Kolmannes alle 35-vuotiaista saksalaismiehistä sanoo hyväksyvänsä naiskumppanin pahoinpitelemisen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Saksassa tehty kysely paljastaa, että peräti kolmannes 18–35-vuotiaista miehistä on valmis hyväksymään naiskumppaniin kohdistuvan pahoinpitelyn.

33 prosenttia tästä vastaajaryhmästä sanoo pitävänsä hyväksyttävänä sitä, että "käsi saattaa joskus lipsahtaa" heidän riidellessään naiskumppaninsa kanssa.

35 prosenttia vastaajista myöntää itse kohdistaneensa joskus väkivaltaa naisiin. Lähes puolet miesvastaajista katsoo, että miehen on saatava parisuhteessa viimeinen sana.

Kyselyyn vastasi tuhat 18–35-vuotiasta miestä ja yhtä suuri joukko samanikäisiä naisia eri puolilta Saksaa. Miesvastaajista 52 prosenttia sanoi uskovansa, että on miehen tehtävä elättää perhettä ja naisen tehtävä ottaa päävastuu kodista.

Kysely on Saksan Plan Internationalin teettämä. Tietoja kyselystä on tänään julkaissut muun muassa Berliner Morgenpost.

Lähde: AFP


Mikä Saksalaisia miehiä vaivaa?
 
vierailija
Neljännes Saksalaisista on maahanmuuttajataustaisia, haiskahtaa että Saksalaista kulttuuria on rikastettu vanhanaikaisella mentaliteetilla. Eikös siellä ole välillä näitä että veljet tehneet sisarelleen kunniamurhia kun elänyt vääränlaista elämää.. Milloinkas Suomi tulee perässä?
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
saksalaiset on, tuhosivat ison määrän syyttömiä juutalaisia
Stalin ja Mao on molemmat tapattaneet enemmän porukkaa, silti natseja pidetään pahempina. Propaganda ollu tehokasta. Australiassa halutaan kieltää natsisymbolit, mutta puhuuko kukaan kommunistimerkkien kieltämisestä? Eli enemmän sun pitäis inhota sitten Venäläisiä ja Kiinalaisia jos natsien toimet riittää Saksalaisvihaan.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es ja AivanSama
vierailija
Ja Suomessa:

"Suomi on naisille Euroopan unionin toiseksi väkivaltaisin maa. Tämä ei välttämättä näy katukuvassa. Jokainen vähän enemmän matkustellut tietää, että keskimäärin kadulla saa kulkea suhteellisen rauhassa, jos vertaa vaikka eteläisempään Eurooppaankin. Naiset kuitenkin kuolevat entisten tai nykyisten kumppaniensa käsien kautta useammin kuin EU:ssa keskimäärin."

 
vierailija
”Halventaminen ja uhkailu esimerkiksi eivät kuulu normaaleihin riitoihin. Pelko on hyvä mittari: terveessä ihmissuhteessa sille ei ole sijaa.”
Tämä sääntö koskee myösnettikirjoittelua.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Media on sanut aikaan sen, että näitä uutisia pitää oppia tulkitsemaan. Uskon kyllä tuon naiskumppanin pahoipitelyn hyväksyvien osuuden. Tässä niitä naiskumppaneita Kölnissä kuvattuna:
 
Ja Suomessa:

"Suomi on naisille Euroopan unionin toiseksi väkivaltaisin maa. Tämä ei välttämättä näy katukuvassa. Jokainen vähän enemmän matkustellut tietää, että keskimäärin kadulla saa kulkea suhteellisen rauhassa, jos vertaa vaikka eteläisempään Eurooppaankin. Naiset kuitenkin kuolevat entisten tai nykyisten kumppaniensa käsien kautta useammin kuin EU:ssa keskimäärin."

Yritin kaivaa tilastoja aiheesta. En oikein löydä mitään mistään. Törmäsin artikkeliin, jossa väitettiin joka kolmannen naisen joutuvan kokemaan parisuhdeväkivaltaa tai olemaan sen uhan alla. Kuulostaa vähän epäilyttävälle. Toisaaltaan, sekin riippuu siitä, mikä katsotaan väkivallaksi ja mikä koetaan uhkaavaksi?
En myöskään löydä mitään tilastoa parisuhdetapoista euroopan osalta. Enkä tiedä, onko tilastoa, joka erittelee parisuhdeväkivallassa tai tapossa sukupuolet?

Jotenkin täällä unohdetaan se, että myös naiset ovat usein väkivaltaisia. Jälki ei useammin ole niin pahaa eikä nainen ole miehen näkökulmasta niin uhkaava tai pelottava, mutta näissä keskusteluissa unohdetaan täysin tämä näkökulma. Minusta voitaisiin myös tehdä kysely siitä, miten useaa miestä on senhetkinen tai entinen kumppani lyönyt/tönäissyt/potkaissut. Veikkaan, että melkein jokainen mies on ottanut avarista naamaan naiselta jossain kohtaa elämäänsä. Pitäisikö tästä repiä otsikot, että Suomessa jokainen mies on kokenut parisuhdeväkivaltaa?

Olen myös useita kertoja todistanut tilanteita, joissa nainen käy miehen päälle ja kun mies ottaa naisen jonkinasteiseen hallintaotteeseen alkaa nainen parkua väkivallasta ja siitä, miten häntä satutetaan. Joskus näistä on naiset tehneet rikosilmoituksia. Onko se oikein?

Ja ei, tarkoitukseni ei ole puolustella väkivaltaa. Jos tekee mieli purkaa aggressioitaan, pitäisi se hoitaa kehässä oman kokoisensa ja tasoisensa kanssa. Ylipäätään pidän turhaa väkivaltaa heikkoutena ja moraalin köyhyytenä.
 
vierailija
Yritin kaivaa tilastoja aiheesta. En oikein löydä mitään mistään. Törmäsin artikkeliin, jossa väitettiin joka kolmannen naisen joutuvan kokemaan parisuhdeväkivaltaa tai olemaan sen uhan alla. Kuulostaa vähän epäilyttävälle. Toisaaltaan, sekin riippuu siitä, mikä katsotaan väkivallaksi ja mikä koetaan uhkaavaksi?
En myöskään löydä mitään tilastoa parisuhdetapoista euroopan osalta. Enkä tiedä, onko tilastoa, joka erittelee parisuhdeväkivallassa tai tapossa sukupuolet?
Se klassinen tutkimus parisuhdeväkivallasta piti sisällään väkivallan määrittelyn, jossa mm. liikkumisen estäminen eli vaikkapa oviaukossa seisominen riitelyn aikana laskettiin väkivallaksi. Oliko se nyt sitten ihme, että Suomesta saatiin maailman väkivaltaisin maa naisille.
 
Yritin kaivaa tilastoja aiheesta. En oikein löydä mitään mistään. Törmäsin artikkeliin, jossa väitettiin joka kolmannen naisen joutuvan kokemaan parisuhdeväkivaltaa tai olemaan sen uhan alla. Kuulostaa vähän epäilyttävälle. Toisaaltaan, sekin riippuu siitä, mikä katsotaan väkivallaksi ja mikä koetaan uhkaavaksi?
En myöskään löydä mitään tilastoa parisuhdetapoista euroopan osalta. Enkä tiedä, onko tilastoa, joka erittelee parisuhdeväkivallassa tai tapossa sukupuolet?

Jotenkin täällä unohdetaan se, että myös naiset ovat usein väkivaltaisia. Jälki ei useammin ole niin pahaa eikä nainen ole miehen näkökulmasta niin uhkaava tai pelottava, mutta näissä keskusteluissa unohdetaan täysin tämä näkökulma. Minusta voitaisiin myös tehdä kysely siitä, miten useaa miestä on senhetkinen tai entinen kumppani lyönyt/tönäissyt/potkaissut. Veikkaan, että melkein jokainen mies on ottanut avarista naamaan naiselta jossain kohtaa elämäänsä. Pitäisikö tästä repiä otsikot, että Suomessa jokainen mies on kokenut parisuhdeväkivaltaa?

Olen myös useita kertoja todistanut tilanteita, joissa nainen käy miehen päälle ja kun mies ottaa naisen jonkinasteiseen hallintaotteeseen alkaa nainen parkua väkivallasta ja siitä, miten häntä satutetaan. Joskus näistä on naiset tehneet rikosilmoituksia. Onko se oikein?

Ja ei, tarkoitukseni ei ole puolustella väkivaltaa. Jos tekee mieli purkaa aggressioitaan, pitäisi se hoitaa kehässä oman kokoisensa ja tasoisensa kanssa. Ylipäätään pidän turhaa väkivaltaa heikkoutena ja moraalin köyhyytenä.
Tuo mihin viitataan on lähtöisin Kansan Uutisista joka on tunnettu valemedia
 
vierailija
Tuo mihin viitataan on lähtöisin Kansan Uutisista joka on tunnettu valemedia
En ole aiemmin käynyt KU:n nettisivulla.
Yllätyin mitrn tasokas ja mielenkiintoinen sivu onkaan. Väkivaltajuttu on hyvin kirjoitettu ja täyttä asiaa.
Suomalaiset miehet ovat aina olleet päällekäyviä. Minulla on heistä paljon huonoja kokemuksia. Olen vahva ja itsenäinen nainen. Kannattaa pitää miehiin turvallista hajurakoa ja tutustua heihin kunnolla ihmisten ilmoilla selvin päin.
Äkki-ihastumiset ovat sulaa hulluutta.
 
En ole aiemmin käynyt KU:n nettisivulla.
Yllätyin mitrn tasokas ja mielenkiintoinen sivu onkaan. Väkivaltajuttu on hyvin kirjoitettu ja täyttä asiaa.
Suomalaiset miehet ovat aina olleet päällekäyviä. Minulla on heistä paljon huonoja kokemuksia. Olen vahva ja itsenäinen nainen. Kannattaa pitää miehiin turvallista hajurakoa ja tutustua heihin kunnolla ihmisten ilmoilla selvin päin.
Äkki-ihastumiset ovat sulaa hulluutta.
kuullostat ihan telaketjufemakon prototyypiltä

Ossaatko leipoa ja kokata?
 
Se klassinen tutkimus parisuhdeväkivallasta piti sisällään väkivallan määrittelyn, jossa mm. liikkumisen estäminen eli vaikkapa oviaukossa seisominen riitelyn aikana laskettiin väkivallaksi. Oliko se nyt sitten ihme, että Suomesta saatiin maailman väkivaltaisin maa naisille.
Mielenkiintoiset kriteerit, jos nuo pitää paikkansa. Olisi kiva nähdä tutkimus, sen kysymyksenasettelu ja tulokset sukupuolijakauman mukaan.

Mikäli oviaukossa seisominen tai liikkumisen estäminen on väkivaltaa.... niin olen itsekkin syyllistynyt siihen lasteni kanssa. Olen kantanut päätä rääpivän esiteinin huoneeseensa ja vetänyt oven kiinni ja käskenyt pysymään huonessaan sen aikaa, että pystyy puhumaan painokelpoista tekstiä vanhemmilleen. Olenko siis väkivaltainen vanhempi?
 
Mielenkiintoiset kriteerit, jos nuo pitää paikkansa. Olisi kiva nähdä tutkimus, sen kysymyksenasettelu ja tulokset sukupuolijakauman mukaan.

Mikäli oviaukossa seisominen tai liikkumisen estäminen on väkivaltaa.... niin olen itsekkin syyllistynyt siihen lasteni kanssa. Olen kantanut päätä rääpivän esiteinin huoneeseensa ja vetänyt oven kiinni ja käskenyt pysymään huonessaan sen aikaa, että pystyy puhumaan painokelpoista tekstiä vanhemmilleen. Olenko siis väkivaltainen vanhempi?
varsinainen natsimutsi
 
Tuo mihin viitataan on lähtöisin Kansan Uutisista joka on tunnettu valemedia
On kovin hankalaa, kun tutkimusaineistoon ei ole linkkiä, eikä teetetyn kyselyn kysymyksenasettelua ole missään näkyvillä. Myöskään yhtäkään tilastoa ei löydy.
On äärimmäisen haitallista tehdä tällaisia artikkeleita ilman, että kukaan voi tarkastella sen paikkansapitävyyttä. Usein kyselyiden kysymyksenasettelu on varsin harhaanjohtava, jolloin tulos vääristyy. Lisäksi henkilön itsensä kokemus ei aina tue todellisia tapahtumia, jolloin kysely on oikeastaan aika turha.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
vierailija
Mielenkiintoiset kriteerit, jos nuo pitää paikkansa. Olisi kiva nähdä tutkimus, sen kysymyksenasettelu ja tulokset sukupuolijakauman mukaan.

Mikäli oviaukossa seisominen tai liikkumisen estäminen on väkivaltaa.... niin olen itsekkin syyllistynyt siihen lasteni kanssa. Olen kantanut päätä rääpivän esiteinin huoneeseensa ja vetänyt oven kiinni ja käskenyt pysymään huonessaan sen aikaa, että pystyy puhumaan painokelpoista tekstiä vanhemmilleen. Olenko siis väkivaltainen vanhempi?
Fyysinen rajoittaminen ei ole suositeltu kasvatusmenetelmä. Esimerkiksi uusi varhaiskasvatuslaki ei sitä salli.
 

Yhteistyössä