Kolposkopia??

Mulle laitettiin kierukka n pari kk synnytyksen jälkeen ja samalla multa otettiin papa. Postissa tuli vaan lappu että oli jotain muutoksia. Ei mitään et hyvän vai pahanlaatusta, sit oli että tulee kutsu kolposkopiaan..tänään se kutsu sitten tuli.

Mimmonen toimenpide se on. Sattuuko kuinka paljon. Itselläni on aika korkee kipukynnys mutta mä voin aina pahoin kun otetaan papa..hyvä etten oksennusvatia tarvi viereen. Mua jotenki ällöttää kun siä alhaalla jotain tehdään eikä nää mitään. Pitää vaan koko ajan jännittää et koska sattuu vai sattuuko. Lapussa on alleviivattu että voitte ottaa tarvittaessa etukäteen särkylääkettä. Mistä sitä nyt tietää tarviiko sitä?

Kertokaa kokemuksia. Mimmonen toimenpide, kestääkö kuinka kauan, onko vuotoja sen jälkeen ja miten loppupäivä et onko kipuja sen jälkeen? Ja mitä nyt vaan mieleen tuleekaan.. :)
 
niinno,
en tiiä toimenpiteestä MUTTA jos siinä ihan alleviivattuna että voi ottaa särkylääkettä etukäteen niin ottaisin ehdottomasti! tunti ennen toimenpidettä 800mg buranaa ja 1g panadolia.
 
Nooooo
Ei ole kokemusta, mutta kannattaa varmaan ottaa särkylääke jos mainitaan. Luulisin että on kuin papakoe mutta astetta tylympi. Tsemppiä on varmasti ohi pian ja toivottavasti mitään ei löydy!
 
Mulle on tehty kahdesti. Marraskuussa ja nyt pari viikkoa sitten. Mulle se ei ainakaan satu. Vähän tuntuu se spekulan laitto niinku normaalistikin. Pikkusen nipsasee ne koepalat. Ekalla kerralla ei kyllä oikeastikaan sattunut yhtään, viime kerralla vähän enemmän mutten todellakaan olis mitään särkylääkkeitä tarvinnut. Ite oon siitä monitorilta seurannut ja onhan se vähä hurjan näköstä kun veret turskahtelee kun koepaloja otetaan.

Ekalla kerralla ei vuotanut yhtään toimeenpiteen jälkeen, toisella kerralla pari päivää tiputteli.
 
"vieras"
Mä olen kaks kertaa joutunut käymää kolposkopiassa, eli ne ottaa sun kohdunkaulalta muutamat koepalat. pikkasen se nipistää, mutta en kivuksi menisi sanomaan. menkkakivun kaltaista jomotusta kyllä toimenpiteen jälkeen tulee (ei välttämättä kaikille) mutta kyllä siihen särkylääkkeeseen kannattaa varautua. ja myös kannattaa varautua ottamaan pikkuhousunsuoja mukaan, koska pientä vuotoakin voi tämän jälkeen hetken olla.
Äkkiä se on ohi, eli ei kannata kauheesti ressata :)
 
Venakko Milanna
Minulle tehtiin.

Ei sattu yhtään. Mutta henkisesti sattui, kun pelkäsin. Se on se ihanaa Hpv joka tekee näitä muutoksia. Mutta siis ei se syöpää oo, ei tarvi pelätä, ei se kehittyy edes niin nopeasti. Näitä vaan pakko hoita pois että riski häviä tai pienene. Ehkä tarvit Loop hoitoa tai sitten tiheästi seuranta, että muutokset itse häviä..... Mä itse otin terapeuttisen rokotteen Hpv vastaan ja nyt en tarvitse enää Loop hoitoa, kun kaikki meni melko jo pois ja itse virus:)
 
"heh"
Minulle tehtiin.

Ei sattu yhtään. Mutta henkisesti sattui, kun pelkäsin. Se on se ihanaa Hpv joka tekee näitä muutoksia. Mutta siis ei se syöpää oo, ei tarvi pelätä, ei se kehittyy edes niin nopeasti. Näitä vaan pakko hoita pois että riski häviä tai pienene. Ehkä tarvit Loop hoitoa tai sitten tiheästi seuranta, että muutokset itse häviä..... Mä itse otin terapeuttisen rokotteen Hpv vastaan ja nyt en tarvitse enää Loop hoitoa, kun kaikki meni melko jo pois ja itse virus:)


Ensin sinä täällä panikoit itse siitä syövästä ja sitten tulet toisille sanomaan pelko pois :LOL:
ristiriitaistako :LOL:
 
Venakko Milanna
[QUOTE="heh";26671871]Ensin sinä täällä panikoit itse siitä syövästä ja sitten tulet toisille sanomaan pelko pois :LOL:
ristiriitaistako :LOL:[/QUOTE]

Missä mä sanoin pelko pois :O..... Mä sanoin syöpä ei tarvitse pelätä, jos on hoidossa ja muutoksista ei aina kehittyy syöpä siis sen aiheuttamisista muutoksista. Silti Hpv:sta voi tulla kaikki alapää, peräaukku syöpät, sekä muut, kuin suu, kurku ja niin edelleen. Se aiheuttaa liika stressiä. Mä olen onnellinen että otin sen rokotteen
 
"Elli"
Minulle tehtiin.

Ei sattu yhtään. Mutta henkisesti sattui, kun pelkäsin. Se on se ihanaa Hpv joka tekee näitä muutoksia. Mutta siis ei se syöpää oo, ei tarvi pelätä, ei se kehittyy edes niin nopeasti. Näitä vaan pakko hoita pois että riski häviä tai pienene. Ehkä tarvit Loop hoitoa tai sitten tiheästi seuranta, että muutokset itse häviä..... Mä itse otin terapeuttisen rokotteen Hpv vastaan ja nyt en tarvitse enää Loop hoitoa, kun kaikki meni melko jo pois ja itse virus:)
Mä olen ollut siinä uskossa, että tuosta rokotteesta ei ole hyötyä jos on kerran saanu hpv-viruksen eli se annetaan vain nuorille tytöille, jotka eivät vielä ole seksielämäänsä aloittaneet.

Sitten aiheeseen: mulla ainakaan tuo kolposkopia ei ollut kummempi kuin tavallinnkaan gynegologinen tutkimus tai papakoe. Mulla todettiin silloin syövänesiastesoluja cin3 eli astetta vailla kohdunkaulansyöpä. Tehtiin loop-hoito ja alue saatiin kokonaan pois ja tämän jälkeen kaikki papat olleet puhtaita ja kaksi lastakin olen tämän jälkeen saanut.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="Elli";26671910]Mä olen ollut siinä uskossa, että tuosta rokotteesta ei ole hyötyä jos on kerran saanu hpv-viruksen eli se annetaan vain nuorille tytöille, jotka eivät vielä ole seksielämäänsä aloittaneet.

Sitten aiheeseen: mulla ainakaan tuo kolposkopia ei ollut kummempi kuin tavallinnkaan gynegologinen tutkimus tai papakoe. Mulla todettiin silloin syövänesiastesoluja cin3 eli astetta vailla kohdunkaulansyöpä. Tehtiin loop-hoito ja alue saatiin kokonaan pois ja tämän jälkeen kaikki papat olleet puhtaita ja kaksi lastakin olen tämän jälkeen saanut.[/QUOTE]


Me puhutaan eri rokotteesta:)
Mistä sä puhut niin se on Gardasi ja Cervarix. Juu ei näistä ole yhtään apua jos on jo olemassa Hpv.

Mä otin rokotteen nimeltä Mel-2, se on Mva-E2 formula, isompi vahvuus. Kyseinen rokotteen poista kaikki dysplasiat jos on, putsa kroppa pahoista soluista ja sillä tavalla poistu Hpv lopullisesti. Myös sen jälkeen se antaa suojaan loppuelämän asti, eli et voi saada sen uudelleen, etkä voi saada eri Hpv, et myöskään voi saada muutoksia. Sen jälkeen riski että muutokset tulee on luokka 0,0001%. Siks koska se suoja muutenkin, on virus tai ei. Jos kiinnosta mulla on paljon artikeleitä ja tutkimus tuloksia jotka on tehty 20v ajan:)
 
"Elli"
Me puhutaan eri rokotteesta:)
Mistä sä puhut niin se on Gardasi ja Cervarix. Juu ei näistä ole yhtään apua jos on jo olemassa Hpv.

Mä otin rokotteen nimeltä Mel-2, se on Mva-E2 formula, isompi vahvuus. Kyseinen rokotteen poista kaikki dysplasiat jos on, putsa kroppa pahoista soluista ja sillä tavalla poistu Hpv lopullisesti. Myös sen jälkeen se antaa suojaan loppuelämän asti, eli et voi saada sen uudelleen, etkä voi saada eri Hpv, et myöskään voi saada muutoksia. Sen jälkeen riski että muutokset tulee on luokka 0,0001%. Siks koska se suoja muutenkin, on virus tai ei. Jos kiinnosta mulla on paljon artikeleitä ja tutkimus tuloksia jotka on tehty 20v ajan:)
Okei, tätä rokotetta ei ilmeisestikään saa Suomesta?
 
Venakko Milanna
[QUOTE="Elli";26672207]Okei, tätä rokotetta ei ilmeisestikään saa Suomesta?[/QUOTE]

Ei saa, mä hain sen Meksikosta:)

Mulla jo 3 kaveria hakeneet ja yhden mies, yhtä en tunne henkilökohtaisesti. Mutta sekin kertoi noin 2 vkoa sitten onnelliset uutiset, 2kk aikana, hävisi Dysplasia ja Hpv, ihanaa.... Hyvää rokote, mutta tänne asti tuskin tulee, kun lääke politiikka ei voi hyväksyjä ne solut ja proteinit jotka siellä on, vaikka ne on turvallisia, turvallisempi kuin muut rokotteen. Mutta ilman siitä ei voi tehdä melko 100% tehokasta rokoteetta jotka suojaa sua looppuelämän asti Hpv:sta ja sen aiheuttamista muutoksista ja jopa syövästä
 

Yhteistyössä