Kolmatta kuumeilevien kevät/kesä 2014

Huomenta!
Pahoitteluni uuteen kiertoon joutuneille :(cherise, tuo kuullostaa niin tutulta..olen aina muka oikein päättänyt asennoitua niin että eipäs se kuitenkaan vielä tärppää, ettei niin kirpaise..mutta kyllä nämä viimekuukausina on jälleen muuttuneet paljon rankemmiksi :( jaksamisia! Pidetäänhän sitä pientä toivoa kuiten vielä yllä jooko?

jörriliini81 en oikein osaa sanoa muuta tuohon menkka-asiaan kuin et mullakin ollut joskus moisia, taannoin koin jopa oletetun oviksen aikaan n.vuorokauden mini vuodon ja luulin et on menkat alkaneet..mutta sulla kuitenkin ajankohta ehkä väärä et olisi tuollaista ovisvuotoa.. Ja sitten kuopuksen odotus kun taannoin kuukausien yrityksen jälkeen tärppäsi niin sitä edeltäneet menkat olivat tosi niukat, siis ihan vuorokausi korkeintaan ja ei edes siteitä tms tarvinnut vaan pikkarinsuojalla pärjäs, plussan jälkeen pääsin ton vuoksi nopeesti alkur.ultraan että saatiin viikot varmistettua ja kyl ne silti menkat oli..ehkä sattumalta niukemmat :) olikohan tästä nyt mitään "apuja" edes :D

Täällä jomotellut pari päivää, eli täti tulee varmaan tänään tai viimeistään huomenna..kyllähän tässä on jo alkuviikko piinailtukin :/ en kyllä tiedä milloin edes testiä uskaltaisi tehdä? Mites muut loppukiertolaiset? Tai ilmoitelkaa itsetänne joilla jo testi tehty? :)
Viikonloppuja!!
 
Rouva kampiakseli itseäni ja omaa mielenrauhaani mäkin tässä ajattelen :) Ensimmäistä kertaa lasta tehdään tekemällä, joten tämä on mulle ihan uutta. Vasta näin jälkeenpäin huomattiin sekin, miten niitä ovistikkuja kuuluisi oikeasti käyttää. 4 tunnin pidättelyllä saatiin tikkuun hyvin haalea viiva vielä eilen. Oletan siis että tuolloin kun sain aika vahvan viivan 2 tunnin pidättelyllä niin se olisi ollut todella vahva. Ja toinen hailakka haamu tunnin pidättelyllä olisi sekin ollut kunnon väriä vielä. Päätimme lopettaa ressaamisen ja odotella mitä tulevaisuus tuo. Pari viikkoa on kuitenkin vain pari viikkoa. Ei se mene ressaamalla yhtään sen nopeampaa. Jos ensi kierto tulee niin nyt tiedämme ainakin miten homma menee ja minä tiedän minkälaiset oireet eivät ole raskausoireita.
 
Hellouta kaikille,

Tervetuloa uudet :)

Jotkut pitää päiväkirjaa oireista mut ite oon koittanut vähän hiljaiseloilla ja olla kuulostelematta koko ajan tuntemuksia. Ja luottaa etäisesti et natsaa sitko natsaa jos natsaa. Silti huomaa muka vaivihkaa tunnustelevansa rintojen arkuutta tai alamasua jne.
Loppukierto menossa mutta ei mitään voimakkaita tuntemuksia onnistumisesta. Ovulaatiosta olo epävarma et oliko ollenkaan koska ei kipuilua yhtään. Puolivälissä kiertoa kuiten reilusti puuhailua. Jos keksimällä keksii niin ei silti oikein löydy mitään. Epämääräinen ällöttävä olo (ei pahoinvointia kyllä aiemmissa raskauksissa tai ennen plussausta) ja jotain nipistyksiä alamasussa mutta nuokin hakemalla haettuja. Erityistä tässä kierrossa on ollut just semmonen mahan tunnottomuus eli ei mitään tuntemuksia siellä missä pitäis. Nooh, ens viikolla ennen äitienpäivää pitäis tädin kurvata paikalle joten se siitä äitienpäivälahjasta. Toivottavasti toukokuussa plussailu alkaa täällä meidänkin pinossa oikein urakalla. Olis syytä!!! Plussatuulia kaikille ihanaisille ja viikonloppuja <3
 
Myöhäistä iltaa <3

mulla alkas viimeset päivät ennen testausta, olihan se maanantai ku sai ekan testin tehdä...:ashamed::whistle:
ja ihan ihme aatoksia sitä miettii... välillä on et entäs jos kuitenkin ja sitten ei nyt voi käydä niin hyvä tuuri että nappais heti.. isäntäkin heitti että ei nyt saa heti tulla, on kuulemma ollu hirveen kivaa viimeset kaks viikkoo ;):kieh: miehet...

jos nyt niitä oireita hakee ettimällä ni tässä nyt parin päivän aikana on ollu
-armoton päänsärky
-väsymys n.12h yöunia :O
-nipistelee ja vihloo mahaa
-maha ku ilmapallo ihan turvoksissa
-tänään tuli töissä etova olo tila, ja nimen omaan illalla
-rinnat kipeet ja turvonneet
-naama täynnä näppyjä
-kuumia aaltoja/palelukohtauksia
-itkuherkyyttä
mutta ku kaikki nää menee myös menkkojen alkamisen piiriin ni ota tästä nyt selvää sit :ashamed:
kun ei malttas oottaa :snotty:

ootteko muuten niillä ihan kauppojen r-testeillä testannu aikasemmin? 2,50€/2kpl muistaakseni liuska mallinen... ku ovat niin halpoja jos vertaa apteekin testeihin et tekeekö niillä mitää..

mulla alko 8pvä työputki ni ei täs hirveesti kerkee mitää ylimäärästä onneks miettii :)
mutta toivotetaan kaikille hyviä pupuilu/ovis/plussailu päiviä ;)
 
Pakko tulla tänne kertomaan kun näin ehkä elämäni hämärimmän unen.
Joka paikassa oli tulva, eikä kukaan päässyt liikkumaan. Minun olisi pitänyt päästä neuvolaan että olisi tarkistettu olenko raskaana. Joku sinne neuvolaan sitten pääsi puolestani (???) ja kertoi takaisin tullessaan minulle terveiset. Minun pitäisi heti lähteä keinolla millä tahansa näytille, koska istukassa on verenkiertohäiriö viikolla 23.

Ondine marketin rfsu:n testillä testasin. Nyt oli joku kampanja että samaan hintaan sai 3 testiä. Yksi tuolla kaapissa viellä odottaa.
 
Täällä koettiin kanssa aika ikävä yllätys, tosiaan viime lauantaina saatiin plussa mutta maanantaina se sitten päättyi. :(
Tänään siis kp 6/27-30 ja yk 2 ja vuoto loppui aamulla. Ensviikon lopulla alan sitten tikutteleen ovista ja toivotaan tietty nopeesti uutta tärppiä joka sitten kestäisi loppuun asti. :) Positiivisin mielin eteepäin, vaikka kyllä muutama päivä oli tosi raskaita kun kerkesi jo hieman asennoitumaan siihen että se vauva oliskin tulossa ja sitten joutuikin ajatuksesta luopumaan.
 
Hei kaikki!
Hieman täällä taustalla ollut hetken aikaa.. Mitään päivitettävää ei ole.. Ei tietoa menkoista, enkä oikein tiedä oviksestakaan. Mietin samaa mitä Mrs-K, et olisko se yhden päivän epämärääräinen vuoto mulla ollut ovis, kun tuntemuksia oli..?
Tässä vanhempi lapsi ollut flunssassa ja kuumeessa, niin mennyt aika siihen ja vähän töissäkin aikaa viettänyt. Oikeestaan ei ole kauheesti ehtinyt ajatella tätä kuumeilua, mut ehkä parempi välillä höllätä.. Ehkä kroppa senkään takia ei toimi kun stressaa? Olis kyl niin kiva, et tulis jo menkat ja pääsis ovista odottaa ja tosiaan sit aloittamaan touhuilut. Tässä ei kauheesti ole toimintaa pedissä ollut, kun niin poikki ollut.. Ei siis mitään ihmeellistä mut toivottavasti kaikki tässä toukokuun aikana se plussa saadaan! Onnea yritykseen!
 
Mrs-K, kiitos :) Pidetään toivoa yllä! Kyllä tämä taas tästä! On se kumma, että tunteet heilahtelee laidasta laitaan. Välillä on taas niin täynnä positiivista uskoa ja luottamusta, että kyllä se plussa tulee ja sitten tulee romahdus, ja välillä toivo on täysin mennyttä. Argh! Pakko vaan nostaa häntä joka kerta pystyyn ja uskoa, että uusi kierto on uusi mahdollisuus. Sinulla on kierto jo pitkällä! Mikä tilanne!?! Kovasti plussatuulta sinne! Ja tietysti myös kaikille muille!!! :) Ondine, pidän peukkuja, että huomenna tulee kaksi viivaa!!
 
Huomenta, pikaisesti väliaikatietoja:
Eli nyt kp34 ja hetki sitten testasin jollain herkällä testillä joka pitäisi näyttää jo ennen kuukautisten myöhästymistä.. Täysin nega, ehkä joku viivanpaikka.
Viikon päästä ehkä uusiksi jos ei tätiä kuulu. Mikähän nyt oikein mättää just ku kierto asettui edes suurinpiirtein vakioksi...edellinen vähän lyhempi ja nyt mennään jo näin..omituista!
 
Viimeksi muokattu:
Kovasti näyttää siltä että nyt on vähän kaikilla kierrot menneet ihan sekaisin. Saan ilmeisesti laskea itseni tähän samaan sarjaan. Aamulla kun kävin vessassa, tuli pyyhkiessä ihan reippaasti rusehtavaa limaa paperiin. Eli joko mun menkat alkaa 8 päivää etuajassa ja 28 päivän kierto vaihtui 20 päivän kierroksi tai sitten mulla on ovis vasta nyt. Tikku näytti ovisplussaa kyllä jo viikko sitten.

Lisäys: Vai voisko se rusehtava lima olla kiinnittymisvuotoa??? Ajallisesti ainakin sopisi kuvaan.


Olisi ehkä mielenkiintoista pitää tällä hetkellä sekaisin menneistä kierroista listaa. Eli kuinka pitkiä kiertoja löytyy vaikka puolen vuoden ajalta. Itselläni on tähän mennessä ollut tuo 28 aika säännöllisesti. Vuoden sisällä yhden tai kaksi kertaa ollut 27 tai 29. Kaikki on kalenterissa kyllä ylhäällä.
 
Viimeksi muokattu:
Joo, kaikenlaista sekoilua löytyy. Mutta sen voin lohduttaa kokemuksen ja lääkärin kommenttien perusteella, että vaihteleva kierron pituus ei ole mikään hedelmättömyyden merkki taikka estä raskautta :D Se vaan vaikeuttaa tähtäämistä... Toivottavasti Mrs K:lla alkaa ne menkat sitten pian, jos ei ole tärppi käynyt. Pitkät kierrot aiheuttaa tietty sen, että vuoteen mahtuu vähemmän ovulaatioita, eli niitä potentiaalisia tärppejäkin. Nimim. kokemusta on.

Täällä menkat ohi ja kierron pituus siis 35 päivää. Positiivista oli se, että menkat eivät olleet mitenkään tuskallisen kivuliaat, mutta ihan yhtä runsaat kuin aina. Näähän oli siis mulla synnytyksen jälkeen vasta tokat menkat. Ja kesto sen normaali 6 päivää. Luteaalivaihekin mun kirjanpidon mukaan lähentelee sitä kahta viikkoa eli ihan hyvältä tää näyttää sitä kolmatta lasta ajatellen. Menkat vaan vissiin teki taas kroppaan nestekertymää, kun paino nousi kilolla. Ja just kun mä olin kauheella vaivalla saanu sen pudotettua. Eli vielä on matkaa tavoitepainoon, minkä haluan saavuttaa ennen uuden yrityksen aloittamista. Kortsuilla jatkamma tän kierron...

Kukas sen seuraavan plussan meille täällä täräyttäisi ;)?

PH
 
Nyt on käynyt niin että, se aamuöinen PE-testi jäi vessan hyllylle ja roskiin heittäessä pari tuntia myöhemmin siihen olikin piirtynyt toinen viiva..haaleampi kuin kontrolliviiva.. Ohjeet luin tarkemmin ja siinä sanottiin että tulos luettavissa 5min jälkeen mutta voi kuitenkin tulla 15min kuluessa..ja enhän mä odotellut kuin sen 5min eli voiko olla virhellinen nyt tuo?? Tai siis voi toki, mutta googlettelin niin monelle käynyt esim niin että puolentunnin päästä tullut ja labrat sitten todentaneet plussan.. Kun enhän mä nyt tiedä että onko se tullut vartin sisään vai tunnin kuluttua :eek:
Tein sitten apteekin oman ja siihen piirtyi selkeä haamu tai siis kontrolliviivaa about puolet haaleampi, mutta tuli heti. Apua, voiko nyt olla tärppi tapahtunut? Huuh, huomenna teen vielä aamupissasta ja taitaa kaapissa odotella vielä CB viikkonäyttöinen..
Pitäkää peukkuja ettei nyt olisi mikään kemiallinen tai vaikka kohdunulkoinen..
 
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
huomenta, mie en vielä ainakaan plussaa saanu mutta vielähän tässä kaks päivää aikaa ;)
rinnat turvonnut ja mahaa nipistelee sen ku kerkiää mutta kahvi maistuu edelleen eikä tietoakaan mistään muusta ku menkka oireista... vilu ja hikoilu kohtauksia on mutta nekin on mulle niin normaaleja että :kieh: ois kyllä äitienpäiväks kiva lahja :heart: jos sieltä plussa pamahtas....
mutta mie lähen töihin polkemaan, siellä ne ajatukset unohtuu hetkeks :whistle:
 
Mrs-K, varovaiset onnittelut!!! :heart: Haaleakin viiva on plussa! Kahdesta ekasta sain aina vain todella haalean viivan ja oli pakko varmistaa digillä. Tietysti alussa kannattaa mennä päivä kerrallaan, mutta lupaavaltahan tuo kuulostaa!!! :) Pidän kovasti peukkuja, että plussa vahvistuu ja pikkuinen pysyy matkassa!!!

Ondine, sinne myös plussatuulta! Olihan se vielä aikaista testata, joten toivottavasti plussa vielä pamahtaa!!! :)
 
Kiitos!! :)

Olen erittäin hämilläni, peloissani, varovaisen iloinen.. Ja koetan parhaani mukaan pitää vielä pään kylmänä! Toivon enemmän kuin mitään että tämä nyt tästä nappaa.
Viiva vain vahvistuu, joskin edelleen vaaleampi kontrollia ja en ehitinyt aamupissasta napata vaan 3h pidätys.. Loppuviikolle säästän digin.

Tsemppiä ja plussatuulta täältä kaikille!!

Ondine ilmoittele kun olet testannut uusiksi :)
 
huomenia...
onnittelut Mrs-K :heart:

mulla ei haamun haamua eikä minkäänlaista merkkiä mistään!.. kiukuttaa |O
nyt en testaa ku vasta vkl jos ei menkat ala... :snotty:
ja lähen äksyymään töihin :kieh:

parempia plussatuulia teille <3
 
Mulla olis 6 päivää aikaa et joko menkat alkaa tai ei ala. Tuskastuttavan pitkä aika! Oikeen hakemalla olen oireita hakenut. Normaalisti tähän mennessä rinnat ovat olleet kivikovat, kokoa suuremmat ja ihan älyttömän kipeät. Nyt kun odotan että tulisivat kipeiksi niin ei mitään oiretta. Aamuisin ja iltaisin olleet hieman arat. Siinä se. Tänään ei edes arat. Vahvasti näyttää siltä, että minäkin siirryn seuraavalle kierrokselle.

Kovasti plussatuulia kaikille!
 
Heips!

Huomenna pitäis menkat alkaa mut ei oo semmonen olo. Ei ole myöskään sellainen olo et olis tärpännyt. Taidan jättää testaamatta ja odotella jonkun aikaa menkkoja vielä. Kierto voi olla sekasin pillereiden lopetuksen jälkeen ja mahdollisten vajaiden kilpirauhasarvojen takia :( Ens viikolla uusiin verikokeisiin asian tiimoilta. Väsyttää. Jospa se selviäis tästä vähitellen. Toiveet B3 suhteen eivät oo kovin korkeella mutta näillä mennään. Plussatuulia kaikille <3
 
Mulla on jotenkin niin masis tämän projektin kanssa. Juu-uh, olen hätähousu ja TIESIN kyllä että tämä voi kestää, mutta silti: Byäääääh! Tämä päälle kolmikymppinen naikkonen vetää nyt kypsät itkupotkuraivarit.
 
Mrs-K Onnittelut! Tosin varovaiset semmoiset, mutta onnittelut silti! :flower: :) Toivotaan, että matkassa pysyy!

mandah, Voi kurjuus. :/ Toivotaan, että seuraavassa kierrossa olisi parempi onni mukana.

Pahoittelut myös jälleen uudelle kierrokselle joutuneille!

Josko piakkoin saataisin tänne kunnon plussarykelmä. :)

Lillitys, on tuosta omien oireiluiden ylös kirjaamisesta ollut se hyöty, että oppii tunnistamaan miten oma kroppa toimii ja et mikä on pms oireilua, mikä enteilee menkkoja ja mikä ovista. :) Et näkee vähän et milloin on mitäkin ja sitten samalla et miten säännöllisesti tuo kroppa toimii. Toki sittenkin jos jotain poikkeavaa tulee niin mikä ei ole normaalia omalle kropalle.

Tänne ei ihmeitä. Hiukan vaan huolestuttaa tuo kun tässä havaitsin, että mulla on jonkinlaisia alavatsakipuja päivittäin. Täytynee varmaan hakeutua niiden pohjalta uudelleen gynelle sitten jossain kohtaa. Nyt kun on pahimmista menkkamasiksista selvitty niin alkaa olla taas semmonen "tarmolla kohti uutta ovista" - fiilis päällä. :LOL: Saapi mies piakkoin kunnolla kyytiä. :D Mun mies sanoi myös tuossa et kivaa ois jos ei ihan vieläkään tärppäis kun hänellä on ollut niin mukavaa. :D
 
Mun täytyy nyt tännekkin ihmetellä. Viime yönä ei uni tullut kun oli niin kuvottava olo. 2 tuntia pyörin sängyssä nieleskellen ja odottelin että olo paranisi. Lopulta jouduin juoksemaan vessaan keskustelemaan posliinin kanssa. Olo helpotti samantien huomattavasti ja pääsin nukkumaan. Tänään aamulla on ollut sellainen inhottava palantunne kurkussa ja heikottaa mutta ei ole enää huono olo. Kahviakin join.
Mies jo ehti innoissaan mulle todeta että se on aamupahoinvointia sitten. Mutta ei kai nyt vielä?? Kp 24 vasta menossa eli vielä olisi jokunen päivä mahdollisten menkkojenkin alkuun aikaa. Mulla ei ole aamupahoinvointia koskaan ollut eli tiedän vaan mitä olen kuullut ja lukenut. Eli joskus rv7 paikkeilla alkaisi ja olisi sellaista jatkuvaa etovaa oloa ja usein aamuisin oksenteluakin. Nyt olisi menossa laskurin mukaan vasta rv 3+2.

Paljonkin tuollaista 2,5 tunnin mahapöpöä liikkeellä?


Rouva Kampiakseli Tein saman havainnon, että on helpompi jatkossa ainakin seurata mikä "oire" ei kuulu joukkoon.
 
Viimeksi muokattu:
Pidin myös listaa oireista viime kesänä ja syksynä. Kirjasin oireita kännykkään. Nyt yritin katsoa, niin suurin osa näistä merkinnöistä oli hävinnyt?!? Vain muutaman päivän kohdalle oli jäänyt oireet. Argh! Miten vain osa voi hävitä?!? Aiemmin en edes muistanut niitä ja nyt kun olisin mielenkiinnolla katsonut, niin ei niitä enää ole. Lapset olleet varmaan asialla. Pitää alkaa tehdä uutta oirelistaa, kun ei sitä tiedä, kuinka monta vuotta tässä vielä menee :(

Lillitys, toivotaan, että olisi raskauspahoinvointia. Hiukan aikaistahan se olisi. Mutta toisaalta aika outo pöpö, kun vain kerran oksentaa. Jos vaikka olisi kaksoset ;)
 
Voi eikä, pahoittelut Mandah :(

Mrs-Klle varovaiset onnittelut :flower: :)

Täällä pitäs jaksaa vielä ootella viitisen päivää ennen testiä, vaikka epäilen että kierto saattais olla tällä kertaa pari päivää lyhyempi, oli semmoset tuntemukset oviksesta. Mutta enpä tiiä, jotenki tuntuu että ihan menny täälläkin nämä kierrot miten sattuu ja ovikset on kadoksissa. Ja lisäksi vielä aloin mietiskelemään kaikkee ihan turhaa, siis että oonko nyt täysin varma tästä kolmannesta...vauva-aika ja yövalvomiset taas alusta, kaikki tavarat hommattava uusiksi, auto on pakko vaihtaa, onko meijän kotiki liian pieni, tykkään mun elämästä nyt oikein kovasti, kun on omaa vapautta ja ihana työpaikka ja kaikki se jää ainakin hetkiseksi. ÄÄÄH, mulla on kyllä ennenki ollu näitä ajatuksia ja sitten kun on se raskaustesti näyttänyt vain yhtä viivaa niin oon ollu aivan musertunut ja todennut että kyllähän mä sen pienen vielä tahtoisin. Hankalaa!
 

Yhteistyössä