kolmevuotias tyttö yksin kotona kaupassakäynnin ajan...

Vi eras
En uskaltaisi jättää.

Meillä eskarilainen harjoittelee nyt pieniä aikoja yksinään olemista. Esim. on sen aikaa kotona kun käyn lähikaupassa.
On kerrottu mitä ei saa tehdä yksin ollessaan ja kännykkää osaa käyttää jos kuitenkin joku hätä tulee.

Kolmevuotiaalla ei mielestäni ole vielä tarpeeksi järkeä päässä, että yksin voisi jättää.
 
"lissu"
Joo ei. Aikoinaan serkkuflikka jätti 6kk lapsen kotiin kaupassa käynnin ajaksi. Perusteli sen sillä ettei vauva pääse pois pinnasängystä eli mitään ei voi sattua ja kauppa vastapäätä ja hakee vain röökii. Jep jep että näin.
 
-
Itselläni on kolmevuotias lapsi. En mistään hinnasta jättäisi yksin kotiin.
Esim. jos kotona syttyisi vaikkapa tulipalo, niin se raukka ei edes pääsisi asunnosta ulos ominvoimin. Ei siis saa ulko- ovia itse auki.
 
niilox
No ei todellakaan. Itselläni 4 v lapsi ja mukaan tulee jollei kotona ole vahtijaa.
Joskus olen käynyt pikaisesti postissa tai kaupassa hakemassa 2-3 tavaraa. Lapsi ollut isomman sisaruksen kanssa kotona sillä aikaa. Ikää isosisaruksella 14 v ja puhelin hällä käytössä.
 
Poika ei koskaan olis suostunut edes jäämään, tyttö olis saattanut jäädäkin, ei tosin koskaan jätetty.

Ei saa jättää. Niin on pieni vielä.
 
vieraaas
Odottaahan moni vauva ja taapero autossakin sen aikaa kun isät ja äidit käy kaupassa...nähty on ja itsekkin näin teen!!! Ei aina voi pelätä pahinta! Mutta tietysti jokainen ätii/isä tietää mihin oma lapsi kykenee ;)
 
[QUOTE="nuuh";29427582]Miks 3-vuotiaat saa olla sitten yksinään pihalla?[/QUOTE]

Hyvä kysymys!

Meilläkin oli jo 3v omalla pihalla, mutta rajat oli selvät, eikä vaaraa lähettyvillä.
Vahtaamiseksihan se aina kuitenkin meni. Silti halusin päästää, tyttö oli todella reipas.

Itse arvioisin että kotona on enemmän vaaroja kuin omalla kotipihalla. Varsinkin jos kyttääjä-äidin sälekaihtimet ja verhot heilahtelevat vähän väliä.:D
 
"vieras."
Mun tyär täyttää parin kuukauden päästä kolme, en vois jättää yksin, vaikka osaakin mennä ovesta ulos, niin ei kyllä osais tulipalon syttyessä toimia oikein. En kyllä vielä päästä ulos yksinään kuin ihan pariksi minuutiksi, kun puen pikkusiskolle vaatteet. Meillä tyttö on kyllä tosi reipas, osaa paljon jo itsekseen tehdä, mutta silti vielä niin pieni.
 
"Marimamma"
No ei todellakaan ! Meillä kolmasluokkalainen on kaupassa käyntien ajan joskus yksin ja silloinkin olen sanonut, että soittaa, jos siltä tuntuu. Ei tulisi mieleen jättää 5v. ja 2v. poikiani yksin. Huh ! Ja 5v. saa olla 9v. :N kanssa pihalla ilman vanhempia, ei muuten.
Voin olla ylisuojeleva, koska olen yhden lapsen menettänyt, mutta vastaus kysymykseen on ehdoton EI ikinä !
 
-
Odottaahan moni vauva ja taapero autossakin sen aikaa kun isät ja äidit käy kaupassa...nähty on ja itsekkin näin teen!!! Ei aina voi pelätä pahinta! Mutta tietysti jokainen ätii/isä tietää mihin oma lapsi kykenee ;)
Niin, aina ei voi pelätä pahinta. Silti sä kiinnität lapsesi turvavöihin ja maksat vakuutuksiasi, miksi?
Itse olen ajatellut niin, että teen ratkaisut sen pohjalta, jonka kanssa voin elää. Esim. en jättäisi kolmevuotiasta yksin kotiin koska, hän ei saa ovea itse auki. Jos saisi, niin saattaisi avat oven todella väärille ihmisille. Hän ei osaa soittaa puhelimella apua, esim. tulipalon syttyessä, eikä näinollen pääsisi yksin edes asunnosta ulos.
Minä en voisi elää sen kanssa, jos kolmevuotiaalleni tapahtuisi jotain sinä aikana, kun minä olisin jättänyt hänet yksin kotiin.
Katsotaan sitten, kun tyyppi alkaa lähestyä kouluikää.
 
"kolmen mamma"
Vaikka meidän kolme vuotta vanha poikamme onkin "kovin iso" omasta mielestään niin en kyllä jättäisi häntä yksin poistuessani "äänen kantamattomiin". En jättäisi siis autoonkaan sillä hän osaa avata istuimensa vyöt ja tekniikasta kiinnostuneena onnistuisi varmaan purkamaan auton virtalukon sillä aikaa kun ihan vaan äkkiä kävisin kaupassa...(isänsä on tehnyt niin kun oli ihan hetkeksi jäänyt vaille valvontaa tämän ikäisenä)

Toki tämä poikamme haluaisi olla ulkona yksin mutta vielä en ole siihen suostunut vaikka pihamme onkin turvallinen ja asumme maalla. Ensi viikolla kun saan tuon yhden pihan puoleisen huoneen järjestettyä kuntoon niin aion sallia pojalle vapautta; saa jäädä hetkeksi ulos vaikka tulemme pikkusiskonsa kanssa jo sisälle. Minä sitten vaan istua nökötän nenä ikkunassa kiinni katsomassa poikaa ; )
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä