Kolme lasta vuoden ikäeroilla!!!??? Onnistuiskohan??

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Meillä nyt esikoinen alle 1v. ja odotan nyt toista lasta. Ihanaa saada lapset vuoden ikäerolla! Olisko ihan hullu idea, jos hankkis vielä kolmannenkin vuoden ikäerolla tähän tokaan lapseen? Tunnetko ketään, kellä on kolme lasta vuoden ikäerolla? Onko raskasta?
 
Multa lähtis kyllä järki! Mulla on kaks tosi vilkasta poikaa 1v10kk ikäerolla ja nytkin on jo menty välillä rajoilla =)
En tod. hanki kolmatta kuin jossain mielenhäiriössä tai todellisena iltatähtenä
 
Viimeksi muokattu:
Tunnenhan mä sellaisia(kin). Osalla on tosi rankkaa, osalla ei.

Suosittelen, että kokeilisit ihan ekana sitä, miten onnistuu vauvan ja taaperon vanhempana oleminen, ennen kun sen pidemmälle päätöksiä teet :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;25808444:
Multa lähtis kyllä järki! Mulla. On kaks tosi vilkasta poikaa 1v10kk ikäerolla ja nytkin on jo menty välillä rajoilla =)
En tod. hanki kolmatta kuin jossain mielenhäiriössä tai todellisena iltatähtenä
Mulla samanlainen tilanne, kaksi toimeliasta tyttöä, ikäeroa 1v7kk. Esikoinen on uhmakas, kuopus fyysisesti kovin aktiivinen. Ei missään nimessä enää kolmatta tähän soppaan, ainakaan ennen kun nämä menevät kouluun :D
 
.-.-
hassua, et jos on alle vuosi ikäeroa ja toinen syntynyt tammikuussa toinen loppuvuodesta niin menevät samalle luokalle kouluun. ei nyt mitenkää liity aiheeseen mut tuli vaan mieleen.
 
Ei sitä voi muut sanoa kuinka rankkaa se on. Se riippuu täysin sun ja miehes voimavaroista, tukiverkosta ja niistä lapsista.

Tunnen perheen jossa syntyi kolmen vuoden sisällä kolme lasta, hyvin ovat pärjänneet vaikka haasteita on ollut. Isovanhemmat on olleet tärkeänä apuna.

Itsellä on kaksi lasta alle vuoden ikäerolla ja kehottaisin kyllä katsomaan vähän aikaa kuinka kahden pienen kanssa sujuu.. Mä en vaihtais tätä ratkaisua mihinkään, meillä on toiminut aivan loistavasti eikä olla väsytty liikaa :)

Mutta ei sitä tosiaan tiedä, joku ei jaksa sen yhdenkään lapsen kanssa, toinen jaksaa mainiosti kuuden kanssa. Mahdotonta sanoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;25808475:
Mulla samanlainen tilanne, kaksi toimeliasta tyttöä, ikäeroa 1v7kk. Esikoinen on uhmakas, kuopus fyysisesti kovin aktiivinen. Ei missään nimessä enää kolmatta tähän soppaan, ainakaan ennen kun nämä menevät kouluun :D
Mulla on molemmat iloisia, kilttejä ja terveitä, mutta hemmetin kerkeäväisiä. Loppuu vaan vuorokaudet kesken. Sit pukee kolmea rimpuilevaa kakaraa pihalle? Noup! Ei helvetissä. Menis sisälläistumiseks. Eikä pystyis ihan hevillä vetämään pitkiä kävelylenkkejä enkä mä pysty raskausaikoina liikkumaan kun jalka ei toimi...
 
Kolme lasta ja ikäerot on 1v8kk ja 1v5kk.
Oon ehkä huono vastaamaa tähän ketjuun, kun ikäerot on noinkin suuret, mutta kolmatta kun odotin, niin olin TODELLA ilonen, että ikäeroa oli ton 1v5kk verran. Saatoin jopa toivoa, et oispa se keskimmäinen muutaman kuukauden edes isompi.

Mut ihan hyvinhän tääki menee, kun vaan aina tottuu siihe uuteen arkeen. Ei se samanlaista ole yhden kanssa, kun kahden kanssa tai kolmen kanssa. Aina saa opetella kaikki uusiks :) Mut muutaman viikon päästä tuntuu ku niin ois ollutkin aina :>

Eli, uskon, että onnistuis varmaan, jos vaan lapsi tulee niin nopeesti. Ni kyllä kaikki asiat selviää, mut kannattaa nyt ensin tosiaan kattoo miltä se arki tuntuu kahden kanssa.
 
Meillä neidit on 1v 1kk ikäerolla ja on mielessä käynyt jos vielä kerran mutta vähän suuremmalla ikäerolla. Kouluikään asti ei voi jahkailla sillä 40-v päivät kolkuttelee jo aika lähellä ja miehelläkään ei ole viisikymppisiin enää montaa vuotta.

Raskautuminen ei ole aina itsestäänselvää ja vaikka likat saatiin alulle nopeasti, niin voi olla ettei kolmatta enää tule, aloitettiin yritys heti tai myöhemmin.
 
"kahden äiti"
Meillä vaan kaksi lasta, ikäeroa 1v 2kk. Mutta olin kyllä aika poikki silloin, kun nuo oli pienempiä. En olis jaksanu kolmatta enkä jaksais edelleenkään. Nyt ovat 3-ja 4v ja touhua riittää edelleen aamusta iltaan :D Kolmatta voin miettiä jonkun vuoden päästä, kun ovat kasvaneet vähän isommiksi ja saaneet järkeä päähän. Tosin yksinhuoltajana en varmaankaan saa enää kolmatta :/
 
"mami"
Mitäs jos ensin kattoisit miten kahdenkin pienen kanssa menee. Viiden äitinä voin sanoa,että kaksi ei mene siinä missä yksi eikä kolme siinä missä kaksi..Mutta moneen sitä sopeutuu,meillä viisi poikaa ja hyvin tässä on pärjätty..ikäeroa tosin enemmän kun vuosi kullakin.
 

Yhteistyössä