Kolmatta odottavat 2012

KOLMATTA ODOTTAVAT



Nimi...........LA........Sairaala...........olot/lupaukset......työnimi

HUOM! LISTALLE UUSI PÄIVITTÄJÄ HAUSSA!
2012

Minnarun ** 7.3 ** SKS ** tyttöolo
moomin ** 29.3 ** KOS

Tähti77 ** 1.4 ** KOS
Vauvahaaveita ** 4.4 ** OYS ** tyttölupaus
Sale81 ** 7.4 ** K-SKS ** poikaolo
Sandemar ** 14.4 ** P-KKS ** poikaolo/tyttölupaus
Josefia**14.4.**poikalupaus
Mymosa ** 30.4 ** MKS ** Poikalupaus ** Menninkäinen

Äitee81 ** 8.5 ** poikaolo
Emsi ** 13.5
Marinas ** 31.5

Aanna**11.6.**tyttölupaus
Enisa84 ** 13.6 ** TAYS ** tyttölupaus
Barbamama35 ** 23.6 ** TYKS **tyttölupaus

Jenhy ** 1.7
Keskeneräinen ** 2.7 ** tyttöolo
-Daniella **4.7** poikalupaus
PieniTytönTylleröinen**11.7
Maijamehi ** 12.7
kaikkea sitä kuulee ** 13.7 ** KYS ** tuplaolo
SEE ** 15.7
Kati82 ** 16.7 ** NKL
LeaderOfMyPack ** 25.7

Sulo-Sylvia ** 5.8
Runttipulla ** 7.8 ** KÄT
Emmin ** 19.8 ** EKKS
Luigi ** 20.8
Tiinuliinu31 ** 28.8

Smurffiina84**25.9.


Ultrat





:heart:Synnyttäneet:heart:

Santtu81 2.9.2011 enkelityttö 2860g/48cm/31,5cm
Mädchen 30.9.2011 poika
Koiksa-79 17.10.2011 poika 3950g/51cm.
EevaN 2.12.2011 poika 3585g/51cm
Niisku74 25.12.2011 poika 3600g/52cm.
Eva-maria 10.2. 10.2 poika 4250g/51cm


Menetyksen kohdanneet

Santtu81:hug:
Malania :hug:
Moonchaser :hug:
Heja :hug:
Liljan Kukka :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Maijamehin LA päivitetty, yritin selailla myös vanhan pinon viimeisiltä sivuilta joitain tuoreimpia päivitystietoja. Mutta ilmoitelkaahan edelleen jos haluatte jollain uudella tiedolla listaa täydentää. Synnyttäneitä kuvittelisin ainakin olevan jo vähän enemmän kuin mitä lista antaa tällä hetkellä ymmärtää. :D
 
Tännekään ei vielä mitään ihmeitä. Pahoinvointi on ollut tähän mennessä hieman lievempää kuin edellisissä raskauksissa. Yhtenä päivänä ehdin jo säikähtää kun olo oli ollut vähän liiankin normaali koko aamupäivän. Ehdin jo vetäistä kunnon itkuparkupaniikinkin "nyt sekin on varmaan mennyt kesken" - ennen kuin pahoinvointi taas illan tullen palasi. (Ai miten niin herkkä?:whistle:)
 
mymosa
Tuossa on tosiaan kaikki synnyttäneet, jotka ovat listalle ilmottautuneet :)

Tänään oli lääkärineuvola, mutta eipä siinä mitään ihmeellistä.. pikainen käynti.
No odotellaan maaliskuussa olevaa rd-seurantaa, saa nähä pikkuista tarkemmin eikä vaan puolen minuutin pikavilauksella.

Tänään tuo tyyppi tuolla on mellastanut tuon peppunsa kanssa, ei tunnu enää kovin kivalle, kun on puoli iltaa työntänyt ylhäällä mahanahasta läpi :D
 
eva- maria onnea :) ei siinä kauan nokka tuhissu...

eilen siis kävin siellä äitipolilla ja kaikkien kipujen jälkeen kohdunkaulan tilanne lähes ennallaan 3 cm jäljellä ylhäällä takana ulkosuu sormelle auki sisäsuu visusti kiinni... pojalla oli kokoa 3045 g joten ihan hyvä koko ajan kasvanu käyrällä vaikka rd mulla on, siitä olen kovin helpottunut ja huojentunut.

Ei kovin toivekkaat odotukset ajoissa syntymisen puolesta..kahden viikon päästä taas ja sitten taas en tiedä milloin mut voi olla et neuvolassa en enää paljoa sitten käy kun on nuo äitipoli ajat.

Minnarun&pikku-ukko 36+3
 
Onnea pojasta eva-maria! :flower: Menikö käynnistys suunnitelmien mukaan?

Minnarun: Hyvältä kuulostaa =) Tsemppiä viimeisille viikoille!

Kaipa tuolta listalta voisi poistaa nuo kenen laskettu aika on jo mennyt? Eivät ole tainneet pitää ääntä itsestään aikoihin vai muistanko väärin? Voidaanhan heidät lisätä syntyneisiin, jos ilmoittautuvat vielä =)

Barbbis 21+0 POKS
 
kiitoksia! menin käynnistykseen tosiaan ja ekaks mulle laitettii spinaali ja sen jälkeen puhkastiin kalvot,ei tullut supistuksia,eli siitä ei synnytys alkanut mutta sitten laitettiin tunnin sisällä oksitoonitippa ja johan alkoi tapahtua. spinaali ei enään vaikuttanut,mutta otin ilokaasua avuksi ja alle tunnissa olinkin jo 10cm auki ja eikun ponnistamaan..siinä meni se 20min,ei poika meinannu mahtua tulemaanja hartiat jäi jumiin ja sydänäänet romahti,mutta lopulta poitsu tuli ulos <3synnytyksen kesto 1h17min..poika sai 10pistettä ja äiti kehut hienosta työstä heh=)istukka painoi 800g huh...ja poika 4250g,verta meni vaan 300ml eikä tullut kun pien nirhauma sitkuiteskaa..nyt ollaa jo kotna,eilen jo kotiuduttiin!
 
Heissan, olen tuolla elokuisissa enemmän kirjoitellut mutta pitää välillä aktivoitua täälläkin :D
Täällä on jo liikkeitä pikkusen tuntunut, kohta varmaan sitten enemmän vielä toivon mukaan :)

Rakenne ultra on maaliskuun lopulla, ja samoihin aikoihin varmaan mennään 4d-ultraankin. Kun on kyse viimeisestä raskaudesta, niin pitää sekin käydä kokeilemassa :)

Mukavaa viikkoa ja Liljan kukalle kiitos pinosta :D

runttis ja toukka 14+ jotain
 
Katselin et mun nimi on tuolla sekä 30.6. että 12.7. Jälkimmäinen on siis oikein.

Tänään neuvolaan (pitää viedä pissanäyte ku en sitä aiemmin oo vielä vienyt), lisäks tietysti noi normi jutut. Katsotaan kai koska sinne sokerirasitukseen. Ja lisäks tietysti pääsen kuulemaan sydänäänet:heart:

Maijamehi ja katkarapu rv 18+5
 
Maijamehi: Hupsista... Tulin tosiaan lisänneeksi uuden ajan, mutta vanha jäikin sitten pyyhkimättä. :p

Hajamielinen olo ollut muutenkin. Väsymys ja pahoinvointi edelleen mukana kuvioissa, vaikkakin hieman lievempinä kuin kahdessa ekassa raskaudessa. Ensi viikolla olisi eka neuvola. Terkka lupasi myös ultrata käynnin yhteydessä, kun viime viikolla jo panikoin tuon vähentyneen pahoinvoinnin vuoksi. Kieltämättä jännittää nähdä onko siellä tosiaan elämää.
 
mymosa
Vielä ainakin 7 ennen meitä :D
Ei malttais millään, että saa pikkujätkän syliin tuolta masusta myllertämästä.

No, mulla on ultra taas 1.3 ja siellä sitten saa ajan synnytystapa-arvioon, jossa määrätään sektiopäivä..
Äitiysloman alkuunkin ois vielä 5,5 vkoa, siitä tosin viikko on lomaa ja tuo puolikas menee nyt saikulla.

Sain lääkekuurin poskiontelutulehdukseen, pikkasen on yskiminen aiheuttanut mahakipua ja supistelua.. Jos pahenee paljonkin niin pitää sitten soitella ihan neuvolaan lääkäriaikaa, kun eihän nuo tk-puolen lääkärit tee alatie ym tutkimuksia.
 
Liljan Kukka: Kaikkea sattuu=)

Itse kävin eilen neuvolassa, kaikki ok. Rautakuuri pitäis aloittaa (ekalla kerralla hb oli 131 ja nyt se oli 119), paineet ok (vaikkakin neiti istui mun sylissä), pissa puhdas, painoa tullut 75g/vko (vielä kuitenkin oltiin alle ekan neuvolapunnituksen), vauvan sykkeet oli 140.

Maijamehi ja katkarapu rv 18+6
 
Heissuli!

Eva-Maria: Onnea potrasta pojasta!

Täällä oleillaan saikulla nyt jo toista viikkoa ja tuskimpa enää töihin menenkään takaisin, on ollut niin paljon nyt noita ennakoivia supistuksia, että lääkärin mielestä on syytää ottaa rennosti, ettei synnytys ala aikaisemmin.
Viimeksi oli vähän sama juttu samoilla viikoilla suppareita, ja poika syntyi 3 viikkoaennen laskettua aikaa.

Mulla on huomenna neuvola, ja siellä selviää nyt sitten se sokereiden laita, näillä viikoilla alkoivat viimeksi kohota.. no sitten vaan mittailemaan joka päivä noita verensokereita, makeita en paljon syö, siis en uskallakaan.

Vauva on kova liikkumaan, ei tarvi hätistellä, varsinkin illalla ja yöllä melskataan. =)

Onko muita kellä kovaa pää kipua aina välillä? mulla oli taas viime yönä niin että kylmäkallella piti hautoa vähän väliä... mulla ei noi särkylääkkeet tehoa, kun ei saa buranaa käyttää.

Mutta tälläistä tällä kertaa..
Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

t. Enisa ja pikkuinen 23+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Mulla hemppari viimeks 111 ja terkkarin mukaan lisärautaa pitäs, mut äitipolin lääkäri tyrmäs raudan. Ei tolla arvolla tarvii vielä, ni en oo sit syöny. Jos ens vkon neuvolassa vielä laskenu niin katotaan sit aloitanko.

On ollu pääkipua, mut onneks burana auttaa.
 
Päänsäryistä kokemusta täälläkin. Minulla itse asiassa puhkesi migreeni ekan raskauden myötä. Syynä tuskin oli pelkkä raskaus sinänsä, vaan elämäntilanteen stressaavuus sillä hetkellä. Tämän raskauden aikana ei migreenikohtauksia ole vielä tullut, mutta kauhulla odotan, koska tiedän ettei Panadolista paljon ole apua.

Rautaa olen myös joutunut molemmissa aiemmissa raskauksissa joutunut syömään. Ekassa raskaudessa pystyin syömään Obsidania, mutta tokassa ei maha kestänyt sitäkään. Sitten piti turvautua niihin litkuihin - ajatuskin niistä alkaa jo oksettamaan. Saapa nähdä miten tällä kertaa käy.

Nyt on jo alkanut mietityttää mahtaako mahdollinen tulokas olla eri sukupuolta kuin edelliset? Kuten jo aiemmin mainitsin, pahoinvointi on ollut lievempää kuin kahdessa ekassa raskaudessa. Ja pahoinvoinnista huolimatta hormonit hyrräävät pahemmin kuin aikoihin. Mies on tietysti ollut muutoksesta vain tyytyväinen. ;) Edellisessä raskaudessa ei tosiaan ollut merkkiäkään tällaisesta. Ekassakin taisi vastaavaa ilmetä vain keskivaiheilla.
 
hei.liittyisin mukaan joukkoon!
oon lueskellut mutta en ole varsinaisesti vielä liittynyt mukaan juttuihin.

itelläni on tytöt 04-ja-08 syntyneet, tämän tulevan LA on 11.7,eli nyt mennään tasan 19+0...
kaikenlaisia oloja on ollut ja on vieläkin,päänsärkyä,kylmyyttä,väsymystä,edelleen,liitoskivut,juuh niin ihania..ja iho on mennyt huonoon kuntoon naama kukkii vain,ja hiukset...plaah..sais pestä sen 2krt päivässä.

nyt odotellaan rakenne ultraa joka on viikon päästä ens torstaina,ja hieman kyl jännittää...onko pikkusella kaikki hyvin,omaan dopplerin jolla kuuntelen parin päivän välein,kun liikkeitä en vieläkään tunne,pientä kutitusta joo päivittäin,mut ne on vielä toooosi hentoja...
Vaikka 3 odotellaan,ja np-ultrassa istukka sijaitsi takaseinässä...oon kyllä ylipainoinen,et johtuisko siitäkin osaksi tuo liikeiden tuntemattomuus...entiä: /
PTT 19+0
 
Mulla ekaks hb oli 139 ja nyt oli 119, suositteli et aloittaisin raudan. Niin mä muistasin et aiemmissakin raskauksissa oon joutunut aloittamaan ku hb on mennyt alle 120. Oman olon pitäis parantua sekä nää ns. muut vaivat kuten, närästys sekä suonenveto pitäis jäädä pois kun saa hbn nousemaan. Näin ymmärsin neuvolatädin puheista.

Liitoskivut olivat eilen yhtä tuskaa, toivotaan ettei tänään niin paljoa vaivaisi.

Maijamehi ja katkarapu rv19+0
 

Yhteistyössä