***KOLMATTA LASTA KAIPAAVAT***

Toivotaan Jennyli että vehnänalkio on maineensa veroinen :)

Minä olen PK-seudulta ja tuleva synnäri on Kättäri. Haikaraan haluaisin kovasti, kuten kaksi aiempaakin kertaa (siis olisin halunnut, mutten päässyt ), mutta koska minut leikataan joka tapauksessa niin se on mahdotonta.

Ihmeen paljon mahaa nipsii jo, olisikuin ihanaa jos ovis tulis silloin kuin "normaaleilla" ihmisillä. Luin muuten jostain netistä että kasvissyöjillä olisi pidempi kierto. Minä siis olen kasvissyöjä ja kierto on 40-50. (Siis ne 2 kiertoa mitkä olen rekisteröinyt; 1. kun aloin odottaa esikkoa ja se 2. joka meni juuri kesken tätä kolmosta yritettäessä). Luomukiertoja on elämässäni ollut niin vähän :ashamed: että vaikea sanoa onko se pidentynyt kun aloin kasvissyöjäksi n. 8 vuotta sitten.

Niin ja meillä on lapset 4, sekä 2,5 vuotiaat riiviöt.

Terkuin P123 ja hirmuinen kuume
 
joo, olipas hienot tummennukset tossa äskeisessä viestissä :LOL:
mulla on poika vähän reilu 3v ja tyttö 7,5kk.
mikäs toi vehnänalkioöljy juttu on?Siitä en oo kuullukkaan vielä.
jennyli missäspäin pirkanmaata asustelette?
 
Uutena täällä kirjoitellaan...

Täällä kolmatta alettu todella odottelemaan... =)
Clomihexalit ja Terot taas käyttöön, kun luomusti ei vaan onnaa... :/

Toivotaan, että tässä kierrossa saadaan tuulta purjeisiin kp. 3/....
(kierrot kun on ollu mitä tahansa 45-90 väillä). Teroilla voi olla toivoa kierron tasaantumiseen taas edes vähän.

Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä niille jotka kuumeisesti odottelevat plussia

:heart:
 
Hei, mäkin kyselisin tota vehnänalkioöljy-juttua? Mikä se on? Greippimehua kokeiltu ja sit menetin siihen uskoni ja jätin pois... =) samoin toisinaan muka nosteltu peppua tyynyil ylöspäi jos ne siipat liukuis muka sinne johkin :LOL: :LOL: et kaikki hullutukset otetaan vastaan. Noista ei ainakaa ole ollut apua :LOL: :LOL:
 
J84
Heipsan! Tervetuloa lössiin vilver :wave:

Jennyli, Wautsi wau mikä saldo :D , nyt vain vako itämään :p Onnea!!

(.)Viivanpaikka oli edelleen saldona ja ilman väriä, et en mää kyl enää usko ihmeisiin. Kierto nyt sit vain on sekaisin ja ei auta muuta kuin tutkailla omaa kehoa paremmin. Tähän kiertoon en ota muuta kuin tuon lämmön mittaamisen aamuisin. Tai nooh..voishan tuota greippimehuu juua, mut taitaa olla jo myöhäistä, kun on jo kp12 menossa. Mut ovistuntemukset on ainakin kadoksissa. Yleensä viikko ennen ovista on repäisy/jomotus tuntemuksia munareissa sekä ristiselkä tules ja nyt ei oo ollu. Et tuskimpa tulee kierrosta edes sitä 31, sillä sit oviksen pitäis olla jo lauantaina, mut kaikki tekijät puuttuu. Jos sitä ottais vielä ton joka toinen päivä-taktiikan ja heittää kontit kattoo kohti, ellei sit nuku rojut sisässä :/ :x Kattoo ny, rennommin ajattelin joka tapauksessa ottaa alku vuoden ja tiputella ton perässä roikkuneen 10kg laardia, sit vois taas aloittaa vakavemmin. Ellei se sit taas tee niinkuin viimeks, kun oli hyvä laihis putki päällä niin pamahdin tiineeks, -20kg oli saavutettu ja raskaus toi +18kg, mut onneks kaikki on lähteny pois ja vähän lisääkin. Nyt ois hyvä jatkaa, kun tammikuu alkaa ja jos vaik sais itteensä niskasta kiinni itsekurin voimalla.

Mulla on kaks poikaa 02/00 ja 12/07, joista tää nuorimmainen on mun nykyisen ukkelin. Tammikuun 14. tulee 4 vuotta täyteen.
 
P123 ei sellaista kunnon tätiä ole vielä tullut paikalle. Kovin on niukka tuo täti, jos on täti laisinkaan. Toivotaan nyt, ettei kierto kovasti veny.

Minulle ei tuo greippimehu toiminut. Pitkitti kiertoa ja sitten vuoto oli paksua. :x Vehnänalkioöljyä voisin kokeilla. Mistähän sitä vois ostaa?
 
Hei P123 , mulle oli ihan uutta tietoa tuo, että kasvissyöjillä kierto olis pitempi. Mulla se ei vaikuta kylläkään, vaikka olen ollut kans 8 vuotta kasvissyöjä ja kierto on ollut aina suunnilleen 28-30 päivää (ajoittain jotain vaihteluita jompaan kumpaan suuntaan). Mutta toisaalta silloin nuorempana, ennen kuin lopetin lihan syönnin käytin vuosia pillereitä, en siis tiedä mikä silloin olis se normaali kierto ollut. Ties vaikka lyhyempi :)
Mulla ovistuntemukset tuli jo nyt. En ihmettele, mulla on ollut ajoittain näitä lyhyempiä kiertoja, 24 päivääkään ei ole harvinaisuus. Katsotaampa joko tärppää tässä kuussa. Jännittävää :) ja toisaalta hirvittääkin, mulla on aikaisemmissa raskauksissa ollut tosi kuvottava olo viikosta 6 aina sinne 20 asti :/ ja jos nyt on samanlainen tilanne niin on tukala talvi eessä.
 
Heips.

Vauvakuume on kyllä omituista; vaikka kädet on ihan tarppeeksi täynnä edellisissäkin mukuloissa, lisää pitää saada. :LOL:

Onnea Jennyli ja Toukotuuli oviksen bongaamisesta, ei muuta kuin vaakamamboa kehiin. Jos isäntää joutuu hieman suostuttelemaan niin;


:LOL:

Tervetuloa vilver ja olikohan muitakin uusia.. :wave:

Meille on tullut traditioksi viettää uutta vuotta kahden tuttava lapsiperheen kanssa. Tällä kertaa mieskin on jopa vapaalla ja pääsee mukaan "juhlimaan". Eipähän ole aamulla tukka kipeänä :saint:

Itse en ole onneksi ikinä kärsinyt raskauspahoinvoinnista *kop kop*, pidetään peukkuja SonjaR että sinäkin saat tällä kertaa nauttia raskaudestasi ilman sitä.

Terveisin,
P123 kp 10/40 ja yk2
 


Keskiviikko 31.12.2008 *Happy New Year*





mervi-elina............................kp 1/49
Piijuska-78............................kp 4/28-30.......................yk 1.....OYS
Sonja R.................................kp 9/29-33.......................yk 1.....TAYS
P123.....................................kp 11/40-50.......................yk 2
Toukotuuli.............................kp 13/28-30.....................yk 1
Jellona84..............................kp 13/25-31......................yk 3....TAYS
snowangel............................kp 14/27
Jennyli.................................. kp 16/32..........................yk 6.....TAYS
ipaipa....................................kp 17/30..........................yk 2
Metsätähti.............................kp 22/?............................yk 1
aamukastetta........................kp 23/28-32....................yk 3
Suzu1981..............................kp 26/28-30....................yk 1
ElämänIlo3............................kp 26/26-28(31)..............yk 8
kujakatit................................kp 27/27-29....................yk 3.....KOKS
Pakanamaan kartta..............kp 32/30
Babyporkkana.......................kp 36/28..........................yk 4
syksyinen..............................kp 48/28-36
MammaRoi............................
Mii-Sa...................................







Haamuilijat






Plussanneet:
äippä 84 :heart:
stoppis :heart:
nasu79 :heart:
AnnaManna :heart:
kukikas :heart:
Isabel81 :heart:
Narya :heart:
juska :heart:
Noomi :heart:
Äitee2 :heart:
jontturi :heart:
Tintta80 :heart:
sarbba :heart:
perämaan emäntä :heart:
aurinkoenergiaa :heart:
Adeliina :heart:
triine :heart:
Luminalle :heart:
Liina81 :heart:
Silleri :heart:
Taotao- :heart:
Onnimanni84 :heart:
mutzi81 :heart:
Kielo81 :heart:
Kukkahattu :heart:
Tulentyttö :heart:
Red Dragon :heart:
maitooo :heart:
äippä-80 :heart:
MissMaisa :heart:
Pamu k :heart:
Jännä :heart:
CitrusHeights :heart:
TähtiTaika :heart:
aurinkomamma :heart:
sarabi :heart:
mammakoo :heart:
Mivi :heart:
Nonna-79 :heart:
daizz :heart:
Niiskunen :heart:
leofis :heart:
Luppana :heart:
Mammutti-Mamma :heart:
sleeping :heart:
Iitanen :heart:
oinas74 :heart:
Mehiläinen :heart:
Vaavimasu :heart:
enkeli05 :heart:
Matonen :heart:
Tassutin :heart:
Mantelinkukka :heart:
Valon kantaja :heart:
Vanttu80 :heart:
tinni :heart:
rakkaimpani :heart:
Katta2 :heart:
Neitokeiju :heart:
Riemurasia/Molly Weasley :heart:
Salmiska :heart:
MiksiSiksi :heart:
Samppa77 :heart:
linneaborealis :heart:
Käärme :heart:
päärynärouva :heart:
L3nen :heart:
Hudjuke :heart:
Irmeli09 :heart:
Unelma3 :heart:
ssihinä :heart:
Hellu77 :heart:
mum84 :heart:
Elriina :heart:

TAUSTALLA

Allunmamma, Tanjusha82, marihoo, Tikruliini, janita, Hiljaisuus

NÄILTÄ NIMIMERKEILTÄ ODOTETAAN PÄIVITYSTÄ:

Danya, Peipi80, äiti 07, Tete, Seamrog, Vilijonkkis, Belle76, Kaksonen 74, ritsukka, peppi7, hömpänpömppä, mami-03, huhkuu, Vanilja, hulluriitta

MUKAAN LISTALLE KYLLÄ PÄÄSEE KUNHAN TULEE PÄIVITTÄMÄÄN OMAN TILANTEENSA!





 
Kohta saa pojat unille ja miehen viettely alkakoon :p ;) :D

Mä ostin kylmäpuristettua vehnänalkioöljyä luontaistuotekaupasta. Sitä en tiedä mikä sen salaisuus on mutta onhan siinä ainakin E-vitamiinia mikä on tunnetusti hedelmällisyysvitamiini!
 
J84
Iltaa pinoon!

Jennyli, muistatko, kun joulupinossa ihmettelin, kun sain kp20 ovistikkuun plussan..siis tämän

.

Voisko olla sellainen teoria mahdollista, että ekoilla ovisplussilla kp13 ja 14 munasolu ei olisikaan irronnut vaan se olisi tapahtunut tuolloin kp20. Siitä sitten laskeskelin, että kierto olisikin 35 eikä 29. Haenko vastauksia liian kaukaa vai voiko tuo olla edes mahdollista :eek: ?? Ja tuohon kuvioon sopisi se kp26-27 niukempi kaksi päiväinen menkkamainen vuoto.

Ja muutkin, jos vain jollain olisi jotain tietoa, mun omista teorioista niin jelpatkaa tätä urpoa, pliis :ashamed:
 
Jellona sulla on kyllä niin jännittävä tilanne!! Kyllähän kaikki mahdollista voi olla, myös tuo myöhäisempi ovis. Koska meinaat testailla uudestaan?

Mulla on tänään vapaapäivä,ihanaa!! Vauvansiemenet laitettu illalla matkaan ja jos tänään vielä varmistelisi ;) :heart:
Nyt on ollut kyllä sellainen tunne/tärähtelykipu alavatsalla että ovulaatio on varmaan jo tapahtunut. Ylempiin käsiin jää sitten loput :heart:
 
Heippa Jellona.

Pidän peukkuja että kyseessä olisi raskaus. =)

Jos näin ei kuitenkaan ole, veikkaisin keltarauhaskystaa. Ne ovat melko yleisiä ja sekoittavat kuukautiskiertoa aina ajoittain. itselläni oli tällainen muutama kuukausi sitten. Ei sinänsä vaadi hoitoa, mutta jos tunnet hartiapistosta tai voimakasta alavatsakipua, hakeudu lääkäriin. (Kysta saattaa joskus harvoin repäistä verisuonen puhjetessaan ja silloin veri valuu vatsaonteloon). Mutta kuten sanoin, melko yleisiä ja vaarattomia, mutta harmillisia.

Ohessa lainaus perhesuunnittelun sivuilta:

"Keltarauhaskysta (cysta corporis lutei) syntyy granuloosasolujen luteinisoituessa. Normaalin verisuonimuodostuksen asemesta keltarauhasessa on tapahtunut verenvuoto, jonka poisimeytymisen seurauksena syntyy kysta. Keltarauhaskysta on paljon harvinaisempi kuin follikkelikysta. Se on yleensä muuten oireeton, mutta kuukautiset voivat myöhästyä. Kysta voi aiheuttaa äkillisen, leikkaushoitoa vaativan vatsakivun, joka johtuu torsiosta tai kystan puhkeamista seuranneesta verenvuodosta vatsaonteloon. Oireeton kysta ei vaadi hoitoa, vaan se häviää itsestään parissa kuukaudessa. Keltarauhaskysta voi olla 5-10 cm läpimitaltaan"

Tsemppiä!

Terkuin P123
 
Tänne saa merkata kp 1/49... Ei sitten mennyt ihan pyöreät 50 rikki! :headwall:

Täytynee toivoa parempaa vauvautumis :heart: onnea seuraavalle vuodelle!

Edelleen olisin kiitollinen vehnänalkioöljytiedosta. Onko apteekkituote? Kaikkea täytyy kokeilla.
 
Tätipahoittelut mervi-elina :hug: Uuteen kiertoon tärppionnea :heart:
Mä ostin kylmäpuristettua vehnänalkioöljyä luontaistuotekaupasta. En tiedä onko apteekkituote?!
Sehän sisältää paljon hyviä rasvahappoja sekä E-vitamiinia joka on myös edullinen hedelmällisyyteen. Itse olen ottanut sitä nyt 1tlk/vrk ohjeiden mukaisesti.
 
Onnen täyteistä ja plussarikasta Uutta Vuotta kaikille!! :heart:



Kiitos teille kaikille vertaistuesta ja tsemppaamisesta!! Olette ihania :hug:

).( Ovis ohitettu ja hyödynnetty...loppu on sitten korkeammissa käsissä..*haaveilee* :heart:

Lähdetään viemään kohta poikia mummulaan ja taidetaan isännän kanssa tänään vähän kilistellä :saint:
 


Perjantai 2.1.2009





mervi-elina............................kp 3/49
Piijuska-78............................kp 6/28-30.......................yk 1.....OYS
Sonja R.................................kp 11/29-33.......................yk 1.....TAYS
P123.....................................kp 13/40-50.......................yk 2
Toukotuuli.............................kp 15/28-30.....................yk 1
Jellona84..............................kp 15/25-31......................yk 3....TAYS
snowangel............................kp 16/27
Jennyli.................................. kp 18/32..........................yk 6.....TAYS
ipaipa....................................kp 19/30..........................yk 2
Metsätähti.............................kp 24/?............................yk 1
aamukastetta........................kp 25/28-32....................yk 3
Suzu1981..............................kp 28/28-30....................yk 1
ElämänIlo3............................kp 28/26-28(31)..............yk 8
kujakatit................................kp 29/27-29....................yk 3.....KOKS
Pakanamaan kartta..............kp 34/30
Babyporkkana.......................kp 38/28..........................yk 4
syksyinen..............................kp 50/28-36
MammaRoi............................
Mii-Sa...................................







Haamuilijat






Plussanneet:
äippä 84 :heart:
stoppis :heart:
nasu79 :heart:
AnnaManna :heart:
kukikas :heart:
Isabel81 :heart:
Narya :heart:
juska :heart:
Noomi :heart:
Äitee2 :heart:
jontturi :heart:
Tintta80 :heart:
sarbba :heart:
perämaan emäntä :heart:
aurinkoenergiaa :heart:
Adeliina :heart:
triine :heart:
Luminalle :heart:
Liina81 :heart:
Silleri :heart:
Taotao- :heart:
Onnimanni84 :heart:
mutzi81 :heart:
Kielo81 :heart:
Kukkahattu :heart:
Tulentyttö :heart:
Red Dragon :heart:
maitooo :heart:
äippä-80 :heart:
MissMaisa :heart:
Pamu k :heart:
Jännä :heart:
CitrusHeights :heart:
TähtiTaika :heart:
aurinkomamma :heart:
sarabi :heart:
mammakoo :heart:
Mivi :heart:
Nonna-79 :heart:
daizz :heart:
Niiskunen :heart:
leofis :heart:
Luppana :heart:
Mammutti-Mamma :heart:
sleeping :heart:
Iitanen :heart:
oinas74 :heart:
Mehiläinen :heart:
Vaavimasu :heart:
enkeli05 :heart:
Matonen :heart:
Tassutin :heart:
Mantelinkukka :heart:
Valon kantaja :heart:
Vanttu80 :heart:
tinni :heart:
rakkaimpani :heart:
Katta2 :heart:
Neitokeiju :heart:
Riemurasia/Molly Weasley :heart:
Salmiska :heart:
MiksiSiksi :heart:
Samppa77 :heart:
linneaborealis :heart:
Käärme :heart:
päärynärouva :heart:
L3nen :heart:
Hudjuke :heart:
Irmeli09 :heart:
Unelma3 :heart:
ssihinä :heart:
Hellu77 :heart:
mum84 :heart:
Elriina :heart:

TAUSTALLA

Allunmamma, Tanjusha82, marihoo, Tikruliini, janita, Hiljaisuus

NÄILTÄ NIMIMERKEILTÄ ODOTETAAN PÄIVITYSTÄ:

Danya, Peipi80, äiti 07, Tete, Seamrog, Vilijonkkis, Belle76, Kaksonen 74, ritsukka, peppi7, hömpänpömppä, mami-03, huhkuu, Vanilja, hulluriitta

MUKAAN LISTALLE KYLLÄ PÄÄSEE KUNHAN TULEE PÄIVITTÄMÄÄN OMAN TILANTEENSA!






 
J84
Huomentapäivää pinoon :wave:

Nyt on päästy eroon kummittelevista viivanpaikoista sillä eilen ei tullut edes sitä testiin näkyviin. Ja kaupan päälle ovislimat astui kehiin ja mahaa särkee, joten kroppa on taas toiminnassa ja näillä näkymin kierrosta tulee joku 30-32 tuntemuksista päätellen. Ihanaa!! Simpat on laitettu sotapolulle :D Mä kerkesin jo lukeen anovulatorisista vuodoista ym. muista vaihtoehdoista ja jotain perää siinä vissiin on, et jos munis ei irtoa niin menkat tosiaan voi alkaa ennen aikojaan ja ym. noi muut tiputtelut ennen kunnon menkkoja, mitä oli 2kk sitten. Et seuraavan kerran, jos näin käy niin en heti panikoi ja varaan aikaa gynelle. Siäkin vois taas käydä, vaik ihan normissa tarkastuksessa, onhan edellisestä kulunu jo 1,5 vuotta.
 
Mä sit sorruin aamulla testaamaan negan eli tätiä täällä nyt ootellaan,tosin se oviskin oli aika myöhään normaalia verraten et voipi kierto venyä ja tätikin tulla vasta ens viikolla :kieh: :headwall: iloa sentään tähänki synkkään päivään ku kaveri sai tänää ensimmäisen lapsensa =)
 


Lauantaitai 3.1.2009





mervi-elina............................kp 4/49
Piijuska-78............................kp 7/28-30.......................yk 1.....OYS
Sonja R.................................kp 12/29-33.......................yk 1.....TAYS
P123.....................................kp 14/40-50.......................yk 2
Toukotuuli.............................kp 16/28-30.....................yk 1
Jellona84..............................kp 16/25-31......................yk 3....TAYS
snowangel............................kp 17/27..........................yk 5
Jennyli.................................. kp 19/32..........................yk 6.....TAYS
ipaipa....................................kp 20/30..........................yk 2
Metsätähti.............................kp 25/?............................yk 1
aamukastetta........................kp 26/28-32....................yk 3
Suzu1981..............................kp 29/28-30....................yk 1
ElämänIlo3............................kp 29/26-28(31)..............yk 8
kujakatit................................kp 30/27-29....................yk 3.....KOKS
Pakanamaan kartta..............kp 35/30
Babyporkkana.......................kp 39/28..........................yk 4
syksyinen..............................kp 51/28-36
MammaRoi............................
Mii-Sa...................................







Haamuilijat






Plussanneet:
äippä 84 :heart:
stoppis :heart:
nasu79 :heart:
AnnaManna :heart:
kukikas :heart:
Isabel81 :heart:
Narya :heart:
juska :heart:
Noomi :heart:
Äitee2 :heart:
jontturi :heart:
Tintta80 :heart:
sarbba :heart:
perämaan emäntä :heart:
aurinkoenergiaa :heart:
Adeliina :heart:
triine :heart:
Luminalle :heart:
Liina81 :heart:
Silleri :heart:
Taotao- :heart:
Onnimanni84 :heart:
mutzi81 :heart:
Kielo81 :heart:
Kukkahattu :heart:
Tulentyttö :heart:
Red Dragon :heart:
maitooo :heart:
äippä-80 :heart:
MissMaisa :heart:
Pamu k :heart:
Jännä :heart:
CitrusHeights :heart:
TähtiTaika :heart:
aurinkomamma :heart:
sarabi :heart:
mammakoo :heart:
Mivi :heart:
Nonna-79 :heart:
daizz :heart:
Niiskunen :heart:
leofis :heart:
Luppana :heart:
Mammutti-Mamma :heart:
sleeping :heart:
Iitanen :heart:
oinas74 :heart:
Mehiläinen :heart:
Vaavimasu :heart:
enkeli05 :heart:
Matonen :heart:
Tassutin :heart:
Mantelinkukka :heart:
Valon kantaja :heart:
Vanttu80 :heart:
tinni :heart:
rakkaimpani :heart:
Katta2 :heart:
Neitokeiju :heart:
Riemurasia/Molly Weasley :heart:
Salmiska :heart:
MiksiSiksi :heart:
Samppa77 :heart:
linneaborealis :heart:
Käärme :heart:
päärynärouva :heart:
L3nen :heart:
Hudjuke :heart:
Irmeli09 :heart:
Unelma3 :heart:
ssihinä :heart:
Hellu77 :heart:
mum84 :heart:
Elriina :heart:

TAUSTALLA

Allunmamma, Tanjusha82, marihoo, Tikruliini, janita, Hiljaisuus

NÄILTÄ NIMIMERKEILTÄ ODOTETAAN PÄIVITYSTÄ:

Danya, Peipi80, äiti 07, Tete, Seamrog, Vilijonkkis, Belle76, Kaksonen 74, ritsukka, peppi7, hömpänpömppä, mami-03, huhkuu, Vanilja, hulluriitta

MUKAAN LISTALLE KYLLÄ PÄÄSEE KUNHAN TULEE PÄIVITTÄMÄÄN OMAN TILANTEENSA!






[/quote]

 
Huomenta, täti :headwall: kolkutti itsensä heti aamulla kylään :'(
mulla on ollu jos jonkinlaisia tuntemuksia ja hain eilen testinkin valmiiksi... no seuraavaan kiertoon sitten... erilaista kun kummatkin ekat on tullu heti tai esikko tuli ehkäisyn läpi ja toinen tärppäsi ekasta kierrosta... no jospas tätä viimeistä sitten saa oikeen tehdä :whistle:
 

Yhteistyössä