Korkea kuume alle 2 vuotiaalla

Meidän 1v8kk:n ikäiselle tytölle nousi sunnuntai iltana yhtäkkiä korkea kuume. Oli siis 39,5.
Eilen maanantaina aamusta ja päivästä oli matalalla, mutta iltaa kohti nousi. Pahimmillaan 40 tasan. Sai Pronaxenia ja PamolF:ää. Laski sinne 39,3 asteeseen.
Tänään aamu alkoi taas kovilla lukemilla, 40,4. Sai taas Pronaxen+PamolF.
Lääkärissä käytiin aamupäivästä. Siellä kuume oli korvasta mitattuna 38,8. Crp 22. Keuhkokuvissa ei mitään keuhkokuumeeseen viittaavaa.
Kotiin päästessä ennen päiväunia kuume oli taas pyllystä sen 39,4. Päiväunien jälkeen viiden aikaan oli 39,6. Annoin PamolF:n. Kuuden maissa oli taas 40 tasan kuume.


Onko jollakulla ollut samanlaista? Mistä johtui?
 
"vvieras"
Meillä oli just saman ikäisellä kaks päivää korkea kuume (39,3) sit laski. Kolmantena päivänä enää 38 ja neljäs kuumeeton... Annoin buranaa ja panadolia vuorotellen n. 5h välein...
 
Nenä vuotaa ihan vähän. Vähän yskinyt tänään.

Me on annettu PamolF säännöllisesti, ja lisäksi Pronaxen 2x päivässä. Nyt oon antamassa Pronaxenin iltalääkkeeksi taas. Kuume oli äsken 39,8.

Influenssa rokotetta ei ole saatu/tarjottu.


Äsken saatiin tyttö syömään ekaa kertaa tänään!! Jeee!!! Ei paljon syönyt, mutta edes vähän.. Pizzaa ja keksiä. Fantaa joi hitusen.
 
Jbdvgd
Alkuperäinen kirjoittaja pillipöllö;29534255:
Influenssa rokotetta ei ole saatu/tarjottu.
.
Kaikki 6-35 kuukauden ikäiset saavat ilmaisen kausi-influenssarokotteen. Mutta ei sitä teille kukaan kotiin tuo. Itse pitää käydä rokotuttamassa terveysasemalla tai neuvolassa.
No, perusterve lapsi selviää influenssasta sairastamalla.

Toivottavasti selviää mikä lapsella on tai että ainakin paranee oli mikä tahansa.
 
Kaikki 6-35 kuukauden ikäiset saavat ilmaisen kausi-influenssarokotteen. Mutta ei sitä teille kukaan kotiin tuo. Itse pitää käydä rokotuttamassa terveysasemalla tai neuvolassa.
No, perusterve lapsi selviää influenssasta sairastamalla.

Toivottavasti selviää mikä lapsella on tai että ainakin paranee oli mikä tahansa.
Mä olisin olettanut, että neuvolassa joka oli 1,5 vuotis neuvola joulukuun alussa sitä oltaisiin tarjottu. Ei tullut itsellä sattumoisin mieleen, kun ollut vähän kaikkea ressiä tässä.
 
"wieras"
Voihan se olla keuhkoputketkintulehdus. Suosittelen sen crp:n ottamista. Ja tuo tulehdus ei siis välttämättä selviä sillä että keuhkoja kuunnellaan. Minä itse juuri sairastin kyseisen sairauden ja kuume nousi yli 39 sekä crp oli korkea.
 

Yhteistyössä