KOLMATTA ODOTTAVAT kevät 2012

Paljon onnea Barbamama!:heart::flower: Hienoa kuulla että kaikki on mennyt hyvin pikkuisen prinsessan kanssa.

Minulta meni ohi veikkaamani juhannusaatto lapsen syntymäpäiväksi. Nyt on 38+2, edelliset ovat syntyneet 38+1 ja 38+4. Iltaisin supistelee napakasti joten hyvin odottavalla kannalla ollaan...
 
kotona ollaan ja maailman suloisin poika sylissä!

Synnytys kertomusta

Eli 19.6.2012 syntyi meille pieni poika 50cm,ja 3,335kg, (rv36+5),vesien menolla muumimaailmassa käynnistyi,oltiin juurikin jo kotio päin onneksi sieltä lähdössä,ettei alkanut vedet tulemaan jo aamusta! no soitin heti synnärille,jossa sanottiin et tulepa näytille,ja katsotaan tilanne.
olin synnärillä lauantaina n.18.00,käyrille pääsin ja sit lääkäri tutki,ja suoraan osastolle,koska vedet lähteneet jo ennenaikasesti.

No sit olin 2 yötä synnyttämättömien osastolla,josta sit siirryin maanantaina n.13.30 synnytyssaliin,jossa aloitettiin tipalla käynnistys,ensimmäiset 2h meni mukavasti,alkoi tuntumaan jotakin kyl,mut toooosi heikosti siis supistuksia,sit 18.00 alkoi jo olemaan aikas poltot supistuksista,ja sain eka kaurapusseja,ja sit vedin ilokaasua,mut se ei tehnyt kuin naaman puuduksiin ja höntin olon,kipua ei poistanut!
Supistukset vain pahenivat,ja sain sitten kohdunkaulapuudutteen n.19.00,joka helpotti,tuolloin olin 4cm auki ja kanava hävinnyt,mut supistukset tuntuivat takapuolessa paineen tunteelta,mikä oli hyvä asia,koska jos näin ei olis tuntunut ei olis välttämättä tapahtunut mitn.aukeamista.

Seuraavaksi sit tuli anestesialääkäri joka laittoi spinaalipuudutteen n.21.30,ja se vei kivut kaikki pois!! eikä mennyt kuin minuutti vaikutuksesta. Ennen tätä puudutetta olin taas auennut 6cm asti.
Lekuri sanoi että tällä selviät varmasti loppuunasti,vaikutus yleisesti tuossa puudutteessa on n.2h.

No kello tuli 23.30 ja supistukset alkoi tuntumaan jo pikkuisen kivuliaalta,ja pyysin taas lisää puudutusta,mut kätilö tarkisti tilanteen ja sanoi et "hei ei tarvii enää mitn.nyt aletaan synnyttämään,oot auki 10cm,ja vauvan pää tulossa!

No siinä sitten alettiin ponnistelemaan,puudutusta oli vielä joten,tuo ponnistusvaihe oli aivan mahtava,ei sattunut eikä tuntunut missään!
ja niin poika sit syntyi 0.03,eli juuri ja juuri oli vuorokausi vaihtunut.

n.2h sit oltiin vielä salissa,kun tuotiin leipää ym.pientä syötävää ja juotavaa,mut itelläni oli sen verran heikko olo,et en pystynyt syömään mitn.join vaan. menin suihkuun ja siitä matkattiin sit osastolle,mies lähti suoraan synnytyssalista kotio nukkumaan.

Et kokemus kaikenkaikkiaan oli samanlainen kuvio kuin kuopuksesta,mut ponnistaminen ei vain sattunut lainkaan.
Osastolla oltiin sit tiistai yöstä-torstaihin asti,ja tnä ollaan menossa vielä näytille painosta ettei ole liikaa tippunut ja otetaan vielä keltasuusarvo.
Sokerit olleet pojasta ok.
 
Paljon onnea Barbamama ja pienitytöntylleröinen=) Millä viikoilla teidän kaksi ensimmäistä lasta syntyi?

Minulla ei ole tänään juuri oireita ollut joten pelottaa et keskenmeno=( Noh torstaina ultraan!

Iltatähti rv 6+5
 
Onnea PTT!:flower: Perästä tullaan, toivottavasti pian.

Tänään oli neuvola, kaikki ok, vauva sen kun painuu alemmas vaikka en ymmärrä miten se on enää mahdollista... Terveydenhoitaja arveli että jos ei nyt viikon sisällä synny, saattavat ottaa minut sisään laskettuna päivänä kun on äitipolikäynti. Mutta lähden kävelylle, josko saisi vauhtia! Ennakoivia supistuksia on paljon ja ovat napakoita mutta ei vielä muuta.

Kesäterveisin, Keskeneräinen sekä Kuopus 38+5 (On siis pisimpään kestänyt raskauteni, kaksi edellistä päättyivät päivinä 38+4 ja 38+1)
 
Onnittelut Barbamama ja PieniTytönTylleröinen! :flower:

Täällä edelleen pahoinvoinnin kourissa. Sinänsä pahoinvoinnin jatkuminen ja voimistuminen pitäisi tietysti olla hyvä merkki. Vielä en silti edelleenkään ole oikein uskaltanut tästä raskaudesta iloita. Ensi viikolla olisi eka ultra sairaalalla. Sitä jännittäessä ja pelätessä...

Sen verran täytyy juoruta, että Kati82 on myös jo synnyttänyt. Varmaan tulee itse kirjoittelemaan kuulumisia sitten kun jaksaa ja ehtii.

Liljan Kukka 10+4
 
Ultrakuulumisia: Siellä se pieni sydän löi<3 Olo on helpottunut=)

Taidan kertoa jo tänään lapsille 6v ja 7v vaikka tiedän että varmaan liian aikaista mut en vaan malttais olla kertomatta;)

Iltatähti rv 7+2
 
P12
Tuttuja kurkkaamassa, täällä teille jo hirveästi vauvoja tullut ja raskaudet pitkällä :heart:

Meillä olisi vihdoin 6 kemiallisen jälkeen vahva plussa testissä. Todella vahva viikkoihin nähden! Katsotaan tulenko juttuihin mukaan jos raskaus etenee onnellisesti..

P12 ja Pikkuinen 3+4
 
Neuvola kuulumisia suluissa taas viime kuulumiset

Rv 38+0 (36+6)
Paino: 1,050kg/vko (-300g/vko)
Turvotus: +/- (+/-)
Verenpaine: 122/74 (126/80)
Pissa: leukosyytit tai jotkin koholla, otettiin sit se viljely (puhdas)
Hb: 108 (mitattu viimeks rv 35+6 jolloin oli 117)
Sf-mitta: 40cm (38cm)
Tarjonta: ei merkattu (rt)
Syke: 132 (140)
Liikkeet: ++ (++)

Huomenna saa alustavasti tiedustella sitä pissa tulosta. Neuvolatäti soitti myös äippäpolille tosta sf-mitasta, mutta kun kerran mulla on sinne aika ens tiistaille ni meen silloin sitten sinne.
 
P12: Varovaiset onnittelut! Kunpa tämä vihdoin olisi pysyvä plussa...

Itse pääsin tänään neuvolassa ylimääräiseen ultraan. Pikkuinen vauva siellä näkyi, ja sydän sykki, mutta pienokainen ei liikkunut lainkaan. Järki (ja neuvolantäti) sanoivat, että todennäköisimmin nukkui sillä hetkellä. Edelliset ovat kuitenkin noilla viikoilla ultratessa heiluneet kuin heinämiehet, joten pieni levottomuus jäi pintaan edelleen. Piinaviikot jatkuvat siis edelleen. Ensi viikon virallista ultraa jännittäessä...

Liljan Kukka 10+6
 
Kun nykyisen listan ylläpitäjä, eli Kati on jo synnyttänyt, otin vapauden päivittää listan kesälle. Uuteen pinoon voi siis nyt siirtyä juttelemaan, ja jokainen halujensa mukaan päivittää tietojaan. Poistin listan kärjestä ne joilla lasketut ajat jo ohitettu, ja joista ei ole mitään vähään aikaan kuulunut. (Aika hiljainen pinohan tämä on viime aikoina muutenkin ollut.)

Uuteen pinoon pääsee suoraan esimerkiksi tästä http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2160846-kolmatta-odottavat-kesalla-2012-a/#post26603248
 

Yhteistyössä