Kokemuksia uusista Nature Babycare -ekovaipoista???

Uudessa Yhteishyvässä oli juttua noista vaipoista. Onko kukaan kokeillu? Jutun koekäyttäjä kehui, onko täällä kellä minkälaisia kokemuksia vaipoista? Kovasti ne kiinnostais eivätkä vaikuttaneet kaupassa ku hintoja vertailun nyt sanottavasti kalliimmiltakaan!!!
 
Mukavia ja ohuita on ainakin ne housuvaipat, meillä käytetään niitä! Teippivaipat oli vähän paksumman oloisia mutta ihan ok. Imutehot on molemmissa hyvät. Koot on muuten aika reiluja, musta isompia kuin esim. liberot.
 
Itellä ei oo kokemusta, mut oon kuullu kahdelta eri ihmiseltä että lapsen pylly menny tosi punaiseksi noista vaipoista. (Kyseiset lapset eivät ole allergialapsia, eikä muista vaipoista vastaavanlaista ilmiötä oo tullu)
 
Kertokaa mulle näistä? Mikä niissä on ekoa? Kiinnostaa tuote.

Ei lapsen vaippaihottuma mitään kerro, toisille tulee, toisille ei ja meille esim. tuli sellaisista vaipoista joista ei koko vuoteen aiemmin tullut.
 
Tykkään. Ja yövaippana jopa selvästi enemmän kuin Liberosta tai Pampersista. Ainoa huomaamani miinuspuoli on tarrat. Eivät siis enää ota kiinni, jos koittaa uudestaan laittaa esim. kun käärii käytetyn vaipan kasaan. Käytössä tarroissa ei kuitenkaan ole ollut ongelmaa eli ovat silloin kyllä hyvin pitäneet. En ole lukenut tuota Yhteishyvän juttua, mutta vähän mietityttää, että kuinka paljon muita ekologisempia nämä sitten loppupeleissä ovat. Jos tosiaan sitä ovat, niin mielelläni kyllä käytän näitä jatkossakin ja maksan tuon pienen lisän hinnassa.
 
En ole kokeillut vielä, mutta aion kokeilla, kunhan edelliset kertsit loppuvat. Meillä on pääosin kestot käytössä, mutta reissussa jne. käytellään kertiksiä. Nature Babycare -vaipat koostuvat ilmeisesti yli 60 prosenttisesti ekohajoavista materiaaleista ja niissä myös vauvan ihoa vasten tuleva aines on ihoystävällisempää ja ekologisempaa kuin muissa kertiksissä. Meillä on käytössä ko. merkin peppupyyhkeet ja niihin olemme olleet tyytyväisiä.
 
Ihan s-marketista ja prismoista löytyy. Me tykättiin kun kokeiltiin, ja se mitä kestojen rinnalla kertiksiä käytetään tulee olemaan näitä. Nämä EI ole kuitenkaan kompostiin kelpaavia, se luki siellä yhteishyvä-lehdessäkin. Se pakkauspussi tosin on biopussi, eli voi käyttää vaikka kompostipussina. Näiden egologisuus perustuu lähinnä tuotannoissa käytetyille materiaaleille, enemmän luonnonmateriaalia ja vähemmän öljypohjaisia yms. matskuja.

Mutta siis suosittelen :)
 
tuotteen kotisivujen mukaan vaipat ovat kompostoituvia,mutta niitä ei saa laittaa "kerättäviin" kompostoihin koska sinne ei saa laittaa ulostetta,kuten kompostoidut koirankakkapussit ovat kiellettyjen listalla.
mutta "koti"-kompostoreihin saa laittaa!

itse kestoilen mutta mummoilemassa ollaan käyetty teippivaippoja.oikein imukykyisiä ja toimivat myös yöllä.
 
Meilla oli kokeilussa ne housuvaipat. Koko tosiaan suurempi kuin muissa, hiukan falskasi sivuilta kun oli niin suuri. Muutaman kilon paasta varmasti parempi. Muuten tuntui olevan ihan ok, ei liian paksu.
Ekologisuudesta on keskustelua mm. taalla.. http://kaksplus.fi/keskustelu/t1162146
 
Me ostettiin paketti 3-6kg kokoa ja ovat tosi nafteja meidän vauvalle. Liberot ja Pampersit 3-6kg sopivat hyvin, mutta nuo eivät meinaa mennä kiinni. Muuten vaikuttavat hyvältä eli seuraavaksi pitää vaan ostaa isompi koko kokeiltavaksi.
 
Ihan OK vaippoja, Liberoista alkoi tulla ihottumaa. Ja Kieltämättä vaivaa se että vaippa saattaa maatua satakin vuotta.

Minä olen ajatellut, että se tarra ei tartu uudestaan sen takia, että avonaisuus edistää vaipan maatumista.

Kiitos tuosta vinkistä, että pakkauspussia voi käyttää biojätepussina!
 

Yhteistyössä