Kolmellakympillä pitäis selvitä lapsilisiin asti :(

  • Viestiketjun aloittaja voi surku
  • Ensimmäinen viesti
voi surku
Helvetin sähkölasku (melkein 300?) ja auton hajoaminen 1100?!!!!
Lapsia viisi ja aikuisia kaksi. Pakastimesta löytyy vähän marjoja, sipuli-perunaa pari pussia (menee siis yhteen ruokailu kertaan) ja ranskalaisia yhteen ruokailu kertaan.
Perunoita on juuri ja juuri yhteen perunavelliin, hiutaleita tosi vähän kun meillä ei lapset syö kuin mannapuuroa. Mannaryynejä on.

Nyt kun tähän pukkaa vielä jonkun korvatulehduksen niin kusessa ollaan ja pahasti :'(
 
kaistale
Alkuperäinen kirjoittaja voi surku:
Helvetin sähkölasku (melkein 300?) ja auton hajoaminen 1100?!!!!
Lapsia viisi ja aikuisia kaksi. Pakastimesta löytyy vähän marjoja, sipuli-perunaa pari pussia (menee siis yhteen ruokailu kertaan) ja ranskalaisia yhteen ruokailu kertaan.
Perunoita on juuri ja juuri yhteen perunavelliin, hiutaleita tosi vähän kun meillä ei lapset syö kuin mannapuuroa. Mannaryynejä on.

Nyt kun tähän pukkaa vielä jonkun korvatulehduksen niin kusessa ollaan ja pahasti :'(
Juu, voi harmi. Oletko jo maksanut noi laskut, yleensä ainakin sähkölaskun maksua voi siirtää.
Voitko lainata joltain "kivalta" rahaa? (sisko, äiti tms)

Sitten vaan kaappien tyhjennystä ja jos lähellä on isät ja äidit niin sinne kyläilemään/syömään, yleensä lapset perheineen on toivottua väkeä.

Tai myytte jotain huuto.net tms mistä sais nopeasti edes vähän lisää. Tyhjät pullot kauppaan jne.

tsemppiä
 
avulias

äläs nyt, kyllä te pärjäätte... :hug:

onko teillä jauhoja? hiiva ei paljoa maksa, leivotte sämpylöitä/leipää. makaroonia saa kohtuullisen edullisesti ja jauhelihaankin riittää vielä rahanne (ainakin yhtenä/kahtena päivänä).
onko lapset hoidossa eli saavatko kodin ulkopuolella ruokaa?
 
Rollolainen
mulla ei oo sitäkään ja hyvi pärjätään.
Tyhjiä puloja kaksi pussillista parvekkeella( lasten kerääämiä)
Tili miinuksella ja pakkasessa ruokaa ja leipää.Kivatuotteita on.
kannttaaolla järkevä ja hamstrata silloi kun on rahaa....
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja voi surku:
Helvetin sähkölasku (melkein 300?) ja auton hajoaminen 1100?!!!!
Lapsia viisi ja aikuisia kaksi. Pakastimesta löytyy vähän marjoja, sipuli-perunaa pari pussia (menee siis yhteen ruokailu kertaan) ja ranskalaisia yhteen ruokailu kertaan.
Perunoita on juuri ja juuri yhteen perunavelliin, hiutaleita tosi vähän kun meillä ei lapset syö kuin mannapuuroa. Mannaryynejä on.

Nyt kun tähän pukkaa vielä jonkun korvatulehduksen niin kusessa ollaan ja pahasti :'(
hätätilassa reseptilääkkeet saa velaksi apteekista.
Olen kerran saanut myös flunssalääkeitä, mutta vai siksi, ku olen "vakiasiakas" jka tunsivat mut jo. En kehtais vaihtaa apteekkia van sen takia että jättäisin velkani maksamatta
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Oliko kaikki maksettava kerralla eikö laskuja saanut osissa maksaa?
Maksoin viime kuussa sähkölaskusta puolet ja nyt toisen puolen. Lisäksi tietty monta muutakin laskua piti maksaa. Ja autoahan ei ois ulos korjaamolta saanut ennen kuin maksoi sen korjauksen :/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
mulla ei oo sitäkään ja hyvi pärjätään.
Tyhjiä puloja kaksi pussillista parvekkeella( lasten kerääämiä)
Tili miinuksella ja pakkasessa ruokaa ja leipää.Kivatuotteita on.
kannttaaolla järkevä ja hamstrata silloi kun on rahaa....
tätä mä en just tajua... eikö järkevää rahankäyttöä ole se, että ostetaan mitä tarvitaan.. eikä se, että hamstrataan silloin kun rahaa on :D aplla ei muuta ku visa vinkuun pakollisiin hankintoihin ja maksu pois heti seuraavasta tilistä =)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja avulias:
äläs nyt, kyllä te pärjäätte... :hug:

onko teillä jauhoja? hiiva ei paljoa maksa, leivotte sämpylöitä/leipää. makaroonia saa kohtuullisen edullisesti ja jauhelihaankin riittää vielä rahanne (ainakin yhtenä/kahtena päivänä).
onko lapset hoidossa eli saavatko kodin ulkopuolella ruokaa?
Kotona kaksi, kolme koulussa.
On meillä jauhoja. Teen lähes aina leivät itse.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
mulla ei oo sitäkään ja hyvi pärjätään.
Tyhjiä puloja kaksi pussillista parvekkeella( lasten kerääämiä)
Tili miinuksella ja pakkasessa ruokaa ja leipää.Kivatuotteita on.
kannttaaolla järkevä ja hamstrata silloi kun on rahaa....
tätä mä en just tajua... eikö järkevää rahankäyttöä ole se, että ostetaan mitä tarvitaan.. eikä se, että hamstrataan silloin kun rahaa on :D aplla ei muuta ku visa vinkuun pakollisiin hankintoihin ja maksu pois heti seuraavasta tilistä =)
minusta taas on järkevää hamstrata esim lihoja pakkaseen.. juuri tuollaisten tilanteiden varalle
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
mulla ei oo sitäkään ja hyvi pärjätään.
Tyhjiä puloja kaksi pussillista parvekkeella( lasten kerääämiä)
Tili miinuksella ja pakkasessa ruokaa ja leipää.Kivatuotteita on.
kannttaaolla järkevä ja hamstrata silloi kun on rahaa....
tätä mä en just tajua... eikö järkevää rahankäyttöä ole se, että ostetaan mitä tarvitaan.. eikä se, että hamstrataan silloin kun rahaa on :D aplla ei muuta ku visa vinkuun pakollisiin hankintoihin ja maksu pois heti seuraavasta tilistä =)
minusta taas on järkevää hamstrata esim lihoja pakkaseen.. juuri tuollaisten tilanteiden varalle
jos ei hamstrais, niin sitä rahaakin olis varmaan tasaisemmin koko kuulle? :whistle:
 
Ei hätää
No, kai 30e riittää viikkoon? Ei kai meillä mene sen enempää koskaan ruokaan viikossa kun tekee kaikki itse. Käytetään paljon kasviksia ja syödään 2pv samaa ruokaa aina vähintään.
Eli nyt teet julmetun vuuan makaroonilaatikkoa, se kun ei montaa senttiä pussilta maksa, siihen jauhelihapaketti, tai sitten pelkät kasvikset niin sitä syö jo monta päivää.
Juomaksi vettä aikuisille ja nuorisolle, pienimille vain maitoa.
Kyllä sitä pärjää kun pistää pärjäämään.
 
Sanna
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
mulla ei oo sitäkään ja hyvi pärjätään.
Tyhjiä puloja kaksi pussillista parvekkeella( lasten kerääämiä)
Tili miinuksella ja pakkasessa ruokaa ja leipää.Kivatuotteita on.
kannttaaolla järkevä ja hamstrata silloi kun on rahaa....
tätä mä en just tajua... eikö järkevää rahankäyttöä ole se, että ostetaan mitä tarvitaan.. eikä se, että hamstrataan silloin kun rahaa on :D aplla ei muuta ku visa vinkuun pakollisiin hankintoihin ja maksu pois heti seuraavasta tilistä =)
minusta taas on järkevää hamstrata esim lihoja pakkaseen.. juuri tuollaisten tilanteiden varalle
Sama juttu. Ja ostan varalle jauhoja, makaroneja, riisiä sun muuta kuivaa tavaraa.
 
vieras
Käy tarkistamassa S- Tilin saldo, jos sulla on sellainen. Mä kävin tänään, ihan muuten vaan. Ja tilillä olikin yllättäen 160 euroa rahaa! Luulin että olis ollut tyhjä...
 
tyhmä blondi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Käy tarkistamassa S- Tilin saldo, jos sulla on sellainen. Mä kävin tänään, ihan muuten vaan. Ja tilillä olikin yllättäen 160 euroa rahaa! Luulin että olis ollut tyhjä...
Tyhmä kysymys: saako ne S-tilillä olevat bonusrahat nostaa käteiseksi milloin tahansa?
 
vieras
No kyllä tuolla rahalla viikon pärjää, kunhan jättää ne turhat ranskikset ja sipuli-perunapussit sinne kaupan pakastealtaaseen. Ihan perusruokaa teette, vaikka jotain makaronilaatikkoa tai keittoja isot annokset. Luonnosta voitte hakea esim. nokkosia ja tehdä nokkoslättyjä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sss:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
jos ei hamstrais, niin sitä rahaakin olis varmaan tasaisemmin koko kuulle? :whistle:
Ostaaa vaikka tarjouksesta tuotteita joita tarvitsee joka tapauksessa.
Aivan! Meillä ainakin on kaappi meilkeinpä aina täynnä säilykkeitä + kuivatavaraa, koska ostan tarjouksesta kerralla enemmän. Lisäksi pakkasessa on tällä hetkellä varmaan 2,5 kg härän sisäfilettä, kun tarjouksesta halvalla sain:) On isoa säästöä pitkällä aikavälillä hyödyntää tarjouksia + hamstrata.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä blondi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Käy tarkistamassa S- Tilin saldo, jos sulla on sellainen. Mä kävin tänään, ihan muuten vaan. Ja tilillä olikin yllättäen 160 euroa rahaa! Luulin että olis ollut tyhjä...
Tyhmä kysymys: saako ne S-tilillä olevat bonusrahat nostaa käteiseksi milloin tahansa?
Tottakai saa
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä blondi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Käy tarkistamassa S- Tilin saldo, jos sulla on sellainen. Mä kävin tänään, ihan muuten vaan. Ja tilillä olikin yllättäen 160 euroa rahaa! Luulin että olis ollut tyhjä...
Tyhmä kysymys: saako ne S-tilillä olevat bonusrahat nostaa käteiseksi milloin tahansa?
Saa. Prisman ja Sokoksen asiakaspalvelupisteistä. Sekä S-Tilikortilla ihan pienempien markettien kassoiltakin.
 

Yhteistyössä