Kokoomus haluaa panna työkykyiset sossupummit töihin.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Teollisuustyöpaikat siirtyy täältä muualle siksi, kun sossumaksut Suomessa on liian isot ! Missä muussa maassa on näin kovat sossumaksut ?? Nyt kilpailussa pärjää ne maat, jotka ei hoida lapsiaan, vammaisiaan, vanhuksiaan .. !!!
 
hohoi timppa
Sen tiedän, ettei ainakaan sillä kokoomuksen linjalla, että työttömät laitetaan kunnantalon pihalle hyppäämään pituutta työttömyysturvansa eteen. Oikeita työpaikkoja se vaatii josta ihminen saa sellaista palkkaa jolla elää, eikä sunkas sitä settä kaikkein heikoimmassa asemassa olevia sorretaan ja kiusataan entisestään vaikka se kokoomuksesta kivaa onkin.
Täytyykö mun tehdä sellainen johtopäätös, että sinä et tiedä miten nykyinen oleskeluyhteiskunta voidaan rahoittaa pitkäjänteisesti, kunhan louskutat leukojasi Kokoomuksen politiikan turmiollisuudesta kun et muuta osaa?
 
Täytyykö mun tehdä sellainen johtopäätös, että sinä et tiedä miten nykyinen oleskeluyhteiskunta voidaan rahoittaa pitkäjänteisesti, kunhan louskutat leukojasi Kokoomuksen politiikan turmiollisuudesta kun et muuta osaa?
Täytyykö mun tehdä semmoinen johtopäätös, että sinä oletat, että työttömyys korjaantuu sillä, että työttömät tekee käpylehmiä?

Homma kun ei sillä rahoitu.
 
  • Tykkää
Reactions: Timppa ja Isämies
"vieras"
Totta ja ei totta. On merkitystä, mihin yhteisöön kuuluu ja myös sillä, että yhteisönsä saa itse valita. Voin omasta puolestani sanoa, että jos jäisin työttömäksi vastoin omaa tahtoani, en todellakaan lähtisi "mieleni virkistykseksi" pakkaamaan mitään pussinsulkijoita semipäihdeongelmaisten elämäntapapilviveikkojen kanssa työllistämistuella. Se olisi minulle pakotettu yhteisö, tekemäni työ ei toisi tyydytystä eikä auttaisi verojen puolesta yhteiskuntaa yhtään mihinkään jos lasketaan, paljonko tällaiset kokeilut kustantavat. Tekisin kaikkeni, että en joutuisi pakkoryhmäytetyksi sellaiseen porukkaan, jolla ei ole minulle mitään annettavaa. Jos nimittäin yhteiskunta minut siihen pakottaisi eikä mitään muuta vaihtoehtoa olisi, olen vakuuttunut, että ennen pitkää sairastuisin psyykkisesti, ostaisin ajatuksen siitä ettei minusta ole mihinkään, menettäisin omanarvontuntoni ja tulevaisuudensuunnitelmani. Onkin väärin ajatella, että työstä nauttivilla on mielipde valmiina siihen, mitä työttömille pitäisi tehdä. Mutta kysypä keneltä tahansa vakituisen työpaikan ja hyvän toimeentulon omaavalta, olisiko hän valmis mielenterveyskuntoutujien ja syrjäytyneiden työpajalle huomisaamusta alkaen. Ei olisi. Katsos, kun asia ei koske häntä. Miksi siis minun pitäisi olla, jos lähtökohtani ovat samat kuin henkilöllä jolta kysytään, mutta sain yt-lotossa lyhyemmän tikun?

Sosiaalipsykiatriaa ja työterveyttä opiskelleena voin ihan todellakin vakuuttaa, että työttömien motivaatiota ja ammattitaitoa mielenterveydestä puhumattakaan ei pidetä todellakaan yllä kustannusrakenteeltaan raskaalla, yksilölle itselleen skeä myös yhteiskunnalle täysin merkityksettömällä, väkisin kehitetyllä päivätoimintapakkopuuhastelulla. Valitan.
Itse kerroit jo ratkaisun omalta kohdaltasi: tekisit mitä tahansa ettet joutuisi sinne työpajalle, joten todennäköisesti työllistyisit tavalla tai toisella eikä sinun kohdallasi työttömyys tulisi ajankohtaiseksi ja sitä myöden typajat sossupummien seurassa.
Kysehän onkin juuri niistä ketkä eivät ole valmiita tekemään mitä tahansa työllistyäkseen, ts eivät haluakaan työllistyä.
 
"äiti kotona"
Totta ja ei totta. On merkitystä, mihin yhteisöön kuuluu ja myös sillä, että yhteisönsä saa itse valita. Voin omasta puolestani sanoa, että jos jäisin työttömäksi vastoin omaa tahtoani, en todellakaan lähtisi "mieleni virkistykseksi" pakkaamaan mitään pussinsulkijoita semipäihdeongelmaisten elämäntapapilviveikkojen kanssa työllistämistuella. Se olisi minulle pakotettu yhteisö, tekemäni työ ei toisi tyydytystä eikä auttaisi verojen puolesta yhteiskuntaa yhtään mihinkään jos lasketaan, paljonko tällaiset kokeilut kustantavat. Tekisin kaikkeni, että en joutuisi pakkoryhmäytetyksi sellaiseen porukkaan, jolla ei ole minulle mitään annettavaa. Jos nimittäin yhteiskunta minut siihen pakottaisi eikä mitään muuta vaihtoehtoa olisi, olen vakuuttunut, että ennen pitkää sairastuisin psyykkisesti, ostaisin ajatuksen siitä ettei minusta ole mihinkään, menettäisin omanarvontuntoni ja tulevaisuudensuunnitelmani. Onkin väärin ajatella, että työstä nauttivilla on mielipde valmiina siihen, mitä työttömille pitäisi tehdä. Mutta kysypä keneltä tahansa vakituisen työpaikan ja hyvän toimeentulon omaavalta, olisiko hän valmis mielenterveyskuntoutujien ja syrjäytyneiden työpajalle huomisaamusta alkaen. Ei olisi. Katsos, kun asia ei koske häntä. Miksi siis minun pitäisi olla, jos lähtökohtani ovat samat kuin henkilöllä jolta kysytään, mutta sain yt-lotossa lyhyemmän tikun?

Sosiaalipsykiatriaa ja työterveyttä opiskelleena voin ihan todellakin vakuuttaa, että työttömien motivaatiota ja ammattitaitoa mielenterveydestä puhumattakaan ei pidetä todellakaan yllä kustannusrakenteeltaan raskaalla, yksilölle itselleen skeä myös yhteiskunnalle täysin merkityksettömällä, väkisin kehitetyllä päivätoimintapakkopuuhastelulla. Valitan.
No ei tietenkään mihinkään pussinsulkijoita pakkaamaan, jos muu työporukka on vielä vammaisia tai vankeja, mutta kyllä minusta siivoojan tai kaupankassan pestin hylkääminen on jo aikamoista hienostelua nuorelta ihmiseltä..
 
Kataiselle olisi hyvä muistuttaa, että kaikilla ei ole mahdollisuutta olla ministereitä 10 000 euron kuukausipalkoilla tai sopeuttamiseläkkeillä. On lukemattomia muitakin yhtä tärkeitä ammatteja ja niiden osaajia, mutta oman onnensa seppyyttä korostavassa, individualistisessa yhteiskunnassa tuppaa olemaan sellainen valta-ajattelu, että jos yksilö onnistuu, muistetaan joskus kiittää jopa yhteiskunnan suomia mahdollisuuksia tyyliin "on lottovoitto syntyä Suomeen", mutta kun lottovoittosuomi potkii päähän, saneeraa ammattilaiset kortistoon eikä pysty huolehtimaan edes peruspalveluista, tämän kehityksen jalkoihin jäänät ihmiset luokitellaan yksilöinä vastuullisiksi omasta tilanteestaan.
Ei mitään lisättävää. Tuon lainaamani pätkän lisäksi koko teksti oli niin tanakkaa asiaa, että se pitäisi kiinnittää pysyvästi palstalle. Kiitos!
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
"vieras"
Tommoinen huutelu on jokseenkin hölmöä. Tai valitettavasti oikeastaan ei ole, koska siinä on oma motiivinsa takana, eikä se motiivi ole kaunis.

Ongelma ei ole muutama "elämäntapatyötön" tai "sossupummi" vaan oikea ongelma on ne teollisuudesta viime vuosina kadonneet sadat tuhannet työpaikat. Siis semmoiset työpaikat, joissa tehdään jotain oikeesti tuottavaa.

Tommoiset sosiaaliturva vastikkeelliseksi ja sossupummit pakkotöihin- huutelijat voisivat kertoa, että miten se vastikkeellisuus pienentää sitä maksettavaa summaa? Kas kun se säilyy ihan samana. Mitä sillä sitten saadaan aikaan? Vaikka kaikki työttömät komennettaisiin tekemään käpylehmiä, niin epäilemättä saataisiin aikaan kunnioitettava keko käpylehmiä, mutta niilläkö se valtionvelka sitten maksetaan?

Noista kahdestatoista tuhannesta avoimesta työpaikasta vissiin puolet on henkilövuokrausfirmojen mainoksia ja suuri osa on hyvin lyhytkestoisia komennuksia tai osa- aikatöitä. Eivät lohduta sellaista, joka etsii oikeita töitä. Jäljelle jääneistä sit vaan valitsemaan oletko ammattitaitoinen panostaja tai nosturinkuljettaja? Samaa hommaa hakee viisikymmentä muutakin.

Joskus aikanaan oli työllisyystöitä. Mutta se oli sitä aikaa kun pokasaha oli yleisempi kuin moottorisaha. Jos halutaan, et työttömät ikäänkuin tekis jotain jotta näyttäis siltä, että hihat heiluu, niin laitetaan yksi kaivamaan kuoppaa ja toinen täyttämään kuoppaa. Tolla saadaan nopeasti hirmuinen määrä täytettyjä kuoppia ja valutettua hikeä. Sittenkö työttömyys ja sosiaalipummiongelma olisi ratkaistu ja kustannukset saatu kuriin?
No minusta olisi järkeenkäyvää että marjat ja sienet kerättäisiin suomalaisvoimin. Miksi pitää tulla kaukoidästä asti väkeä keräämään metsiemme aarteet talteen?
Paljon muutakin vastaava hommaa löytyisi eikä minusta ole ollenkaan pöllömpää samoilla metsässä jos siitä kerta maksetaan. Mutta kuka ei siitä tykkää voi siistiä puistoja ja mitä muuta nyt voi keksiäkkään. Kyllä sitä tekemistä riittäisi paljonkin.
 
Täytyykö mun tehdä semmoinen johtopäätös, että sinä oletat, että työttömyys korjaantuu sillä, että työttömät tekee käpylehmiä?

Homma kun ei sillä rahoitu.
Äläpäs hätiköi!
Nythän voitaisiin perustaa työryhmä miettimään kuinka saataisiin käpylehmät muotiin. Joku konsulttifirma hoitaisi homman varmaan ihan parilla hassulla miljoonalla, saadaan vienti nousuun. No tietty mainostoimistoille menisi varmaan myös pari miljoonaa ja sit ehkä miljardin verran siihen virastoon jossa virkamiehet päättää ketkä niitä käpylehmiä tekee ja mistä kävyt ja pitääkö ne olla Tukesin vai minkä tahon tarkastamia jne...Mutta varmana maksais ittensä äkkiä takaisin!

Jos laitetaan puolet keräämään niitä käpyjä ja toinen puoli tekemään lehmiä...niin montakohan käpylehmää 200 000 ihmistä saisi kuukaudessa tehtyä? Tää on kuulkaa hurja juttu.
 
hohoi timppa
Täytyykö mun tehdä semmoinen johtopäätös, että sinä oletat, että työttömyys korjaantuu sillä, että työttömät tekee käpylehmiä?

Homma kun ei sillä rahoitu.
Sinä kun tiedät ettei homma korjaannu käpylehmiä tekemällä, niin sulla on varmaan sitten tietoa miten valtion budjetissa oleva vuosittainen 9.000.000.000 euron aukko paikataan? Veroja korottamalla se ei enää onnistu, korotukset laskevat tuottoja, kuten on nähty.
 
"äiti kotona"
[QUOTE="vieras";28894890]Nopeampi vaihtoehto: tulonsiirrot vastikkeellisiksi.[/QUOTE]

Nopeampi juu, ei mikään täsmäase. Hirvikiväärillä hirvikärpäsen metsästystä päiväkodin pihalla aamupäiväulkoilun aikaan.
 
[QUOTE="vieras";28895395]No minusta olisi järkeenkäyvää että marjat ja sienet kerättäisiin suomalaisvoimin. Miksi pitää tulla kaukoidästä asti väkeä keräämään metsiemme aarteet talteen?
Paljon muutakin vastaava hommaa löytyisi eikä minusta ole ollenkaan pöllömpää samoilla metsässä jos siitä kerta maksetaan. Mutta kuka ei siitä tykkää voi siistiä puistoja ja mitä muuta nyt voi keksiäkkään. Kyllä sitä tekemistä riittäisi paljonkin.[/QUOTE]

Johtuisiko siitä ettei marjanpoiminnasta saaduilla tuloilla elä Suomessa mutta Thaimaassa kylläkin? Marjanpoiminnalla itsensä ympäri vuoden elättäminen on Suomen olosuteissa hieman haastavaa.
 
"äiti kotona"
[QUOTE="äiti kotona";28895419]Nopeampi juu, ei mikään täsmäase. Hirvikiväärillä hirvikärpäsen metsästystä päiväkodin pihalla aamupäiväulkoilun aikaan.[/QUOTE]

Myönnettäköön, että riippuu vähän siitä, mitä sillä vastikkeellisuudella sitten tarkoitetaan, mutta resurssit eivät tosiaan kovin tarkkaan metsästykseen riitä.. Jos jotakin tulosta syntyy tullee sivullisia uhrejakin, epäilen mä.
 
Timppa vois kertoa miten tämä nykyinen oleskeluyhteiskunta aiotaan rahoittaa.
Mikä ihmeen oleiluyhteiskunta? Itse en tunne kuin yhden pitkäaikaistyöttömän ja hän alkoholisti jota kukaan ei enää palkkaisi mihinkään vaikka hän sinnikkäästi yrittäisi. Yksi läheiseni on työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta ei sekään ikuista ole - hänellä on haluja lukea uusi ammatti mutta tällä hetkellä hän ei siihen pysty yksinkertaisesti. Moni tuttu äiti hoitaa kotona lapsiaan, mutta monella on pieni vauva isojen lasten lisäksi ja parilla ei ole työpaikkaa johon palata. Yksi palasi äitiyslomalta ja sain irtisanomislapun kouraansa.

En tiedä, mistä ihmeen oleskeluyhteiskunnasta puhut. Sen tiedän, että sosiaaliturva saattaa olla enemmän kuin palkka olisi. Se taas ei ole työttömän ihmisen vika.
 
[QUOTE="vieras";28895395] Mutta kuka ei siitä tykkää voi siistiä puistoja ja mitä muuta nyt voi keksiäkkään. Kyllä sitä tekemistä riittäisi paljonkin.[/QUOTE]

Tässähän se ongelma onkin. Tekemmistä olisi varmasti paljonkin mutta kun se ei ole kovin tuottavaa vaan pikemminkin lisää valtion kustannuksia. Tätä monikaan ei tajua vaikka niin innolla on kiusaamassa köyhiä. Voisi tehdä gallupin, paljonko kokoomuksen äänestäjä olisi valmis laittamaan omasta pussista siihen, että toimeentuloasiakkaita kiusattaisiin. Sen voisi varmaan järjestää niin, että maksaja pääsisi paikan päälle katsomaan kun köyhää nöyryytetään.
 
  • Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
Olen samaa mieltä pääosin. Eihän pakottamisesta mitään hyvää seuraa, vaan voi viedä viimeisetkin aikomukset ja mehut edes yrittää. Mikään "pikkutyöpaja toiminta" tai syrjäytyneiden tukikeskus ei myöskään houkuttele eikä siksi palvele varmasti ketään :/ Jotain muuta olisi keksittävä.

Mielestäni Risikon idea ei siksi siis ollut huono, koska tarkoitus oli hyvä sekä yksilölle itselleen että loppukädessä yhteiskunnalle. Toimintakyky laskee nimittäin aivan satavarmasti keltä hyvänsä jos työttömänä pitkään oleilee! Se on paha ansa.
Vaikka tämä kokoomusnuoren kommentti osoittaakin poliittista lahjakkuutta siinä mielessä, että se onnistuu olemaan itsensä kanssa sekä samaa että eri mieltä, niin se peruskysymys jää kyllä edelleen vastausta vaille. Eli miten *itussa ne reilut 12000 avointa työpaikkaa saadaan riittämään 400000 työttömälle? Tähän kun joku kokoomuslainen uskottavasti vastaa, niin minä ilmoitan julkisesti äänestäväni kokoomusta koko loppuikäni.
 
"vieras"
Johtuisiko siitä ettei marjanpoiminnasta saaduilla tuloilla elä Suomessa mutta Thaimaassa kylläkin? Marjanpoiminnalla itsensä ympäri vuoden elättäminen on Suomen olosuteissa hieman haastavaa.
No hehheh, olitpa näppärä.
Kun et ilmeisesti ymmärtänyt niin voi kertoa että tuo oli yksi esimerkki. Kausiluonteisesti voisi työttömät laittaa keräämään marjat ja sienet sitä työttömyyskorvausta vastaan.
Mites ne lumet talvella? Olisiko järkeä ottaa lapio käteen ja tehdä sillekin jotain? Voisi sitten hyvällä omatunnolla nostaa sitä työttömyyskorvausta kun on tehnyt jotain yleishyödyllistä.
Et varmaan sitäkään ymmärrä mutta kerron, tällaista työtä on loputtomiin. Se pitäisi vaan koordinoida niin saataisiin paljon hyvää aikaiseksi.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28895441:
Vaikka tämä kokoomusnuoren kommentti osoittaakin poliittista lahjakkuutta siinä mielessä, että se onnistuu olemaan itsensä kanssa sekä samaa että eri mieltä, niin se peruskysymys jää kyllä edelleen vastausta vaille. Eli miten *itussa ne reilut 12000 avointa työpaikkaa saadaan riittämään 400000 työttömälle? Tähän kun joku kokoomuslainen uskottavasti vastaa, niin minä ilmoitan julkisesti äänestäväni kokoomusta koko loppuikäni.
Erittäin hyvin sanottu!
 
[QUOTE="vieras";28895454]No hehheh, olitpa näppärä.
Kun et ilmeisesti ymmärtänyt niin voi kertoa että tuo oli yksi esimerkki. Kausiluonteisesti voisi työttömät laittaa keräämään marjat ja sienet sitä työttömyyskorvausta vastaan.
Mites ne lumet talvella? Olisiko järkeä ottaa lapio käteen ja tehdä sillekin jotain? Voisi sitten hyvällä omatunnolla nostaa sitä työttömyyskorvausta kun on tehnyt jotain yleishyödyllistä.
Et varmaan sitäkään ymmärrä mutta kerron, tällaista työtä on loputtomiin. Se pitäisi vaan koordinoida niin saataisiin paljon hyvää aikaiseksi.[/QUOTE]

Täälläkin on jo kyllästymiseen asti toitotettu että työstä pitää saada palkkaa, jolla tulee toimeen. Jos joku orja tekee lumityöt niin se on taas yhdeltä palkansaajalta työpaikka pois. Kyllähän kokoomus mielellään siirtyisi hyvinvointivaltiosta orjavaltioon mutta se ei minusta ole ollenkaan hyvä idea.
 
[QUOTE="äiti kotona";28895391]No ei tietenkään mihinkään pussinsulkijoita pakkaamaan, jos muu työporukka on vielä vammaisia tai vankeja, mutta kyllä minusta siivoojan tai kaupankassan pestin hylkääminen on jo aikamoista hienostelua nuorelta ihmiseltä..[/QUOTE]

Siis kun yhtä kaupan kassan paikkaa hakee kymmenet, jopa sadat ihmiset, niin millä ihmeellä perustelet tuon väitteen siitä että nämä työt eivät kelpaa kenellekään?!

Jos jossakin aidosti on olemassa kauppa jota riivaa huutava työvoimapula, kehottaisin ensin muuttamaan jo olemassa olevat osa-aikaiset työsuhteet kokoaikaisiksi. Seuraavaksi kehottaisin tarjoamaan jatkossa palkattaville enemmän kuin 15 tuntia viikossa töitä.
 
"vieras"
Tässähän se ongelma onkin. Tekemmistä olisi varmasti paljonkin mutta kun se ei ole kovin tuottavaa vaan pikemminkin lisää valtion kustannuksia. Tätä monikaan ei tajua vaikka niin innolla on kiusaamassa köyhiä. Voisi tehdä gallupin, paljonko kokoomuksen äänestäjä olisi valmis laittamaan omasta pussista siihen, että toimeentuloasiakkaita kiusattaisiin. Sen voisi varmaan järjestää niin, että maksaja pääsisi paikan päälle katsomaan kun köyhää nöyryytetään.
Minä en kyllä ymmärrä mitä nöyryyttävää työnteossa on, vaikka se olisi marjanpoimintaa tai lumenluontia tai puistojen siistimistä? Ei kai se nyt ulospäin näy että tekee sitä työtä työttömyyskorvausta vastaan?
Olen ehdottomasti vastaan sellaista ajatusta että kaikkille työttömille pitäisi pukea huomioliivit päälle missä lukee TYÖTÖN SOSSUPUMMI!
 
Äly hoi
[QUOTE="vieras";28895454]No hehheh, olitpa näppärä.
Kun et ilmeisesti ymmärtänyt niin voi kertoa että tuo oli yksi esimerkki. Kausiluonteisesti voisi työttömät laittaa keräämään marjat ja sienet sitä työttömyyskorvausta vastaan.
Mites ne lumet talvella? Olisiko järkeä ottaa lapio käteen ja tehdä sillekin jotain? Voisi sitten hyvällä omatunnolla nostaa sitä työttömyyskorvausta kun on tehnyt jotain yleishyödyllistä.
Et varmaan sitäkään ymmärrä mutta kerron, tällaista työtä on loputtomiin. Se pitäisi vaan koordinoida niin saataisiin paljon hyvää aikaiseksi.[/QUOTE]

Onkohan sulla kaikki ihan kotona?
Missä niitä marjoja ja sieniä kasvaa? Aivan oikein, metsissä. Milläs köyhät työttömät pääsisivät metsiin keräämään niitä marjoja ja sieniä, kymmenien jos ei satojenkin kilometrien päähän? Kävellenkö, vai järjestäisikö valtio sitten myös kuljetukset? Ja oletko miettinyt, paljonko tällaiset kuljetukset maksaisivat, no taatusti yhtäpaljon kuin mitä työttömyyskorvauksiin menee rahaa.
 
Minua muuten edelleen kiinnostaa ne käytännön järjestelyt. Ok, suurin osa työttömistä työnhakijoista on jossain kirjoilla ja koolla. Se on helppo osuus. Sitten täytyisi varmaan peustaa kalliisti palkattu työryhmä miettimään, että kuka hoitaa ne marjapaikat, kuka myy ne marjat ja missä. Sitten pitäisi miettiä, kuka organisoi lumenluonnit, puistojen siistimiset ja teiden varsien siivoamiset (nythän näitä asioita hallinoi Destia ja L&T suurimmaksi osaksi, mutta heillä onkin oikeita työntekijöitä tähän).

Sitten pitäisi miettiä, että jos joku vaikka sairastuu työttömänä ollessaan eikä pääse paikalle. Tarvitaan sairaslomalappu. Mistä työtön sen saa, kun ainakin tässä kaupungissa on terveyskeskukset täynnä asiakkaita muutenkin? Ja kuka sen lapun lukee ja kuittaa?

Ja se, mitä ennenkin olen kysynyt mutta mihin kukaan ei koskaan sano mitään: onko nämä työttömät sossupummit vakuutettu työntekonsa ajaksi, kertyykö siitä eläkettä ja mitä, jos on juuri sinä päivänä työhaastattelu tai hammaslääkäri tai lapsi on kipeä?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28895478]Minä en kyllä ymmärrä mitä nöyryyttävää työnteossa on, vaikka se olisi marjanpoimintaa tai lumenluontia tai puistojen siistimistä? Ei kai se nyt ulospäin näy että tekee sitä työtä työttömyyskorvausta vastaan?
Olen ehdottomasti vastaan sellaista ajatusta että kaikkille työttömille pitäisi pukea huomioliivit päälle missä lukee TYÖTÖN SOSSUPUMMI![/QUOTE]

Työntekoa on sellainen, josta maksetaan palkkaa vastineeksi työstä. Jos on työtön, silloin saa työttömyyskorvausta. Sulla ei taida olla käsitteet oikein selvillä.
 
[QUOTE="vieras";28895478]Minä en kyllä ymmärrä mitä nöyryyttävää työnteossa on, vaikka se olisi marjanpoimintaa tai lumenluontia tai puistojen siistimistä? Ei kai se nyt ulospäin näy että tekee sitä työtä työttömyyskorvausta vastaan?
Olen ehdottomasti vastaan sellaista ajatusta että kaikkille työttömille pitäisi pukea huomioliivit päälle missä lukee TYÖTÖN SOSSUPUMMI![/QUOTE]

Eli kaikki tekemään työttömyyskorvauksella töitä? No sillähän tämä ongelma poistuisikin!
 

Yhteistyössä