Korkea hb ja keskenmeno

Tässä oon nyt näitä keskenmenoja mietiskelly. Onhan niitä jo kaks tullu.

Voiko sillä korkeella hb:lla on yhteys keskenmenoon?

Ekassa raskaudessa mun hb on 160!!! Nyt tokassa en tiiä paljon se oli. Mutta tuskin kovin paljon alhasempi. Aina mulla on ollu 150 tai himpun verran yli. Korkee hb tarkottaa siis sakeampaa vertaa. Ja se taas, että vois tulla helpommin niitä tukoksia. Kun mä sain positiivisen testin ekassa raskaudessa, niin soitin heti neuvolaan ja kysyin, onko mun hb liian korkee. Mut niiden mielestä ei. Mut jotenkii kuitenkii laittaa mietityttämään tuo, kun monesti tukosten vaaroista puhutaan, jos sakea veri on. Mutta miks asia nyt ei olis niin?

Onko teillä muilla kokemuksia asiasta???
 
hmmm..en ole moisesta kuullut kyllä ja minulla on aina ollut korkea hb(yli150) eikä siihen ole kukaan koskaan puuttunut sanallakaan. Nyt odotan toista ja hb aika korkea, mutta ekassa raskaudessa se ei aiheuttanut ongelmaa ja nyt olen rv 14+ eikä siitä ainakaan tähän mennessä ole ollut haittaa.
 
Olen miettinyt myös tuota korkeaa hemoglobiinia. Googletin myös asiaa ja mm tossa seuraavassa linkissä on vähän keskustelua asian tiimoilta.

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/keskustelu/t1560293

Mutta olisi kyllä kiva kuulla muiden kokemuksia ja mielipiteitä asian suhteen!
 
Löysin pyörykkäisen laittaman keskustelun koettuani kaksi keskenmenoa puolen vuoden sisällä. Kummatkin raskaudet olivat olleet keinoalkuisia ja lähteneet todella hyvin alkuun. Sitten suunnilleen siihen aikoihin, kun istukan olisi pitänyt ottaa "ruokintavastuu" ruskuaispuusilta, tapahtui kummassakin raskaudessa keskeytynyt keskenmeno, eli alkion kehitys pysähtyi ilman mitään keskenmeno-oireita ja keskenmenot todettiin vasta ultrassa. Tutkimuksissa ei löytynyt syitä keskenmenoihin, mutta itse aloin epäillä syynä olevan sen, että istukka ei vain alkanut toimia kunnolla

Oheisen keskustelun löydettyäni (myös minulla on korkea hb ja matala verenpaine), päätin lääkitä itseäni oma-aloitteisesti 100 mg aspiriinia/vrk jo mennessäni jälleen uuteen alkionsiirtoon. Nyt olen rv:llä 28 raskaana. En tiedä oliko aspiriinista mitään todellista hyötyä, mutta itse ainakin uskon sen auttaneen, vaikka sitten vain psyykkisesti... Pääasia oli, että lääkärin mukaan pienistä annoksista ei ole mitään haittaa sikiölle.
 

Yhteistyössä