Kokemuksia vyöhyketerapiasta synnytyksen käynnistämiseen?

Otin lasketun ajan jälkeen kolme vyöhyketerapiakertaa synnytyksen käynnistämistarkoituksessa. Synnytys käynnistyi kolmannen hoitokerran yhteydessä ja eteni vauhdikkaasti.

Synnytys varmaankin käynnistyy vyöhyketerapian avulla jos olisi muutenkin käynnistyäkseen lähiaikoina, eihän se aina tehoa... Uskon, että saattoi auttaa synnytyksen suht vauhdikkaaseen etenemiseen. Kipeää kävi - tuo vyöhyketerapia siis :) .
 
Synnytys varmaakin käynnistyy vyöhyketerapiankin avulla vain, jos olisi muutenkin ollut alkamassa. Kahden käynnistetyn ja hitaasti edenneen synnytyksen jälkeen kokeilin kahdessa seuraavassa raskaudessa vyöhyketerapiaa muutaman hoitokerran ajan alkaen n.viikkoa ennen laskettua aikaa. Molemmilla kerroilla synnytys käynnistyi itsekseen ja sujui todella nopeasti.

Uskon auttaneen ainakin nopeassa etenemisessä!
 
Vyöhyketerapiassa käsiteltiin enimmäkseen jalkapohjissa olevia "pisteitä" (akupisteitä?) ja tietyt kohdat (jotka vaikuttavat mm. kohdun alueeseen) olivat todella kipeitä ja kosketusarkoja eli niiden käsittely teki tooooosi kipeää. Lisäksi käsiteltiin alaselkää, harteita ja käsiä (kämmenpohjia).
 
Itselläni on huomen aamuna vyöhyketerapia aika. Toiveena synnytys. =) Voin tulla sitten viikonloppuna kertomaan oliko mitään tehoa. Ainakaan vielä ei ole juuri mitään merkkejä synnyttämisestä, paitsi vihlonnat kohdunsuulla, mutta nehän ei välttis mitään meinaa. Ja jos tästä käynnistä ei ole hyötyä käynnistymisen suhteen niin minulle kelpaa kuitenkin nopea eteneminen synnytyksessä. =)

Pittore rv 38+3
 
Elikkä keskiviikkona rv 38+4 oli tuo vyöhyketerapia ja ei ole vauva vielä syntynyt. to-pe välisenä yönä supisteli kuitenkin ihan tosissaan ja luulin jo pääseväni synnyttämään, mutta supparit sitten loppuivat. Uskon kyllä vyöhyketerapian aiheuttaneen nuo supparit, koska mulla ei ole aikaisemmin supistellut varsinkaan kipeästi. Nyt vaan jatkan vauvan odottamista.

Pittore rv 39+0
 
Kävin koko raskausajan vyöhyketerapiassa puolentoista viikon välein aluksi siitä syystä, että sain raskauspahoinvointiin aina hoidon jälkeen muutaman päivän helpotuksen. Synnytyksen lähestyessä vyöhyketerapeutti sanoi, että ei se synnytys "väkisin" käyntiin lähde, jos tilanne ei ole jo muuten kypsä. Joka tapauksessa perjantai-iltana kävin viimeisen kerran vyöhyketerapeutilla, ja seuraavan yön oli aika napakoita supistuksia. Lauantaina kuitenkin tilanne rauhoittui, kunnes sunnuntaina puoliltapäivin synnytys käynnistyi ihan kunnolla. Vauva oli maailmassa sunnuntain puolella.
 
Kertokaa nyt hyvät immeiset että minkä verran tämä ilo maksaa? Ja mistä mahdollista saada esim. Jkl:n alueella? Mulla saattaa olla mahdollinen käynnistys edessä ja olisi niin mukavaa jos kuitenkin lähtisi itsestään tulemaan.. :D
 
Mä kans otin yhden vyöhyketerapiakerran ennen kolmosen syntymää, itse asiassa tarkalleen vuosi sitten. Maanantaina illasta, jokunen tunti terapian jälkeen tuli todella kipeitä supisteluja. Sitten "unohdin" koko asian ja perjantaina aamuyöstä vaavi sitten näki päivänvalon. Uskon että siitä oli apua synnytyksen käynnistymisessä.
 
c81
Onko kenelläkään tuoreita kokemuksia? Itsellä on aika varattuna ensi viikolle, ja kiinnostaisi kuulla millaisia koekmuksia on?? Myös Reikin sanoi auttaneen - ehkä kokeilee myös sitä hieman (?) - onko siitä kokemuksia? Sanoi energiahoidolla kääntäneen lapsia jotka on olleet perätilassa. (oma kyllä on mulla jo pää alaspäin tulossa..)
 
Itse sain apua vyöhyketerapiasta s-nivelen kipuun yms..vaivoihin nyt raskausaikana.

Kävin raskausaikana vyöhyketerapiassa rv 38-40 n. 5 kertaa.

Myös synnytystä valmisteltiin/käynnisteltiin ja uskoisin tuon tehonneen kun vauva oli valmis syntymään. Tämä oli kolmas synnytykseni ja helpoin mitä voi vaan kuvitella!! Uskon todella että vyöhyketerapia auttoi juuri tuohon synnytyksen kulkuun ja myös sen pehmeään käynnistykseen.

Lisäksi joogasin lähes koko raskaus ajan ja loppu raskaudessa otin käyttöön myös homeopaattiset.

Synnytys oli nopea ja lähes kokonan kivuton "luomu" synnytys. Ponnistus 2min, synnytyksen kesto n. 1,5h

Vyöhyketerapiasta on tosiaan apua moneen myös raskausajan vaivaan ja vaikkei se synnytystä suoranaisesti käynnistäisi se valmistaa kehoa synnytykseen ja näin se on yleensä "pehmeämpi" ja helpompi. Myös synnytyksestä toipuminen on ollut nopeaa.

t.Pikkuinenko ja vauva nyt 9pv
 
Itse sain homeopaattisia lääkkeitä sekä vyöhyketerapiaa kun olin 10 päivää yli LA:n. Supistukset alkoivat seuraavana aamuyönä ja lapsi syntyi siitä 24h myöhemmin.

En ota kantaa mikä synnytyksen lopulta käynnisti. :D
 
No kaikille tuo vyöhyketerapiakaan ei tehoa. Lasketun ajan kummankin puolin kävin 3 tai 4 kertaa vyöhyketerapiassa ja synnytys jouduttiin kuitenkin lopulta käynnistämään yliaikaisena plus että päädyttiin lopulta sitten vielä sektioonkin, kun synnytys ei edennnyt.
 

Yhteistyössä