"konkareiden" toiveet synnytyssairaalaan?

Voi kuulostaa tyhmältä, mutta en oikein osaa ajatella mitä viidettä kertaa synnyttämään menossa oleva vois laittaa synnyttäjän esitietokaavakkeeseen "toiveita"- kohtaan :ashamed:

Tietty siellä on aina uudet kätilöt lukemassa, mutta tuntuu jotenkin hassulta etukäteen laittais toiveet kivunlievityksistä, synnytysasennoista jne. Vai ihanko sen voi hyvillä mielin niin tehdä? Kuinka moni jättää kohdan tyhjäksi ja kertoo sitten olotilan mukaan toiveensa?
 
tiiäkkö mä en edes muista että olisin tollaista koskaan täyttänyt... toisaalta mä meen synnyttämään helmikuussa kolmatta kertaa, ja edelleen samalla mentaliteetilla kuin aiemmin: minä sanon miltä tuntuu, ja kätilö ohjaa oikeeseen suuntaan. Kaksi kertaa synnytys mennyt hyvin näillä eväillä, eli en aio sen enempää nytkään miettiä. Sen tiedän että olisi kiva kokeilla ammetta jos sattuisi olemaan vapaa, ja epiduuraalinkin saa tuikata :) Ei kai toiveettomuudesta tartte stressata ;-)
 
Meillä täytetään tällainen lappu neuvolassa yhdessä terkan kanssa. Neuvolasta panevat lapun sitten eteenpäin synnytyssairaalaan. Tottahan jokunen toive olis mielessä, mutta jotenkin se tuntuu hassulta laittaa toiveita, kun on synnyttänyt jo useita kertoja...
Synnytän mieluusti mahdollisuuksien mukaan ilman lääketieteellistä puuttumista synnytyksen kulkuun, ja kivunlievitykseen otan mieluiten luonnonmukaisia menetelmiä. Kaipa sen vois toiveeksi laittaa
 
Mäkään en ole ikinä saanut moista lappua täytettäväksi :eek: Kolmas tuloillaan vuoden vaihteessa. Toiveena on vaan, että pääsisi kotiin synnytystä seuraavana päivänä, mikäli mä ja vauva kunnossa.
 
mulla oli viime kerralla toiveena että jos kätilö pystys oleen paikalla mahd. paljon kun olin yksin salissa.... no olihan tuo kiitettävästi sen parintunnin aikana paikalla.... kivun lievitykset ne kyselee siellä joka tapauksessa jos on aikaa
 
Mä kans haluisin mahdollisesti kotiin jo seuraavana päivänä synnytyksestä, kun mielestäni sairaalassa olo on todella stressaavaa. Totta kai vain sillä edellytyksellä että vointi on molemmilla ok.
 
Minä laitoin jo esitietokaavakkeeseen, että vauvalle ei saa antaa lisämaitoa ilman minun lupaani eikä ilman lääketieteellistä syytä. Myöskään tuttia ei saa antaa. Tämä tosin siksi, että lapseni ovat syntyneet sektiolla, ja halusin tuon kiellon siltä varalta että vauva ei ole vierihoidossa ensimmäisenä yönä. Esikoisen kohdalla olivat antaneer lisämaitoa "kun eivät olleet viitsineet herättää minua". Kakkonen olikin heti alusta asti vierihoidossa.
 
Mulla tuli vaan mieleen, että mitä ensikertalainen voi tuollaseen laittaa ku ei tiedä mistään mitään :) Mulla ei varma olis muita toiveita ku että toivon että kätilö ei ole sadisti :LOL: Olen kuulut iha kamalia juttuja parista kätilöstä jotka suosii "luomu"synnytystä eivätkä suostu antaan kivunlievitystä vaikkei sen kieltämiseen olisikaan mitää järkevää syytä. Ja muutenki tekee ihan oman pään mukaan vaikka äiti sanois mitä. Siis miten sellaset saa pitää työpaikkansa?
 

"konkareiden" toiveet synnytyssairaalaan?
Voi kuulostaa tyhmältä, mutta en oikein osaa ajatella mitä viidettä kertaa synnyttämään menossa oleva vois laittaa synnyttäjän esitietokaavakkeeseen "toiveita"- kohtaan :ashamed:

Tietty siellä on aina uudet kätilöt lukemassa, mutta tuntuu jotenkin hassulta etukäteen laittais toiveet kivunlievityksistä, synnytysasennoista jne. Vai ihanko sen voi hyvillä mielin niin tehdä? Kuinka moni jättää kohdan tyhjäksi ja kertoo sitten olotilan mukaan toiveensa?


Minustakin on tuntunut juuri samalta, en ole enää useampaan kertaan tainnut kirjoittaa siihen mitään, korkeintaan toivomuksen synnytyksen jälkeisestä osastosta. Ekalla kertaa oli paljon toiveita, joilla ei juurikaan ollut mahdollisuutta toteutua, ehkäpä siksikin olen mieluummin kertonut mahdolliset toiveeni paikan päällä tilanteen mukaan.
 
Minä "konkarina" yksi kerta takanapäin ja toinen tulossa. Kipukammoisena toiveena oli ja on kivunlievitystä KIITOS tänne. Jos hb- laskee saa antaa verta (viimeksi tippui 70 ja en tajunnut ottaa lisäverta ja olo oli aikaste heikko vielä kotonakin jokusen viikon), ja minä taas annoin luvan lisämaidon antoon, kun minulta ei itseltä viimeksi tullut maitoa. Synnytysasento oli aivan sama kunhan vauva vaan ulos tulisi. No saapahan sitä sairaalassa sitten sanoa jos muistaa siinä vaiheessa mitään :snotty: itse olin ihan zompi ekassa ja tein juuri niin kuin kätilö sanoi, olisin varmaan vaikka seisonut päälläni ;)
 

Yhteistyössä