kolmen lapsen pieni ikäero, kokemuksia kellään?

  • Viestiketjun aloittaja mutsi
  • Ensimmäinen viesti
mutsi
Minulla on kaksi lasta 2 vuoden ikäerolla ja kolmatta jo kuumeillaan mutta emme uskalla vielä kun kuopus on niin pieni. Tämä 2v on tuntunut tosi hyvältä. Olen tullut helposti aina raskaaksi ( ymmärrän kyllä että tilanne voi aina muuttua ) mutta jos nytkin näin niin haaveissa olisi sellainen n1.5 v.
Onko kellään kokemusta, miten arki on pyörinyt?Ei millään jaksaisi odottaa että saisi odottaa....:)
 
Meillä on ensimmäisen kahden välillä 2 vuotta ja seuraavien tuo 1,5 vuotta...
Neljäs sitten huomattavasti pidemmällä välillä...
Hyvin tuo arki sujuu, mutta kyllä tuo 2 vuotta on mielestäni parempi väli...
Ainakin vaatii molemmilta vanhemmilta kykyä antaa paljon huomiota lapsille, ettei toiset jää paitsioon...
 
Gluteus maximus
Meillä ei kolmatta ainakaan vielä ole, mutta lasten ikäero on 1v5kk ja kahden lapsen kanssa se oli ihan ok. Mutta kun ollaan mietitty kolmatta niin halutaan hiukan isompi ikäero (jos nyt edes toteutetaan tuo kolmonen) Alku oli tosi rankkaa, mutta nyt kun ovat 2v ja 3v niin jo helpompaa ja ovat kyllä kuin paita ja peppu (poika ja tyttö)
 
Me tekisimme varmaan samoin...
1,5 vuotias on todella pieni jopa 2 vuotiaaseen verrattuna, eli jos äidin huomiosta menee paljon tulokkaaseen, on isän pystyttävä antamaan paljon huomiota 1,5 vuotiaalle ja vanhemmalle, jonka voi kyllä ottaa mukaan sekä vauvanhoitoon, että isän ja 1,5 vuotiaan touhuihin...
Eli paljon riippuu vanhemmista ja lasten luonteista...
Haastavampaa pienemmällä ikä-erolla, mutta ei lainkaan mahdotonta...
Jos tuntuu luontevalta tehdä lapsi nyt, niin uskoisin olevan oikea hetki, koska eihän kukaan tiedä etukäteen mitä elämässä tapahtuu...
Ja onnea teille eteenpäin...
 
mulla syntyi kolme lasta alle 3 vuodessa.ei minusta ollut mitenkään kovin raskasta,tosin olen ihminen joka tottunut puuhaamaan koko ajan.lisäksi mulla oli vielä neljäskin lapsi eli 4 lasta mulle syntyi 6 vuodessa.
 
Meillä kolme lasta on syntynyt noin. 2v välein ja komannen ja neljännen väli oli "vain" 1v8kk ja voin sanoa,että ei tunnu liian pieneltä iköerolta.

Rohkeesti vaan jos vähäänkään tuntuu siltä ;)
 
Meillä on esikoisen ja kolmosen ikäerona 3,5 vuotta. Ja raskastahan tämä arki on ollut.
Vauva vaatii oman aikansa, mediumilla on kamala uhma ja esikoinen koettelee myös rajojaan. On päiviä jolloin ihmettelen miksi tähän on ryhdytty. Ja toisina päivinä taas kaikki näyttää valoisammalta.
Etuna on se että mediumi on todella reipas ja ikäisekseen kypsä. Hermo varmaan menis jos täällä ois viel 2 vaipoissa ja rattaissa kuskattavana.
 
vieras
Meillä esikoinen 3,5 v ja kaksoset 2v. Ja kuten yllä, kyllä tämä välillä kaduttaa jos päivät on tosi raskaita, mutta nyt kun lapset ovat jo hitusen isompia ja leikkivät keskenään niin silloin olen tyytyväinen pieneen ikäeroon. Ja vaikka välillä hirvittää niin en tekisi toisin.
 
vieras
Meillä esikoinen oli 3v 4kk kun kolmonen syntyi. Mutta vauva oli ns helppo lapsi (ja on edelleen) joten meillä oli helppoa. Neljäs tuli siitä 2,5 v kuluttua, ja edelleeen on hankala tapaus. Riippuu paljon siitä millasen saa =)
 
säde83
Hei

Meillä on kolme lasta melko pienillä eroilla. Nyt lapset ovat 3v11kk, 2v5kk ja 8,5kk. Hyvin on mennyt enkä ole kokenut sen raskaammaksi kuin kahdenkaan kanssa. Itse olen kokenut melkein helpompana kun on kolme lasta kahden sijaan. Kaksi isointa jo jossain määrissä leikkivät ja pitävät toisilleen seuraa. Liikkuminen on tietysti vähän hankalampaa , tai ainakin se liikkeelle lähteminen, pukeminen ja muu vie enemmän aikaa, mutta sehän on ihan ymmärrettävää. mutta kaikkeen tottuu Itseasiassa neljänne yrityskin on jo jonku aikaa ollut meneillään, et en ole kokenut niin raskaaksi tätä arkea kolmen kanssa. Mutta voin kertoa että se on varmaan niin tapauskohtaista kuka jaksaa ja pärjää useamman pienen kanssa. Itse kuulun heihin jotka (ainakin omasta mielestäni) jaksavat pienellä erolla olevien lasten kanssa.
 
raskaana
itse olen kanssa mietiiny kuinka arki sujuu, kolmatta just odottelen, esikoisen ja kakkosen ikäero on hieman alle vuosi ja kun kolmas syntyy niin kakkoseen tulee ikäeroa 1,5 ja ekaan 2,5.
 
vieras
meillä on ikäerot niin että 1 ja 2 välillä 1.5vuotta,2ja 3 välillä 2 vuotta,3 ja 4 välillä 1v.10kk ja nelosen ja vitosen väliin tulee nyt sit 3 vuotta.ja ei oo ollu raskasta minusta.paljon on noista seuraa toisilleen ollut vaikka osaahan nuo hyvin keskenään tapellakkin tarvittaessa.
 

Yhteistyössä