Kokoerosta odotus aikana...

  • Viestiketjun aloittaja Tuplaunelma
  • Ensimmäinen viesti
Tuplaunelma
Minkälaisia kokoeroja teillä on ollut masuasukeilla odotus aikana ? Kävin eilen äippäpolilla tarkstuksessa ja lääkäri mittasi asukit. A670 ja B 550,virtauksissa ei sanonnut olevan mitään häikkää ja muuten kaikki näytti olevan ihan hyvin. Jos jollakin on ollut samoja "ongelmia" niin miten on toimittu ja mitä lääkäri on teille sanonnut? Todella eläväisiä ovat,kylkiluut on välillä vaarassa että voimissaan ovat mutta huolestuttaa kuitenkin. Kahden viikon päästä uudelleen tarkastukseen..odottavan aika on pitkä. Niin ja viikkoja mulla on 24+1. Tiedän että pienet kokoerot ovat ihan normaaleja mutta (A on ollut kokoajan isompi) missä menee normaalin raja.
 
mulle sanottiin että kokoerot ovat aika yleisiä.. alle 20 vkolla huomattiin, että b on aika paljonkin pienempi ja seurannassa kävin parin vkon välein ja käyn yhä. ero onneksi pysyny suhteessa samana, eli ei ollu kyse varastamisesta.. ensin lääkäri oli epäillyt että vois olla kyse siitä, ja siksi parin vkon välein seuranta ettei toinen vaan kuihdu koko ajan. viikot mateli ja oli kova huoli.. eiköhän sullakin se kokoero johdu ihan luonnollisista syistä.. esim jos vauvat tyttö ja poika tms. tiedätkö ovatko identtiset vai erimunaiset?
 
Tuplaunelma
Samaa sukupuolta ovat..lääkärin mukaan. Kalvoraja on ohut eivät meinanneet saada sitä näkyviin ollenkaan. Istukasta eivät pystyneet sanomaan että onko yhteinen vai yhteen kasvannut. Onko kuihtuminen vielä mahdollista näillä viikoilla (luulin että voi jo huokaista helpotuksesta sen asian suhteen)? Sanoiko lääkäri teille jatkoista mitään jos kuihtuminen olisi jatkunnut? Ei tämä kaksoisraskaus näköjään mitään helppoa ole,pitää vain yrittää pysyä positiivisena vaikka huoli on suuri että kaikki menisi hyvin. Onneksi kaikki muut asiat (hb 139 ,virtsa puhdas ja paineet hyvät) ovat hyvin. Tähän pienenpään vauvaan pätee sanonta että pieni mutta pippurinen,pitää aivan mielettömiä potku ym. sessioita lähes kokoajan.
 
Ei toi mun mielestä mikään suuren suuri kokoero vielä ole. En ole lääkäri enkä muutenkaan alalla, mutta omilla identtisillä tytöilläni oli joskus mittauksissa suurempikin kokoero, missään vaiheessa ei ollut pelkoa varastamisesta tai muistakaan ongelmista. Syntymähetkellä ero oli todella pieni ja kaikki on mennyt hienosti.

Sitten vielä siitä mittauksesta, se on niin millintarkkaa puuhaa että riippuen mittaajasta (ja myös mitattavasta!) lukemat hieman voivat heitellä. Kyseessä on myös aina arvio. Lycka till ;) :wave: ;) :wave:
 
sulla on jo viikkoja hyvin, lääkäri sanoi mulle että vakavat tapaukset yleensä kehittyy jo selkeeksi ennen 20 vkoa, siis jos on oikeesti niitä verisuoniyhteyksiä. lohduttaisin, että ei tuo ero iso ole.. mulla ollut nyt ero 200g vkoilla 26-29. mutta kun se ei oo kasvanut, ei ole hätää..
oon siinä mielessä onnellisessa tilanteessa, että mua ultraa aina se sama lääkäri, eli mittailee ja arvioi aina samaan tyyliin niin arviot siis luotettavampia kuin että joka kerta olisi eri ihminen. sulla sis varmaan sama tilanne kuin mulla, identtiset kyseessä jos kalvoraja on todella ohut ja huljuva.. ja identtisillä saattaa olla isoja kokoeroja. ei kannata surra ja liikaa kantaa huolta.. ei kuulosta tuo oikeesti pahalle.
mulle vaan sanottiin, että kahden vkon välein ultrataan varmuuden vuoksi, että ei vain pääsis mitään yllättävää tapahtumaan. muuten mitään erityisiä ohjeita ei annettu.
aluksi vkoilla 15 toinen lääkäri sanoi että jos ero kasvaa, sitten otetaan kokeita, ei selittänyt tarkemmin. oisko ollu lapsivesipunktio tms..

 
vintiöt
Hei. Meillä on vuoden ikäiset kaksos tytöt. Tytöillä oli koko raskauden ajan "iso"koko ero noin 200g-400g. Kävin tiheään tarkastuksissa ja b-vauvan ravinnon saantia tarkkailtiin kaikki oli hyvin loppuun saakka. Syntyessään 37 viikolla(leikkauksella) neiti A painoi 2970g ja Neiti B painoi 2170g. Paino eroa on edelleen saman verran. Hyvää odotusta sinulle untuvikko.
 
absof
Hei!

Mulla on vuoden ikäiset kaksostytöt ja A-vauva oli aina ultrissa siskoaan pienempi. Koot syntyessä olivat A 2480g ja B 3140g. Tällä hetkellä A 7,5kg/71cm ja B 9.5kg/77cm. Mun tyttöjä pidettiin raskausaikana epäidenttisinä, mutta istukan ja kalvot nähtyään lääkäri totesi tyttöjen olevan identtisiä. Noinkohan ovat, sillä toisella on ruskeat ja toisella siniset silmät... :)
 
Meille sanottiin, että 15% painoero on sallittu.
Meillä viimeisen ultran painoarviot A) 2400g ja B) 2800g.
Syntyivät arviosta viidentenä päivänä A) 2060g ja B) 3350g.
Olivat poika ja tyttö molemmat omissa pusseissaan, mutta heillä oli osittain yhteinen istukka tai joitain verisuonia siihen. Tästä johtui koko ero, mutta yllättävää oli että sitä eroa ei ultralla nähty.
 
Tammituplat
Meillä kaksosilla oli kokoeroa koko raskauden ajan. Kävin tiheästi seurannassa ja lopulta kokoero näytti niin isolta, että päädyttiin sektioon viikoilla 35+6 (sektio A-vauvan perätilan takia). Painoarviot 3 päivää ennen synnytystä olivat a:2900g ja b:1900g. Ja synnyttyään a:2950g (poika) ja b:1710g (tyttö). Edes synnytyksen jälkeen ei tiedetty, mistä kokoero johtui..
 
Moikka!

Meillä kaksosilla oli koko ero ultran mukaan koko ajan n.300g
päivää ennen synnytystä arvioivat että a 2900g ja b 2700g
mutta kun syntyivät a oli 3400g 50,5cm ja b 2710g 48cm
ja syntyivät tasan kuukauden ennen laskettua aikaa eli vkol 36 :hug: :hug:
ovat nyt 8kk iloisia pojanvesseleitä :wave: :wave:
 

Yhteistyössä