kolmen/ useamman äidit! miten erosi kolmas raskaus/synnytys edellisistä? :)

vieraskin.
Kolmas raskaus oli helpoin siinä mielessä, että esikoista ja toista odottaessa oli alkuraskaudessa päänsärkyjä ja kolmannessa ei. Mitään muita vaivoja tai tuntemuksia ei ollut. Synnytykseen tuli lähtö samoin kun ekassa ja tokassa eli lapsivesi meni, mutta kolmanne kohdalla ei supistuksia kuulunut, joten zytotec -käynnistys. Synnytys meni nopeasti, kuten aikaisemmatkin.
 
Vierass
Olihan se "hieman" erilainen kuin kaksi edellistä... tai seuraavaa :)
Kolmas raskaus alkoi kolmoisraskautena, selvisi rv7+ Kun käytiin ultrassa määrittämässä raskausviikkoja. Kaikkien sykkeet nähtiin, kaksi yhdessä pussissa ja yksi omassaan. Rv 9+ oli hengissä enää kaksi omissa pusseissaan, toisesta pussista oli siis toinen menehtynyt. Rv12+ oli enää yksi hengissä eikä kolmannesta mitään jälkeä.
Raskaus oli kuitenkin helppo, ei vuotoja kuten tokassa rv16 asti eikä mitään muutakaan vaivaa.
Joulutonttu syntyi rv39+5 ripeästi 25minuutissa :) onneks satuin olemaan toisesta syystä käymässä synnärillä, muuten olis syntyny eteiseen.
 
Never again
Raskausaika oli todella vaikea pahoinvointeineen ja lantion löystymisineen :( olin todella huonossa kunnossa. Lisäksi puhkesi radi ja kolmonen syntyikin suunnitellulla sektiolla.
 
xsxs
Raskaus oli vaikein, kipuja oli enemmän kuin aiemmista, ei kuitenkaan mitenkään ylitsepääsemättömästi. Synnytys oli toisinto kakkosesta eli samalla kaavalla mentiin sen suhteen, kipeä mutta nopea.
 
Kiitos vastauksista! :) mulla oli jo toka melko järkyttävä kipuineen, oli kaikki mahdolliset kivut. Mutta nyt hieman enemmän lihasta, joten toivon että säästyisi vähemmällä. :D miten teillä on kolmannesta maha tullut näkyviin? Mulla on aiemmista tullut tosi aikasin ja tästä on nyt jo tullut vähän turvotusta mahaan.. :eek:
 
"nanna"
Mun kolmas raskaus oli ehkä hieman rankempi kuin ekat kaks. Mutta mulla oli ikääkin jo enemmän sitten tässä kolmannessa. :D Kakkosen ja kolmosen ikäero on 6-v.

Kolmannessa raskaudessa aloin tuntea liikkeet paljon myöhempään kuin kahdessa ekassa, ja se huolestutti. Pahoinvointi oli astetta pahempaa, ei kuitenkaan mitään jatkuvaa oksentelua tms. Liitoskivut ja selkäkivut oli pahempia.

Synnytys oli kuitenkin helppo, kuin kakkosenkin, mutta nopeampi.

Neljäs, kaksosraskaus, olikin sitten TOSI rankka fyysisesti. Synnytys helppo ja nopea kuten edellinen.
 
4 lasta
Kolmas raskaus oli johonkin 30 viikolle saakka täysin identtinen kahden ekan kanssa, siitä loppuun kohtu painoi johonkin hermoon selän puolella ja kipuja oli kovasti. Synnytys oli sikäli helppo että olin puuduksissa kaulasta alaspäin lähes kokonaan (samoin kun toisessakin synnytyksessä ) johtuen omasta synnytyshistoriastani. Ja lopputulos oli erilainen siinä mielessä että kolmas on tyttö kun kaks ekaa on poikia.
 
"äitikolmelle"
Niin yksilöllistä. Mulla oli kolmas vauva tyttö. Kaikki raskaudet olivat erilaisia. Kolmannessa voin pahoin rv 15 -16 asti. Muuten olo oli mainio, aktiivisen liikkumisen suhteen.

Jännitti, miten selviän kolmannesta raskaudesta (miten keho kestää), kun edellisestä synnytyksestä oli kulunut vain vähän aikaa (ikäeroa lapsille tuli reilu vuosi).

Mulla ei ollut mitään ihmeempiä kipuja. Kaikissa raskauksissa loppuraskaus oli tietysti tukalaa, jättimäisen vatsan takia (isot lapset).

Synnytys kolmannesta käynnistyi niinkin luonnollisesti kuin että kaatusin selälleni liukkaalla tiellä rv 39+ joka käynnisti synnytyksen. Synnytys oli ponnistusvaiheeseen asti aika kivuton, kolmannessa synnytyksessä osasin rentoutua ja ottaa rauhallisesti, hengitellä ilokaasua kun mies kuorsasi vieressä. Ponnistus vaihe oli taas 20 min, niinkuin edellisetkin.

Kolmannessa synnytyksessä halusin kivunlievitykseksi pudendaali-puudutuksen, oli jännä kokemus, tosin ei mun mielestä kyllä auttanut yhtään - tunsin kun hermo puutui mutta en huomannut että olis auttanut sitten muuten :D

Oli hassua, miten voimaantui synnytyksessä siitä että tiesi miten tulee toimia, miten ponnistaa.
 
"Neljä lasta"
Kolmas ja neljäs synnytys nopeita (ja kivuliaita!) raskaudet kaikki aikalailla samanlaisia, käsien puutumista ja lopussa verenpaineen nousua. Ekan ja viimeisen välillä 10v ailkaa, ikä kyllä näkyi sekä raskaana oloissa että vauvan hoidossa (lähinnä yövalvomiset)
 
friisi
Kaksi tyttöä ja kolmas poika ;)
Raskausaika oli helppo, tosin ennenaikaiset supistukset vaivasivat rv 17 eteenpäin ja piti ottaa hieman iisimmin. Muuten olin elämäni kunnossa, ei kolotuksia eikä liitoskipujakaan. Synnystys oli rankka, mutta se johtui käynnistyksestä cytotecilla. Sinänsä hassua, että kolmas raskaus meni 11 päivää yli ja jouduttiin käynnistämään, kun tytöt tulivat ennen laskettua aikaa. Tsemppiä! Mulla on hirmuinen vauvakuume ja lapsiluku täynnä :p
 
5n äiti
Minulla helppo raskaus, vielä lopussa liikuin helposti ja "unohdin" olevani raskaana. Vauva olikin vain 3,7 kg. Synnytys nopea ja kaikki lähti rullaamaan omalla painollaan.
 
"Fiia"
Kolmas raskaus nyt loppumetreillä, ollut helpoin enkä edes huomaa olevani raskaana. Parin vuoden välein tulleet, mut ei eka tai tokakaan olleet hankalia. Nyt kuitenkin ylivoimaisesti oireettomin olo.
 

Yhteistyössä