Kolmilapsisen perheen elämä on vaikeaa!

  • Viestiketjun aloittaja mää
  • Ensimmäinen viesti
mää
Ei ole omaa eikä miehen kanssa yhteistä elämää..Tukiverkoston pitäisi olla hyvä,neuvolassa ainakin luuelvat niin.Koska miehen äiti ja hänen mies asuvat kivenheiton päässä,ovat alle 50v.ja terveitä.Ja oma äitini asuu myös lähellä,n.5km päässä.Mutta ei!Hoitoapua ei tipu.Vaikka sitä tarvittaisiin ja he hyvin sen tietävät..3 alle kouluikäistä lasta,joten jonhan se tyhmempikin päättelee.Kyllä pitkin hampain hoitoon ottavat,jos oikein anelee ja rupeaa hankalaksi,mutta ei siitä syystä,että haluaisivat auttaa vaan,koska on "pakko".

Ei olla miehen kanssa koskaan yhdessäolomme aikana käyty MISSÄÄN kaksin,reissussa siis.Ja nyt veronpalautusten aikaan olisi taloudellisesti mahdollista menenä yhdessä jonnekin viikonloppulomalle.Koskaan lapset eivät edes ole koko viikonloppua mummulassa olleet.Puhuttiin tässä siitä mummulle,mutta hän tokaisi,että "En kyllä ota hoitoon kaikkia"..Että niin.Eipä pyydetä sitten enää mitään!

Kohta on kriisin paikka tässä,kun ollaan niin väsyneitä;(
 
apua
Tuota juuri pelkään minäkin, että lapseni intoutuvat tekemän paljon lapsia, ja laskevat oman virkistäytymisen minun varaani.

Tällä hetkellä ainakin olen niin väsynyt, vaikka lapsia on vain kaksi, että en helposti pysty kuvitella, että jaksaisin vanhana mielelläni hoitaa paljonkaan. YKsi lapsi olisi tietysti helppoa ja ihanaa seuraa vanhanakin, mutta ei yhtään enempää.
 
minä
Noo meillä on 3 alle kouluikäistä. Oon aatellu et kyllä ne joskus muutamien vuosin päästä pärjää yksin kotona hetken. Aika menee niin äkkiä että kohta ne jo lentää pesästä. :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
ei saa olettaa lapsia tehdessä,että isovanhemmat niitä hoitavat. Kyllä lapsia tehdään sen verran,että itse jaksetaan niitä hoitaa. Palkatkaa hoitaja.
Kyllä se vastuu jatkuu koko elämän,kun on lapsia tehnyt.Eli isovanhempinna pidetään yhä huolta omista lapsista ja tuetaan/autetaan heitä.Autammehan mekin heitä sitten,kun vanhenevat..

 
apua
Tuliko niitä lapsia teille kerralla useampi, vai miten te ette huomanneet, että lastenhoitotyö on maailman raskain työ?
Yksi lapsi oli ilo ja nautinto, mutta kaksi tuntui jo työltä, joten enempää emme aio tehdä.
Ehkä ovat kuvitelleet saavansa vähän hengähtää, jos useampi lapsi noilla isovanhemmillakin. Ja jos oletitte heidän hoitavan, kai kysyitte heiltä, montako lasta haluavat hoitaa, ennen kuin lapsia teitte.

Hoitajia voi palkata, ei ketää voi pakottaa tai painostaa.
 
Kaksi lasta meillä mutta en ole edes ajatellut laittavani heitä samaan paikkaan viikonlopuksi. Erityisesti en silloin jos isovanhempi ei jaksa. Ihan ymmärrettävää minusta ja reilua sanoa suoraan ettei kolmea jaksa ottaa samaan aikaan.
Minä jakaisin lapset eri hoitopaikkoihin.
 
madicken04 harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja purnukka:
eikö lasten kummit pysty auttamaan yhtään? tai sitten yrittäis laittaa lapset eri paikkoihin hoitoon eikä kaikkia samalle henkilölle
Tuo minullekin tuli mieleen. Monen olisi varmasti helpompi ottaa yksi tai kaksi lasta hoitoon kuin kolme kerralla.
 
häh
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Ei ole omaa eikä miehen kanssa yhteistä elämää..Tukiverkoston pitäisi olla hyvä,neuvolassa ainakin luuelvat niin.Koska miehen äiti ja hänen mies asuvat kivenheiton päässä,ovat alle 50v.ja terveitä.Ja oma äitini asuu myös lähellä,n.5km päässä.Mutta ei!Hoitoapua ei tipu.Vaikka sitä tarvittaisiin ja he hyvin sen tietävät..3 alle kouluikäistä lasta,joten jonhan se tyhmempikin päättelee.Kyllä pitkin hampain hoitoon ottavat,jos oikein anelee ja rupeaa hankalaksi,mutta ei siitä syystä,että haluaisivat auttaa vaan,koska on "pakko".

Ei olla miehen kanssa koskaan yhdessäolomme aikana käyty MISSÄÄN kaksin,reissussa siis.Ja nyt veronpalautusten aikaan olisi taloudellisesti mahdollista menenä yhdessä jonnekin viikonloppulomalle.Koskaan lapset eivät edes ole koko viikonloppua mummulassa olleet.Puhuttiin tässä siitä mummulle,mutta hän tokaisi,että "En kyllä ota hoitoon kaikkia"..Että niin.Eipä pyydetä sitten enää mitään!

Kohta on kriisin paikka tässä,kun ollaan niin väsyneitä;(
Ei kuulosta kivalta tuollainen pakottaminen...
ei kaikilla lapset ole koskaan hoidossa, viikonlopuista puhumattakaan, alle kouluikäisenä.
palkkaa hoitaja, vai oletko laskenut sen elättämisenkin lähellä asuvien isovanhempien varaan? (kun heidän kerran on autettava aikuisia lapsiaan, kun ovat tehneet...)
 
Carita
Kylläpä taas näistä edellisistä vastauksista paljastui, että ainokaisen/kahden lapsen äitejä ovat! niin viisaita kommentteja...
Mutta ap, älä välitä! Itselläni on neljä lasta, kolme myös alle kouluikäistä, kuten sullakin. Harvoin on lapset mummoloissa yökylässä, mutta silloinkin nuorimmainen(2v.)pysyy kotona. Tytöt on anoppilassa ja poika äidilläni. Kokeilepa, onnistuisko sullakin? Eli äidillesi joku lapsistasi ja toiset anopille? Kyllä on tärkeää vanhempienkin hoitaa suhdettaan sekä itseään. Olette ansainneet (mini)lomanne!!!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Kaksi lasta meillä mutta en ole edes ajatellut laittavani heitä samaan paikkaan viikonlopuksi. Erityisesti en silloin jos isovanhempi ei jaksa. Ihan ymmärrettävää minusta ja reilua sanoa suoraan ettei kolmea jaksa ottaa samaan aikaan.
Minä jakaisin lapset eri hoitopaikkoihin.
Anopin luulisi ainakin jaksavan.Hän on vain laiska luonteeltaan..On päiväkodissa töissä,että ehkä se vaikuttaa..Ja heillä on iso maalaistalo,jossa tilaa temmeltää.Sääli lapsiakin,kun haluaisin heille kivoja kokemuksia näinkin..Anoppi kyllä tietää,että he ovat ainoita hyviä hoitajia.Muita ei ole kuin minun äitini,joka on tuurijuoppo,eli ei kovin luotettettava.

 
Carita
Kylläpä taas näistä edellisistä vastauksista paljastui, että ainokaisen/kahden lapsen äitejä ovat! niin viisaita kommentteja...
Mutta ap, älä välitä! Itselläni on neljä lasta, kolme myös alle kouluikäistä, kuten sullakin. Harvoin on lapset mummoloissa yökylässä, mutta silloinkin nuorimmainen(2v.)pysyy kotona. Tytöt on anoppilassa ja poika äidilläni. Kokeilepa, onnistuisko sullakin? Eli äidillesi joku lapsistasi ja toiset anopille? Kyllä on tärkeää vanhempienkin hoitaa suhdettaan sekä itseään. Olette ansainneet (mini)lomanne!!!
 
Niin meillä lapsia kolme, 4v , 2,5v. ja 4,5kk. Isommat pääsevät yhdessä mummolaan hoitoon sillon tällön, mutta jo kuopusta odottaessa sanoivat, että kolmea EI kerralla. Ymmärrettävää hyvinkin =) Eipä mekään missään reisuissa olla kahdestaa oltu sen jälkeen kun esikko syntyi, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole tarviskaan päästä =) Tää on nyt tätä ja ihan itse ollaan tilanne valittu joten... Näin on hyvä =) Pääasia, että ees vuoron perään päästään välillä jossain käymään tuulettumassa.
 
täh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Kaksi lasta meillä mutta en ole edes ajatellut laittavani heitä samaan paikkaan viikonlopuksi. Erityisesti en silloin jos isovanhempi ei jaksa. Ihan ymmärrettävää minusta ja reilua sanoa suoraan ettei kolmea jaksa ottaa samaan aikaan.
Minä jakaisin lapset eri hoitopaikkoihin.
Anopin luulisi ainakin jaksavan.Hän on vain laiska luonteeltaan..On päiväkodissa töissä,että ehkä se vaikuttaa..Ja heillä on iso maalaistalo,jossa tilaa temmeltää.Sääli lapsiakin,kun haluaisin heille kivoja kokemuksia näinkin..Anoppi kyllä tietää,että he ovat ainoita hyviä hoitajia.Muita ei ole kuin minun äitini,joka on tuurijuoppo,eli ei kovin luotettettava.
Tuskin kukaan on laiska, joka on lastenhoitoalalla töissä. Sinä itse taidat olla.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Carita:
Kylläpä taas näistä edellisistä vastauksista paljastui, että ainokaisen/kahden lapsen äitejä ovat! niin viisaita kommentteja...
Mutta ap, älä välitä! Itselläni on neljä lasta, kolme myös alle kouluikäistä, kuten sullakin. Harvoin on lapset mummoloissa yökylässä, mutta silloinkin nuorimmainen(2v.)pysyy kotona. Tytöt on anoppilassa ja poika äidilläni. Kokeilepa, onnistuisko sullakin? Eli äidillesi joku lapsistasi ja toiset anopille? Kyllä on tärkeää vanhempienkin hoitaa suhdettaan sekä itseään. Olette ansainneet (mini)lomanne!!!
Voin kyllä kysyä äitiäni,ottaisiko yhden sinne.Varmaan suostuu,mutta kun ongelma on siitä,että itse sitten stressaan vain siitä,että mitä jos aloittaakin juomisputken,eikä sitten onnistukaan..Selvänä kautena on hyvä mummu ja tykkäsiikin hoitaa lapsia ja esikoinen on paljon siellä joskus ollutkin.Mutta kun..En sitten pysty rentoutumaan,jos pitää miettiä,et mitä jos..Haluan lapsille luotettavan hoitajan!

Mut kiitos tuestasi!

 
Mää en laittas omiani hoitoon kerralla. Tiiän ite, kuinka väsyttävä voi viikonloppu noiden kanssa olla ja varsinki semmoselle, joka ei ole moiseen tottunut...

Ei mekään olla koskaan käyty kaksin missään. Ei se mikään huippusuoritus oo, meillä se vaan on menny näin. Ei oo hirveesti ollu tarvetta kaksin lomailuun. Lomaillaan koko sakilla sitte, ku lomaillaan.

Meillä on alusta asti ollu niin, että ne kuuluisat tukiverkot puuttuu, joten ollaan totuttu elämään näin. En osaa kaivata sitä, mitä ei koskaan ole ollu, mihin en ole tottunu... Vapaa-aikaa meillä on joka ilta puoli ysistä eteen päin. Se riittää hyvin, kun on päättäny niin.

Helppoa se ei ole, mutta ihan mahdollista. Jaksamista.


 

Yhteistyössä