Kokemuksia YH:äideiltä raskautumisesta!

Laitan viestini tuolta "mitäs nyt"-palstalta myös tänne.

Moikka!

Olen 30-vuotias ja lapseton omillani toimeentuleva nainen. Olen jo useamman vuoden halunnut lasta/raskautua, mutta minulla ei ole miestä. Olen toki ollut pitkissäkin suhteissa, mutta liitot ovat aina lopulta kariutuneet. Biologinen kello tikittää jo todella pahasti ja pelkään että aikani kohta loppuu.
Nyt harkitsen tekeväni lapsen yksin. Mutta miten? Etsinkö itselleni jonkun miehen ja harrastan seksiä ilman ehkäisyä? Ja hups vain, lapsi on tulossa...
Kuinka te totaaliset yksinhuoltajaäidit olette asian hoitaneet? Millaiset ovat olleet seuraukset? Miten tällainen onnistuu? Miten lapsen isä on reagoinut isäksi tulemiseen? Kuinka olette pärjänneet?
 
Hedelmöityshoito maksaa homman läpikäyneen tuttuni mukaan 400 ?/kerta ja sitä ennen lääkärintarkastukset ja psykologi-käynnin..toinen vaihtoehto on miehet jotka netissä tarjoavat spermaansa ilmaiseks hyvää hyvyyttään. Itse ainakin tulin raskaaksi tuolla menetelmällä ja halvalla pääsi. Klinikalla on aika kallista jos ekalla kerralla ei onnistuisi.. :/
 
ikiliikku
Alkuperäinen kirjoittaja cranyo:
Hedelmöityshoito maksaa homman läpikäyneen tuttuni mukaan 400 ?/kerta ja sitä ennen lääkärintarkastukset ja psykologi-käynnin..toinen vaihtoehto on miehet jotka netissä tarjoavat spermaansa ilmaiseks hyvää hyvyyttään. Itse ainakin tulin raskaaksi tuolla menetelmällä ja halvalla pääsi. Klinikalla on aika kallista jos ekalla kerralla ei onnistuisi.. :/
kun ottaa huomioon että noilla miehillä jotka halvalla tarjoaa tavaraansa ni entä jos heillä on suvuissaan jotain perinnöllisiä sairauksia tms.eiks ne pitäis aina selvittää ensin jos haluaa saada mahdollisimman normin lapsen?
 
Mulla on puolitoistavuotias poika ja haluaisin vielä toisen lapsukaisen. Olen itsekin miettinyt että lähdenkö vain baarikierrokselle sillä mielin ja toivon että "vahinko" sattuis...? Eim ulla siis mitään apuja ap:lle ollut, samankaltaisessa tilanteessa vain olen.
 
...sillä aikaa vastaan ei voi taistella.Olen ollut sinänsä onnekas,sillä 13 vuotta kestäneestä liitosta siunaantui neljä lasta.Muutaman vuoden yksinhuoltajana tallanneena on jatkuvasti käynyt mielessä,että tässäkö tämä sitten oli.Ikä antaisi vielä myöten,muttei kauan,kello tikittää.Elämä rullaa mukavasti raiteillaan,uuden kumppanin voin löytää vaikka viisikymppisenä tai olla mukavasti näin,mutta lapsia ei voi loputtomiin saada.

Olin jo varma hedelmöityshoidoista,mutta kun satun asumaan pikkupaikkakunnalla,missä ei hoitoja.Kuinka täältä pääsisin noin vain,yllättäen muualle hoitoihin päiväksi hoohetkellä?Mahdoton yhtälö.Sitten heitin läppää siskolle muumimukista.Vuokrataanhan kohtujakin sukulaisten kesken,niin miksei sitten simppoja :LOL: Ei tarttunut onkeen tosissaan...

Neljä lasta on melkoinen lahja,mutta viisi olisikin täyskäsi B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammatobe:
Laitan viestini tuolta "mitäs nyt"-palstalta myös tänne.

Moikka!

Olen 30-vuotias ja lapseton omillani toimeentuleva nainen. Olen jo useamman vuoden halunnut lasta/raskautua, mutta minulla ei ole miestä. Olen toki ollut pitkissäkin suhteissa, mutta liitot ovat aina lopulta kariutuneet. Biologinen kello tikittää jo todella pahasti ja pelkään että aikani kohta loppuu.
Nyt harkitsen tekeväni lapsen yksin. Mutta miten? Etsinkö itselleni jonkun miehen ja harrastan seksiä ilman ehkäisyä? Ja hups vain, lapsi on tulossa...
Kuinka te totaaliset yksinhuoltajaäidit olette asian hoitaneet? Millaiset ovat olleet seuraukset? Miten tällainen onnistuu? Miten lapsen isä on reagoinut isäksi tulemiseen? Kuinka olette pärjänneet?
hei,

vastaukseni tarkoitus ei ole tuomita ketään, eikä neuvoa, ajattelin itse lapsen yksin saaneena kertoa oman näkökantani. Sain nyt vuoden vanhan lapseni lyhyen suhteen seurauksena, tarkoituksellani en tullut raskaaksi ja lapsi oli meille molemmille yllätys. Minulle mieluisampi kuin lapseni isälle. Isä on lapseensa satunnaisesti yhteydessä, alusta asti oli kuitenki selvää ettei meistä perhettä tulisi.
Itse en tarkoitusellisesti "vahingossa" tulisi raskaaksi baaripokan kautta. Onhan se moraalisesti kyseenalaista saattaa toinen isäksi vastoin hänen tahtoaan, vanhemmuus kun on ISO asia. Ehkäisystä tosin pitää molempien pitää huolta jos ei lasta halua - itse en allekirjoita sitä että valehdellaan esim.pillerien käytöstä jotta tulisi raskaaksi ilman toisen hyväksyntää. Mutta kaikkihan me tiedämme miten lapset saavat alkunsa, joten miehenkin vastuulla on sujauttaa kumi päälle jos ei aio isäksi yhden illan jutun kanssa.
Itse tunnen huolta ja syyllisyyttä siitä ettei lapseni tule saamaan täyspäiväistä isää, ja huolehdin millon tämä kyllästyy osallistumaan elämäämme edes sillä vähäisellä panoksella mitä tähän asti on ollut.
Mitä Mamatobe olet ajatellut kertovasi lapsellesi tämän isästä, jos päädyt saaman lapsen satunnaisen kumppanin kanssa? Jos minua ei olisi kohdannut tämä iloinen yllätys ja kello tikittäisi, harkitsisin lasta tutun kanssa tai luovutusta.
Yksin lapsen kanssa arki on antoisaa ja ihanaa, toki välillä raskastakin, mutta niin kai se on yhden kuin kahdenkin vanhemman perheessä.


 
Hei Mammatobe,

Kirjauduin juuri uutena tänne palstalle, koska olen jo vuosia halunnut omaa lasta. Tilanteeni on kuitenkin varsin sama kuin sinulla, sillä erolla että täytän kohta jo 34. Eilen juuri kariutui taas yksi pidempi suhde ja alan olla epätoivoinen.
19.11.08 kirjoitit "Kokemuksia YH:äideiltä raskautumisesta -ketjussa" omasta vauvakuumeestasi.
Vieläkö olet kirjoilla, Mammatobe?
 
Nuorempana kerroin joillekin panoille mun vauvahaaveista, niin he kyllä tarjoutuivat siittäjiksi, sillä ehdolla ettei heillä ole mitään velvollisuuksia tulevaa lasta kohtaan. Onneksi maltoin odottaa, on se kuitenkin kivempi että lapsella on isäkin ja suku siltä puolelta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja haaveilija74:
KERTOKAA!!!heti mistä löytää näitä miehiä jotka luovuttaa spermaansa??? :saint: olen kuullut myös että muumimuki toimii,mutta vaikeampaa on löytää "tavarantoimittaja".
Kyllä meitäkin on ketkä haluaisivat nähdä jälkikasvua.

 

Yhteistyössä