Kommentteja synttaritarjottavista

  • Viestiketjun aloittaja halipupu harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Saraldo
[QUOTE="vieras";28403367]Sekö, että koulussa valitettavasti tarjotaan taloudellisista syistä einespullia, on oikeutus sille, ettei itsetehtyjä kannatava vaivautua tekemään kotonaankaan? Jos lapsi pitää enemmän einespullista, niin makutottumukset ovat vääristyneet (tottaki vääristyvätkin jos joutuu niitä ikänsä syömään varsinkin lapsena, kun maku vielä kehittyy) tai sitten olet vain huono kokki.[/QUOTE]

Sanoinko mä jossain, etten koskaan tee niitä itse :headwall:.... Totta on, että mä en ole mikään kokki. Ja meillä käytetään valmislihapullia, makkaraa, nakkeja, kalapuikkoja yms. alusta asti itse tehtyjen rinnalla. Se, etten mä käytä kaikkea liikenevää vapaa-aikaani ryytimaan hoitoon ja itse kasvatettujen lampaiden teurastukseen ei tee musta sen huonompaa äitiä kuin sinäkään olet. Toisin kuin sinä, mä opetan lapseni suvaitsevaiseksi ihmiseksi ja huomaamaan, että ihmiset tekevät asioita eri tavalla eikä mikään tapa ole välttämättä sen oikeampi tai väärempi kuin muutkaan.
 
mmmm mmm
siis kyllä minun mielestä aikuisen ihmisen pitää osata sen verran kokata, että pystyy elättämään itsensä ja perheensä muullakin kuin valmisruu'illa. oletteko lukeneet niitä tuoteseloteita? eikö evira tms ehdottanut, ettei lihapullia saa myydä lihapulla nimellä kun ei niissä sitä lihaa ole.
kovin on uusavutonta meininki nykyään, kaikki valmiina, ei muuta kun uuni päälle (jossei osaa niin ehkä mikro ajaa samanasian tai sit tilataan puhelimella valmiina?)
 
Saraldo
[QUOTE="vieras";28403399]Jaaha, tämäkin ketju meni sitten tappeluksi eineksistä. Mikä yllätys : /[/QUOTE]

Niin siinä valitettavasti aina käy, kun osa alkaa syyttämään synttärisankarin äitiä ihan paskaksi äidiksi, joka ei suurin piirtein edes välitä lapsestaan jos tarjoaa kutsuilla nakkeja tai eineslihapullia. Munkin mielestä hyvin ikävä asia :(
 
nohh
siis kyllä minun mielestä aikuisen ihmisen pitää osata sen verran kokata, että pystyy elättämään itsensä ja perheensä muullakin kuin valmisruu'illa. oletteko lukeneet niitä tuoteseloteita? eikö evira tms ehdottanut, ettei lihapullia saa myydä lihapulla nimellä kun ei niissä sitä lihaa ole.
kovin on uusavutonta meininki nykyään, kaikki valmiina, ei muuta kun uuni päälle (jossei osaa niin ehkä mikro ajaa samanasian tai sit tilataan puhelimella valmiina?)
Liittyy ketjuun miten? :O Onko todella joku sanonut, ettei pysty elättämään perhettään muulla kuin valmisruoalla?
 
rietas
Hei sinä, joka teet itse kaiken ruuan ja tuomitset einekset: olet ÄRSYTTÄVÄ. Oikeasti. Raivostuttava. Mene vaikka kokkaamaan, äläkä notku täällä kehumassa itseäsi ja haukkumassa muita. Mikä sun ongelmas oikeasti on? Eikö perhe ylistänytkään sua maasta taivaisiin, vaikka väkersit omin pikku kätösin aamupalan, lounaan, päivällisen, iltapalan ja välipalatkin? V**uttaako sua, vai miksi tulet kiillottamaan kruunuasi?
 
rietas
SITÄ PAITSI: jos sä kuvittelet, että olet erikoisen taitava kun osaat itse lihapullat väkertää, niin kuule, osaisi varmaan ap ja kuka vaan jos viitsisi. Kaikkien ei vaan tarvitse väkisin koittaa epätoivoisesti päteä tällä(kään) asialla.
 
En minäkään tiedä tarjoaisinko nyt ihan suoraan halvinta mahdollista einestä mutta luulisi lähes jokaiselta paikkakunnalta jotaki kompromissiä löytyvän. Valmista ruokaa muttei nyt välttämättä Atrian tusinatehtaalta vaan pienemmästä paikasta. Samoin pullat sun muut voi hakea lähikonditoriasta.
 
Mielestäni
Tarjottavat vaikuttavat enempi todella nopeasti järkätyistä lastenkutsuista, kuin mietityltä menulta, jota halutaan vielä varmistella muilta. Esimerkiksi nyt täältä.
 
"Helekkarin Heittomerkki"
Minkä ihmeen takia lapsille pitää aina tarjota nakkia ja lihapullia? Olipa sitten kyseessä häät, hautajaiset, synttärit, ristiäset, kihlajaiset, niin lapsille on oltava nakit ja lihapullat.

Ap:n tarjottavat kuulostavat ihan hyvätä.
 
miksi kysyä
mielipidettä elllei halua vastauksia? :D kruununi kiiltää jo, samoin kenkäni, essu on mankeloitu ja kotona tuoksuu pulla ja tuoreet yrtit kasvaa ikkunalla, joten minulla on yllin kyllin aikaa täällä kirjoitella siisteillä pikku kätösilläni niin paljon kuin haluan :)
ps. ehdin myös harrastaa liikuntaa, pysyä hoikkana, siivota ja leikkiä lapsen kanssa. Meillä on varaa matkustella ja joka viikko meillä on lapsen toive päivä jolloin teemme jotain hänen valitsemaansa, oli se sitten mitä vaan, harmittaako se? ;D'
ihan kivat synttäritarjoilut tiedossa ja eihän tämä aloittaja edes ollut lihapullia tarjoamassa kai? Tapoja on monia, toisille merkitsee toinen, toisille toinen ja joillekin ei mikään.
 
Siis mitä vattua taas. Minkä tähren te väännätte jostain lihapullista kun ei niitä ap:n alkuperäisellä listalla edes ollut??????

Kuten käynyt ilmi, lapset ei välttämättä edes juhlien tarjoiluja kotonaan muista saati osaa luetella. Yks hailee, ap:n suunnitelma ihan pätevä. Hyviä kemuja vaan.
 
"jep"
Kuulostaa ihan hyviltä tarjottavilta.

Ja nyt hei oikeesti...kuinka monilla kymmenillä synttäreillä teidän kullanmurunne vuodessa käyvät, jos ihan oikeasti joku miettii, että "en haluaisi lapseni syövän sitä tai tätä yhyy". Okei, myönnetään, minäkään en haluaisi lapseni juovan synttäreillä aspartaamilimuja, mutta onneksi ei edes limppareista tykkää. Muutama eineslihapulla vuodessa ei ehkä täysin luomuruokittuja lapsukaisianne riko.

Ja kyllä, tarjosin esikoisen synttäreillä nakkeja. Toisaalta myös itse tehtyjä lihapullia, joita olimme sankarin kanssa etukäteen pyöritelleet pakastimeen. Pienet kinkkupasteijat tekivät myös kauppansa. Mutta jos tuohon aikaan pitää synttärit, tosiaan suolaiseksi riittänee pieni naposteltava.
 

Yhteistyössä