Kolmatta kuumeilevien kevät/kesä 2014

Paljon onnea plussanneille!

Täällä kp 29 menossa ja eilinen raskaustesti näytti ainakin negaa. Menkat ei oo alkanu. Täytyy testata uudestaan alkuviikosta. Tää on jotenkin niin piinaavaa kun aiemmat lapset on tullu alulle heti ja tämä kolmas ei meinaa onnistua. Mulla todettiin reilu vuosi sitten kilpirauhasen vajaatoiminta ja voihan sekin vaikuttaa tähän raskautumiseen :( Toiseksi kummittelee työkuviotkin mielessä... Ehkä mulla on liikaa asioita mielessä samaan aikaan :)

Jos tästä kierrosta raskautuisin niin päästäis synnärille siihen kuuluisaan "juhannusruuhkaan" maaliskuun puolivälissä. ;)
 
Tää on niin mun tuuria... Täällä mä kyhjötän sisällä sohvalla peittojen alla, kun muut nauttii ulkona auringosta ja lämmöstä, joka nyt vihdoin päätti saapua. Mun kesäflunssa ei meinaa päästää otteestaan. Eilen oli ihan ok päivä, mut tänään oon taas niin nuhanen ja viluinen kuin olla ja voi. :(

No olenpa käyttänyt hyödyksi tätä aikaa koneen äärellä ja tilannut ovistestejä ja muutaman raskaustestin. Kiitos vinkistä Jmia.

Onko teillä vauvakuume ollut kuinka paha? Tarkoitan oletteko ostaneet jotain vauvajuttuja vaikka ette ole vielä olleet raskaana. Mun täytyy myöntää et oli ihan pakko ostaa kaksi bodya ja yksi myssy alesta... Järkeilin et jos jostain kumman syystä en koskaan enää tulis raskaaksi niin olivat sen verran kivoja, et voi vaikka antaa sitten jollekin kaverille vauvalahjaksi. Kyllä niille aina käyttöä löytyy. Jotain vaatteita mulla on vielä varastossa säästössä sekä jotain tarvikkeita (esim pinnis, amme, kaukalo, hoitopöytä). Mutta paljon on kaikkea mitä haluaisin tehdä eri tavalla kuin kahden edellisen kanssa. Nuo mun kaksi on tullut niin pienellä ikäerolla et toisesta raskaudesta ei voinut nauttia, kun oli ensimmäinen vielä ihan taapero. Nyt nuo on jo niin isoja tyttöjä et varmasti ihan erilaista tulee olemaan raskausaikakin. Molemmat odottaa ihan innolla et koska meille oikein tulee vauva. On siis kovasti haluttu ja kaivattu sitten kun päättää meille tulla. :D
 
Onnea myös Unto-Helmiinalle! :)

Kaikille uusille lämpimästi tervetuloa!

Vaikuttaa sille, että en oo ainoa jolla on se tilanne että kaksi ensimmäistä on tärpännyt hyvin nopsaa ja nyt ei sitten onnistukkaan yhtälailla. Harmittavaa :( Just mun hyvä ystävä synnytti ja aloin miettimään että yhtä aikaa alettiin jutella vauvan yrityksestä.. mut hurjan nopsaa kyllä mennyt tämä yritysaika, vaikka montamonta kuukautta jo takana!

Oon ihmeissäni täällä kun muutama päivä sitten tuli verta, ihan vaan paperiin, ei siis alkanut vuotaa vaikka olin ihan varma että menkat alkoi. No ei. Tänäänkin sitten kävi sama juttu, mutta mitään ei vuoda sitten kuitenkaan :confused: taitaa olla kp30 menossa, eli ihan oikee ajankohta menkoille, mutta ihmeellistä pientä tiputellua muutaman päivän välein. En ymmärrä mitä tämä nyt oikein on?? Kerkesin hätäisenä tehdä testinkin jo pe kun ne menkat ei alkaneetkaan sen tiputtelun jälkeen. Yksi viivahan siihen testiin tuli vain.

muoks. Pikaisia paranemisia Bebek! Vauvatavaroista meillä on jäljellä vielä pinnasänky ja jotakin ihania vaatteita oon säilönyt. Myönnän että oon intoutunut shoppailemaan kirppiksiltä kaikkia söpöjä pikkuruisia vaatteita...ei vaan oo voinut kävellä kaikkien ohi :D Oon jo yhelle ystävälle luvannut lahjotella niitä syksymmällä jos meillä ei siihen mennessä tärppää.
 
Viimeksi muokattu:
InkeriIisakki.............taustailee... ....yk 1?......26.......-08 ja -10

Meillä ei enää mitään vauvan tavaroita tallessa. Kaikki joudutaan hommata uudestaan kunhan kolmas joskus saadaan aluilleen. :) toisaalta ihanaa.

Mulla on kaks raskaustestiä valmiina jo kaapin päällä kun kierukan aikana on vähän väliä ollu jotain oiretta mm. Rintojen särkyä. Vaikka tätiä ei olekaan ollut kylässä viimeisen kolmen vuoden aikana kuin kerran tai kaksi.
Pelottaa sinänsä et kuinka sekaisin kroppa mahtaa olla kun kierukan saan pois.
 
Viimeksi muokattu:
Itse en uskalla vanhasta tottumuksesta enää testejä tehdä heti kuukautisten jäädessä pois, kunnen saa tulosta näkyviin vasta kuin pidemmällä vaikka oireet olisikin selvät. Esikoinen lopetti itse imetyksen, kun aloin odottaa kakkosta. Hormonien takia maidon maku muuttui liiaksi, joten tiesin jo viikkoja raskaudesta ennen kuin se näkyi testissä. Sama juttu oli tuossa km:ssa, että oireet alkoivat ja loppuivat niin yhtäkkiä ettei ollut epäilystäkään vaikka testiin ei tulosta saatu. Se onkin sitten eriasia miten malttaa olla testailematta, kun se on ajankohtaista :D

vauvatavaroista: Mä en ole isommilta säilönyt mitään muuta kuin kastemekon ja joitain mummun kutomia villasukkia. Ajattelin etten haluaisi enempää lapsia ja lahjoittelin tavaroita eteenpäin sitä mukaa kuin ne jäi tarpeettomiksi. Nyt olen tarkoituksella vältellyt kaikkia vauvan vaate- ja tarvikehyllyjä etten retkahda. Toisaalta viikonloppuna on ristiäiset joten saisi hyvin perusteltua, jos kävisi nyt hypistelemässä. Sitten taas saisivatpahan uteliaimmat sisältöä elämäänsä, kun lähtisi huhut liikkeelle ;)

ON :attn: Mulla on nyt reilun vuoden ollut sellainen tilanne, että oireilen aika ajoin tiettyjä oireita. Pahimmat niistä on hiustenlähtö, palelu ja väsymys. Nyt tuo väsymys taas muistuttelee itsestään ja hiuksia lähtee koko ajan tasaiseen tahtiin. Olen käynyt labroissa ja lääkäreillä eikä syytä löydy, mutta itse olen varma että johtuu kilppareista (tsh syksyllä 0,91 ja loppukeväästä muistaakseni 1,1). Lääkärit eivät suostu enempää tutkimaan, koska ovat kuitenkin viiterajoissa. Kertaakaan en ole labraan päässyt kun oireet ollut pahimmillaan ja olenkin miettinyt yksityiselle menemistä noiden tulosten kanssa.. Sitten taas kuumeisena miettii, että kannattaako kuitenkaan.. Te joilla on kilpirauhasen kanssa ongelmia, niin miten teillä on aiemmat raskaudet sujunut? Entä raskautuminen? Onko lääkitys ollut käytössä raskauden / imetyksen aikana?
 
Terve vaan kaikille! Täällä myös kolmas antaa odottaa. Yritystä jo 1,5vuotta. Ensimmäiset kaksi lasta 12v ja 10v (edellisestä avioliitosta) tärppäsivät ensimmäisellä yrityskerralla.

Lapsettomuushoitoihin olisi tarkoitus mennä syksyllä.
 
Tervetuloa uusille! Laitoin hieman summanmutikassa tietoja, pistäkää viestiä jos on muutettavaa :)

Meillä meni lomailu sitten vähän pidemmän kaavan mukaan, nyt ollaan kotiuduttu kunnolla. Palaan kommentoimaan kirjoituksia paremmalla ajalla...Mutta aika monella näyttäisi olevan jännäilypäivät käsillä, joten ilmoilkaa olotiloista! ;)
 
Nyt on lomailtu ja kerkeää taas fooruilemaan :)

Kierto näyttää ihan lupaavalta, välivuotoja ei oo vielä ilmaantunu ja menkatkin loppui 6 päivässä, nyt on ovulaatiopäivät hyödynnetty ja tulee taas tuskaiset pari viikkoa odottelua :) Miestä tuskastuttaa ehkä enemmän tää odottelu :D Sitten se vasta jännittääkin kun odotellaan rakenneultraan, toiveissa olis saada poika tänne akkavaltaan, vaikka itseä ei niin haittaisi saada 3. tyttö, niin ihana niimi olisi tiedossa :rolleyes:

Tarvikkeista meillä olisi vain sänky ja sekin pitäis kunnostaa, pinnat ei pysy ja niistä on viisi(vai kuusi?) pureskeltu koiran toimesta.. Pitäis paikata reiät ja hioa, mieluusti vielä maalata kun on lapset terottanu hampaitaan reunoihin :) Muutama vaatekkin on vielä, tosin kaikki pienimmät on jo kierrossa eteenpäin.

Onko monellakin ajatusta että ehkä se olisi sittenkin tyydyttävä kahteen olemassa olevaan? En tiiä mistä tuli taas yhtäkkiä tuo tunne.. Jotenkin epäilyttää tää koko vauvahaaveilu, mutta taas yhtäkkiä tulee niin pakottava vauvakuume ja toive sisaruksesta :D Mutta tosin molemmista tytöistä tuli sama tunne siinä vaiheessa kun en ollut testiä tehnyt, tämäkin siis kuulostaa jo lupaavalta vauvahaaveiden kannalta ;)
 
Täällä edelleen lomailu jatkuu, mut täytyypä taas kännykän kanssa aktivoitua.

Yk3 pyörähti käyntiin kunnolla eilen. Kierto oli tällä kertaa vähän lyhyempi, 27 päivää. Eli sen voi korjata tietoihin, vaikken kännykällä saa punaiseksi taaskaan. Kp2 siis tänään. Meillä on kaks edellistä tullu helposti parilla ekalla kierrolla, mutta ne onkin enemmän tekemällä tehty. Nyt haluan edelleen koittaa säilyttää rennon meiningin - saas nähdä, kuinka kauan se onnistuu! :D

Jmian kysymykseen liittyen: Viimeks eilen sain sellasia raivareita varsinkin isommalle uhmikselle, että aloin tosiaan miettiä, onko tällasella raivohullulla oikeutta edes haaveilla kolmannesta lapsesta. Fiilikset siis vaihtelee. Välillä taas iskee ihan valtaisa vauvakuume!!! Joten kai se ihan normaalia on, että välillä punnitsee kovastikin, mitä oikein haluaa...

Mutta uuteen kiertoon siis! Ehkäisy pysyy edelleen hyllytettynä, eli ainakin toistaseks vauvakuume voittaa! :)

Ja uusille tervetuloa mukaan kuumeilemaaan ja epäröimäänkin! :)
 
Nyt on mennyt kummaksi. Normaalisti mulla on ollu kierto säännöllisesti sen 30 päivää ja on alkanut vuoto. Nyt ei kuukautiset alkanutkaan ja kyllä ehdin pissiä tikkuun parhaimmillaan kahdestikin päivässä KUNNES kp 35 alkoi kuukautiset :( Ehdin jo ajattelemaan että nyt se tärppäsi. Ja tosiaan puoli vuotta yritystä takana. Kaksi aiempaa raskautta on tärpänny heti ja nyt ei sitten millään. Itellä semmoinen tunne että kaikki ei oo kunnossa. Oloa ei tietenkään paranna se että viime yönä kahdelle kaverille syntyi lapset.
 
Heips kaikki.
Mäki oon jääny vähän taka-alalle ja päätettiinkin jo kokonaan lopettaa yrittäminen. Sain itse vuoden määräaikaisen (toive) duunipaikan ja rakkaasta ratsastusharrastuksestakin tarjottiin valmennuspaikkaa.
Noh... kuitenkin nyt kiertopäiviä on 29 ja huomenna aamulla teen testin. Tein jo tänään päivällä, mutta en tiedä oliko se viivanpaikka vai haamu.

Onnea kaikille plussanneille !!!
 
Onnea Hispu, kyllä kaikki järjestyy. :)

Itselläkin vähän ristiriitaiset tunteet kolmannen lapsihaaveen suhteen.

Kahdella ekalla kerralla olen ollut kovin nuori ja jotenkin mentiin täysillä niis vauvanpinkeissä silmälaseissa eteenpäin. Nyt kun on aikaa kulunut useita vuosia väliää niin järki tulee mukaan kokoajan vahvemmin.

Mies ei ota osaa eikä arpaa näihin mun sisäisiin kamppailuihin, myönsi vain et helpompaa ois oottaa viel ainakin kolme vuotta että mäkin olen ollut hetken jossain töissä.
Pelottaa vaan jos ton varaan lasketaan kun voihan olla että jään työttömäksi suoraan opinnoista.

Joten taustailen oikein urakalla vaikka pitäis kai olla enemmän innostunut kun kierukka lähtee veks reilu kahden viikon kuluttua.
 
Hispu, asioilla on yleensä tapana järjestyä, ja voithan mennä töihin siihen asti kunnes äitiysloma alkaa :) Onnittelen, vaikket osaakkaan hehkutella asiaa :flower:


Viikko vielä odotella että viittis ees testata.. (oli ihan pakko tehä jo yks, jos vaikka ovis on ollu aikasemmin) :D Yllättävintä tässä on ollu se, että en muistanu valkovuotoa tulevan näin paljon, kierukan aikana sitä ei tullut juuri ollenkaan. Tai jospa tämäkin olisi lupaavaa raskauden kannalta :rolleyes: voi kuinka tuunkaan putoomaan korkeelta kun haaveilen :D
 
Onnea hispu! Asiat tuppaa järjestymään, joten toivotan onnea plussauksesta ja myöskin tulevaan työpaikkaan :flower:

Tsemppiä Vadelmia, yleensä näitäkin kausia tulee ja menee. Välillä toivotaan vauvaa kovasti ja välillä muut asiat tuntuvat tärkeämmiltä. Mulla on ajatukset muuttuneet monta kertaa tässä välillä kun on jo sen verran kauan tuota yritystä takana.....;)

Täällä on piisannut "lomakiireitä" eli kaikensortin kotiremontit yms. ovat vieneet aamusta iltaan.
 
Onnea hispu!
ON sen verran, että ovista olen yrittänyt tikutella (tosin hieman laiskasti) ja yritän pitää pään selkeänä. Turha stressi ei oo muuta kuin haitaksi tässä projektissa. Tosin stressiä on aiheuttanut muut asiat viime aikoina: asunto, auto, raha, yht äkkiä ilmaantuneet tilaisuudet, miehen työtilaisuus jne... Mun pikkusiskokin päätti aiheuttaa ylimääräisiä sydämen tykytyksiä muutama päivä sitten, kun hankki itselleen kunnon aivotärähdyksen. Soitti mulle että pysyy hereillä kunnes mun isä pääs hakemaan sen töistä lääkäriin. Hieman pelästytti kun äänestä oikein kuuli ettei kaikki ole ihan kohdillaan. Mutta onneksi ei ole tullut mitään ja pää paranee.
Lomalle olen lähdössä lasten kanssa ensi viikolla ja saankin sitten lomalla jännäillä saako testailla vai ei.

Ei muuta kuin plussatuulia tänne kovasti!
 
Ovista en mielestäni bongannut, mutta tämä ovisviikko on kyllä hyödynnetty hyvin ahkerasti. Saatiin jopa olla pari iltaa ihan kaksistaan miehen kanssa kun lapset oli mummolassa. ;) Juuri puhuttiin miehen kanssa siitä kuinka erilaista tämä on monen vuoden jälkeen. Meillä on lähes aina ollut hyvä seksielämä, tietty silloin kun kakkonen syntyi niin oli vähän hiljaista kun ei vaan jaksanut... Mutta nyt tuntuu kuin olis vieläkin parempaa kuin pitkiin aikoihin. Osataan olla rennosti ja pitää hauskaa. Eikä tämä ole sellaista hampaat irvessä yrittämistä. Ja hyvä niin.
Nyt on menossa kp 19 (muistaakseni) ja nyt vaan odotellaan et päästään kierron loppuun ja jännäilemään. Tänään on ollut outoa pahoinvointia, mutta ei tämä nyt voi olla raskauteen liittyvää... Aiemmissa raskauksissa pahoinvointi on alkanut viikoilla 6-9. Joten toivotaan ettei mikään mahatauti ole iskemässä...
Tsemppiä uuteen viikkoon kaikille!
 
Kuumottelis jo testata, loppuviikosta vasta vois uskoa näkyvän jotain, jollei täti tule kylään.. En tiedä sitten vaikuttaako hormoonien tasaantuminen vai mikä kun on rinnat kipeenä, vai onko ne kipeentyny silloin kun olkapääkin, piti kuopusta heilutella käsistä järvessä :D
 
  • Tykkää
Reactions: InkeriIisakki
Mä en kestä...
Mulla on edelleen kierukka mut väitän että tunsin et mulla oli ovis reilu viikko sitten, pari päivää oli verensekaista vuotoa..
Viimeisin vuoto oli vuos sitten, joten väitän et tää vauvakuume saa mun kropan toimimaan, oli kierukka tai ei.. :D

Ja nyt kärsin sitten pahoinvoinnista.. oikeesti testaan kohta. puuh. tai ehkä mä vaan kuvittelen tän vauvakuumeeni kans.
 
Viimeksi muokattu:
Tissikipu selvisi! Tänään tein testin, siinä oli haalea viiva :) Toivotaan että vahvistuu, onhan tässä vissiin muutama päivä vielä ennen kuin menkkojen ois pitäny alkaa :)

Täytyykin tarkistaa jostain nyt viime menkkojen alku, niin tietää mahdollisen lasketun ajan :rolleyes:
 

Yhteistyössä