* Kolmassa kaipaavien JOULUKUU *

  • Viestiketjun aloittaja Sunflower11
  • Ensimmäinen viesti
Pikkuinen ja Morebabies, toivotaan edelleen parasta! Ymmärrän kyllä että toiveet eivät välttämättä ole kovin korkealla.

Kyllähän tämä oma tilanne jo hieman surkuhupaisalta tuntuu. Lääkärihän sanoi minulle taannoin, (km:n jälkeen) että mahdollisuudet raskautumiseen pitäisi olla erittäin hyvät, ja määritteli minun olevan vieläpä helposti raskaaksi tulevaa sorttia. "Huonoa onnea" on joka tapauksessa tällä kertaa ollut matkassa roppakaupalla. Tässä juuri laskeskelin, että ensimmäiset kuusi kiertoa menivät ilman ovulaatiota. Jokaisessa en tosin tikuttanut, mutta eipä ollut ovisoireitakaan. Sen jälkeen on ollut neljä kiertoa joissa olen saanut ovistestiin plussan. Niistä kolmannessa tulinkin raskaaksi, mutta se meni saman tien kesken.

Imetys tietysti saattoi olla osasyyllisenä noihin ovuloimattomiin kiertoihin, mutta nyt kun ovulaatioita on jo todistettavasti tullut, ja kohdun limakalvokin näytti ultrassa ihan hyvältä, niin ei senkään pitäisi enää esteenä olla. Joskus vain on yksinkertaisesti "huonoa onnea", sille ei näköjään mitään mahda. Mutta uutta kiertoa kohti. Vielä jäi pari tarjous-ovistestiä käyttämättä, ja Kati82 lupasi ystävällisesti lähettää oman jäämistönsä meikäläiselle joululahjaksi. Uusi vuosi, ja uudet toiveet...
 
morebabies tsemppiä huomiseen! =)

Täällä tuntuu outoja nippailuja. Nyt täytyy sanoa, että tälläistä ei ole ollut aikaisemmin. Tai sitten mun oma pää keksii näitä. ;) Ovista se ei kyllä keksinyt. :D

Jos vaikka viikon odottaisi ja testaisi sitten, tai aattona itseasiassa voisin testailla ja jos ei näy niin sitten seuraavalla viikolla vielä.

pettunia :hug:
 
ei tarvitse onnitella.. kyllä se on hormonihoitoihin mentävä, ei tää kroppa näytä nyt toipuvan synnytyksestä lainkaan... ensin 5 kiertoa todennäköisesti ilman ovulaatiota, sitten 4 kemiallista putkeen.. ei vaan riitä oma hormonitoiminta pysyvään raskauteen asti. Tänään soittoa julkiselle mitä meidän lähetteelle kuuluu kun ei ole kuulunut mitään, ja jos tuntuu että kestää ja kestää niin säästän yksityiseen pari satkua ja menen kyselemään clomien perään. Estrogeeni tässä mättää enemmän kuin keltarauhanen, ovulaatiot tulee niin myöhään ja koko alkukierron tiputtelee. Nyt vaan mietintämyssy päähän katkaisenko ens kierron teroilla jo kp15, tämä 50 päivän kierto joka päättyi kemialliseen ei tunnu kuin ajanhukalta.

Olen niin kiitollinen mun kahdesta ihanasta lapsesta, onneksi olen heidät onnistunu jollain ihmeen kaupalla saamaan... nyt vasta ymmärtää miten herkkä ja hauras pienen ihmisen alkutaival on. Viime jouluna olin viimeisillään raskaana, se oli ihanaa ja jännittävää aikaa..Olisihan se ollut ihanaa olla tänäkin jouluna raskaana, ehkä ensi jouluna sitten...
 
no tein sitten vielä tänä aamuna tikun vaikken eilen illalla saanut tikkuun mitään... ja haalea punaviivanen sieltä taas tuli. En vielä tänään uskalla teroja lopettaa, antaa tän raskauden alun nyt itse päättää jatkuuko vai hiipuuko...
 
hei! tuleeko kolmannesta haaveilijoille vielä se tammikuun pino? vai jatkuuko tähän... etsin itselleni sopivaa pinoa.. itsellä kierto taas alusta alkaa ja tammikuussa plussaa haaveillaan =) nyt kp2/30-33, onks kellään kokemusta hymynaama- ovistikusta? itse aattelin kokeilla sitä tässä kierrossa, ei tarvii oviksen kanssa arpoa.. menkat yllättä ja alkoi tässä kuussa 2päivää aikaisemmin kun normikierto olisi, eli taasen kierto venyy ja paukkuu =(( mutta en heitä kirvestä kaivoon...
 
Heippa :heart:

Apua kun jää tämä kirjoittelu...

Voisko tuota mun kp:ta vähän korjata, eli nyt on siis

KP 18/31

Ovis bongattu ja hyödynnetty viikonloppuna. Nyt alkoi sitten piinailu. :popcorn:

Nyt lukemaan teidän kuulumisia... :heart:
 
Munis/alaselkä jomotukset löysivät tiensä taas tänne, joten ei tosiaan tarvitse jouluna testailla..

sunflower: Testasin ovista davidin kaseteilla. Olen saanut davidin puikkoihin ja liuskoihin todella selvät o- plussat ja kasetillakin sain selvän plussan kun testasin raskautta, joten luulisin että vika on minussa eikä testeissä :(

Äippä27: Kyllä tammikuuksi tehdään taas uusi pino kuun vaihteessa :)

Pikkuinen: Minä olen saanut tuollaisen viivan pregchekillä vaikka en ollut raskaana, eikä ollut kemiallinenkaan, koska en ollut ovuloinut : / Onko viiva paksuuntunut ja tummentunut tuosta?

Liljan kukka, Pettunia ja Emmaliini: Kaikille teille suuret pahoittelut ja iso :hug: Toivotaan että uusi vuosi toisi meille plussat tullessaan!

emmin: Jos sinulla vielä on noita testejä, niin voisin mahdollisesti poistaa ne sinulta :) Paljon pyytäisit niistä?

morebabies: Toivon niin kovasti että siellä olisi kaikki hyvin!
 
moonchaser oon nyt vissiin neljänä päivänä jo saanut tuommoista viivaa, eka olis mennyt testivirheen piikkiin mutta tuskin kaikissa testeissä voi vikaa olla..? aamuin illoin oon tehnyt, kolmesti saanut illallakin selvän haamun mutta eilen ei tullut kuin ihan harmaa viivanpaikka vaikka o-testi plussasi edelleen. Mutta koska tän aamuinen ei ollut silminnähden vahvempi ja mulle tuttu menkkakipu vasemmassa nivusessa alkoi aamupäivän mittaan, tiedän miten tämä tarina päättyy.

Nenä on jo kohti uutta kiertoa, gyneaika varattu ja joulutohinat jatkuu. Parin päivän päästä alapääkin raikaa joulun punaisena :x Jos jotain positiivista tästä kierrosta pitää etsiä, oma mieliala on ollut paljon seesteisempi. Oon itkenyt vain pari kertaa koko reilun 40 päivän aikana ja se on vähän se! Ehkä oma hormonitoiminta tästä pikkuhiljaa hakeutuu uomiinsa.. Onneksi ei prolaktiinit ainakaan ole koholla vaikka kemialliset maidontuloa vähän lisääkin. Edelleen tihkuu valkoista vähän mutta eiköhän tuo lopu kun uusi kierto käynnistyy.
 
No niin, soitin tuloksista äsken sairaalaan, kun en enää jaksanut odottaa. Sain myös nuo aikaisemmat tarkat lukemat: 14.12. hcg 1043, 15.12. hcg 1533 19.12. hcg 3439 eli kyllä tuo on noussut, mutta mun korviin edelleen liian vähän, mutta kun en asiantuntija harmikseni ole. Ja tietenkään meidän lapsettomuuslääkäri ei tänään ole paikalla, että olisin voinut hänen mielipidettään kysäistä. No, noilla lukemilla päästään ainakin ultraan torstaina. Tekisin mitä tahansa, että saisin siellä kuulla hyviä uutisia!!! Viikkoon ei ole nyt tullut verta eli se on ainakin positiivista, nyt siis varmaan jännitettävä asia lähinnä on, että onko tuo raskaus tuulimuna. Lievä ällötys astunut kehiin, mutta niin myös järkky alaselkäjomotus.
 
Pettunia: :hug: Vaikka pitkästä yrittämisestä olisi jo ennestään kokemusta, niin se ei varmasti tilannetta sen helpommaksi tee. (Ehkä pikemminkin päinvastoin?) Voimia!

Olin tässä juuri ehtinyt jollain tavalla koota itseni uusimmasta menkkamasiksesta, ja nostatella toiveita seuraavaa ovista ajatellen - kun tuli jälleen uusia mutkia matkaan. Miehelläni tosiaan päättyvät tällä viikolla työt, ja nyt olisi vapaata pitkästä aikaa. Hänenhän piti jo aiemmin syksyllä lähteä reissuun, mutta se siirtyi koska työt jatkuivatkin vähän pidempään. Nyt hän sitten kysyikin yllättäen voisiko tehdä tuon aiemmin siirtyneen reissunsa tuossa vuodenvaihteen tienoilla - kun ei tiedä jos loppiaisen jälkeen vaikka töitä taas ilmaantuisikin. Ilomielin hänet ansaitsemalleen lomalle toki päästäisin, mutta ajankohta vain olisi lisääntymistä ajatellen huonoin mahdollinen. :(

Tässä olen taas pyöritellyt asiaa mielessäni ympäri ämpäri. Ajatus siitä että tärppipäivät jäisivät reissun takia hyödyntämättä harmittaa aivan älyttömästi. Toisaalta taas, jos ei sitten tärppäisikään, tuntuisi vielä typerämmältä että mies olisi jättänyt reissun väliin aivan turhan takia. Ja jotenkin ajatus siitä, että koko muu elämä pyörisi pelkästään meikäläisen kuukautiskierron ympärillä, tuntuu jo aivan älyttömältä.

No, katsotaan. Eihän tässä vielä ole edes lentolippuja varattu tai mitään. Ja onhan meikäläiselläkin niitä lyhyempiä kiertoja välillä ollut. Jos ovis sattuisikin tulemaan hieman etuajassa, niin tärppiin voisi siitä huolimatta olla vielä mahdollisuudet.
 
morebabies edelleen tsemppiä! Jos ajatellaan että parin päivän välein pitäisi tuplaantua, ei uusin arvo ole sitä mitä "pitäisi" mutta eiköhän lääkäri osaa paremmin sanoa ja nähdä tilanteen. Jos vaikka on normaalia ettei se ihan joka toinen päivä tuplaannu alun jälkeen, silloinhan pitäisi olla 6000 luokkaa tuo arvo nyt.

Täällä päräytettiin tavan digi hetki sitten kun sain tosi vahvan näytteen aikaiseksi, syöminen ja juominen jäänyt tänään väliin kun on pieni stressi ja kiire päällä.. raskaana :O Tai no oliko tuo yllätys kun muutaman päivän haamuillut, melko herkkiähän digit on. dpo10-11 menossa eikä tuo ollu viikkonäytöllinen, harmittaa kun en tiedä onko herkkyys sama. Mutta alakerran menkkaolot on julkeat ja tuli juuri ajallaan pari päivää ennen oletettua alkamispäivää. Taidan tietää miten tämä tarina päättyy. Onneksi on testit loppu ja lisää en ole ostamassa, saa pikkareiden väri kertoa miten pitkälle päästään. Se tässä on tullut opittua ettei alkio testaamalla ja viivojen vahvuuksia vertailemalla pysy sisällä sen paremmin.
 
Alaselkäsärky vaan pahenee ja tuhru alkoi taas :'( Voi V!!! Johan sitä ehti ehkä pienen hetken sydämessä toivoa, että kaikki olisi sittenkin hyvin. Tosi kiva joulu tulossa...Miehen kanssa puhuttiin jo, että yksi kerta vielä koitetaan ja siihen jää meidän kolmosen yritys. Meillä on kaksi maailman ihaninta tyttöä, joten pystytään elämään ilman sitä kolmatta. Ei vaan psyyke enää kestä näitä keskenmenoja, tekisi melkein mieli jättää yritys nyt heti. Harmittaa, että ikinä menin sen kierukan ottaa pois. Vuoden sisään olen menettänyt molemmat vanhempani yllättäen. Jouduimme antamaan koiramme pois, kun en jaksanut isän kuoleman jälkeen huolehtia kasvattajan vaatimista kokeiden suorittamisista kun jouduin hoitamaan yksin vanhempien talon tyhjentämisen, myynnin, hautajaiset, perunkirjoitukset, kaikkien liittymien ym sulkemiset, aviomies oli käytännössä 6 viikkoa duunimatkalla ja siis päälle 2 pientä lasta ja oman talouden hoito. Päälle sitten nämä 2 keskenmenoa, niin nyt alkaa mulla olemaan mitta täynnä :'(
 
Viimeksi muokattu:
Asettuupa taas omat murheet oikeaan mittakaavaan. Morebabies kyllä on elämä koetellut teidän perhettä. Ei muuta kuin voimia voimia voimia. Teette varmasti juuri oikean päätöksen oli se sitten kumpi vain vauvahaaveitten suhteen.

Liljan Kukka, ymmärrän tosi hyvin sen, että yhden kierron hukkaaminen on tosi ärsyttävää. Jospa se miehen loma kuitenkin olis se tärkeämpi. Äkkiä sieltä tulee se seuraavakin kierto sitten.

ON: Pientä ihmetystä aiheuttaa, kun mulla on Ihan Aina Tosi Runsaat menkat. Ja nyt vuodan ihan minimaalisesti siihen verrattuna. Testi tehty aamulla. Selkeä viivanpaikka (Sofi onestep) ihan testiajalla, mutta ei pienintäkään häivettä väriä. Huomenna varmaan uudestaan.
 
morebabies: Sinulla on tosiaan tullut tälle vuodelle luopumisen tuskaa useammankin vuoden edestä kerralla. Minunkin isäni kuoli tänä vuonna, mutta sinun tilanteeseesi verrattuna pääsin helpolla. Hänen kuolemansa ei tullut aivan äkillisenä yllätyksenä, joten sain rauhassa aikaa tähän luopumisprosessiin. Ja koska äitini on vielä elossa, ei ollut myöskään mitään talon tyhjennyksiä ym. Hautajaisjärjestelyjäkään ei tarvinnut yksin hoitaa. (Vaikka välillä tuntuikin että olisi ollut sujuvampi hoitaa asiat yksin kuin äidin kanssa. : /)

Välillä olen miettinyt sitäkin, miten tuo isän sairastaminen ja kuolema ovat vaikuttaneet näihin perheenlisäystoiveisiin. Ekat menkat tulivat suunnilleen samoihin aikoihin kun lääkärin "kuolemantuomio" isälle, ja sai minut jollain tavalla entistä varmemmaksi siitä että haluaisin vielä ainakin yhden lapsen. (Tai oli minulla ehkä jo heti kakkosen syntymän jälkeen sellainen tunne, että tämä ei vielä ollut tässä.) En osaa selittää sitä sen paremmin, kuin että toivoisin sitä kautta jotenkin voivani kokea miten "elämä jatkuu".
 
Viimeksi muokattu:
Voi morebabies :hug:

Täällä piinapäivät menossa. Perjantaina pitäis alkaa menkat, jos menee sen 25 päivän kierron mukaan. Jouluaattona testaan jos ei menkkoja näy. Oireita on vaihtelevasti, nyt on pari päivää ollut pientä etomista. Mutta lisäksi on ollut pientä tuhruilua, mitä mulla ei kyllä oo nyt ollut ollenkaan ennen yrityksen aloittamista ja oon ollut ilman hormonaalista ehkäisyä kuitenkin nyt pitkään. Tuhruilua mulla kylläkin on ollut molemmissa aiemmissa raskauksissa alussa eli jännätään jännätään.

Pikkuinen12 Vaikuttaa lupaavalta!
 
bamboo jospa sieltä joululahja tulisi :xmas:

morebabies mitä ajatuksia ja oloja tälle päivälle? Kyllä sitä vaan joutuu paljon surua ihminen kokemaan lyhyen ajan sisään. Voi kun te saisitte torstaina hyviä uutisia. Voimia päätökseen jatkatteko vielä kolmosen yrittämistä. Meillä ei vielä luovuteta vaikka tämäkin päättyisi alkuunsa, ensi vuonna pääsemme hoitoihin ja kuume on niin kova että melkein kaikki keinot käytetään joihin henkisiä ja taloudellisia rahkeita riittää.

Liljankukka: mies matkoilla ovisaikaan - jaiks... mä en tykkäis lainkaan ajatuksesta omalla kohdallani mutta jos toiselle matka on tärkeä niin pohtimisen arvoinen asiahan se on.

On: tein äsken taas testin. Toista viivaa pukkaa edelleen, alkaa jo olemaan selkeämpää palkkia, dpo11. Mies sanoi että meinaatko sä taas raskaana olla.. Näköjään. Ja mielelläni olisin jatkossakin, en vain muutamaa päivää.
 
Huh, tänään pääsi h¤%&@tti taas irti. On niin hirveät jomotukset, että tähän ei särkylääkekään auta. Mikähän tämän aiheuttaa? Ei minulla tällaisia ennen kuopuksen syntymää ole ollut. Ja nyt tosiaan aina oviksesta menkkoihin munasarjat ja alaselkä ihan tulessa. Jospa sitä itsekin yrittäisi ens vuoden puolella soitella lääkäriaikaa. Tosin tuskinpa kunnalliselta irtoaa mitään.. : /


morebabies: Voi, teitä on kyllä todella koeteltu ihan liikaa kuluneena vuonna :( Pidän lujasti peukut pystyssä teille, jotta kaikki olisi hyvin! Tuttuja nuo yrityksen lopettamis ajatukset myös täällä, vaikkakin eri syistä. Minä olisin jo luovuttanut, mutta mies sai puhuttua "järkeä" päähäni. Olisin varmasti kuitenkin myöhemmin katunut päätöstäni. Voimia myös päätöksen tekoon! :hug:

Pikkuinen: Toivotaan kovasti että pieni tarraisi lujasti kiinni! Voihan tietty olla, että jos ovis ajankohta olikin vähän myöhemmin, niin viivat olisivat siksi vielä niin vaaleita? Ymmärrän kyllä hyvin pelkosi, voimia odotteluun :hug:

Liljan kukka: Kylläpä osuisi reissu huonoon kohtaan : / Mutta toisaalta voisiko tehdä ihan hyvää päästä yhdeksi kierroksi kummankin vähän muihin ajatuksiin? Onhan se niin että näin pitkän yrityksen jälkeen tuntuu hirveälle ajanhaaskaukselle yhdenkin kierron menetys, mutta toisaalta taas kun itse ainakin oletan etten ole ovuloinut nyt kahteen kiertoon, niin on ollut oikeasti ihan mukava levähtää tästä yrittämisestä ja stressaamisesta. Tietysti toivon ettei tämä jäisi pysyväksi ongelmaksi, ja toivon että ens kierrossa pääsisi taas jännäilemään.

Pettunia: Kuulostaa jännälle! Onko sinulla tiputellut aiemmissa raskauksissa?

Bamboo: Pidän peukut pystyssä! :popcorn:
 
kolme tarkistustestiä tehty tänään (jatkuvasti pissattaa vaikken ole juonut kuin 2 lasia vettä) ja kaikissa haalea plus. Myydäänkö jossain vauvaliimaa, tarrasukkia ja kohtupesänrakennustarvikkeita?? Tänne niitä heti kiitos...

Alapäässä menkkakipu jatkuu, vähän oudoksuttaa kun se alkoi jo eilen eikä pääty lainkaan, yleensä se tulee ja menee pari päivää ennen vuotoa ja yltyy tosi kovaksi vuodon alkaessa. Se yhdistettynä jatkuvaan pissahätään niin yritä tässä olla ajattelematta koko raskausasiaa ja keskittyä päivän touhuihin... sais alkaa vuoto tai tulla kunnon plussa niin voi siirtää koko aiheen syrjään hetkeksi.
 
Kyllähän tuo ajatus mahdollisesta oviksen missaamisesta harmittaa - varsinkin kun yritystä on takana jo ihan reippaasti. Kuitenkin kaikki muut syyt puhuvat sen puolesta että mies on todellakin reissunsa ansainnut. Hänhän ei ole koko isyytensä aikana tähän mennessä ollut kertaakaan omalla lomalla. Myöskään tämä ystävä, jonka luokse hän olisi lähdössä kyläilemään, ei itse pääse käymään Suomessa edes joka vuosi. Ja koko porukan lentolippuihin meillä ei tällä hetkellä olisi varaa. Sen vuoksi ei tulisi mieleenikään lähteä vastustamaan ajatusta.

Tuntuu vain, että nyt on menossa ajanjakso jolloin meikäläisen kärsivällisyyttä taas koetellaan ja koulitaan. Toisaalta, mitä enemmän lapsia, sitä enemmän kärsivällisyyttä äidillä olisikin syytä olla. :D
 
pikkuisellahan tuo tilanne vaikuttaa lupaavalta?!? :)

liljan kukka: meillä äiti kuoli ensin ja silloin isän rinnalla hoisin kaikki asiat, mutta suurin huoli oli tietysti isän jaksaminen. Tämän takia melkein joka viikonloppu ajettiin yli tunti yhteensuuntaan joka ikinen viikonloppu isän seuraksi. Isän kuolema oli todellakin pahempi, olen aina ollut isän tyttö ja hän minulle läheisempi kuin äiti. Ja tietysti tilanteena eri, koska ensin tuli huoli miksi isä ei vastaa puhelimeen ja ajomatka sinne kaikkineen kauhuajatuksiin on jotain mitä en ikinä unohda, talon tunnelma kun avasin oven ja tiesin heti, ambulanssin ja ruumisauton odotus, perusasioiden hoito...Käydä läpi kahden ihmisen elämänsä aikana keräämä tavara ja poisheittäminen oli sellainen asia mikä sai itsensä miettimään ja ilman isän kuolemaa emme olisi kolmatta lasta edes yrittäneet. Jotenkin sitä vaan mietti mitä taaksensa jättää, kun täältä lähtee ja syntyi päätös kolmannesta lapsesta. Itselläni meinaa ei ole jäljellä enää ketään omasta perheestäni kuin sisarukset eikä heitäkään käytännössä. Kukaan ei osallistunut milläänlailla mihinkään näistä järjestelyistä, koska ovat niin kiireisiä hienoissa töissään, ja minullahan ei ole mitään muuta kuin aikaa, kun olen lapsien kanssa kotona...
 
Moikka! :wave: Olen pitänyt lomaa täältä, että mieli saisi levähtää vauva-asioista nyt kun asialle ei mitään voi edes tehdä ennen ovista...voipi päivittää kp5/35 yk 2 . Kivan runsahat menkat, viidettä päivää hulahtelee...ehkä se viivanpaikkailu/haamuilu oli kemiallista. Nyt lukemaan teidän kuulumiset,palaillaan :kiss:
 

Yhteistyössä