Kokemuksia Teutonian Spirit s3 vaunuista

Tervehdys!l Oon vakaasti harkinnut tilaavani saksasta Teutonian nuo kolmipyöräiset vaunut.
Olisiko kellään kokemuksia kyseisistä menopeleistä? Täällä kun esikoista odotellaan ja perfektionisti yrittää sopivia vaunuja löytää ? ;))
La 30.3 eli kesää kohti mennään sitten vaavin kanssa. Onko joku kenties adapterin kans käyttänyt kyseistä kärryä myös turvakaukalon kiinnitykseen? (tietääkseni siihen menee maxi-cosi ja pritaxin römer)

Olisin ikikiitollinen vastauksista.

Minä+voice 21+6
 
Meillä on teutonian 3pyöräset ollu käytös nyt melkein 4kk. Eli ollaan ajeltu niillä ensin ilman lunta ja nyt lumessa.. Kaupungilla ja maastossa.. Ollaan tosipaljon tykätty. Kaupungilla on aivan mahtava peli ja menee perus asfalttilenkilläkin.. Huonoja puolia on löytyny oikeestaan vaan suojalumessa ajellessa jos ei oo viel aurattu.. Noissa kun on niin leveet lattanat renkaat et keräs aika kivasti lumen mukaan ja sit oli pomppusta kyytiä.. Etupyörän ku lumessa ja sohjossa lukitti niin hyvin menee.. Aluksi oli totuttelemista siihen et kaltevalla tiellä vaunut vähä ohjas sivuille ku eturengas oli auki mut nyt tuntuu tosi tönköltä ajella pyörä lukos.. Tosi kevyet kärryt on.. ja meillä tuo mies on pitkä eikä oo potkinu vaunuja vaikkei teleskooppiaisaa ookkaan... (oli ennen käsitys et pitkän kannattaa ottaa teleskooppiaisa)

Suosittelen jos käyt paljon kaupungilla ja/tai asut alueella missä tiet hoidetaan suht hyvin!!!!

(Turvakaukalo mahdollisuuksista en tiedä mitään.)
 
Kokemuksia ei vielä oo, kun esikoista odotellaan, mutta tossa nuo ihanat Spiritit nököttää vauvaa oottamassa... Meillä menossa rv 35+3, joten oot varmaan ehtiny tilaukses tehdä jos teet, ennen kuin päästään aidosti testaamaan. =) Vaikuttaa tosi näppäriltä ainakin näin kuivaharjoitellen: kevyet, helpot kasata jne.

Turvakaukalohommasta kyselin joskus liikkeessä (Hgin Vaunu-Aitta), niin sanoi, että Römer käy. Mielenkiintoista sinänsä, että olet kuullut Maxi-Cosin käyvän, koska meiltä löytyy tuo nimenomainen kaukalo... :/ Pitänee selvittää vielä tota asiaa. Laitahan infoa, jos saat varmaa tietoa jostain! =)

Mä en malta odottaa, et pääsen testaamaan noita livenä. Ja itse asiassa mies on kans yhtä, jollei enemmänkin innoissaan noista menopeleistä. =)
 
Tilasin Spiritit Saksasta Pingpongista ja samalla myös Maxi-cosin cabriofix kaukalon easyfixillä ynnä adapterin. Paketti vaikuttaa toimivalta, vaikka kuivaharjoittelua on meilläkin. Toivottavasti pian pääsee tositoimiin (40+6, huoh)! Suomesta ei taida noita adaptereita saada?, mutta mikä estää tilaamasta osaa ulkomailta.
 
Ei mitään evaellen.
Adapteri maksoi 36e (veroineen) + toimituskulut. Toimitusaika oli 8vkoa. Sivuilta http://www.pingpong-online.com/ löytyy kun laittaa hakusanaksi interface for car seat, valitsee maxi cosi ja sitten se versio joka käy spiriteille.
Pitkä toimitusaika johtui varmaan vaunujen tilausväristä. Pelkän adapterin saanee nopeammin ja kannattaa varmistaa. Kokonaishinta selviää helposti tilausta tehdessä.
Ja näitä saa tietty muistakin nettikaupoista, mutta tästä oma hyvä kokemus.
 
Kiitti kaikille vastauksista. Me tilattiin Babybaradise-onlinen kautta saksasta spiritit. Nyt kovasti odotellaan että milloin paketti saapuu. Kovin on ruuhkaa toimituksissa näin vuoden alussa, mutta laskettu aikakin vasta maaliskuun lopulla, niin ei vielä suurta hätää.
Oikulle paljon tsemppii viime metreille ja voimia synnytykseen! Pian nyytti onki jo kainalossa =)) Itse ku tuntuu et ikuisuus aikaa vielä siihen...
evaellan: minusta täällä turussa ainakin vauvatalo johanna myy myös adaptereita mut en kuollaksenikaan muista mihinkä kaukaloon. Voithan laittaa sähköpostia ja kysyä. Myös tuo www.babybaradise-online.com kautta saa tilattua adaptereita.

Hyviä vointeja vaan kaikille!
 
Meillä ja kyseiset vaunut ja ihan tyytyväinen olen ollut. Ainut haittapuoli meillä ollut, että kantokoppa (pehmeä kait...) on aikast pieni... Vaikka meillä toosi pieni tyttökin, niin nyt 5kk iässä alkaa koppa olla tosi ahdas kaikkine makuupusseineen ja peittoineen. Nyt mietinkin miten saan tytön turvallisesti ratasosaan nukkumaan, kun on aika kova möyrimään vaunuissakin. Tosin kantokopasta saa sen lämpöpussin, eli siihen varmaan alan nukuttaa. En ole vielä tutstunut asiaan.
 
Oikku: Kävin kattelemassa tuolla Pingpongin sivuilla ja aiotaan nyt sit tilata se adapteri. =) Tulipa mieleen kuitenkin, että onko sen adapterin asennus noihin kärryihin helppoa ja irrotetaanko adapteri aina pois rungosta ennen kuin koppa laitetaan? Vai voiko adapteri olla paikoillaan, vaikka käyttäisikin istuinosaa? Kaukalohan varmaankin vaan naksautetaan adapteriin samoin kuin auton adapteriinkin, joten sen "asennus" ei liene hankalaa... :/
 
Evaellen: Adapteri laitetaan kiinni runkoon ja kaukalo laitetaan sitten tähän kiinni. Mies sen laittoi mukana tulevien ohjeiden mukaan. Kaukalossa kiinnityskohta on eri kuin auton jalustaan tuleva ja tähän käy myös vanha maxi-cosin cabriokaukalomallikin. Kun adapteria ei tarvita, kiinnityshärpäkkeet taitetaan keskelle ja ratasosan voi nostaa tähän päälle eli adapteria ei tarvitse irrottaa. Helppoa on. Lähinnä mietityttää kuinka tuota ratasosaa ja kaukaloa jaksaa venkslata ja onko ominaisuudelle meillä tarvetta.

Oma kysymys: pitäiskö ratasosan selkänojan lukittua makuuasentoon?
mulla se on nyt omalla painovoimalla tässä asennossa ja mihinkäpä tuo siitä lähtisi.. Tuli vaan mieleen, että selkänojasta ei voi nostaa esim. bussiin noustessa vaan täytyy ottaa kiinni rungosta, jos näin on. Kannattanee hoitaa tämä pää itse. Erityisesti kun oon tämän mahan kanssa asiaa ajatellut kyykistyminen tuntuu hankalalta, mutta sithän mulla ei tuota etureppua ookkaan!! No niin, rupeaa jo itseäkin naurattamaan kysymys, mutta onko kellään tietoa tai kokemuksia?
 

Yhteistyössä