*Kolmatta kaipaavien LOKAKUU*

Kati & Liljan kukka: Onnea oviksesta =)

emmin: Oletko tehnyt r-testiä nyt? Tuli vaan mieleen kun ovistestihän näyttää raskaudenkin ja jos sinulla juuri oli vuotoa niin.. Kun joillainhan tulee ne valemenkat :)

mimosan: :hug: menkoista.

sunflower: Ovis onnea sinne! Pidän sinulle paikkaa heinäkuisissa =)

Pakko mainita mitä tein toisin tässä kierrossa, eli jätin kaikki greippimehut, raskausvitamiinit yms tyynyn laitto takapuolen alle poppaskonstit pois (en kuitenkaan ovistestejä). En stressannut seksistä ovisaikaan, koska minulla oli juuri ollut hiiva, niin arvelin että lääkkeet on kuitenkin tuhonnut mahdollisuutemme. Aloin syömään tavallisia vitamiineja raskausvitamiinien sijaan (mies syönyt vitamiineja jo pitkään) ja aloitettiin miehen kanssa kalaöljyn syöminen. Söin femi flor nimisen maitohappobakteeri kuurin tätä kiertoa aikaisemmassa, mymosa ja Barbamama olivat muistaakseni syöneet ko kuurin tärppikierroissa, joten tiedä sitten oliko sillä mitään merkitystä, vai oliko se vain sattumaa :)
 
Onnittelut plussanneille ! On se ihanaa että tärppi käy ja toivo elää että itelläkin joskus vielä onni potkasis.'
'
tälle kierrolle on jo nega testattu ja tätiä odotellaan. Oviksen mielestäni bongasin ja tuli se hyödynnettyäkin, joskaan ei useampana päivänä...

minä jo täällä joulusta haaveilen, ihana laittaa sitten kohta pihalle valot ja sisällekin kyntteliköt. Esikoinen jo yksi päivä kuunteli Fröbelin palikoiden joululevyä :D ja tyttökin jo tontuista lauleskelee. ihanaa kun tulee joulu <3
 
moonchaser tein aamulla samasta pissasta myös sen r-testin ja se oli nega. Joten ihmeellisyyksien ihmeellisyys on tämä meikäläisen kierto. En tiedä jaksetaanko käyttää tämä ovis hyväksemme, kun ollaan otu todella väsyneitä miehen kanssa. Mut periaatteessahan kaikki on mahdollista kun viikonloppuna tuli touhuiltua ;)
 
Muakin kiinnostaisi ovistestit, minkä väriset on hyviä? Mä en tule hullua hurskaammaksi näistä ruottalaisista nettikaupoista kun eivät kerro testiensä merkkejä, niin arvelin kysyä mikä on hyvä väri? ;)

Tänään on taas tuhrua, joten kyllä se täti on sieltä tulossa, on vaan jäänyt johonkin just nyt kun saisi tulla mieluummin aiemmin kun myöhemmin.

Liljan kukka musta kuullostaa ihan ovikselta, nyt jännätään tulosta! :) Mulla se minkä tulkitsen ovikseksi tuntuu siltä, että toisella puolella nippailee tai tuntuu ihan reiluakin pakotusta ja välillä tuntuu sitten sen jälkeen alavatsalla sellaista painetta ja vähän kirveltävää tunnetta, en osaa selittää millaista. Ekalla kerralla luulin, että on virtsis ja tuntuu ihan kummallisessa paikassa. :)

Santtu pidän kovasti peukkuja! :)

Bindi täällä kans yksi jouluhaaveilija. :xmas: Mä odotan jo innolla, että voi kaivaa jouluvalot esiin ja ruveta laittamaan muitakin koristeita. Ensimmäiset piparkakut leivottiin viime viikolla ja ah mikä ihana tuoksu meillä leijui pari päivää. Esikoinen jo hinkuaisi hirveästi niitä valoja esiin, hänestä on tullut sellainen hämärässä fiilistelijä joka tykkää kynttilöistä ja muista pienistä valoista. ?
 
Emmin Mä olen lukenut, että oviksen aikana voi esiintyä veristä vuotoa, johtuen siitä, että estrogeenitaso romahtaa juuri ennen ovista.

FiluuriJoo, meillä on tuo kuopus ollut tosi nopea oppimaan kuivaksi, mutta veikkaan, että johtuu ihan siitä et isosisko on 1,5 vuotta vanhempi, joten hänen esimerkkiään seuraten halusi käydä samaan aikaan potalla, kun sisko pöntöllä ja pienenä prinsessana ihaili aina siskonsa pikkuhousuja, joten valitsi ne ennemmin kuin vaipan. Yllätys vaan oli, että oli heti myös yökuiva.

Liljan kukalle onnen toivotuksia, että ovis tuli hyödynnettyä toimivalla tavalla :)

).( yritysinto hukassa... Tuo tieto, että hcg edelleen koholla vei innon yrittämisestä, kun varmuutta oviksen tulosta ei ole. Ja hauvavauva kummasti lievittänyt vauvakuumetta niin kummalta kuin se kuulostaakin. Sitä on niin ihana löllötellä ja perhe tuntuu kummasti kokonaiselta nyt. Koira on muutaman kerran yöllä herättänyt vinkunalla ja olen ollut kuin nukkuneen rukous aamuisin, kun en ole saanut kunnolla sit unta, joten tuli mieleen että jaksanko sitten kolmen kanssa. Meillä tytöt on kuukauden ikäisestä syöneet vain 1krt/yö eikä muutenkin valvottaneet, joten mulla ei ole kokemusta miten väsymyksen kanssa jaksaisin. Muutenkin tuo keskenmenon pelko on niin iso etten tiedä jaksaisinko neljättä keskenmenoa. Miehen kanssa juteltiin ja sovittiin, että jatketaan yritystä huhtikuun puoleen väliin asti, jos sitä ennen tulen raskaaksi niin tyttöjä ei tarvitse panna päiväkotiin ja muutenkin helpoin koska joulukuun alusta minun pitäisi palata töihin. Eli jos sitä ennen raskaus alkaa niin tervetuloa, mutta jos ei, niin haaveet kolmannesta haudataan. En halua pistää tyttöjä päiväkotiin ja itse palata hetkeksi töihin jäädäkseni taas pois. Ja jotenkin mä en vaan jaksa tätä yrittämistä, kun olen sitä vuosikaudet elämästäni tehnyt niin sillä jaksan, että tiedän et sitä jatkuu vaan puoli vuotta max.
 
emmin: Ok, on teillä hyvät mahdollisuudet onnistua vaikka ette nyt jaksaisikaan, toivotaan parasta =)

Voisin antaa kolmelle teistä minulta ylijääneitä ovulaatiotestejä, joissa oli päiväys tässä kuussa. Mielellään sellaiselle ketä ei itse niitä sillon haalinut =) Eli merkkihän oli david ja tarjolla olisi 8kpl puikkomallia ja 2 x 6kpl kasettimallisia (eli mihin tiputetaan pipetillä, joka tulee testin mukana). En tarvitse niistä muutakuin postimaksut. Tässä olisi seuraavaan kiertoon siis lähes ilmaiset o- testit :)
 
morebabies toivotaan, että kyseessä olis joku ovulaatiovuoto, jos elimistö alkais nyt oleen palautunut edellisestä synnytyksestä. Miekin vähän toivoisin samaa kun sie, ettei nyt tarviis mennä tässä välissä töihin, vaan vois jatkaa samoil lämpösillä kotona olemista lasten kanssa. Olis tosi tylsää mennä hetkeks töihin ja sit taas jäädä kotiin.

moonchaser mie voisin periaatteessa halutakin nuo testit, mutta jos joku esimerkiks filuuri haluaa koklata niitä, niin miusta vois antaa ne sellaisille, jotka ei vielä oo ovista testannu mutta haluais yrittää. Jos kukaan tälläinen ei innostu, niin mie voin huolia ne.

filuuri Mie oon koklannu nyt davidin (pinkki) ja One step Sofia (sininen) ja preck chek (vihreä) ja CB digiä. Tuo vihreä liuska näytti tosi vahvoja viivoja miulla vaikka tulos oli nega. Mut pinkki ja sininen ja CB kaikki tänään näyttänyt plussaa. Itse diggailen tehdä silleen että testailen liuskoilla ja varmistan digillä. Niin ainakin on varma plussan bongaus.
 
täällä kans yks oviksen bongailija! yhdesti aiemmin oon tuntenu oviksen eli en yleensä kyllä sitä hoksaa.. ja ajattelin, että en tikuttelis ovista mutta jotenki nyt kuitenkin eksyin tilaamaan ovis- ja raskaustestejä! :D mulla on lasten syntymien jälkeen ollut niin epäsäännöllinen kierto välillä, että sekoan varmaan jos en ala tikuttamaan. ennen lapsia kierto oli aina 27-28 pvää, nyt yleensä 35, mutta viime kierto olikin 42. nyt on kp 16 menossa eli pitäis kohta ollakin hyvät päivät alkaa tikuttelemaan. tilasin liuskoja, mutta pakko oli yks digiraskaustesti tilata, että JOS toivottavasti jossain kierrossa tärppäis ni pääsis onnellisesti sillä varmistamaan. :)

Filuuri ja Bindi täällä myös odotellaan joulua :) aloitan oikeastaan aina joka vuosi elokuun alussa höpöttämisen joulusta. nyt vaan oottelen marraskuun loppua että sais laittaa jouluvalot ku en kehtaa ihan vielä laittaa. :)
 
minä myös pidän joulunajasta, se tunnelma ja tuoksu :xmas: täällä meilläpäin jo joidenkin talojen pihoilla on jouluvaloja. itse en ihan vielä laittais, lunta pitää tulla eka. marraskuun puolessa välissä arvelin kaivella valoja esiin =) kuitenkin sitä on paljon mukavempi fiilistellä etukäteen, kun joulunaika kuitenkin niin lyhyt on. lahja juttuja on tullut jo vähän mietittyä. arvelin että nyt yrittäs olla ajoissa liikenteessä, kun aina jää melkein viimeiselle viikolle lahjojenkin hankinta.

oletteko muuten yleensä hankkinu miehillenne joululahjaa? ja jos, niin mitä?
 
onpa mukavaa kun on muitakin jouluhörhöjä :D Minähän kävin jo tuonne yläkerran partsille virittelemässä havuköynnöksen valoineen kaiteeseen, mutta en vielä laittanut kuitenkaan pistoketta seinään ettei naapurit pidä pöljänä ;) vaikka kyllä tossa parin talon päässä oli jo joka pensaassa jouluvalot...'
'
MIEHEN JOULULAHJA: mie ostin viime vuonna miehelle ihanan, kalliinkin kaulahuivin. Mies hukkasi sen juhlissa uutena vuotena ja sitä ketutti se niin paljon että ajattelin tänä vuonna ostaa myöskin kaulahuivin...me ei yleensä paljoa vaatteilla koreilla niin monena vuonna olen ostanut sitten ukkokullalleni jotain laadukkaampaa päällepantavaa. Mie taas olen saanut mieheltä tekniikkaa, toissa vuonna uuden kännykän ja viime vuonna tallentavan digiboxin :D

testasin toisenkin negan joten kyllä se on taas uskottava että menkat on tulollaan. noh, vasta yk2 eihän tämä vielä mitään.
 
Muitakin joulun ystäviä. :) Mun pitää myöntää, että kaivaisin salamana valot esiin, mutta en kehtaa. Pitäisi nämä ylisnobit naapurit mua entistäkin höperömpänä. ;) Ja onhan siinä vähän sekin, että on kiva odottaa ja suunnitella sitä kun laitetaan valot ja koristeet. :) Joululahjaksi olen antanut miehelle aika useasti vaatteita tai shampoota/deodoranttia mistä tuo tykkää, jonain vuonna ostin kännykän kun olin enemmän rahoissani. Viimeksi taisin tilata sellaisen autolehden jota mies ostaa muuten itselleen. Nyt mua puolestaan kiinnostaa, mitä te olette saaneet mieheltänne joululahjaksi? Mä en koskaan keksi mitään toiveita kun mies kysyy ja niin olenkin saanut enemmän sellaisia yhteiseksi iloksi -juttuja kuten ulkogrillin, dvd-soittimen tms. samaan tyyliin kuin Bindi :D

Moonchaser voi kun olet kiltti kun laitat testit jakoon! :heart: Mä olisin hyvin kiinnostunut testeistä, mutta ei taida olla järkeä lähetellä Suomen ulkopuolelle, niin tilaan tuolta netistä jonkun paketin jossa tulee reilusti raskaustestejä mukana, että pääsen kunnon testailun makuun kun uusi kierto joskus alkaa. :)

morebabies ihanan hyviä nukkujia teidän tytöt! Meidänkin esikoinen nukkuin tosi hyvin noin kolmen kuukauden iästä alkaen, mutta kakkonen puolestaan aloitti jossain 5kk korvilla ihan helvetillisen valvomiskierteen jonka loppuvaiheessa yöt meni jollain 8-10 herätyksellä ja kokonaista tuntiakaan en saanut yhtäjaksoista unta. Olin ihan kuutamolla, mutta kummasti sitä vaan jaksoi. Nyt taas kun se on muisto vaan, niin enemmän kuin yksi herätys yössä tekee musta tosi ärtyisän ja väsyneen seuraavana päivänä. Se jaksaminen varmaan riippuu niin tilanteesta ja uskon, että ihan hyvin säkin jaksaisit, jos se olisi uusi vauva joka valvottaisi.
 
VAUVA-AJASTA JA NUKKUMISESTA meillä on molemmilla lapsilla ollut jonkinasteinen refluksi vauvana, siis aivan tajuton puklaaminen ja ehkä myöskin koliikkia ilmassa (kumpaakaan ei ole diagnosoitu mutta itse näin uskoisin...) huutoa kesti kutankuinkin siihen asti kun aloitin vellit ja puurot. sitten puklaaminen ja mahavaivat hellittivät pikkuhiljaa. vaan olihan ne ekat kuukauden kyllä raskaita, kuopuksen kohdalla vähän helpompia koska tiesi että sitten rauhoittuu kun kiinteät alkaa. Sillä tiedänkin että jaksan kyllä mahdollisen kolmosenkin huudon, se on niin lyhyt aika elämästä vaikkakin raskastahan se on monta kuukautta nukkua hyyyyvin pienissä pätkissä.
 
Bindi: Meilläkin on esikoisella ollut refluksia. Edelleen ovat ne katkonaiset unet ja yölliset lakananvaihdot oksennusten siivouksineen tuoreessa muistissa... (Ja pelot siitä että vauva tukehtuu oksennukseensa jos en heti herää.) Nykyään vaiva näkyy enää lähinnä siinä, että esim. flunssaisena oksennusrefleksi on aika herkässä.

Mitä tuohon miehen joululahjaan tulee, niin olisinkohan viime vuonna antanut kylpytakin? Vai olikohan se isänpäivälahja? Tänä vuonna ostin isänpäivälahjan tosi ajoissa, ja jätin sen sängylle odottamaan että saan lapset päiväunille, ja paketoin sen sitten. Arvaahan sen miten siinä kävi. Nukahdin itsekin, ja mies ehti tulla kotiin ja nähdä lahjan. :D Isänpäivälahjakin siis edelleen hakusessa...
 

Yhteistyössä