aiheuttaa. Ehkä parempi näin ja toivotaan, ettei vuotoa enää tule! :)
 

Yhteistyössä