KOLMATTA ODOTTAVAT kevät 2012

KOLMATTA ODOTTAVAT



Nimi...........LA........Sairaala...........olot/lupaukset......työnimi

Äitee81 ** 8.5 ** poikaolo
Emsi ** 13.5
Marinas ** 31.5

Aanna**11.6.**tyttölupaus
Barbamama35 ** 23.6 ** TYKS **tyttölupaus

Jenhy ** 1.7
Keskeneräinen ** 2.7 ** poikalupaus
-Daniella **4.7** poikalupaus
PieniTytönTylleröinen**11.7 ** poikalupaus
Maijamehi ** 12.7
kaikkea sitä kuulee ** 13.7 ** KYS ** tuplaolo
SEE ** 15.7
Kati82 ** 16.7 ** NKL ** tyttölupaus
LeaderOfMyPack ** 25.7

Sulo-Sylvia ** 5.8 ** tyttölupaus
Runttipulla ** 7.8 ** KÄT
Emmin ** 19.8 ** EKKS
Luigi ** 20.8
Tiinuliinu31 ** 28.8

Smurffiina84**25.9.

Kasvimaa ** 17.11.

TingaTanga ** 6.12.

Linjan Kukka


Ultrat





:heart:Synnyttäneet:heart:

Santtu81 2.9.2011 enkelityttö 2860g/48cm/31,5cm
Mädchen 30.9.2011 poika
Koiksa-79 17.10.2011 poika 3950g/51cm.
EevaN 2.12.2011 poika 3585g/51cm
Niisku74 25.12.2011 poika 3600g/52cm.
Eva-maria 10.2.2012 poika 4250g/51cm
minnarum 11.3.2012 poika
Tähti 1.4.2012 tyttö
vauvahaaveita 2.4.2012 tyttö
mymosa 24.4.2012 poika 3490g/49cm
Enisa83 2.6.2012 tyttö 3400g/49cm


Menetyksen kohdanneet

Santtu81:hug:
Malania :hug:
Moonchaser :hug:
Heja :hug:
Liljan Kukka :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Kasvimaa Tervetuloa mukaan :) Täällä ollut viime aikoina aika hiljaista, mutta eiköhän tämä taas tästä..

Kävin itse tänään neuvolassa ja sain raskaustodistuksen. Pikkanen voi hyvin, tällä kertaa sykekin löytyi heti ensi yrittämällä. Syke oli 155. Hemoglobiinikin mitattiin pitkästä aikaa, oli 132, eli edelleen ihan hyvä. Painoa tullut raskauden alusta 2,5kg (tosin lähtö bmi 24, eli ihan hyvä ettei ole tullut kauheasti) ja sf-mitta oli 16cm.
Varasin ajan sokerirasitukseen, se olisi parin viikon päästä. Että sellasta..

Kati ja Junnu 22+3
 
Kati: Kiitos uudesta listasta!

Minnarun: ONNEA ONNEA ONNEA :flower: Ajattelin sua just pari päivää sitten ja mietin, että oletko vielä synnyttänyt. Ihania uutisia :heart:

Kasvimaa: Tervetuloa mukaan!

(.) Täällä valmistaudutaan vauvan tuloon. Tänään hankittiin kaukalo autoon. Vielä puuttuu patja pinnikseen ja jotain pikkujuttuja, mutta suurin osa on nyt valmiina =) Maanantaina olisi edessä sokerirasitus ja lääkärineuvola. Toivon pääseväni edes vähäksi aikaa saikkarille. Raskas työ on tällä hetkellä liikaa. Liitoskivut, supistukset ja paineentunne kohdunsuulla on taas ilonani ja entistä vahvempina. Mitta alkaa olla täysi. Toivottavasti kohdunsuulla ei ole kuitenkaan vielä tapahtunut suurempia muutoksia. Pikkuinen saisi pysytellä masussa vielä pitkän aikaa.

Barbbis 26+0 POKS
 
paljon onnea Minnarun:flower: käynkin lukemassa sun tarinas;)

Tänne ei omaan oloon kummia,paitsi tuo rannekanavaoireyhtymä on nyt sit,joka ilta on muistettava laittaa tuo rannelasta,muutes aamuyöstä alkaa helvetillinen särky,eikä sen jälkeen saa enään nukuttua!

hankittavia on vielä kaukalo,ja sitteri,hoitopöytä ja pinnis on vaan haettavissa miehen isän luota..vaatteita alkaa olemaan aika kasa!
ja harja,kynsisakset,ja rasvat on hankittuna,vaippoja en oo kyl muutes hankkinut vielä ainuttakaan,enkä tuttipulloja tai tutteja...

No vielä kerkee,mutta aattelin kyllä et kaikki olisi valmiina kesäkuuhun mennessä...en jätä mitn.viime tingalle..haluan nauttia sit loppuajan,ja olla vaan,ja nauttia kesästä.
PTT 23+3
 
mymosa
onnea minna!

Meillä ei vielä oo mitään laitettu valmiiks, oha täs aikaa rutkasti eka ois saatava huonejärjestelyt uusiksi. Mut äkkiäkös nuo miehet sen hoitaa, häkkisängyn kasaan. Siihe sit viel patja ja mummi lupas petivaatteet. Vaatteita iso kasa, osa pestävä. Vaipat, rasvat ja tuttipullot ostettava.

Toivottavasti 2vkon pääst selvii syntymäpäivä..

33+6
 
Heippa taas kaikille ja onnea Minnarun!
Barbbis: Ja muut joille tuttua.. Mitä se päineen tunne meinaa tuolla alapäässä? kun mulla on ajoittain tuntunu sellasta myös ja muissa raskauksissa sitä ei tosiaan oo ollu.. Teen seisomatyötä ja se on välillä tosi epämukavaa.. Voiko se meinata että kohdunsuulla ois jo jotain muutoksia?

Muuten kaikki hyvin. Ei supistuksia tai muitakaan vaivoja. Oksennustaudista juuri toivutaan..

-Daniella ja pikkuveli 24+4
 
Daniella: Ei se kai välttämättä mitään merkitse vaikka inhottava tunne onkin. Mulla oli viimeksi lääkärintarkastuksessa kohdunsuu pehmentynyt, mutta vielä kiinni eikä ollut lyhentynyt. Silloin laitettiin pariksi viikoksi saikkarille ja vaivat katosivat. Nyt muutaman viikon töiden jälkeen on taas siis samat vaivat ja entistä pahempana. Työ on vaan liian raskasta. Toi painontunne on erityisen inhottavaa vessassa käydessä. Välillä ei uskalla mennä vessaan vaikka hätä on kova. Tuntuu siltä kuin pieni tulisi sieltä ulos vaikka järki sanoo ettei se ole mahdollista. Koitan mennä istumaan tai makaamaan aina, kun mahdollista. Se hiukan helpottaa, mutta vain hetkeksi.

PTT: Mulla on sama ajatus, että haluan kaiken valmiiksi ajoissa. Ei koskaan tiedä millainen olotila on parin kuukauden päästä. On tosiaan ihana ajatus vain levätä ja nauttia kesästä ne viimeiset viikot. Ei tarvitse silloin stressata turhista.

Barbbis 26+1
 
Ensi viikolla sokerirasitukseen ja neuvolaan.

Harkkasuppareita ilmeisestikin täällä suunnassa ja samoin välillä on tuota paineen tunnetta alapäässä (ainakin silloin kun pitkään seisoskelee).

Maijamehi ja katkarapu rv 23+6
 
Paljon onnea, Minnarun!:heart:

Tänne voisi vaihtaa tyttöolon poikalupaukseksi. Eilen olin äitipolilla ja nyt tämän kertainen lääkäri sanoi että hän hämmästyisi jos syntyisi tyttö. Eli aika varmaa on. Painoarvio oli tarkalleen 718 g, eli keskikokoa.

Minäkin olin sokerirasituksessa kun virtsasta löytyi sokeria. Onnkeksi pääsin läpi "puhtain paperein". Opinpahan sen etten jatkossa syö mitään makeaa ennen neuvolaan menoa.

Olen hissukseen tehnyt järjestelyjä, suurimmat hankinnat on tehty. En jotenkin luota siihen että olisin välttämättä loppua kohti kauhean toimintakykyinen, niin että on rauhoittavaa kun asiat ovat nyt siinä pisteessä ettei minua tarvita välttämättä "valvomaan" loppujen tekemisten päälle.

Seuraava äitipoli on jo reilun kolmen viikon päästä, lääkäri ohjeisti että varaan ajan siihen kun 28 viikkoa on täynnä. Lieneekö jokin haamuraja sekin.

Aurinkoa kaikille listalaisille!

Keskeneräinen+ Kuopus 24+6
 
Onnea poikalupauksesta Keskeneräinen! :flower:

Mäkin kävin sokerirasituksessa ja jäin kiinni. Paastoarvo oli vähän koholla (muut ok) eli nyt pitää mittailla sitä sokeria. Plääh :( Ois vaan pitänyt olla tiukkana edellisen päivän syömisten kanssa. En voinut vastustaa, kun mun isä toi meille ison laatikon lakua...

Lepäilen taas pari viikkoa ja sitten vielä muutama viikko töitä ennen äitiyslomaa =) Aika tuntuu kuluvan nyt hurjaa vauhtia. Kevätkin taitaa auttaa siinä. Ihanaa, kun aurinko paistaa, lumet sulaa ja kesä lähestyy =)

Barbbis 26+4
 
mymosa
Täällä ois enää 2 päivää töitä ja sitten sais jäädä äitiyslomalle, ihanaa :)
Kyllä sitä jo odottaakin, tänään ei tarvinnut kuin kävellä luokasta ruokalaan niin jo supisteli. Onneksi vain pikkaisen.

Tsemppiä Barbamamalle sokereiden mittailuun. Lasken jo päiviä, että voin heittää insuliinit ja sokerimittarit mäkeen.. Ei tarviis enää kuin yksi paketti kyniä ostaa, onneksi.
Toivottavasti saat sokerit pysymään hyvin kurissa.

34+2
 
Tänään polilla käyty, ja painoarvio nyt 3170g :heart: paikat kahdelle sormelle auki, mut kanavaa täysi 3cm :)

Tsemppiä sokereiden kanssa painiville, kohta saan ite heittää mäkeen koko kapistuksen :D
Keskeneräinen Onnea poikalupauksesta:flower:

Pitää nousta kohta seisomaan, ku kouristaa taas tuolta jostain kovasti ja syvältä|O

vauvis ja tyty 38+0
 
vauvahaaveita oih,sähän olet jo lähellä synnytystä! olispa itekin...
no pianhan ne viikot kuluu..
mulle saa päivittää poikalupauksen

Siitä täälä ollaan vallan iloisia! Vauva on melskannut koko eilisillan ja jatkui nyt aamusta..kunnon potkuja ja liikehdintää:heart:
PTT 24+1
 
Heips! En käynyt täällä pariin päivään, mutta nyt pitäisi olla taas poikalupaukset yms päivitettynä :)

Täällä ei ihmeitä. Maha tuntuu kasvavan jo kovaa vauhtia, vaikka sf-mitta olikin alakäyrällä ja painoakaan ei ole juurikaan tullut. "Junnu" tuntuu varsin akn tiiviselta tyypiltä, ainakin paljon potkuja yms.
Ensi viikolla sokerirasitukseen (meillä kaikki yli 25v joutuvat siihen). Edellisessä raskaudessa en joutunut, mutta ilmeisesti käytännöt muuttuneet. En odota sitä ainakaan innolla, tosin sittenpähän on ohi..

Kati ja Junnu 23+3
 
Maanantaina sokerirasitukseen. Olis kuulunut jo kertaalleen käydä mut neuvolatäti oli sitä mieltä ettei laita mua siihen ku just vähän ennen raskautumista olin käynyt sokerirasituksessa.

Maijamehi ja katkarapu rv 24+2
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Mymosalle:
Onnittelut äippäloman alkamisen johdosta!

Täällä ollaan jääty sairaslomalle mikä jatkuu äipppälomaan saakka, jatkuvien supistelujen takia. Tänään kävin ylimääräisessä lääkärintarkastuksessa ja kohdunkaulaa on jäljellä nippa nappa 2 cm ja paikat ovat selvästi pehmentyneet. Vauva painaa jo tosi alhaalla ja on raivotilassa. Lääkäri varoitteli ennenaikaisesta synnytyksestä ja sanoi että pitäisi ottaa rennosti, no eipä se kovin helppoa ole pienten lasten kanssa, joista toinen täyttää vasta 2 vuotta. Mies vaihtaa pääosin pikkumiehen vaipat ja kantelee muutenkin, itse en kyllä paljoa uskalla nostella ja otan syliinkin vaan sohvalla tai sängyllä...jos rasitan itseäni se kostautuu aina supistuksilla.

Viimeksi synnytys käynnistyi kuukautta aikaisemmin, nyt katsotaan miten käy! onhan se vauva jo lähes täysiaikainen mutta synnytys tulee vaan niin äkkiä. Tässä kun on vielä muuttokin ensi kuussa. APUA!!

Pikkumies nyt kauheassa yskässä, kaippa mäkin sen onnistun onkimaan, kun on ollut kotona kanssani.


Tayssista tuli pyyntö diabeteshoitajalle ja vauvan paino ultraan, se on 11.4.. Niin siis mulla nuo verensokeriarvot heitteli sen verran, että terkka laittoi neuvolasta lähetteen.

Että tälläista tänne!

Palailen taas!!

Iloista pääsiäisen odotusta kaikille!Hei taas pitkästä aikaa!

t. Enisa ja pikkuinen 29+1
 
Viimeksi muokattu:
Barbamamalle tsempit mittailuun :) Jospa se menis ongelmitta :)

Mulla oli viime viikolla lääkäri, rv 36+2 painoarvio oli 3,2kg, tosin siis ARVIO.. Ensi viikolla taas neuvola ja uus lääkäri, katsotaan uudelleen tuo painoarvio.. Vauva oli kääntynyt viime kertaan mennessän Raivotarjontaan :)

Josefia rv 37+4
 
Täällä odotellaan vauvaa flunssaisena. Lämpöä, nuhaa, aivastuttaa ja väsy olo. Neuvolasta onneksi sain pika-ajan, että saan sitä kautta saikkua, ettei tartte mennä terkkulaan. Jo ennestään mulla olleet pulssiongelmat ovat nyt flunssan myötä pahentuneet, lepopulssi huitelee päälle 100:n :( Samoin ennestään runsaat supistelut ovat runsastuneet kymmenenkertaisesti. Ei auta kuin levätä vaan.

Muuten massu kasvaa edelleen suurena ja vauva on vilkas ja potkiskelee paljon. Toisinaan on vähän liitoskipuja ja iskiaskin vihlaissut ikävästi, muttei onneksi (kopkop) ole jäänyt mitään pysyvämpää kipuilua ainakaan toistaiseksi. Viikot nyt 29+3, pian 30 rikki!
 
Oih, teillä muilla on nii-in paljon jo viikkoja!
Mä vasta varasin ekan neuvolan ja sekin on vasta huhtikuun puoles välis...
Tissit on niin kipeet, ei ekoissa raskauksissa tällasta ollut. Herään öisinkin jos tissi osuu patjaan tai käteen tms.
Nauttikaa masuistanne, perästä tullaan! Toivottavasti =)
Kasvimaa 6+6
 
Niinhän sitä taas sitten mittaillaan sokereita. Toivottavasti tajuaisivat pysyä kurissa. Toi meen neuvolatäti vaan sanoi et nyt ei lähde tietoa tonne äippäpolille ku oli vaan yks arvo yli rajan, joten neuvola tarkkailee tilannetta. Mitä ihmettä se sellainen on? Ei kai neuvola voi tietää kasvaako vauva hurjempaa vauhtia vaiko eikö, varsinkaan ku täällä ei oo ultraa. Tarvii varmaan soitella äippäpolille ja kysäistä asiasta..

Muuten kaikki ok.

Maijamehi ja katkarapu rv 25+1
 

Yhteistyössä