Kommentti: Thatcheriin verrattu Riikka Purra ihmetteli, miksei ”Rautarouva” kelpaa feministeille esikuvaksi – siihen on aivan selkeä syy

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tuskin epäempaattiset puolueet osaavat edes näytellä empatiaa.
Epäempaattiset ihmiset menevät epäempaattisen ideologian puolueisiin.
Kokpanssien paluu viidakkoon - apinoiden planeetalle, jossa vahvin luonnevikainen narsisti vie, eikä heikoille jätetä. Tämä kaiken sen ajan ja vaivan jälkeen, jonka ihmiskunta on kulttuurikehityksessään nähnyt päästäkseen pois viidakosta.
 
vierailija
Epäempaattiset ihmiset menevät epäempaattisen ideologian puolueisiin.
Kokpanssien paluu viidakkoon - apinoiden planeetalle, jossa vahvin luonnevikainen narsisti vie, eikä heikoille jätetä. Tämä kaiken sen ajan ja vaivan jälkeen, jonka ihmiskunta on kulttuurikehityksessään nähnyt päästäkseen pois viidakosta.
Saat kokpanssin pois viidakosta, muttet viidakkoa pois kokpanssista.
 
vierailija
Joo, tämä oli ehkä surkuhupaisinta Purran selityksessä. Niiltä pitää leikata, jotka eivät pärjää, kun muut pärjäävät muutenkin. Se vissiin ihan oikeasti uskoo puhuvansa viisaita?

Näinhän se tietysti on, että siitä työstä pitäisi maksaa palkka, jolla elää. Sen sijaan yritystukia maksellaan holtittomasti ja toisesta päästä sitten paikataan palkkavajeita sosiaaliturvalla, jotta yritykset voisivat kerryttää lisää voittoja omistajien taskuunsa. Alipalkattujen selkänahasta maksetaan myös ylipalkattujen palkat, jotta he voivat moraaliposeerata ja olla hyväntekijöitä verorahoillaan. Ja uskoa, että ihan oikeasti ovat työssään vain niin paljon arvokkaampia kuin 3-4 pidempää päivää paiskivaa alipalkattua, joiden osuuden kohtuullisesta palkasta saavat.

Sosiaaliturvaa ei ole tarkoitettu rikastuttamaan omistavaa luokkaa, vaan auttamaan niitä, jotka eivät pysty työhön, eivät työhalusta huolimatta töitä löydä, tai joille valtio ei pysty työtä tarjoamaan. Ylisuuriin palkkoihin meillä ei ole enää varaa sen enempää kuin alipalkkoihinkaan.
 
vierailija
Epäempaattiset ihmiset menevät epäempaattisen ideologian puolueisiin.
Kokpanssien paluu viidakkoon - apinoiden planeetalle, jossa vahvin luonnevikainen narsisti vie, eikä heikoille jätetä. Tämä kaiken sen ajan ja vaivan jälkeen, jonka ihmiskunta on kulttuurikehityksessään nähnyt päästäkseen pois viidakosta.
Jokaisen on tultava omillaan toimeen.
 
vierailija
Et sinäkään ilman hyvinvointivaltiota olisi tullut tai tulisi.
Koulunkäyntini on ollut maksullinen; ruokamaksut, lukukausimaksut, kirjat+muu tarvittava opiskeluun liittyvä materiaali. Ei ole koskaan ollut opintolainaa, opintotukia, asumistukia, työttömyyspäivärahaa... en ole tarvinnut sosiaalitoimen tukia, päivähoitopalveluita. Neuvolan palveluita olen käyttänyt ja olisin voinut kyllä maksaa rokotukset.
Lapsilisät on kertynyt tililleni samoin kun omille lapsilleni. Käytän ja olen käyttänyt yksityisen terveydenhuollon palveluita ja kyllä joitakin lääkkeitä kela on korvannut. Vanhuksemme eivät ole laitoshoidossa eikä kotisairaanhoidon piirissä. Kirjastojen palveluita en käytä. Teitä olen käyttänyt autoillessani mutta niiden kunnosta ei ole paljon kehuttavaa.
Olen tottunut tulemaan omillani toimeen. Sen sijaan tuen tätä hyvinvointivaltiota kiitettävästi erilaisten verojen muodossa.
 
vierailija
Menehän oikeistopösilö viidakkoon tai vaikka Suomen metsään katsomaan miten tulet toimeen omillaan 😁👍💙♠🎱💵🇺🇸
Voin kyllä mennä metsääni ja kyllä kirves&saha pysyy kädessä. Marjat ja sienet tarttuu mukaan, vesi tupaan kulkee ämpärillä kaivosta, klapit lämmittävät uunit ja hellan, ulkohyyskä hoitaa biojätteen. Pottuja istutan peltoon sekä muuta syötävää. Ympärillä täydellinen hiljaisuus ei naapureita lähimailla ja pimeys koska ei ole katuvaloja.
 
vierailija
Koulunkäyntini on ollut maksullinen; ruokamaksut, lukukausimaksut, kirjat+muu tarvittava opiskeluun liittyvä materiaali. Ei ole koskaan ollut opintolainaa, opintotukia, asumistukia, työttömyyspäivärahaa... en ole tarvinnut sosiaalitoimen tukia, päivähoitopalveluita. Neuvolan palveluita olen käyttänyt ja olisin voinut kyllä maksaa rokotukset.
Lapsilisät on kertynyt tililleni samoin kun omille lapsilleni. Käytän ja olen käyttänyt yksityisen terveydenhuollon palveluita ja kyllä joitakin lääkkeitä kela on korvannut. Vanhuksemme eivät ole laitoshoidossa eikä kotisairaanhoidon piirissä. Kirjastojen palveluita en käytä. Teitä olen käyttänyt autoillessani mutta niiden kunnosta ei ole paljon kehuttavaa.
Olen tottunut tulemaan omillani toimeen. Sen sijaan tuen tätä hyvinvointivaltiota kiitettävästi erilaisten verojen muodossa.
Höpö, höpö, totuutta ei sun jutuissa ole.
 
vierailija
Koulunkäyntini on ollut maksullinen; ruokamaksut, lukukausimaksut, kirjat+muu tarvittava opiskeluun liittyvä materiaali. Ei ole koskaan ollut opintolainaa, opintotukia, asumistukia, työttömyyspäivärahaa... en ole tarvinnut sosiaalitoimen tukia, päivähoitopalveluita. Neuvolan palveluita olen käyttänyt ja olisin voinut kyllä maksaa rokotukset.
Lapsilisät on kertynyt tililleni samoin kun omille lapsilleni. Käytän ja olen käyttänyt yksityisen terveydenhuollon palveluita ja kyllä joitakin lääkkeitä kela on korvannut. Vanhuksemme eivät ole laitoshoidossa eikä kotisairaanhoidon piirissä. Kirjastojen palveluita en käytä. Teitä olen käyttänyt autoillessani mutta niiden kunnosta ei ole paljon kehuttavaa.
Olen tottunut tulemaan omillani toimeen. Sen sijaan tuen tätä hyvinvointivaltiota kiitettävästi erilaisten verojen muodossa.
Infraa ja hyvinvointivaltion palveluja olet käyttänyt sekä turvallisuudesta ja vakaudesta nauttinut, kaikki verorahotteisia. Kiitos hyvinvointivaltio! Vähän se kunniavelan verojen muodossa ottaa ja niin paljon antaa!
 
vierailija
Sosiaaliturvaa ei ole tarkoitettu rikastuttamaan omistavaa luokkaa, vaan auttamaan niitä, jotka eivät pysty työhön, eivät työhalusta huolimatta töitä löydä, tai joille valtio ei pysty työtä tarjoamaan. Ylisuuriin palkkoihin meillä ei ole enää varaa sen enempää kuin alipalkkoihinkaan.
Sosiaaliturvaa ei ole tarkoitettu kaikille jotka pääsevät Suomen rajojen sisäpuolelle.

Ylisuuriin palkkoihin ei tosiaan ole varaa ja siksi tarvitaan vientivetoinen palkkamalli
 

Yhteistyössä