Kokemuksia Yamo-kantorepusta?

Ergosta ei mitään kokemusta, mutta Yamo ainakin tuntuu olevan melko mukava kantoväline. Toistaiseksi kannan poikaa (kohta 4 kk) edessä, jolloin henkselit menevät takaa ristiin ja jäävät aika lähelle kaulaa/niskaa ja niska-hartiaseudun ongelmista kärsivänä tuntuvat joskus painavan tarpeettoman paljon. Kunhan siirrytään selässä kantamiseen, niin olkaimet asettunevat mukavammin eli leveämmin hartioille. Jostain luin, että Yamo ei ole niin hyvä isomman lapsen kantamiseen kuin Ergo, koska on "kevyempi" malli, mutta sen näkee sitten kun tuo lapsi tuosta kasvaa. Ja näin ollen on varmaan pienemmälle lapselle mukavampi kuin Ergo? Kangas on tosi mukavan pehmeää ja kuoseja löytyy hyvinkin kauniita (verrattuna ergoon).

Kestovaippainfon keskusteluissa oli parikin hehkutusketjua Yamosta, kannattaa käydä lukemassa (löytyy etsi-toiminnolla helposti), siellä oli hyvin kerrottu kokemuksia Yamosta.
 
Olen tykännyt. Tosin olen enemmän liinojen ystävä, mutta ehkä juuri siksi tykkään Yamosta enemmän kuin esimerkiksi Ergosta tai Patapumista. Yamo on sirompi ja itsekin kun olen pienikokoinen, niin se tuntuu kivammalta. Taaperon kantamisesta ei ole kokemusta, mutta meidän 11-kiloinen vauva menee oikein hyvin reppuun:) Olen kantanut sekä selässä että edessä. Enemmän meillä kuitenkin liinaillaan, mutta esim oman takin päällä kun lapsi on ulkovaatteissa, tuntuu Yamo kivan helpolta käyttää.
 
Meillä on Yamo ja voin suositella todella lämpimästi! Tähän asti olen kantanut pelkästään edessä ja nyt kun meidän vauva on 7kk/9,5kg olen alkanut välillä kantaa selän puolella myös. Valitsin alunperin Yamon enkä Ergoa tai Patapumia, koska siinä sai kantaa vähän pienempääkin.
 
Yamoon päädyttiin, oli mahdollisuus kokeilla myös Ergoa, mutta tuntui jäykemmältä ja isolta. Olen itse pienikokoinen ja Yamo istui hartioista paremmin, sopi kuitenkin myös miehelle. Tänään pitää testailla kun vkonloppuna vain nopeasti kokeilin, toivottavasti on yhtä hyvä miltä vaikuttaa. =)
 

Yhteistyössä