Kolmatta kuumeilevien TALVI 2012-2013

Huomenia, kp 29/29-31 menossa eikä menkkoja näy, vielä. Alamahalla vihlaisuja, tiedä sitten ovatko merkki menkoista vai mahdollisesta raskaudesta. Odottelen ja seuraan tilannetta :) Onneksi alkoi lomavikko niin ei tarvitse töissä jännitellä. Sidettä pidän kuitenkin varmuuden vuoksi.

Viimeksihän menkat alkoi kun kierto oli venynyt kp 34 asti. Mutta normisti kierto on ollut 29-31. Joten jännityksellä odottelen mitä tapahtuu. :)
 
Tiistai 5.2.2013





Mukana kuumeilemassa:

Nimimerkki................kiertopäivät.....yrityskerta.....ikä.....lapset

Ole luonani aina........kp 68/28.........yk 2..............24.....01/09, 06/11
hemu2.....................kp 65/?...........yk 2..............32.....07/07, 01/09

Tintti83....................kp 47/33.........yk 6..............29.....09/09, 03/11
EiKahtaIlman3..........kp 46/25-30.....yk 2..............30....-08, -11


Aliila........................kp 32/28-36......yk 7..............30.....-07,-09
Sanna-M..................kp 31/29-31......yk 3...............-.....12/7, 01/10

dita..........................kp 26/29..........yk 5..............30.....-07, -09
Kauniina Päivänä Tuut..kp 27/27......yk.....................35......3/00, 9/04
Aotearoa.................kp 25/??............yk 1................30........01/08, 02/09
Kettula....................kp 22/28-33.......yk....................27.......06/08, 04/10
Viola30....................kp 20/27...........yk 2.............?........?,?
Tria.........................kp 19/28..........yk 2..............28.....01/11,01/11
Linttu......................kp 21/(28)..........yk 1...............?.......8/09,5/11
NuVe.......................kp 18/28-30.....yk 4..............27.... -07, -09

Mamimamimami.........kp 10/29...........yk 2...............29.....-05, -07
Usvametsän neito......kp 4/28..........yk 5..............29..... -07 ja -09
ViiruP.......................kp 4/29..........yk 5.............25......09/11, 11/08
Kuume84....................kp -/--................yk 2............?.......07,08
keksipurkki.................kp -/25-26......yk16..............25...... 09/08, 11/10


Taustailijat:
Jenny90
Kettula
Angelbird
Klementiini



Plussannneet:
lokakuu
Pupurtti.....................yk 2
Alabama....................yk 1
Tillukas......................yk 5
amylee.......................yk 1
marraskuu
Äitikissa.....................yk 8
Terp..........................yk 2
Äidin onni...................yk 2
Toive3.......................yk 1
Kemai........................yk 3
Väpä08......................yk 1
joulukuu
liiisu...........................yk 5
Buster84.....................yk 1
Jennamaria..................yk 1
Casper77....................yk 1
Astre.........................yk 2
Härkäneito...................yk 3
Suan...........................yk 1
Tammikuu
Suhveli........................yk 4
Toive Pikkukolmoselle....yk 2
mammu991..................yk 8
Tytymamma.................yk 6
Maana-mamma.............yk 1
Villanen........................yk 1
Helmikuu
helmikoo.......................yk 1



Päivitykset mielellään näkyvällä värillä. Kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Netti ei oo pelittäny koko päivänä!! Argh! Ja just ku olis ollu tännekin "tarvetta" kirjottaa!

Ekaks kuitenkin onnittelut plussanneille! :heart:
Ja halit :hug: negan kohdanneille!

Mutta, mutta Omaa Napaa: nyt on menossa jotain jännittävää (omasta mielestä siis :LOL:). Olin siis aiemmin aika varma, että en enää tässä kierrossa ovuloi, kun ei ollu ollu mitään tuntemuksia siihen suuntaan (edellisessä oli jo samoilla kp:llä tuntemuksia). No, keskiviikkona rupesin noudattaa vhh ruokavaliota kun netistä luin paljon sen hyödyistä pco:sta kärsiville. Perjantaihin asti oli aika huono olo, väsytti ja närästi. Eilen ja tänään oli tosi hyvä olo, koko kehosta on silminnähtävästi lähteny turvotukset ja mikä parasta, aiempi kuivakausi tuntuis olevan ohi. Limoja tullu eilisestä, tänään turvottaa alavatsaa. Jospa siis ovis sittenkin! En oo meinannu tikuttaa eli vaan näitten tunteisen mukaan fiilistelen.
Sori oma napaisuus!

Tria 17/28-? Yk 2
 
Hailakkaa pinkkiä vuotoa löydetty. Voihan nenä. Jospa ne menkat sieltä sitten tulee. Hö. Iloista silti, kierto lienee lyhempi kuin 28 :) .. tai sitten olen hormooneiltani sekaisin.

Mukavaa viikkoa kaikille kuitenkin!
 
Kettula kiva kun jaksat päivittää listaa. Toisinaan selaan puhelimella, enkä sillon saa noita värillisiä tekstejä eli korostelen sit jos/kun koneella selaan ja jos on tarvetta :)

Jos en nyt aivan väärin laskenu, ni mulla on tänään kp 18/28 . Toi kierron pituus varmaan muuttuu jos se ovis oli vasta nyt.

Meneekö teillä auto vaihtoon kolmannen myötä? Joko on selvillä mikä se auto sitten olisi? -kiinnostuksesta kyselen, sillä meillä todennäköisesti menis, muttei vielä olla päätetty et mikä se seuraava auto sit olisi.

Muoks* tuollahan näkyykin oikee kiertopäivä, mitähän sekoilen :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Nyt alkoi päänsärky,yleensä se on myös merkki menkkojen saapumisesta ainakin mulla
Toivottavasti ne menkat ei kuitenkaan tuu. Myös alavatsa nippailut jatkuu,tää odottaminen
On niin tuskastuttavaa :| taidan tänään kuitenkin kurvat apteekin kautta,jos mitään
Ei tapahdu.

Sanna-M ja kp 30/29-31...
 
Viimeksi muokattu:
Kettula, kiva kun lisäsit plussanneisiin, toivotaan että siellä pysytäänkin! =)

Tästä nyt tulikin oikea pikapyrähdys täällä kuumelijoissa. Hyvä tietysti niin, mutta sitä oli taaskin vaan valmistatutunu paljon pitempään yritykseen. Ihan valtavasti plussa onnea teille kaikille!!! Ja mukavaa kevään odotusta. =)
 
  • Tykkää
Reactions: Linttu
Jos oikein laskin omat kp:t niin mulla olis tänään maanantaina 20/28? ja Yk on tosiaan 1 Tosin tuo kierto voi olla ihan mitä tahansa kun tämä on eka kierto kierukan pois oton jälkeen.
Aiemmin olin tuntevinani oviksen viime ke-to, mutta nyt olen aika varma että se olikin vasta la. Oli niin karmeat alavatsa polttelut jotka säteili selkäänkin... Ikinä ei ole mitään vastaavaa kipua ollut, ei ennen menkkoja eikä oviksen aikaan.

Autoasiat kiinnostais muakin, meillä on nyt farmari focus. KOlmea istuinta, tai siis kaukaloa telakalla ja kahta istuinta ei sinne saa takapenkille millään. Jos kaukalon laittaisi etupenkille, ei siltikään takapenkille mahdu enää kolmatta kyytiläistä. Eli oletettavasti meidän on pakko vihtaa autoa jos kolmas lapsukainen tulee. Mahtaisiko jo mondeoon mahtua kolme istuinta/kaukalo+2 istuinta takapenkille? Tai jos yksi istuin olisi etupenkilä, mahtuisiko takapenkille 2 istuinta +aikuinen? Seitsenpaikkaisia autoja kun on niin vähän olemassa ettei sellainen oikein innosta.
 
Täällä menossa kp 25/29 vähän on taas semmosia tuntemuksia että oiskohan meilläkin vihdoin tärpännyt, mutta tuskinpa, minä vaan oon hyvä kehittelemään itelleni vaikka mitä tuntemuksia ;)

Eli saanen ilmoittaa nyt teillekin nämä mun "raskausoireet", kenellekään muulle kun en niistä mitään viitsi mainita joten te joudutte nyt mua kestämään :LOL:

- melko pian oviksen jälkeen ajoittain huono olo ja väsymys, ehkä liiankin aikaisin...
- hiiva, tai jokin muu saatanallinen tulehus alapäässä alkoi 7vrk oviksen jälkeen, ja jatkuu yhä|O
- paha olo oli väliin poissakin mutta nyt takasin, tänään etoi töissä koko päivän ja painostava väsymys on ilmaantunut
- tein tänään mielenkiinnosta ekaa kertaa ovistestin ovisajankohdan ulkopuolella ja testiviiva oli melkolailla yhtä paksu kuin kontrolliviiva, pitänee kokeilla huomenna uudelleen

No tässä oli nyt nämä akuutimmat oireet..

Ja voi hitto tätä mun alakerran kirvelyä/kutinaa!!! Canestenin puikon laitoin torstaina ennen nukkumaanmenoa ja siitä asti olen myös rasvaillut kyseisellä rasvalla tunnollisesti. Väliin tuntu että alkaa hellittämään mutta nyt taas oireilee niin että ei tiedä miten päin olis. Ehkä käyn huomenna työterveydessä vilauttamassa, jotta sais diagnoosin ennen kuin hakee uutta Canestenkuuria. Mulla on hiiva tosiaan ollu muutaman kerran joskus 10v sitten ja uimahallin veestä sen silloin olen saanut.

Ihanaa kun täällä on muitakin jännäilijöitä! Anteeksi kun nyt näin omia asioitani kirjotin, syyhy on kova ja lapset vaatii nukuttamaan:ashamed:
 
Täälläpä on monella odottava tunnelma! Kunpa niitä plussia nyt tulis. Kettula, kiitti päivityksestä. Mulla on molemmissa raskauksissa oviksen jälkeinen lisääntynyt valkovuoto tietänyt plussaa.

Kukas se kysyikään siitä aukkarista. Mullehan se tehtiin, siinä siis laitettiin sitä varjoainetta tuubiin ja samalla ne puhdistui, vasen oli ok, mutta oikealla näytti olevan jotain häikkää. Kuitenkin, just tuossa kierrossa sitten ovis oli oikealta ja raskauduin, joka tosi päätyi km:eek:on. Kun mulle se tehtiin, olin keuhkokuumeen jälkimainingeissa ja se sattui tosi paljon (varmaan just ton sairauden takia). Nyt kun oon seuraillut kroppaa, jos ovis on vasemmalta, mulla on paljon enemmän limoja etc. oireita kun oikealta puolelta (oletan siis et joka toinen kierto toiselta ja joka toinen toiselta puolen). Vähän epäilen ettei oikealta siis ovis onnistu. Mulle on tehty pari vatsanalueen leikkausta, joten sieltä kuuluma kiinnikkeitä tulee ja myös noihin tuubiin vaikuttaa. Ja oikea munasarja on mulla kiinni jossain, se on paljon ylempänä kuin normaalisti, gyne saa aina oikein kaivamalla kaivaa.

Oon ollut tosi väsynyt ja huonolla tuulella nyt monta päivää. Jos oikein oireita kaivamalla kaivaa, nännit on vähän kipeät, tänään muljalteli mahassa (mahd. kiinnittyminen?) ja tää järkky väsymys ja hermona olo. En tiiä.. No, onneksi tässä on kaikenlaista tapahtumaa melkein joka päivälle, ei tuu liikaa kuunneltua kroppaa.

Viola ja kp 19 (niin ja yk 2)
 
Viola minä kyselin tuosta toimenpiteestä ja kuulostaa siltä että sulla on melko sama homma kuin mulla! Meillä esikoista yritettiin 2,5 vuotta sitten tehtiin tuo ssg. Mulla ilmeisesti siinä lähti vasen puoli auki (oikea jäi tukkoon) ja samasta kierrosta aloin odottamaan meidän esikoista! Toinen lapsi tulikin lyhyellä ikäerolla heti ensiyrittämästä. Mulla kans otti ihan saakeli kipeetä ssg, synnytyssupistuksia tuli ja gynen mukaan johtuivat tukoksista. Nyt mulla olis tuo tutkimus ens kierrossa ja tarkotuksena on selvittää onko uudelleen tukossa, ja jos on, niin lähtiskö taas huuhtomalla auki.. Jännittää tulos, eli mitä jos taas tukossa eikä lähekkään enää auki, sekä tietysti se kipu|O Tosin mulla tämä hiiva tms, ja jos ei ala paraneen niin joudun varmaan siirtää toimenpidettä kuukaudella, harmi!
 
dita Anteeksi, ääneen naurahin täällä " työterveyshuollossa köydä huomennna vilauttamassa." :D Tiedän kyllä, hiiva on tosi vittumainen. Mulla ollut kaks kertaa, sillon kun odotin nuorimmaista. :/

Auto asiaa Meillä on tällä hetkellä v70 volvo, sinne ei mahdu yhtä kaukaloa+jalusta, nuorimmaisen istuinta ja esikoisen turvavyöistuinta. Meillä ollaan ajateltu vaihtaa volkkarin touran tai pösön partner teepee. Ite tykkeisin pösöstä, liukuovien ansiosta. Parkkipaikoilla helpommat kun aukee auton kylkeä myöten. Ja ite pääset paremmin laittamaan kakaroita kyytiin. Tourani on taas ulkonäöltä parempi.. Mutta niin.. Pösö kai se sitten on. Koira ja vaunut pitää myös sopia kulkemaan mukana. Jos olis rahaa, niin sitten saisin unelmien auton, mikäs muukaan kun volvo, xc90. Sellanen olis upee. Aivan mahtava.. :)
 
Huomenta, testit negaa edelleen. Nyt jo kp 31/29-31 voihan tietysti olla että menee kiertopäivät 34 asti kuten viimeksi.. :/ En vaan jaksa tätä odottelua.. Vois jo menkat alkaa jos on alkaakseen niin pääsee uuteen kiertoon. :)

Päänsärky hellittänyt ja nippailua alamahalla en ole juuri huomannut enää.. Toivotaan vielä että plussa tulisi mutta ei tää nyt hyvältä näytä kun testit edelleen negaa..
 
Sanna-M sullapa on jännät päivät! Jospa se plussa sieltä vielä tulisi, varsinkin jos kierto pitempi, ni hyvin voi vielä näyttää negaa. Plussa tuulta sinne päin!

Ditalla kans jännät paikat! Musta on kiva kun täällä saa hehkuttaa omia oloja. Ei niitä niin kehtaa ulkomaailmassa huudella :D

Omaa napaa: voin melko varmasti sanoa, että ovis oli eilen. Sen verran oli turvotusta ja kipuiluja alavatsalla. Kävellessä tuntui jomottavaa paineen tunnetta varsinkin vasemmalla ja illemmalla esim. istuminen oli työlästä. Havaitsin kans muutaman päivän ajan limailuja, tänään jo kuivempaa. Tänään myös turvotus ja paineen tunteet helpottaneet eli luulenpa nyt olevan dpo1. Joka tapauksessa peittoja on heiluteltu eli nyt vaan jännäämään.

Ja vielä kaikille kuumeilijoille pluuuussssiiiiiaaa! :)

Ps. Näin Runebergin päivänä, meinaatteko herkutella runebergin tortuilla? Iltasanomien sivuilla: "Parhaan Runebergin tortun kosteuden haistaa koko huone" ja "Meinaatko vääntää torttusi itse?" :LOL: Sori, köyhä huumori... :D
 
Helmikoo onnittelut plussasta!

Ajattelin kysellä noista teidän luteaalivaiheen pituudesta? Onko teillä yleensä tuo 14 vai onko sellaisia joilla tuo aika olisikin pidempi!? Itse olen alkanut nyt epäilemaan onko tuo pidempi luteaalivaihe se joka pitkittää tuota kiertoa!?

Menkkoja ei siis vieläkään kuulu. Nyt menossa KP 32. Ovulaatio oli tuon ultran ja limojen mukaan ma 21.2, eli tuo 14 päivää olisi nyt täyttynyt. Ajoittaista vatsan juilimista on. Testin tein eilen ja negaahan se näytti. Testin herkkyys oli tuon 25IU.

Tämä on niin ahistavaa. Sanna-M voin jotenkin yhtyä tuohon sinun aikaisempaan kirjoitukseen. Miksi menkkoja ei kuulu, vaikka ovulaatio on ihan selvästi saatu kiinni. En tiedä pitää odottaa muutama päivä ja tehdä uusi testi.

Ditalleoikein paljon tsemppia noiden tuntemusten kanssa. Toivottavasti tunteet vain vahvistuu. :)

Tuossa päivytyslistassa on noita isoilla päivillä olevia, jotka ei enään niin aktiivisesti ole mukana. (Ovat saattaneet plussata, mutta eivät ole ilmoittaneet yms.) Pitäiskö heidän päivät "nollata" tai siirtää taustailujoihin!? Mitäs mieltä muut on?
 
Mä en enää ole päivittänyt niitä isoilla päivillä meneviä..Ehkä ne voisi tosiaan poistaa listoilta, kun eivät ole itse enää aktiivisia.

Lisäsin itseni listoille, kun kerran täällä kiertoja jännäilen. :)

Meillä on kesällä tarkoitus vaihtaa auto isompaan ihan käytännön syistä, vaikka kolmatta ei tulisikaan. Haaveilen sellaisesta Seat Altea XL:stä tai Volkwagen Touranista. Reissataan usein mun vanhempien kanssa, niin olisi kiva jos kaikki mahtuisivat samaan autoon. Kyllähän sinne vielä yksi vauvakin mahtuu. :D
 
Ähäkutti kaverin suosituksesta törsäsi predictor (?) Varhaiseen testiin. Nega tietty. Pitääkin toivoa niin paljon, vaikka oireita ei ole, että silti siellä jotain olisi. Huokaus.

Meillä on kaksi pientä autoa ja niillä pyritään pärjäämään. Ollaan eletty kahden lapsen (vauvan) kanssa ilman autoa, joten yritetään mennä sillä mitä on. Tahtosin tosin kovasti toyotan auriksen farkkua. Jos olis rikas niin sitten!

Tapetoidaas taas vähän ja rakennetaan pesää ;)
 
Keskiviikko 6.2.2013





Mukana kuumeilemassa:

Nimimerkki................kiertopäivät.....yrityskerta.....ikä.....lapset


Tintti83....................kp 48/33.........yk 6..............29.....09/09, 03/11
EiKahtaIlman3..........kp 47/25-30.....yk 2..............30....-08, -11


Aliila........................kp 33/28-36......yk 7..............30.....-07,-09
Sanna-M..................kp 32/29-31......yk 3...............-.....12/7, 01/10


Kauniina Päivänä Tuut..kp 28/27......yk.....................35......3/00, 9/04
dita..........................kp 27/29..........yk 5..............30.....-07, -09
Aotearoa.................kp 26/??............yk 1................30........01/08, 02/09
Kettula....................kp 23/28-33.......yk....................27.......06/08, 04/10
Linttu......................kp 22/(28)..........yk 1...............?.......8/09,5/11
Viola30....................kp 21/27...........yk 2.............?........?,?
Tria.........................kp 20/28..........yk 2..............28.....01/11,01/11

NuVe.......................kp 19/28-30.....yk 4..............27.... -07, -09
Mamimamimami.........kp 11/29...........yk 2...............29.....-05, -07

Usvametsän neito......kp 5/28..........yk 5..............29..... -07 ja -09


Kuume84....................kp -/--................yk 2............?.......07,08
keksipurkki.................kp -/25-26......yk16..............25...... 09/08, 11/10


Taustailijat:
Jenny90
Kettula
Angelbird
Klementiini
Ole luonani aina
hemu2
ViiruP




Plussannneet:
lokakuu
Pupurtti.....................yk 2
Alabama....................yk 1
Tillukas......................yk 5
amylee.......................yk 1
marraskuu
Äitikissa.....................yk 8
Terp..........................yk 2
Äidin onni...................yk 2
Toive3.......................yk 1
Kemai........................yk 3
Väpä08......................yk 1
joulukuu
liiisu...........................yk 5
Buster84.....................yk 1
Jennamaria..................yk 1
Casper77....................yk 1
Astre.........................yk 2
Härkäneito...................yk 3
Suan...........................yk 1
Tammikuu
Suhveli........................yk 4
Toive Pikkukolmoselle....yk 2
mammu991..................yk 8
Tytymamma.................yk 6
Maana-mamma.............yk 1
Villanen........................yk 1
Helmikuu
helmikoo.......................yk 1



Päivitykset mielellään näkyvällä värillä. Kiitos!
 
Meillä on kaksi pientä autoa ja niillä pyritään pärjäämään. Ollaan eletty kahden lapsen (vauvan) kanssa ilman autoa, joten yritetään mennä sillä mitä on. Tahtosin tosin kovasti toyotan auriksen farkkua. Jos olis rikas niin sitten!
Jos vaan olis mitenkään mahdollista niin ilman autoa koittaisin minäkin pärjätä, mutta kun asutaan täällä korvessa niin pakko olla sellainen auto johon mahtuu koko perhe kerralla. Matkaa sivistykseen, eli lähimpään ruokakauppaan (;) ) on kuitenkin 15km, niin kävellen ei pysty kulkemaan, eikä julkisetkaan kulje. Ja kaksi autoa on tarpeellista olla myös, mutta toisen auton on meillä lähes pakko olla paku, joten sen kanssa ei nytkään kaikki mahduta kulkemaan.

Toivotaan että kaikkien negat muuttuu vielä plussiksi, onhan tässä vielä toivoa niin kauan kunnes menkat alkaa :)
 
Katoppas kun työnty vielä tälle samalle sivulle tuo keskiviikon päivitykset.. Siirsin itseni tuonne taustailijoihin, jos se olis vähä vähemmän ressoova kun ei nää koko ajan kiertopäivä ja oo vaan oottelua, jos sais nyt otettua vähä lunkimmin.. Joo.. Montakohan kertoo oon jo tuonnii sanonu..- :D
 

Yhteistyössä