Kokemusta imetyspaidoista



Olisiko jollakin kokelusta ompelijalta tilatuista imetyspaidoista, käytössä
kokeiltuja - / + ?
Kannattaako maksaa 18-26 euroa uudesta paidasta.
Vai kannattaako maksaa sama hinta käytetystä paidasta?
Mä tietäisin ompelija ja se ompelee todella siististi (kehtaa näyttää että ommeltu paita) mutta epäilenkö turhaan ?
 
paita
Mä ostin lastentarvikkeitten erikoisliikkeestä imetyspaidan tarjouksesta 29 egee. Eli kuulostaa käytetystä aika kovalta hinnalta. Embia näyttää olevan mun paidan merkki, lyhythihanen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.06.2006 klo 12:34 tuomiska kirjoitti:
Olisiko jollakin kokelusta ompelijalta tilatuista imetyspaidoista, käytössä
kokeiltuja - / + ?
Kannattaako maksaa 18-26 euroa uudesta paidasta.
Vai kannattaako maksaa sama hinta käytetystä paidasta?
Mä tietäisin ompelija ja se ompelee todella siististi (kehtaa näyttää että ommeltu paita) mutta epäilenkö turhaan ?
no, itse asiassa minä ompelin itselleni vinon pinon tämän esikon aikana noita imetyspaitoja! ja suosittelen lämpimästi!!! miksi maksaa puolet hintaa lisää jos saat joltain käsityöläiseltä paidan ostettua? Ja muistakaa että jos kukaan ei käsityöläisiltä mitään osta/tilaa niin eipä heitä hetken ajan kuluttua olekkaan!!! :attn:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2006 klo 14:50 ilpukka kirjoitti:
Minä olen myös tehnyt sekä itselleni että muille. Muut ovat olleet tyytyväisiä. (Kehui jopa että istuu paremmin kun kaupan paita)
Myös samaa mieltä ja näin ovat muutkin sanoneet. Paidan kun pystyy tekemään ihan sinun omien mittojen mukaan, rinnanympärys, olka-helma ym mitat! Mulla ainaski on ongelmana aikasta iso etuvarustus eli rinanympärys on aika huikea, mutta sit taasen selän pituus lyhyt, samoin kädet suhtkoht lyhyet. Eli jos kaupasta ostaisin jonkin XL-XXL koon paidan se ei istu ollenkaan minun päälleni, hihoja saa kääntää vaik kuinka monta kertaa, on liian pitkä. Mutta kun teen itse , niin saan juuri sellaisen ja sellaisesta kankaasta kun haluan ;)
 
Sitä minäkin, näin saa itselleen sopivan imetyspaidan.
Moni on kysynyt ja ollu kiinnostunut tilamaan paitoja. Mutta lähettäessäni esittelyn paidoista mistä saa valita suoraan taulukosta sopivan kokoisen paidan tai sitten antamalla omat mitat olen piirtänyt tilaajalle samaan hintaan omat kaavat porukka onkin mennyt puihin. Tilajasta/kyselijästä ei olekaan kuulunut mitään. :/
Tämä vaan laittaa miettimään kannattaako mun nähdä vaivaa ja lähettää esitteitä paidoista eteenpäin.
Ompelijalle kun tieto paidan koosta L kun ei sano mitään tehtäessä istuva kunnollinen paita. :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.06.2006 klo 09:34 tuomiska kirjoitti:
Sitä minäkin, näin saa itselleen sopivan imetyspaidan.
Moni on kysynyt ja ollu kiinnostunut tilamaan paitoja. Mutta lähettäessäni esittelyn paidoista mistä saa valita suoraan taulukosta sopivan kokoisen paidan tai sitten antamalla omat mitat olen piirtänyt tilaajalle samaan hintaan omat kaavat porukka onkin mennyt puihin. Tilajasta/kyselijästä ei olekaan kuulunut mitään. :/
Tämä vaan laittaa miettimään kannattaako mun nähdä vaivaa ja lähettää esitteitä paidoista eteenpäin.
Ompelijalle kun tieto paidan koosta L kun ei sano mitään tehtäessä istuva kunnollinen paita. :ashamed:
itse tein pari vuotta sitten tilauksien mukaan ihmisille juuri imetyspaitoja sekä lyhyt-että pitkähihaisena. Ihan positiivinen juttu oli että todella monen monta paitaa sain ommella, välillä oli parikymmentäkin odottamassa vuoroaan ;)
Minulla oli sellanen käytäntö silloin et laitoin postin kautta hinnaston, kangastilkkunäytteet, et sai oikein hypistellä kotona kangasta ja muistetaan että kuva vääristää aikasta paljon kangasta! Sit materiaalina tietty on parempi semmonen kangas jossa on joustoa edes jonkin verran mukana ;)
Mulla oli sellaset standardi mitat paidoista, eli valmiiksi tehtynä kaavat s koosta ihan XXl kokoon saakka, toiset halusivat ihan niillä standardeilla ja toiset taas halusivat istuvemman paidan eli mittojen mukaan. Tuntuu ettei kaikki ihmiset halua antaa niin henk.koht. tietoja kun esim. rinnanymp. vieraalle ihmiselle...?! :whistle:
Ja kaikki ihmisethän ei toki edes omista mittanauhaa, joten mittojen otto voi olla senkin takia vaikeaa..??
Ihan tuolla huuto.netissäkin näkyy itse tehtyjä uusia paitoja aika paljon myynnissä, käyppä kattoos hintoja et paljoko siellä on, mutta kannattaa tietty laskea itselle jonkinlainen tekopalkka, ja maksaahan kangaskin! Postituksen laskin tuohon paidan hintaan silloin itse, sitä en enää lisäillyt, se tuntui olevan monelle aika tärkeä asia ;)
Tsemppiä ja toivottaavasti saat tilauksia!!
Suomalaista käsityötä kannattaa vaalia!! Se on katoava luonnonvara! :attn:
 
Kiitos :)
Olen itse kanssa ommellu näitä paitoja 2004 asti jo jonkin verran yli 60 kpl, mutta tuo työ mistä saan palkkaa on ollu "pikkasen" hidastavana vaikutuksena asiassa. =)
Kangas tilkuista olen joutunut luopumaan kun olen ommellu niin sanotuista paloista paitoja enkä ole voinut luvata yhdestä väristä montaakaan paitaa.
Koko taulukkoa (koot 32-50) olen sen takia käyttänyt jotta ei tulisi niitä hankintoja jotka jäävät kaappiin liian pienen tai ison koon takia.
:flower:
 
Aika lailla sitten samoihin aikoihin olemme tuon "harrastuksen" aloittaneet :D Toki nyt en ole ommellut ainakaan vuoteen paljon mitään... tai no ei voi ehkä noinkaan sanoa toki itselle että lapsille olen ommellut mutta en myyntiin. Ihan kiva lisä noista paidoista tulee kun niitä vain saa ommella et tilauksia tulee.. ;)
Itse olenkin nyt aloitellut tätä HomCarea ja PartyLitea tässä hoitovapaalla kun olen, niin on ompelukset sitten jääneet sivulle, ehkä vielä joskus... :whistle:
Just tuolla huuto.netissä on aika halvalla uusia paitoja, et vertaavatko ihmiset liiaksi niitä hintoja?? Oikein kunnon ompelijan työstä kyllä saa mielestäni maksaa aikalailla saman kun kaupan paidoista!! Toki ompelijoitakin on monenlaisia! Toinen tekee huonoa jälkeä ja hinta on halpa toinen tekee parempaa ja hintakin on sitten heti parempi, mutta laatuhan maksaa! ;)
mitens oletko ajatellut johonkin tuonne mll:n kahvilaan laittaa ilmoitusta seinälle tai ihan käydä esittelemässä itsesi ja että ompelet näitä paitoja? SInnähän voisi olla ihan malliakappaleita mukana ja ottaa hetikin tilauksia vastaan ja mittoja..... ;)
Itse vain ajattelin näin tekeväni ennen tämän pikkukolmosen syntymää.... ajatukseksi on ainakin vielä jäänyt....... :whistle:
 

Yhteistyössä