KokemuKsia touhula päiväkodista

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En missään nimessä laittaisi lastani Touhula ketjun päiväkotiin. lapsilla tehdään suurta bisnestä,vain raha ratkaisee. henkilöstön jatkuva vaihtuminen varmasti kertoo jo kaiken.Välttäkää paikkaa,pääsette vähemmällä sydämmentykytyksellä..
 
vierailija
Onko kellään kokemusta Helsingin Touhula Lassilasta? Kunnallisesta päiväkodista ei saa paikkaa omalta alueelta ja tuo olisi lähin yksityinen... Arveluttaa vaan uskaltaako sinne viedä alle 3-vuotiaan joka ei vielä edes hirveästi puhu.
 
vierailija
Hei. Ikävä kuulla, että perheille on jäänyt hämmentäviä ja kurjia kokemuksia. Olen itse työskennellyt nyt jonkun aikaa Touhulassa ja tykännyt ihan hirveästi! Työolot ovat kaikinpuolin hyvät ja aamupala ainoa ateria, jonka valmistamme ja suurimmaksi osaksi ennen kuin lapset tulevat hoitoon. Aamupala sisältää päivittäin vaihtuvan puuron, pehmeän leivän päällisillä ja tuorepalan, joka on aamulla vihannes (ja iltapäivällä hedelmä). Välipalatkin ovat monipuoliset rahkoista vispipuuroon :) se, että me ltot ja lht valmistamme aamiaisen mahdollistaa sen, että laitoshuoltajamme tulee töihin myöhemmin ja aloittaa päivänsä siistimällä osastot ja muut tilat ja siivoaa jälleen päivän päätteeksi huomista varten. Meidän ei siis tarvitse siivota itse, eikä edes roskia viedä toisin kuin kunnallisella :D
Tilat ovat melko uudet, joten neliöt riittävät ja itsekin viihtyy mainiosti avarisssa ja valoisissa huoneissa, joissa on hyvä ilma ja sopiva lämpötila.
Siitä vielä, mitä vanhemmat näkevät lasten tuomis- ja hakutilanteissa, ei tosiaan usein anna kovin monipuolista kuvaa toiminnasta eikä työntekijöistäkään ja varmasti eri asiat huolettavat sitä enemmän mitä pienemmistä lapsista on kyse, varsinkaan jos he eivät itse osaa kertoa päivän kulusta ja tuntemuksistaan. Meidän ryhmässä lapset jäävät mielellään hoitoon, ja yleensä kyllä myös lähtevät mielellään. Joskus sattuu niin, että joku vanhempi näkee aikuisen makaavan sohvalla tai kuulee aikuisen sanovan tiukasti lapselle. Varmasti oudoksuttaa ja harmittaa. Itsellekin tulisi varmaan hölmö olo. Myönnän kuitenkin, että joskus saatan levätä viitisen minuuttia lattialla patjalla tai sohvalla jos siltä tuntuu. Yleensä yksi tai useampi lapsi on kuitenkin vieressä ja hieron esim pallolla jalkapohjia, lasken lapsen sormia, loruttelen tmv ja OLEN LÄSNÄ koko ryhmälle :) ja koko muun 7h 55min olen tehnyt töitä ja touhunnut lasten kanssa aktiivisemmin leikkien, liikkuen jne poislukien nukkari-ajan, jolloin syön, teen suunnittelua, valmisteluja... Ei ole myöskään mielekästä tunkea lasten hyviin leikkeihin vain sen takia, että se näyttäisi ulospäin hyvältä. Aktiivisia ollaan silloinkin kun tarkkaillaan lasten touhuja ;) se antaa tärkeää tietoa ja välineitä suunnitella ja arvioida ryhmän toimintaa.
Täytyy myös mainita, että itse sylittelen, silittelen, halailen ja suukottelen lapsia paljon enemmän kuin vanhemmat varmaan osaavat arvatakaan. Ja vaikka he joskus todistavat sitä, kun sanon tiukasti jollekin lapselle, olen taatusti aiemmin sanonut jo kolme kertaa kauniisti ja yhtä kieltoa/torumista vastaan annan myös positiivista palautetta kymmenkertaisesti.
Vielä työntekijöiden asenteesta.. Itsekin olen joskus huomannut joidenkin työntekijöiden asenteessa vikaa: ei olla riittävän nöyriä ja kiitollisia lapsista ja heidän läsnäolostaan, eikä perheille, jotka palkkamme maksavat. Tällaista havaittaessa asioista kuitenkin keskustellaan ja ryhdistäydytään.
Suosittelen kovasti kysymään ja antamaan palautetta toiminnasta ja sen taustalla vaikuttavista arvoista ja periaatteista ja jos tuntuu vaikealta keskustella ko. asioista suoraan työntekijöiden kanssa, aina voi ottaa yhteyttä päiväkodin johtajaan :) uskon vakaasti, että tällä alalla työskentelevät on ihmiset ainakin suurin osa, tekee tätä työtä sydämellä ja haluaa parasta jokaiselle hoitolapselleen. Toivottavasti epäkohtiin tartutaan ja niihin vaikutetaan. Meillä ainakin homma toimii ja lapsia rakastetaan ja perheitä arvostetaan :)
 
vierailija
Likaista...niin kun muissa vastaavissa yksiköissä...
Henkilöstöä on aivan liian vähän ja vaihtuvuus jatkuvaa. Olen vain ajatellut että kuinka vanhemmat eivät herää koska kaikki ei ole hyvin. Vuorojen mukaisesti henkilökuntaa paikalla ja tämä tarkoittaa sitä että jatkuvasti kollegat yrittää pärjätä lapsilauman kanssa. Jos henkilökuntaa pois ei sijaisia kuulemma saada. Tilapäiset ylitykset sallitaan mutta mitä jos ylityksiä on koko ajan. Henkilökunta yrittää pärjätä. Järkyttävää liukuhihna työtä nopeasti sisään ja ulos lapset ja hymyille suut kun vanhemmat tulevat hakemaan. Kaikki loska hymyissä suin otetaan vastaan vaikka olisikin yritetty pärjätä ylittyneen lapsilauman kanssa.
 
Kaksi lasta Touhulassa
En voi minäkään valitettavasti suositella Touhulaa. Resurssit on vedetty liian tiukille. Bisnestä tehdään ihan huolella lasten kustannuksella :( Hoitajien vaihtuvuus on todella suurta ja ilmapiiri väsyneen henkilöstön kesken kireä. Perusasiat kärsivät resurssipulasta (pukeminen), muista aktiviteeteista puhumattakaan :( Nämä kokemukset Kuopiosta.
 
vierailija
Laskut myöhässä ja silloin tulee tuplalaskut yhdelle kuulle. Olen asiasta johtajalle maininnut, mutta ei taida ikinä laskutusta oppia.
Päiväkodissa on likaista, lattiat täynnä hiekkaa.
 
vierailija
Laskut myöhässä ja silloin tulee tuplalaskut yhdelle kuulle. Olen asiasta johtajalle maininnut, mutta ei taida ikinä laskutusta oppia.
Päiväkodissa on likaista, lattiat täynnä hiekkaa.
Osapäiväinen hoitoapulainen ei vain ehdi tehdä kaikkea. Meillä hoitoapulainen 6 h/ päivä. Aamulla aamupalat ja kuuden ryhmän siivous ja pyykit. Iltapäivällä paikkaa esimiestä ryhmässä.
 
Hei kaksplus-keskustelupalstan lukijat,
Kiitos jakamistanne kokemuksista Touhulaan liittyen.

Me Touhulassa toivomme, että saamme kuulla kaikista onnistumisista ja epäonnistumisista mahdollisimman tarkkaan, jotta voimme parantaa toimintaamme. Pyrimme siihen, että jokaiseen epäkohtaan puututaan ja että jokainen onnistuminen nostetaan sisäisesti esiin. Kuten mikä tahansa yritys, elämme siitä, että asiakkaamme ovat tyytyväisiä, ja siksi lapsen etu on Touhulassakin etusijalla.

Touhula on kasvanut viime vuosien aikana koko Suomen laajuiseksi varhaiskasvatuksen toimijaksi, ja on selvää että jokaisessa yksikössä toiminta ei ole ollut tasolla, jolla se tulisi olla. Ala kokonaisuudessaan kärsii sijaispulasta, ja siksi niitäkin tilanteita tulee vastaan, jolloin esimerkiksi sijaisen löytäminen nopealla aikataululla on erittäin haastavaa. Pyrimme parantamaan myös siinä ja vakuutan, että teemme päivittäin hartiavoimin töitä, jotta pystymme tarjoamaan parasta mahdollista varhaiskasvatusta jokaisessa päiväkodissa. Meille on tärkeää, että sekä lapset että työntekijämme viihtyvät Touhulassa ja että vanhemmat voivat luottavaisin mielin tuoda lapsensa Touhulaan. Tällä hetkellä sekä asiakkaiden tyytyväisyyden, että työntekijöiden tyytyväisyyden taso on tutkimustemme mukaan korkea. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö siihen pitäisi jatkossakin panostaa voimakkaasti ja lupaan että näin myös teemme.

Minuun saa olla suoraan yhteydessä palautteen kera, haluatte sitten jakaa risuja tai ruusuja.

Ystävällisesti,

Ossi Ahto

Markkinointi- ja viestintäjohtaja

Touhula Päiväkodit

ossi.ahto (a) touhula.fi

0400 833 883
 
vierailija
Itse olen ollut elokuusta asti eräässä Touhula-päiväkodissa töissä ja pakko sanoa, että en suosittele kyseistä paikkaa lapsen hoitopaikaksi enkä myöskään työpaikaksi. Joka päivä on hirveä kiire ja jatkuva resurssipula vaikuttaa siihen, ettei kaikkia lapsia ehdi huomioida ja mielestäni varhaiskasvatuksen laatu kärsii tässä todella pahasti. Itse olen työpaikassani ns. "tarvittaessa töihin kutsuttava" sijainen eli nollasopparilla mennään. Töitä on kyllä riittänyt, mikä on plussaa, mutta vihaan sitä, ettei minulle kerry lomia ja työvuorot saattavat vaihtua (jos on sovittu esim. 8-16 vuoro, pomo saattaa laittaa edellisenä iltana viestiä, että voinko esim. jatkaa päivää puoli tuntia/tunnin). Tätä on jatkunut jo kauan ja itse olen jo lopen uupunut.

Lisäksi osa vakkarityöntekijöistä kohtelee minua kuin mitäkin sylkykuppia. Ei anneta kunnollisia ohjeita ja jos joku on esim. Jättänyt jonkun kohdan siivoamatta tai lattialuuttu on väärässä paikassa, syytetään siitä ensin minua, vaikka en koskaan töissä jätä tavaroita lojumaan ja laiminlyö siivousta. Sitten jos kysyn jotakin, osa vakkareista suorastaan v*ttuilee minulle kovaan ääneen muiden työntekijöiden kuullen. Sitten minulle valitetaan, jos en satu joku tietty päivä pääsemään töihin sijaistamaan, kun tarjottu vuoro saattaa tulla alle päivän varoitusajalla.

Lapset ovat levottomia ja kiusaamista olen havainnut paljon. Resurssipulan takia henkilökuntaa on liian vähän aina paikalla ja ongelmat lasten keskuudessa lisääntyvät. Käytöshäiriöt yms yleistyy, koska lapsilla on paha olla, heille ei ole riittävästi luotettavia aikuisia, kun aina saa kiireessä olla paikkaamassa yhtä sun toista henkilöä.

Jos joskus pääsen kunnalle töihin, en astu enää jalallanikaan Touhulaan!
 
vierailija
Itse olen ollut elokuusta asti eräässä Touhula-päiväkodissa töissä ja pakko sanoa, että en suosittele kyseistä paikkaa lapsen hoitopaikaksi enkä myöskään työpaikaksi. Joka päivä on hirveä kiire ja jatkuva resurssipula vaikuttaa siihen, ettei kaikkia lapsia ehdi huomioida ja mielestäni varhaiskasvatuksen laatu kärsii tässä todella pahasti. Itse olen työpaikassani ns. "tarvittaessa töihin kutsuttava" sijainen eli nollasopparilla mennään. Töitä on kyllä riittänyt, mikä on plussaa, mutta vihaan sitä, ettei minulle kerry lomia ja työvuorot saattavat vaihtua (jos on sovittu esim. 8-16 vuoro, pomo saattaa laittaa edellisenä iltana viestiä, että voinko esim. jatkaa päivää puoli tuntia/tunnin). Tätä on jatkunut jo kauan ja itse olen jo lopen uupunut.

Lisäksi osa vakkarityöntekijöistä kohtelee minua kuin mitäkin sylkykuppia. Ei anneta kunnollisia ohjeita ja jos joku on esim. Jättänyt jonkun kohdan siivoamatta tai lattialuuttu on väärässä paikassa, syytetään siitä ensin minua, vaikka en koskaan töissä jätä tavaroita lojumaan ja laiminlyö siivousta. Sitten jos kysyn jotakin, osa vakkareista suorastaan v*ttuilee minulle kovaan ääneen muiden työntekijöiden kuullen. Sitten minulle valitetaan, jos en satu joku tietty päivä pääsemään töihin sijaistamaan, kun tarjottu vuoro saattaa tulla alle päivän varoitusajalla.

Lapset ovat levottomia ja kiusaamista olen havainnut paljon. Resurssipulan takia henkilökuntaa on liian vähän aina paikalla ja ongelmat lasten keskuudessa lisääntyvät. Käytöshäiriöt yms yleistyy, koska lapsilla on paha olla, heille ei ole riittävästi luotettavia aikuisia, kun aina saa kiireessä olla paikkaamassa yhtä sun toista henkilöä.

Jos joskus pääsen kunnalle töihin, en astu enää jalallanikaan Touhulaan!
Itse kuullut samanlaisia kokemuksia... uskomatonta. Itse jonotin melkein puoli vuotta kaupungin päiväkotiin vaikka paikkaa tarjottiin touhulasta. Ja näin jälkeenpäin tuttavien kokemuksien pohjalta voin sanoa että oli oikea ratkaisu!
 
vierailija
Itse olen työpaikassani ns. "tarvittaessa töihin kutsuttava" sijainen eli nollasopparilla mennään. Töitä on kyllä riittänyt, mikä on plussaa, mutta vihaan sitä, ettei minulle kerry lomia ja työvuorot saattavat vaihtua (jos on sovittu esim. 8-16 vuoro, pomo saattaa laittaa edellisenä iltana viestiä, että voinko esim. jatkaa päivää puoli tuntia/tunnin). Tätä on jatkunut jo kauan ja itse olen jo lopen uupunut.

Lisäksi osa vakkarityöntekijöistä kohtelee minua kuin mitäkin sylkykuppia. Ei anneta kunnollisia ohjeita ja jos joku on esim. Jättänyt jonkun kohdan siivoamatta tai lattialuuttu on väärässä paikassa, syytetään siitä ensin minua, vaikka en koskaan töissä jätä tavaroita lojumaan ja laiminlyö siivousta. Sitten jos kysyn jotakin, osa vakkareista suorastaan v*ttuilee minulle kovaan ääneen muiden työntekijöiden kuullen. Sitten minulle valitetaan, jos en satu joku tietty päivä pääsemään töihin sijaistamaan, kun tarjottu vuoro saattaa tulla alle päivän varoitusajalla.

Tarvittaessa kutsuttava tekee niitä töitä mitä on, oli työpaikka mikä tahansa. Sijaiset paikkaavat niitä rakoja mitä vakituiset eivät pysty tekemään. Sinulta kysytään voitko venyä johon voit vastata kyllä tai ei. Touhula tai muukaan työnantaja ei tee tässä kohtaa virhettä. Oma on vikasi jos et tiennyt mitä "tarvittaessa töihin kutsuttava" tekee ja miten paljon tarvitaan joustoa
 
vierailija
Tarvittaessa kutsuttava tekee niitä töitä mitä on, oli työpaikka mikä tahansa. Sijaiset paikkaavat niitä rakoja mitä vakituiset eivät pysty tekemään. Sinulta kysytään voitko venyä johon voit vastata kyllä tai ei. Touhula tai muukaan työnantaja ei tee tässä kohtaa virhettä. Oma on vikasi jos et tiennyt mitä "tarvittaessa töihin kutsuttava" tekee ja miten paljon tarvitaan joustoa
 

Yhteistyössä