Kolmatta kuumeilevien syksy 2013

Moikka

Josko tänne joukkoon mahtus tämmönen kohta 24v kahden lapsen äiti. Jätin pari viikkoa sitten pillerit pois, haaveissa saada miehen kanssa yhteinen lapsi, kun edelliset on aiemmista suhteista. :) Lopetin tosiaan minipilleriit enkä tiedä mitä odottaa, joten ei kai tässä voi muuta kuin ihmetellä ja toivoa, että saatas se oma pieni pian! :)
 
Tervetuloa Hymypallo takaisin!! Ja tervetuloa damys! :)

Onpa täällä ollut hiljaista! Itselläkin vauva-asioiden suhteen vain nyt odottelua. Reilu viikko pitää vielä jännäillä, miten tällä kierrolla käy! Töissä ja kotona kiireet jatkuvat, mutta yritän käydä täällä kyllä säännöllisesti päivittälemässä ja lukemassa kuulumisia.
 
Siis on kyllä tosi hiljasta täällä nyt! Jospa se tästä vielä virkistys.

Täällä nyt kp 12 ja eilen päästiin petipuuhat alottelee. On ollu kunnon köhä meissä kaikissa ja paljon univelkaa, niin ei oo aikasemmin jaksanu.. ja kuopus on nyt päivät roikkunu tississä (köhän takia kaipaa extraläheisyyttä eikä ruokakaan oikein oo maistunu), joten raskautumishaaveet ei nyt kovin korkealla ole. Mutta eihän siitä harjottelusta mitään haittaakaan ole. ;)
 
srz
Aamulla testi kehiin... mua kyllä jänskää tulos niin etten taida saada nukuttua :p
Hätäsen negan tein jo viime su ja ti mutta silloin ei menkat ollut edes myöhässä... huomenna tää äitee ei varmaan kauheen montaa kertaa "torkku-nappia" paina :D
 
Onnea srz!!! :) Siirränkö jo plussanneisiin?

Voih, täällä pitäisi vielä viikko odottaa tuomiota. Olen visusti päättänyt, etten tee testiä etukäteen. Esikoinen ei helpota tätä kuumetta yhtään, kun puhuu paljon vauvoista. Haluaisi kovasti pikkusiskon. :) Lisäksi töissä suunnittelevat jo ensi kesän sijaistuksia yms ja minä kun en tiedä vielä missä tilassa sitä ollaan, että osaisin edes ohjailla vaivihkaa oikeaan suuntaan. Muutama tuttavaperhe houkuttelee yhteiselle ulkomaanmatkalle ensi kesänä. Enpä osaa sanoa siihenkään mitään. He varmaan ihmettelevät, kun emme ole kovin innostuneita ainakaan vielä. Lisäksi alkaisi olla se aika, että siirretään vauvan tarvikkeita, vaunuja, leluja yms kiertoon. Vauvan vaatteista luovuttiin jo ajat sitten, mutta ihan kaikkea en haluaisi ostaa uutena. Äh, inhoan tätä ettei tiedä yhtään mitä tulevaisuudessa on. Taidan tykätä suunnitella asioita liikaa.
 
srz
Juu saa siirtää plussanneisiin :)

Mulla on kova pähkäily menossa miten selitän kavereille etten juo mitään synttäreilläni ens viikolla... huh... taitaa tää just ihimennyt flunssa saada kaverikseen keksityn antibioottikuurin tms... ;) En kyllä tiedä kauanko tätä sitten jaksais salailla... töissä en haluaisi kertoa vasta kun on pakko, enkä halua että lapsetkaan saa vielä tietää kun se odotus on niille taas sitten niin pitkä. 1 uskottu ystävä tietää jo koska hänkin plussasi pari viikkoa sitten :D En edes tiennyt että he yrittivät lasta. Vanhemmat varmaan pitää infota tässä pian, varsinkin jos pahoinvointi on samaa luokkaa kun kahdesta ensimmäisestä...
 
Onnea Srz :)

Täällä on tosiaan todella hiljaista ollut, eikä minullakaan ole sitten juuri kummempia juttuja tässä, ti kävin neukussa tekemässä negan ja ke-yön menkat alkoivat, joten 12.9 voi päivittää kp 1? YK2 (vaikka periaatteessa toukokuusta ollaan ilman jo oltu..)
En tippunut korkealta ja kovaa, kun olen tässä sairastanut viikon ja kuopus myös. Oli ihan hirveitä öitä ja päiviä tässä, teki mieli lyödä hanskat tiskiin koko jutulle ja antaa olla. Että näiden kahden kanssa saa riittää. Mutta nyt, kun kuopus nukkuu, itse en pysty kun sen verran edelleen oon kipeä.. mutta nyt taas se biologinen kello tikittää.. saa nähdä nyt mitä tässä. toisaalta ja toisaalta. toisaalta miettii että tuleeko sitä 3 oikeasti kun melki puoli vuotta tässä oltu ehkäisyä, toisaalta ei oo kiirekään, toisaalta en jaksa odottaakaan, kyllä on mutkikasta. sitten just alkaa miettiin ketkä kaikki just raskautuu ja saa niitä vauvoja, ne joilla ei ole siihen minkäänlaisia edellytyksiä ja sitten itse tässä mennään ihan hyvin, raskaus odotuttaa vaan. Imetystä oon vähentänyt paljon, enää oikeastaan 3 kertaa päivässä mennään. Mutta täytyy nyt miettiä mites tästä eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Sairastelu lasten kanssa on kyllä tosi rankkaa. Itsekkin olen silloin miettinyt, että kait sitä on masokisti kun haluaa yhden vielä lisää. Mutta nyt taas kun ollaan terveitä ja arki lähtenyt jotenkin rullaa lomien jälkeen, niin kyllä se vauvakuume taas kovenee. Eilen vielä näin kaveria, joka sai kolmannen lapsen viime keväänä. Se oli niin levollinen ja onnellisen oloinen. On kuulemma ollut niin ihana kesä ja kaikki mennyt tosi hyvin. Niillä tietysti ollut helppo ja tyytyväinen vauva. Oli kuitenkin ihana nähdä, että kaikki voisi mennä niinkin hyvin. Toisaalta ei helpottanut vauvakuumetta ollenkaan ;)


Mites teillä muilla, osaako lähipiiri odottaa teiltä kolmatta? Meillä tulisi kaikille varmasti todella suurena yllätyksenä. Lähinnä kaikki nauraa ajatukselle, että me hankittais tähän kolmas. En usko, että kukaan osaa odottaa sitä. Ainoastaan pari lähintä ystävääni, joille olen asiasta vihjaissut. Ja tiedän, että isovanhemmat eivät varmaan aluksi todellakaan pitäisi ajatuksesta :(
 
Kiireinen on totisesti syksy... Lukemassa olen käynyt säännöllisesti, mutta kirjoittelut on jääny...

Onnea plussanneille! :)

Meillä lähipiiri, erityisesti minun vanhemmat, toivovat hurjasti vauvaa perheeseen. Miehen äiti on kuollut ja isä melkoinen erakko, joten sieltä suunnalta ei painostusta ole. Äitini on miettinyt jo nimetkin valmiiksi. Vaikka en ole kyllä sanonut, että ollaan toimessa :D

Meillä aina syksy hurahtaa yhteisten harrastusten parissa. Käydään miehen kanssa sienessä ja metsällä sorsassa. Mukavia hetkiä. Eilen kun lapset olivat menoissaan, niin vietimme käytännössä koko päivän sängyssä, kiinalaisesta vaan sapuskat ja loikoilu jatkui. Ihana päivä oli. Välillä mietin, kuinka maltan luopua tästä kaikesta kahdenkeskeisestä vapaa-ajasta...

Ensi kuussa miehellä on kontrollit syöpäklinikalla. Stressitaso kasvaa, kun aika lähestyy. Toki oletamme kaiken olevan kunnossa, mutta salakavala tauti kun on niin aina vähän jännittää.

Olen miettinyt sitäkin, että jos syöpä uusiutuu, niin miten maailmassa kykenen hoitamaan vauvaa siinä tilanteessa :'(

Mutta tässä kierrossa ovis hyödynnettiin kyllä huolella. Ehkä elämä kantaa..
 
Mulla on tänään kp 19 ja aikas voimakasta juilintaa alavatsalla. Muistaako kukaan ihan alkuraskaudesta tuollaista oireilua? =)

Omista raskauksista niin kauan, etten muista yhtään minkälaisia "esioireita" oli...
 
Cherise nyt alkaa taudit olemaan hieman jo takanapäin, kunhan itse tästä vielä kohentuu.. Lähipiirin mietteitä kolmannesta: Anoppi rakastaa lapsia, olisi varmaan maailman onnellisin, mut mun puoli olis järkytyksestä shokissa.. mä oon ainokainen ja mun perhe ei oo ehkä niin tiiviisti mun kanssa ees tekemisissä, on menneisyydessä niin monenlaista mutkaa. Mä oon aina ollut sellainen jonka pitää miellyttää kaikkia, nyt haluaisin että tää kolmonen ON IHAN MUN OMA ASIA (ja miehen siis.. ;) ) paikkakunta jossa asumme, täällä on paljon lapsia, se ei olis ongelma kylläkään. Ihana kuulla että hyvä fiilis jäi ystäväsi perheestä <3

Marmeli
Muistan kuin eilisen miltä tuntui kun aloin odottamaan kakkostani. Hyödynnettiin ovis kivasti ja noin viikko siitä alkoi vasemmalla munasarjassa tuntua semmoista vihlontaa ja kuplintaa. Lämmöt kohosivat iltaisin
Ehkä se on Sinulla Sitä?! :)

Omaa napaa: Mulla tosiaan oli tossa hetken aikoja, jolloin mietin että joo nyt hanskat tiskiin. No, nyt sitten palasi tuo kuume takaisin ja jos se vaavi meille suodaan niin tervetuloa :) kun tässä nyt on mennyt jo aikaa ilman ehkäisyä, niin jatketaan nyt sitten. Voihan tähän mennä vaikka vuosi. Ei voi tietää kukaan. Katsotaan, kunhan vain pääsisi punkkaankin joskus.. ollaan oltu miehen kanssa niin väsyneitä että eilen nukahdettiin vain ;) heh. Onko meitä todella näin vähän täällä? Huhuu kaikki!
 
En muista, että mulla olisi ollut minkäänlaisia oireita alkuraskaudessa. Toisaalta ei mulla ainakaan juili alavatsa normaali kierrossaeli voisihan se jotain kertoa. :)Flunssaa oli molemmissa jo ennen plussaa, mutta en tiedä oliko sattumaa vai voiko liittyä raskauteen. Mutta eiköhän kaikki normaalista kierrosta poikkeava oireilu ja etenkin pienen oireilut alavatsalla voida laskea lupaavaksi merkiksi ;) Peukut pystyyn!

Kirjoitin viime kierrossa joka päivälle oireita ylös (jos jotain siis oli), jotta voin sitten tässä kierrossa verrata oireitani siihen. Kaikki oireet yhtälaisia, ainoastaan erona se, että nyt menen vuorokautta edellä edelliseen kiertoon verrattuna. Jos tässä olisi siis jotain perää, niin menkat alkaisi perjantaina. No toivoa edelleen on, että menkkoja ei kuulu ainakaan puoleentoista vuoteen ;)
 
Kiitti kolmiliini ja cherise kokemuksista! Oon eilisen ja tän päivän kuulostellut vatsaa yli-innokkaasti... Alavatsalla, juuri kohdun alueella on myös elohiiri esiintynyt pariin otteeseen.

Voih, jännittää :)
 
srz
Meiltä ei kyllä kukaan odota kolmatta... suvussa kaikilla aina ollut 2 lasta ja mun vanhemmat veivät meidät sukukuvaan ja kuvaajalle julistivat että tässä on meidän lapset ja lapsenlapset, näillä mennään :D

Äidilleni olen aina kertonut heti raskauksista ja kerroinkin tänään hänelle ja meinas mummu tipahtaa tuoltilta ja karjas että TÄ ?!? :DD Mutta eiköhän tuo saa nopeasti pureskeltua asian ;) mun isä otti asian suhht rennosti, hymyili vaan :)
 
Srz, kiva kuulla, että ei sentään tota pahempi reaktio! :) Meillä kun tosiaan vähän sama tilanne. Vaikka kovasti odotan raskautumista ja vauvaa, niin en odota sitä, kun joutuu lähipiirille kertomaan. Se on tietysti vähän masentava puoli tässä. Omat vanhemmat haluaa, että luon uraa. Äh, kyllähän mä ehdin töitä tehdä vielä monta kymmentä vuotta. Miehen vanhemmat olisivat varmaan kauhusta kankeina! Anoppi alkaisi varmaan itkeä kauhusta. Se ei ikinä haluaisi meille kolmatta, vaikka kaksi ensimmäistä ovatkin tosi rakkaita. Pelkää, että meidän perhe ei jaksa enää kolmatta. Tiedän, että meillä on ollut rankkaa viimeiset vuodet jo pelkästään kahden kanssa, mutta... No meidän asiahan tää on. Sen takia en yrittämisestäkään hiisku sanallakaan. Mutta olsiihan se ihanaa, jos lähipiiri voisi iloita meidän kanssa, jos sellaiseen tulee joskus aihetta :)

Täällä on loppuviikolla muitakin jännäilijöitä itseni lisäksi. Hymypallo, OneMore? ja Missah, mitäs teille kuuluu? Onko oireita suuntaan tai toiseen? Milloin ajattelitte testata jos menkkoja ei kuulu? :)
 
Mä olin niiiin varma, et tärppäsi, mutta taas se nähtiin, että nainen saa raskauoireita tehtyä itselleen. Mulle siis voi päivittää KP2 ja kierto on nyt sittenkin 28-30 YK2

Mies taisi olla enemmän pettynyt kuin minä. Vaikka jotenkin oli niin varma fiilis, niin ei pettymys ollut suuri. Nyt vaan yrittämään kesäkuun vauvaa =) Ovistestejä just tilasin lisää.

Ihanaa syksyä kaikille, ja paaaljon plussa tuulia :heart: Mä käyn kyllä päivittäin lukemassa ja nyt yritän tsemppaa kuulumisten kirjoittelun kanssa =)
 
Yritän nyt ensimmäistä kertaa kirjoittaa tänne palstalle, joten saa nähdä onnistuuko.

Haluaisin liittyä mukaan. Meillä on nyt kolmas yrityksen alla, eli yk2 menossa ja jo kp10/28-35

Poistettiin kierukka elokuun alussa, ja siitä sitten yritys on alkanut. Viime kierrossa oli monenlaisia oireita ja lopuksi menkat vielä viikon myöhässä normaalikiertoon joka oli ennen kierukkaa 28 päivää. Kun molemmat lapset on vielä tärpänneet ensimmäisestä kokonaisesta yrityskierrosta, niin teinpä sitten varmaan 8 raskaustestiä joista kaikki tietenkin negoja. Joten lopulta oli kiva että edes menkat alkoi. Saas nähdä millanen tää kierto on.

Mutta siis kuume on kova, ja yritän ottaa tän yrittämisen rennosti ;)
 
Kp:issä 32/27-30 mennään :whistle:

Tuntemukset on sekalaisia..turvottaa, pissattaa, janottaa, väsyttää, viluttaa, mahaa nippailee!! Selkä EI oo kipee, mikä yleensä ennen menkkoja on. Valkovuotokin loppui muutama pv sitten, nyt ei tuu yhtikäs mitään. Vaikka koko ajan on tunne, et nyt hulahtaa :D
 

Yhteistyössä